20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness: Magpies have problems  (Lest 8302 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
Souness: Magpies have problems
« på: 11. Juni 2007, 11:49 »
Graeme Souness langer ut mot sin tidligere arbeidsgiver, og hevder at Sam Allardyce har en nesten uoverkommelig oppgave foran seg.

Bitter?

Les hele artikkelen her: http://home.skysports.com/list.aspx?hlid=471120&CPID=8&clid=4&lid=&title=Souness:+Magpies+have+problems

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
Sv: Souness: Magpies have problems
« Svar #1 på: 11. Juni 2007, 12:02 »
Han er nok veldig bitter. Og innehar nok store problemer selv, etter å ha radert et bruktbart newcastle lag

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2 på: 11. Juni 2007, 15:47 »
Er vel ingen hemmelighet at det er problemer i Newcastle
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #3 på: 11. Juni 2007, 16:00 »
Svært som du støttet Souness for tiden, Benson.

Jeg syntes ikke det er store problemer i Newcastle for tiden, tvert imot.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4 på: 11. Juni 2007, 16:14 »
Det er fordi vi ikke vet hva som foregår bak de lukkede dørene. Jeg garanterer deg at det har vært/er en god del intern uro i klubben den siste tiden.

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #5 på: 11. Juni 2007, 16:27 »
Nå skal vel ikke Souness glemme at MYE av problemene har han selv bidratt med. Alt henger sammen her: Souness kjøper store stjerner som ikke yter etter pris og blir misfornøyde, noe som igjen går utover lagmoralen og spillet. Newcastles drittperiode begynte jo nettopp med denne mannen. Newcastle-jobben er på ingen måte en umulig oppgave. Noe både Keegan og Robson kan skrive under på(dette med Robson og sparken kan ha vært et enkelt tilfelle). Kan ikke skjønne hv aSouness mener? Han fikk faenmeg
£50m å handle for, noe han gjorde, og laget ende allikevel usaklig dårlig. Er jo bare idioter som klarer å styrte et lag med slike ressurser.

TAKK GUD FOR AT VI HAR SAM NÅ!!! Vedder hus, kone og bil på at Souness må bite i seg de ordene der ved sesongslutt og heller innse at det er han som suger stor hestepikk
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #6 på: 11. Juni 2007, 16:30 »
Svært som du støttet Souness for tiden, Benson.

Jeg syntes ikke det er store problemer i Newcastle for tiden, tvert imot.

Følger du i det heile tatt med ?
Dessuten snakker vel Souness om tida han var der. Tviler ikkje sekund at det var eit helvete og holde styr på rampongane Robson etterla seg. Desuten er det nok ein del dritt innad i klubben og.
Men får håpa Big Sam får klubben på rett kjøl. Det ser ialfall lysare ut enn på leeenge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #7 på: 11. Juni 2007, 16:42 »
Så rampungene til Robson, som nesten kvalifiserte seg for kvartfinalen i CL, og som nesten kvalifiserte seg for finalen i UEFA-cupen og som tok en fjerde, tredje og femteplass under Robsons ledelse er altså grunnen til at Souness ikke greide å få til noen verdens ting.
Rampungene til Robson ble først et problem ETTER at Robson hadde fått fyken. Ja, de herjet også under Robsons tid, men mannen greide likevel å holde en viss kustus på dem, og fikk dem til å prestere på fotballbanen. Noe som er det viktigste. Souness var mye mer opptatt av de utenomsportslige problemene, og fikk ikke noen til å prestere på banen. Selv ikke de profesjonelle rollemodellene, som liksom skulle være så godt eksempel.

Bellamy, Robert, Jenas, Dyer, Bramble, O'Brien, Bernard og den gjengen der er spillere som ble karakterisert som "troublemakers" under Souness' ledelse. Han fokuserte mer på hva de bedrev tiden med utenfor banen, enn hva de presterte på banen. Det var i mine øyne Souness som ødela lagmoralen i klubben, ettersom hans måte å løse problemene på, faktisk bare gjorde vondt verre. Etter at rampungene var kastet ut, satt vi igjen med overbetalte, uinspirerte superstjerner, og en Alan Shearer som ikke fikk det minste hjelp av lagkameratene til å score mål.

Jeg forstår ikke helt hva som var problemet med spillerne som hadde prestert over evne under Robson, og skaffet oss imponerende resultater, som alle var strålende fornøyde med.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #8 på: 11. Juni 2007, 17:06 »
Vel det er din teori/versjon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #9 på: 11. Juni 2007, 17:08 »
Er det min teori at bråkmakerne ble et problem først under Souness? Er det min teori at de gjorde det bra under Robson? Fortell meg hva som ikke gjør dette til harde fakta?

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #10 på: 11. Juni 2007, 17:13 »
Vel, hva er DIN teori, Benson?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #11 på: 11. Juni 2007, 17:23 »
Er det min teori at bråkmakerne ble et problem først under Souness? Er det min teori at de gjorde det bra under Robson? Fortell meg hva som ikke gjør dette til harde fakta?
Bråkmakerne startet vel å kødde det til under Robson, om jeg husker rett! Noe av grunnen til at Robson fikk sparken var at han hadde mistet respekten hos enkelte spillere totalt, som f.eks. i første seriekamp mot Boro da Dyer nektet å spille på plassen han ble tildelt, eller som da Robert sesongen før nektet å ta et av straffesparkene i CL kvaliken mot Partizan Beograd, feigingen!  >:(

Souness prøvde å rette opp noe av dette ved å kvitte seg med de særeste personlighetene, og klarte dette greit! Flink var han også til å hente klassespillere. Men når det kom til trening og taktikk var ikke Souness den beste, kansje heller en av de dårligste!?!

Ã…smund

• Kaptein
  • Lala lala Geordie!
    • Vis profil
« Svar #12 på: 11. Juni 2007, 17:26 »
Han kjøpte da litt av hvert Souness. Med de pengene han hadde til rådighet skulle til og med jeg klart å kjøpt kvalitet!

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #13 på: 11. Juni 2007, 18:43 »
Frode: Robert turte ikke å ta det straffesparket, det betyr ikke at han hadde mistet respekten til Robson. Det eneste tilfellet der spillere mistet respekt til Robson var vel da Dyer nektet å spille på kanten, ja.

Og når Souness kom, det var jo først da spillerne begynte å miste respekten.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #14 på: 11. Juni 2007, 20:18 »
Det er en ærlig sak å ikke føle seg mentalt beredt til å ta straffespark i en straffekonk i en CL-kvalik. En kan kanskje si at han burde ha vært det, men en kan ikke tvinge noen til å gjøre noe de ikke vil. Det har ingenting med å ikke ha respekt for manageren å gjøre.

Ja, Dyer nektet å spille på kanten mot Boro i seriestarten. Og det er vel det eneste tilfellet som har å gjøre med manglende respekt for manageren. Men det er ikke nok til å si at man startet å gjøre opprør under Robson. At Dyer nektet å spille på kanten var ikke årsaken til at vi ikke vant den kampen.

Men jeg ser ingen grunn til at Robson ikke ville fått skikk på "opprøret", og at vi hadde samlet oss og fått gode resultater etterhvert. Robson visste å få det beste ut av hver enkelt spiller. Det kan vi umulig si om Souness, som ikke engang fikk det beste ut av sine egne importer.

Robson hadde problemer med villbassen Bellamy, som gikk til fysisk angrep på Carver, ved en anledning. Men han fikk likevel Bellamy til å storspille.

Med en gang Bellamy slo seg vrang under Souness, var han ferdig i klubben. Jeg vet ikke akkurat om det hjalp all verden.