Jeg flyr som oftest med BA fra Gardermoen via Heathrow til Newcastle. Prisen ligger på ca. 2300kr t/r hvis du bestiller noen uker i forveien. Jeg synes dette er det beste, selv om det er dyrt så kommer jeg meg til Newcastle på 6t fra Gardermoen. Tror KLM har lignende priser, og relativt mange avganger de også. Det blir vel via Schipol i Amsterdam. Jeg har derimot aldri prøvd ut den muligheten.
En annen mulighet er billigselskapene. Fordelen er helt klart prisen, problemet er antall avganger og timingen. Du kan f.eks fly med Norwegian fra Gardermoen til London Stanstead, er du heldig kan du få denne flyvningen helt ned i 500kr t/r. Derfra kan du fly med easyjet til Newcastle for omtrent 500 t/r. Men som sagt, det er et problem her og det er at disse avgangene passer dårlig med hverandre, og du må kanskje regne med 5-6t venting på Stanstead.
Jeg sjekket mange muligheter her om dagen(skal over på manu kampen så jeg er litt oppdatert

), og en liten smart manøver var å fly fra Torp til Dublin, og fra Dublin til Newcastle(begge avganger med Ryanair. Nok en gang er det snakk om en del venting på mellomlandingen, men hvis du bestiller i god tid kan du slippe unna med bare 800-900kr t/r. Jeg valgte ikke dette alternativet.
Jeg valgte å reise hjem med BA, det kostet 1300kr, på vei til Newcastle skal jeg innom Skottland og den flyvingen med Norwegian er ganske billig. Helt ned i 300kr en vei, hvis du er heldig. Snakker om Gardermoen-Edinburgh.
Veldig synd at det ikke finnes en direkterute fra østlandet til Newcastle! Det blir veldig dyrt å dra over av den grunn. Kanskje vi skal sette i gang en liten kampanje mot Norwegian her inne.

Få de til å opprette lavprisavgang til Newcastle..