20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Hvordan komme seg til Newcastle?  (Lest 15139 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Hvordan komme seg til Newcastle?
« Svar #30 på: 12. Des. 2007, 22:13 »
Utenom at på Schipol så er det vel litt flere flygninger å velge mellom!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 12. Des. 2007, 22:30 »
Om det er så mye lettere å fly via Bergen kontra Amsterdam vet jeg ikke. Skal man fly via Bergen må man jo bytte flyselskap. Antar at bagasjen ikke går direkte fra Trondheim om jeg flyr Norwegian til Bergen og Jet2 til Newcastle. Er det ikke bedre å reise med ett og samme flyselskap hele veien da?
Forøvrig er jo Schipol en veldig enkel flyplass, til tross for at den er veldig stor.

Men det er selvsagt helt opp til hver enkelt hvordan man vurderer det. Men min vurdering er at Amsterdam er like så enkelt, ihvertfall for meg som reiser fra Trondheim. Men hvis noen har noen innvendinger mot det, så vil jeg gjerne høre det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #32 på: 21. Des. 2007, 21:35 »
Nå har jeg prøvd alle alternativene som er å finne + noen som ikke eksisterer lenger.

Båt fra Bergen - Greit om du har ferie men passer ikke for en helgetur med fyll og fotball
Klm - Har aldri tatt klm til Newcastle før men har tatt klm mange ganger. Aldri noen problemer med Klm når det gjelder flybytte i amsterdam. Også mulighet til å komme til newcastle veldig tidlig om man tar morgenflyet fra Trondheim/Bergen/Stavanger/K-town/Sandefjord eller oslo
Widerøe - Tok widerøe da de hadde ruten mellom Bergen og Newcastle. Rakk nesten ikke kampen da vi ble mange mange timer forsinket. Men utenom det er jo det greit med direkte som det går fra stavanger.
Jet2 - Tok disse i sommer fra Bergen da vi så noen treningskamper. Egentlig ikke noe å utsette på det selskapet. Samme type fly som Norwegian med samme standard.
Ryanair - Tok ryanair da vi dro over i Januar da de fortsatt hadde ruten. Var litt morsomt da de sa at vi hadde landet i Liverpool men utenom det så var det lite å utsette på selskapet.

Andre alternativer som Norwegian til Stanstead og easyjet videre er ikke til å anbefale. Gikk på en smell og måtte betale en god del ekstra for å ta et senere fly.

Om det er noen spørsmål om reise til Newcastle er det bare til å ta kontakt per pm eller skrive her.
"The first 90 minutes are the most important"

laddy

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #33 på: 21. Des. 2007, 21:37 »
Nå skal det også nevnes at jet2 kun flyr fredag og søndag..
"The first 90 minutes are the most important"

David 7

• Supersub
  • Goliath
    • Vis profil
« Svar #34 på: 20. Jan. 2008, 16:57 »
Eg vurdere å reisa å sjå himakampen mot Fulham den 22 Mars. Då kan eg vel reisa Torsdag 21 å retur Sundag 23 Mars, det passe vel perfekt?

Nogen så har info/erfaring med Jet2-flyreise, Bergen-Newcastle?

Bilett-info? Nogen så vett kossen eg kan få tak i 2 bilettar te denna kampen, billigast muligt?
Gutten fra Karmøy var 8 år,
 og Keegan hadde fremdeles 80-talls hår

Mitt hjerte ble svart og hvitt,
 samme år som Ginola ga sitt

Som Alan Shearer har jeg vært lojal,
 heldigvis fikk jeg oppleve en pokal

HOWAY!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #35 på: 20. Jan. 2008, 18:27 »
Har reist med Jet2 og det er helt greit så lenge du ikke har for mye bagasje. Flyene går kun fredag å søndag.

