20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 397609 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2460 på: 27. Aug. 2011, 00:00 »
Er ikke på noen måte uenig i det du skriver, Hughie. Det jeg mente var at Carroll-salget skylder jeg bare på han selv, som kunne avslått tilbudet fra Liverpool og sikret seg evig heltestatus. At klubben ville selge for den summen har jeg absolutt ingen problemer med å godta, under dagens forutsetninger.

Men med Barton så føler jeg at det er helt annerledes. Han vil åpenbart bli, og utsetter det i det lengste for å gi de alle muligheter til å komme med et tilbud. Jeg tør å påstå at hvis det hadde kommet på bordet et tilbud i går/dag, med betydelig mindre cash i uka enn fra QPR, så hadde han blitt. Ønsket om å bli værende er det som faller meg tyngst for brystet. Carroll som hadde valget, Barton som ikke fikk det.

Selvsagt er han ikke uskyldig, men jeg mener ikke at han har gjort i nærheten av nok de siste to sesongene for å bli gitt bort ett år før kontrakten går ut. Han var nå vår viktigste drivkraft på banen. Mest sannsynlig utenfor også.

EDIT: Dette ble ikke rare greiene i forhold til Joakims epilog...
« Siste redigering: 27. Aug. 2011, 00:03 av torfinn »

Kjeet

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #2461 på: 27. Aug. 2011, 00:50 »
Barton vil bli savnet. Ingen spiller som gav like mye som han

Torjus

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2462 på: 27. Aug. 2011, 01:12 »
Fantastisk innlegg Joakim! Spot on.
Det svir å se Barton med QPR drakten i hendene.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2463 på: 27. Aug. 2011, 01:46 »
Det var en lang tekst Joakim. Kunne du ikke bare skrevet "Jeg elsker Joey Barton, og kjærlighet gjør blind."?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2464 på: 27. Aug. 2011, 01:53 »
Det var langt ja, og det er godt mulig jeg kunne redigert bort en del, hvis jeg hadde gått gjennom teksten fire-fem ganger. Men det gidder jeg ikke når jeg skriver på et forum. Da får det holde med en og en halv.

Og nei, jeg kunne ikke skrevet det der, for det ville ikke vært sant.

Forøvrig ser jeg ikke at det har vært kommentert, men Barton sto vel ikke akkurat og gliste fra øre til øre der han sto med drakt nummer 17 og blå tverrstriper. Andy Carroll kunne ikke vært mer lykkelig over å ikle seg den røde drakten.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2465 på: 27. Aug. 2011, 02:25 »
Mye dritt som har blitt skrevet om Barton de siste siden, og selv om det er klart at det har vært alt for mange uheldige episoder virker Joey å også ha sine gode sider som også fortjener å bli nevnt. F.eks. kom denne tidligere i sommer;

Cabaye - Barton a big help
Yohan Cabaye admits Joey Barton's situation at Newcastle remains 'tense' but claims the midfielder has helped him to settle.

http://www.skysports.com/story/0,19528,11661_7102968,00.html

PeterH

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2466 på: 27. Aug. 2011, 03:24 »
Enig med Joakim her. Synes det er beundringsverdig å se hvordan Barton har vokst og lært seg å kontrollere temperamentet(selv om han enda har mye å jobbe med). Desverre er det alt for mange mennesker som kun fokuserer på fortiden og ikke klarer å akseptere at han har forandret seg.

Jeg synes ikke Barton fortjener å bli buet på når vi møter QPR, selv om det sikkert kommer til å skje, det er tross alt Joey Barton. Jeg synes det er en stor forskjell på Barton som ønsket å bli, Carroll som ville til Liverpool og Enrique som brukte ett halvt år på å grine seg til Liverpool.

Barton sin kritikk på Twitter var ren fakta, Enrique sin kritikk var slik jeg såg det mer ett forsøk på å få sympati for at han hadde det "fælt" i Newcastle og en unnskyldning for å gå til Liverpool(som om han ikke hadde noe valg). Selvsagt hadde det vært best av begge å la være, men det er en annen historie.

Jeg tror vi skal greie oss greit uten Barton, men jeg skulle ønske han hadde blitt her ett år til, slik at
resten av laget kunne blitt mer sammspillt før han drog.

