20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Souness: Magpies have problems  (Lest 8293 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Souness: Magpies have problems
« Svar #45 på: 20. Juni 2007, 10:55 »
Jeg synes også Souness var verst faktisk. Begge to kan vise til like dårlige resultater, begge var like dårlig på taktikk, begge løy i media. Men Souness brukte svimlende 50millioner pund på PISS!! At han klarte å bruke 9,5 millioner på Luque, 8 millioner på Boumsoung!? Sykt... Owen har knapt spilt en kamp ( selvom det ikke er Souness sin skyld så føler jeg pengene kunne være forvaltet MYE bedre ). Men han traff sånn halveis på Emre. Roeder hentet Martins som ble en hit, Sibbe som var god, Gooch som var en fin squad spiller i 6måneder og Bernard som ikke gjorde en dritt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 20. Juni 2007, 13:29 »
I utgangspunktet var Baumsong og Luque gode kjøp. Men når Newcastle gjer dem minimalt med tid mens engelske spillere som fxs Bramble får ei årekke så er det vanskleig og slå til.
Baumsong var konge før han fekk problemer... Luque blei skada og blei fryst ut av Roeder etterpå
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 20. Juni 2007, 13:32 »
Boumsong var overpriset, ingen tvil. Men både han og Luque kunne ha vært gode kjøp.. Men de de floppet, og det er Souness som må ta ansvar, uansett hvilke andre faktorer som spiller inn.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #48 på: 20. Juni 2007, 17:35 »
Veldig enkelt å gi han alt ansvaret. Boumsong blei gitt opp alt for kjapt av Roeder fordi han foretrakk engelskmenn.
Luque trenger jeg ikke si noe om. Skam deg, Pothead!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

vampish

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #49 på: 22. Juni 2007, 00:18 »
Roeder hadde mye dårligere utganspunkt for å lykkes en det Souness hadde.  Souness svidde opp mangfoldige millioner på spillere som ikke har gjort noe for klubben. Hadde Roeder hatt samme pengene ville han brukt dem klokere. Men det unnskylder likevell ikke Roeders elendige management.

selvom Roeder hadde hatt masse penger, tror du virkelig han ahdde brukt dem da? ;p
men han hadde nok sikkert hatt mange gode ideer da  ;D

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 22. Juni 2007, 21:52 »
Roeder eide ikke karisma eller tiltrekningskraft for fem flate øre. Ville også valgt Souness fremfor Harry anyday, uten at det sier så veldig mye om Souness.
Men Souness er en kul kar. Ja, jeg tillater meg å like personen Graeme Souness til tross for at han er gått ut av dato som manager for lengst dessverre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 23. Juni 2007, 00:15 »
Jeg har aldri likt en person som går bevisst inn for å skade sine egne spillere, og som ikke har det minste til overs for velmente råd fra langt mer fotballfaglig kloke medhjelpere og spillere. Jeg har ikke det minste til overs for en person som aldri i verden greier å se at han er udugelig som manager, og som velger å kvitte seg med problemer (og skaffe seg nye) fremfor å løse problemene.

Jeg har ikke det minste til overs for personen Souness, fordi jeg ikke liker den typen. Jeg liker ikke overautoritære "bedrevitere". Jeg liker folk som kan være autoritære gjennom å være nøyaktig den de er, og som ikke har noen ønsker om å opphøye seg selv.

Souness en "kul" kar? Med "kul" mener jeg at man er "i tiden", kanskje kan man også si tøff, og gjerne litt spesielle. Mourinho er en "kul" type. Han er veldig spesiell, og veldig i tiden. Han er autoritær ved å være seg selv, og ved å være avvæpnende. Han er forholdsvis uformell med pressen, og liker å "leke" seg litt. Ikke helt ulik Nils Arne Eggens legendariske pressekonferanser.

Souness er ikke en slik person. Souness er langt "out of time". Han opphøyer seg selv, er ikke det minste avvæpnende og veldig formell. Jeg har aldri sett eller hørt Souness dra en spøk, eller ironisere over seg selv. Souness er overautoritær, slik jeg oppfatter han, fordi han prøver å være veldig autoritær, selv om han i seg selv nok er autoritær nok. Derfor liker jeg ikke Souness overhodet, og jeg har store problemer med å se hvordan det er mulig å like en slik person.

Men det kan jo selvfølgelig hende at du mot formodning har truffet Souness i egen person og snakket med ham. Jeg kan selvsagt bare basere meg på det jeg har hørt, lest og sett gjennom pressen, og gjennom beretninger fra spillere som har spilt under han. Jeg bedømmer han også utifra hvordan han er som manager.

så jeg skjønner bare ikke hvordan du får en så avleggs gammel og utslitt mann til å bli en "kul kar".
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #52 på: 23. Juni 2007, 00:20 »
Jeg synes og Souness er en ''kul kar'' og jeg baserer meg på interjuver og lignende. Tenker på den ærlige stilen hans og at han sier nøyaktig det han mener. Jeg liker stilen hans under kamper og.

Men når det er sagt så synes jeg han er en elending manager og jeg er veldig glad for at han ikke er Newcastle-manager lenger.
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #53 på: 23. Juni 2007, 00:52 »
Nettopp det at han prater rett fra levra si liker jeg meget godt. Han sier det som det er, hvilket som manager dessverre ikke er like lett nå som da, ettersom de fleste spillere får uheldige stjernenykker og må behandles varsomt.
At han i tillegg er en engasjert mann trekker selvsagt opp. Jeg tror heller ikke han er noen ekstrem-autoritær person som du vil ha han til å være. Men, han tillater ikke at noen utfordrer hans autoritet, og det er det selvfølgelig flere spillere som ikke liker.
Souness er jo kjent for å ha humor. Han dro jo ofte spøker, spesielt i Rovers, og gjennom sine kritikker brukte han ofte humor.
Jeg anser Souness som en manager alt for "old school". Han er av for gammel skole, og fungerer ikke i dagens fotball. Han forventer at spillerne gjør som manageren sier uansett, slik det skjedde før i tiden. Og dersom en spiller bryter det, skal det ikke tolereres. Samt at han ikke har de taktiske kunnskapene som trengs i dag.
Det er samtidig viktig å nevne at flere av spillerne våre stadig kom med tillit til Souness helt til the bitter end, og viste han respekt når han var sparket også. Shearer skrøt av Souness i forbindelse med sin testimonialkamp, og sa at han var en bra mann.

Når det er sagt, som manager er han altså ingenting å samle på. Men jeg ville heller hatt ham enn godeste Roeder. Det at Roeder er en forferdelig kjedelig mann som antakeligvis engasjerer like mye som Bob Dylan i hasjrus trekker selvsagt heller ikke opp. Altså, Roeder, kjedelig mann og totalt misslykket manager. Skal ha for at han endelig ungikk å rykke ned med laget sitt mens han satt for oss ihvertfall.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #54 på: 23. Juni 2007, 10:53 »
TAKK for at floppene er ute. Håper sam tar oss opp på tabellen. Diskusjonene ovenfor gjør meg dårlig. Begge to fortjener å bli adlet i vanvære. Soumess blir kongeidiot, Roeder dronning.
Who else...... Alan Shearer