20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 397206 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2445 på: 26. Aug. 2011, 20:39 »
Har selv sagt mye dritt om Joey, alt stemmet. Men hvilken fotballspiller han er!
De fleste adjektiva er sagt, men vi hadde trengt han fra opprykksesongen asså!
Enig i at Cabaye, Tiote og Barton blir deffensivt/like typer, men når spilte vi med tre på midten?

Kommer til å savne deg Barton, lykke til videre!

boris.

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2446 på: 26. Aug. 2011, 20:44 »
Trist at Barton forlater klubben, men jeg forstår både ledelsen og Bartons avgjørelser.  Barton med sine feil og mangler har gjort veldig mye dumt, men fremstår for meg som en blodfet type og en knallgod spiller.

Håper han lykkes i QPR og hjelper de så de får blitt i PL, bare de ikke kommer over Newcastle på tabellen.
Nei.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2447 på: 26. Aug. 2011, 21:24 »
Feller ingen tårer for at Barton går til QPR, men må likevel seie at det blir eit sakn. Klubben mistar ein god spelar, men ingen spelar som ikkje kan erstattast. Vi mistar ein provokatør, og ein mann som tidvis er ein uberegnelig klovn. Samtidig er det med litt tungt hjarte at ein no seier farvel til Barton, for på godt og vondt får vi aldri ein liknande type. Barton er unik.

Lykke til vidare, JB.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2448 på: 26. Aug. 2011, 21:43 »
Er faktisk sjokkert over den delte oppfatningen av Barton her. Greit nok å mislike håpløse spillere som ikke bidrar (Perch, Smith, Guthrie, Løven...), men å mislike en av de aller beste spillerne på eget lag synes jeg er mer enn merkelig. Spesielt med tanke på hvordan Barton har framstått de siste to sesongene.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #2449 på: 26. Aug. 2011, 21:56 »
synd, mistet vi den spillern som blødde mest for drakta og som turte å si ifra!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2450 på: 26. Aug. 2011, 22:00 »
Er faktisk sjokkert over den delte oppfatningen av Barton her. Greit nok å mislike håpløse spillere som ikke bidrar (Perch, Smith, Guthrie, Løven...), men å mislike en av de aller beste spillerne på eget lag synes jeg er mer enn merkelig. Spesielt med tanke på hvordan Barton har framstått de siste to sesongene.

Poenget er at barton ikke kan oppføre seg som folk..Tror det er ingen andre klubber som ville ha reagert annerledes..Spillere er ansatte, som alle andre, men meget godt lønnet som sådan ..Det forventes at de oppfører seg iht gjeldende lovverk eller avtaler, akkurat som oss andre dødelige mennesker som jobber mellom 8 og 16. Det tolereres heller ikke i andre organisasjoner at ansatte eller ledere går ut i det offentlige rom og  uttaler seg som Barton har gjort..Lista over hva han har gjort og hvem han har kommet i konflikt med er lang som et vondt år, det er et tegn at det er Barton som har et problem og ikke klubben eller personene rundt ham

I fjor var faktisk den første sesongen Barton presterte på høyeste nivå siden vi kjøpte ham i 2007..Og vi vet ikke hvordan han kommer til å holde seg fysisk.Så det ville vært økonomisk idioti å gi ham den kontrakten han fikk i QPR. Det er ikke vi som bør være takknemmelig overfor Barton, men Barton som bør være takknemmelig overfor klubben og supporterene som støttet ham i en tid da ingen andre ville røre ham..Det sier sitt at en så god spiller havnet i QPR..

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2451 på: 26. Aug. 2011, 22:03 »

Ser ikke helt det store bidraget hans i opprykkssesongen. Han har prestert i EN sesong, og jeg synes Tiote, Coloccini og Jonas var viktigere den forrige sesongen enn Barton. Tror ikke noen misliker spilleren, men skal man være helt ærlige så er han ikke mer enn en middels god spiller med et topplokk som alltid er på kokepunktet og en kjeft som aldri lukker seg.

synd, mistet vi den spillern som blødde mest for drakta og som turte å si ifra!

Diskutabelt. Jonas og Tiote jobber hardere på banen, og bare fordi han legger ut noen kontroversielle meldinger på twitter så er ikke det sagt at han er den eneste i klubben som tørr si ifra om ting. Noen er vel så balanserte at de kan si ifra på en ordentlig måte uten å dra inn hele verden.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2452 på: 26. Aug. 2011, 22:05 »
Feller ingen tårer for at Barton går til QPR, men må likevel seie at det blir eit sakn. Klubben mistar ein god spelar, men ingen spelar som ikkje kan erstattast. Vi mistar ein provokatør, og ein mann som tidvis er ein uberegnelig klovn. Samtidig er det med litt tungt hjarte at ein no seier farvel til Barton, for på godt og vondt får vi aldri ein liknande type. Barton er unik.