Billetter får du enklest ved å være medlem evt få noen du kjenner som er medlem til å kjøpe for deg. (Mine 2 billetter til denne kampen er allerede bestilt) Billetter kan også kjøpes på General Sale. Om du vil kjøpe billetter selv så må du registrere deg på online ticket sale på nufc.co.uk.  Billettpriser begynner på ca.250kr og opp til ca.550,-kr. Jeg kan kanskje være behjelpelig med å skaffe billetter før de går på general sale. men jeg må sjekke litt først.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 20. Jan. 2008, 21:29 »
Bestiller du billetter før de legges ut for salg Radar?? Hvordan har det seg egentlig?
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #37 på: 20. Jan. 2008, 22:04 »
Jeg bestiller billetter når de kommer for salg for medlemmer. Siden jeg er medlem så er jeg nesten garantert billetter til alle kamper og de kampene jeg vet jeg ikke skal på bruker jeg kvoten min til andre.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #38 på: 21. Jan. 2008, 01:07 »
Hva er egentlig beste måte for oss på Østlandet?

Før så reiste jeg med Ryan Air fra Torp, men etter at det ble lagt ned har jeg ikke vært over. Veldig kjedelig egentlig, for jeg hadde egentlig planer om å reise over 3-4 kamper i sesongen før det ble lagt ned :(

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 21. Jan. 2008, 08:50 »
Jeg flyr som oftest med BA fra Gardermoen via Heathrow til Newcastle. Prisen ligger på ca. 2300kr t/r hvis du bestiller noen uker i forveien. Jeg synes dette er det beste, selv om det er dyrt så kommer jeg meg til Newcastle på 6t fra Gardermoen. Tror KLM har lignende priser, og relativt mange avganger de også. Det blir vel via Schipol i Amsterdam. Jeg har derimot aldri prøvd ut den muligheten.

En annen mulighet er billigselskapene. Fordelen er helt klart prisen, problemet er antall avganger og timingen. Du kan f.eks fly med Norwegian fra Gardermoen til London Stanstead, er du heldig kan du få denne flyvningen helt ned i 500kr t/r. Derfra kan du fly med easyjet til Newcastle for omtrent 500 t/r. Men som sagt, det er et problem her og det er at disse avgangene passer dårlig med hverandre, og du må kanskje regne med 5-6t venting på Stanstead.

Jeg sjekket mange muligheter her om dagen(skal over på manu kampen så jeg er litt oppdatert ;) ), og en liten smart manøver var å fly fra Torp til Dublin, og fra Dublin til Newcastle(begge avganger med Ryanair. Nok en gang er det snakk om en del venting på mellomlandingen, men hvis du bestiller i god tid kan du slippe unna med bare 800-900kr t/r. Jeg valgte ikke dette alternativet.

Jeg valgte å reise hjem med BA, det kostet 1300kr, på vei til Newcastle skal jeg innom Skottland og den flyvingen med Norwegian er ganske billig. Helt ned i 300kr en vei, hvis du er heldig. Snakker om Gardermoen-Edinburgh.

Veldig synd at det ikke finnes en direkterute fra østlandet til Newcastle! Det blir veldig dyrt å dra over av den grunn. Kanskje vi skal sette i gang en liten kampanje mot Norwegian her inne. ;) Få de til å opprette lavprisavgang til Newcastle..

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #40 på: 21. Jan. 2008, 09:53 »

Veldig synd at det ikke finnes en direkterute fra østlandet til Newcastle! Det blir veldig dyrt å dra over av den grunn. Kanskje vi skal sette i gang en liten kampanje mot Norwegian her inne. ;) Få de til å opprette lavprisavgang til Newcastle..

Den stotter jeg fullt ut!!! Sliter litt med aa finne reiseruter naar vi skal hjem til Nord-Norge. Maa innom Gardermoen og det blir dyrt uansett. Men er det ikke mulig aa reise med Norwegian eller SAS til Bergen for saa aa ta jet2.com videre? Vi reiste den ruta hjem til jul og det var ikke saa mye venting.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #41 på: 21. Jan. 2008, 10:04 »
Det som er så himla dumt med jet2 er at de har bare avganger fredag og søndag..Ofte er det greit å ta seg noen dager borte i Newcastle, samtidig som at det hender kampene er på søndag eller midtuke.

Det er helt sikkert mulig ta seg til bergen for en billig penge, men å bytte selskap ved mellomlanding byr ofte på dårlig timing.