Lykke til Barton, unner deg all suksess bortsett fra når du møter Newcastle!
« Siste redigering: 27. Aug. 2011, 03:29 av mongobongo »

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #2467 på: 27. Aug. 2011, 05:08 »
En forbanna katastrofe at vi lar Barton gå gratis. En kanonspiller som i hvert fall burde ha blitt hos oss til slutten av sesongen hvis Cashley absolutt ikke ville forlenge kontrakten hans. Nå er det så ille at Toon-fansen sikkert kommer til å være fornøyde med å få inn en venstreback i siste sekund 31. august, når vi burde ha hentet inn fire-fem forsterkninger til.

Dette transfervinduet sett under ett har vært en gigantisk skuffelse selv om Pieters eller en annen god back signerer. Vi kjøper knapt en spiller etter opprykket og selger Carroll for £35 mill i januar, og fansen blir lovet pengene skal gå til å forsterke laget i sommer. Supporterne begynner å drømme om to kvalitetsspisser, en ving, en back og en midtstopper ++. I stedet selger vi tre av våre desidert beste spillere for småpenger (minste enn 10 mp. for alle tre!) og henter inn uprøvde franskmenn som verken har klubbfølelse (enda) eller erfaring fra PL som er verdens tøffeste liga. Samtidig sitter skvip som Guthrie og Smith igjen i klubben, mens Shola får tre nyer år til å daffe rundt i Newcastle-trøya. Grei backup for all del, men det er skremmende at han er vårt fremste angrepsvåpen per dags dato. Vi skriker etter forsterkninger på begge backplassene, i stopperleddet og ikke minst på topp. Det er et under at vi står 2-1-0 på de tre første kampene denne sesongen. Lurer på om Ashley hadde bladd opp noe om vi hadde tapt alle tre.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2468 på: 27. Aug. 2011, 06:27 »
Og det var din mening!;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2469 på: 27. Aug. 2011, 07:26 »
Nordin: Du glemmer at vi solgte disse tre pga at nektet å skrive under de kontraktene de ble tilbudt..Kontrakter som etter all sannsynlighet gjenspeiler klubbens reelle økonomi..Ville du gitt en smålubben 30åring 50 i uka, eller en bråkte bølle med skadehistorikk 60-70 i uka?

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2470 på: 27. Aug. 2011, 08:20 »
Det var en lang tekst Joakim. Kunne du ikke bare skrevet "Jeg elsker Joey Barton, og kjærlighet gjør blind."?

Da leste du ikke mye, Tim.
Who else...... Alan Shearer

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2471 på: 27. Aug. 2011, 10:53 »

Du kan jo prøva å lesa kva folk skrive neste gong...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2472 på: 27. Aug. 2011, 10:54 »
Nordin: Du glemmer at vi solgte disse tre pga at nektet å skrive under de kontraktene de ble tilbudt..Kontrakter som etter all sannsynlighet gjenspeiler klubbens reelle økonomi..Ville du gitt en smålubben 30åring 50 i uka, eller en bråkte bølle med skadehistorikk 60-70 i uka?

Men det er jo sant det Nordin seier!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2473 på: 27. Aug. 2011, 11:02 »

Det er jo det ikke..Nordin legger skylden på klubben for at våre 3 beste spillere ikke blir i klubben..Hovedpoenget i den saken er at ALLE 3 FIKK TILBUD OM KONTRAKTSFORLENGELSE, men de takket nei fordi de fikk bedre tilbud andre steder..Når vi ennå bruker så mye av vårt overskudd på lønnsutbetalinger så sier det seg selv at det ikke er sunn økonomisk politikk å betale Enrique 70 i uka, Barton 60-70 og Nolan 60..Hadde vi tilbudt de slike lønninger  over 4-5 år skal jeg garantere at de ville ha signert asap. Du ser ikke Wenger eller SAF tilby spillere i aldersgruppen 29-30 år 4-5 årskontrakter heller..Det er nettopp derfor vi havnet i økonomisk trøbbel også: fete tilbud til aldrende spillere: viduka, smith, cabaye, butt, beye for å nevne noen.

For meg er det  ubegripelig at enkelte  ennå ikke skjønner de økonomiske realitetene klubben er i..

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2474 på: 27. Aug. 2011, 11:09 »

fete tilbud til aldrende spillere: viduka, smith, cabaye, butt, beye for å nevne noen.

Cabaye?