Lykke til vidare, JB.

Føler dette treffer bra jeg. Når alt er kommet til stykket, så ser jeg fremover og tror vi kommer greit ifra det.

Det har nok noe med at selv om jeg vil savne Barton, så skal det bli litt godt å slippe å holde pusten hver gang han er på vei inn i overtenningen eller å åpne nettleseren og lese om et eller annet intervju/twittersprell.

Utover dette så er han en kul liten hipster med store fotballferdigheter og elendig selvdisiplin.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2453 på: 26. Aug. 2011, 22:12 »
Joey Barton , for en mann for en karakter og en meget meget habil fotballspiller. Sluttet som shearer med seier borte mot sunderland! Min desiderte favoritt på ett nå nitrist Newcastle lag . At vi lar han gå nå i tillegg til alle di andre er rett og slett skremmende , det viser at det sitter en gjeng me inkompetente kjøtthåver å styrer klubben vår .                                                    Vi står blottet for profiler om ikkje bennyboy blir frisk, og til dere som sier at qpr kommer til å slite, det gjør vi også. Hjertet er vekke, da pleier ting som regel å dø. Colo er det nærmeste vi kommer en profil nå. Akkurat i dette øyeblikket ønsker jeg mer at den feide idioten som styrer klubben mer vondt enn noe annet. Går vi ner nå håper jeg på personlig konkurs på ashley .                                                         Dette er dråpen for meg, jeg orker ikke mer, kommer sterkere tilbake når klumpen er ute av klubben. Taper vi søndag og mot qpr så er d championship neste.                    Lykke til gutter og kos dere, så skal dere slippe å høre mer negativt fra meg. NUFC will not be the same without mainman JOEY BARTON ! Thanks for all good memories

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2454 på: 26. Aug. 2011, 22:24 »
Selv om jeg skjønner, og deler, frustrasjonen din Tommen, synes jeg du drar det vel langt. Tror nok også at vi skal kunne komme sånn halvveis greit ifra det, men er utrolig skuffet. Både over Barton som akkurat ikke klarer å oppføre seg "pent" nok, og mest over de inkompetente folkene på toppen som benytter enhver mulighet til å trosse fansen og dens ønsker. Og ja, nå orker jeg bare ikke å gå inn på de økonomiske aspektene. Skyt meg gjerne for akkurat det.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #2455 på: 26. Aug. 2011, 23:07 »
Barton fikk tilbud fra Sunderland, men i fryk tfor å bli lyncha så takket han pent nei haha.

Her har dere etter hva jeg kan se en meget trist Barton i interview med Sky.

Venta nok en ny kontrakt av Newcastle helt til siste time

http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/14650167.stm

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2456 på: 26. Aug. 2011, 23:16 »
På en måte faller denne Barton-overgangen meg tyngre for brystet enn Carroll-overgangen. Hvem ville jeg helst beholdt? Det hadde nok uten tvil blitt Carroll. Men, han satt med en ny 5-års og kunne takket nei uten risiko. Det står jeg fast på. Barton har blitt presset ut på en helt annen måte, og man ser det på han at han inderlig ville bli. Vi hadde nok ikke måttet ut med £75 000 i uka for å beholde han heller. Synes dette er uhyre trist, og slett, slett håndverk av ledelsen.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #2457 på: 26. Aug. 2011, 23:31 »
Syntes også det er for jævlig at man har mista 'stammen' i laget. Engelske super trioen Barton, Nolan og Caroll. Når jeg ser på mitt kjære Newcastle idag så er det franskt, veldig franskt . Kjenner det liksom ikke helt igjen, og jeg har vært fan siden 98.

Men nå skal vi se positivt framover for jeg er helst sikker på at bunnen er nådd nå og det kan bare gå oppover :) Skal sitte limt foran skjermen de neste dagene å se hva vi får inn.
« Siste redigering: 26. Aug. 2011, 23:34 av Leon »

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2458 på: 26. Aug. 2011, 23:34 »
På en måte faller denne Barton-overgangen meg tyngre for brystet enn Carroll-overgangen. Hvem ville jeg helst beholdt? Det hadde nok uten tvil blitt Carroll. Men, han satt med en ny 5-års og kunne takket nei uten risiko. Det står jeg fast på. Barton har blitt presset ut på en helt annen måte, og man ser det på han at han inderlig ville bli. Vi hadde nok ikke måttet ut med £75 000 i uka for å beholde han heller. Synes dette er uhyre trist, og slett, slett håndverk av ledelsen.

For meg er det i grunnen omvendt. Barton og klubben har på hver sin kant malt seg inn i et hjørne og begge må i ulik grad bære skyld for at det har gått åt skogen.

Med Carroll fikk vi derimot en helt sinnssyk sum penger og det måtte skje, om enn motvillig for (mer eller mindre) alle parter. Barton er nok isolert sett en bedre spiller nå, men Carroll representerte noe mer. En lokal nummer 9 med et ganske så stort potensiale. Dessuten så tror jeg vi kommer til å slite mer med angriperne våre enn på midtbanen. På den måten føler jeg at tapet av Carroll svir mer enn det gjør for Barton sin del.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2459 på: 26. Aug. 2011, 23:58 »
Joey Barton og Newcastle United FC er forbløffende like. Men virker ikke som alle har innsett det. Begge gjør mye rart, sier mye rart, gjør mye dumt, sier mye dumt, men i sine beste stunder er de fantastiske.

Joey Barton er en merkelig skrue. Han har alltid hatt et stort aggresjonsproblem. Når han i tillegg blander det med en god porsjon alkohol, så blir han en voldsmann. Så enkelt og så vanskelig er akkurat det. Når Barton etter altfor mye om og men endelig nådde "rock bottom" og innså selv at han trengte hjelp, så ble han et nytt og bedre menneske. Fortsatt en veldig letantennelig type. Et voldsomt engasjement og temperament, men han har etter hvert blitt flinkere til å ta ut alt engasjementet og alt temperamentet i noe positivt. Mot Wolves i fjor ble han forsøkt voldtatt i hver eneste duell, i hver eneste takling. Men han hevet seg over det.

Ja, Barton mistet hodet mot Blackburn, da han bokset Gamst i magen (selv om de aller fleste av oss hadde hatt lyst til å gjøre nøyaktig det samme). Men det var én episode, på 32 kamper. Og Cheick Tiote fikk 14 gule kort på 26 kamper. Jeg vet ikke helt hvem som var den store stygge ulven jeg.

Å begynne å lange ut mot ledelsen på Twitter er nok ikke det smarteste Barton har gjort. Men han er en impulsiv type, han er glad i oppmerksomhet og han er ikke redd for å si nøyaktig det han mener, uten å pakke det inn i fine ord. What you see is what you get med Joey Barton.

Det preger han også på banen. En enorm vinnervilje. Joey Barton er villig til å gå over lik for å vinne fotballkamper. Det er ikke Mike Ashley. Han er villig til å gå over lik for å rydde opp i en usunn økonomi og klubbdrift. Sånn sett er ikke de to så ulike heller. De har ulike mål, men bruker nøyaktig samme metode for å nå sine mål.

Joey Barton har sine venner som han stoler på. Han har også sine fiender, og bryr seg neppe om han får en eller to til. Han er ikke så opptatt av det. Han er opptatt av å vinne fotballkamper. Joey Barton er ikke verdenes beste fotballspiller. Han har ikke ferdighetene til Xavi. Men han har et enormt vinnerinnstinkt. Og han er en grei kar. Han tar vare på de yngste spillerne, gir de råd og beskytter dem mot de som er redd for sin egen posisjon. Han hadde åpenbart høy status i garderoben, selv om han ikke alltid var like føyelig utenfor banen. Det bryr vel spillergruppa seg sannsynligvis pent lite om. De andre gjør mye rart på fritida selv.

Joey Barton er 110% profesjonell på banen og på treningsfeltet. Han er ikke noe prakteksempel utenfor banen, men slike" urokråker" har vi levd godt med før også.

Jeg synes det er svært synd at Joey Barton forlater klubben. Utelukkende på grunn av hans ekstreme vinnervilje. Jeg gir blaffen i om han synes Mike Ashley er en c**t. Jeg gir blaffen i om han er en aktiv Twitrer eller om han sitter rolig hjemme i godstolen foran peisen, med avisen i fanget og snadda i munnviken.
Jeg gir blaffen i om han har slått ned én eller ti mennesker på byen i sin ville ungdomstid eller om han bare satt hjemme foran tv-en med mor og far og var vitne til at Maggie Thatcher rævkjørte landet hans.

Jeg gir blaffen i hva spillerne gjør på fritida, så lenge de ALLTID leverer varene på banen og ALLTID er profesjonell og god på trening.

Takk for alt, Joey, og lykke til hos dronningen...
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon