20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 394942 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2250 på: 15. Aug. 2011, 17:13 »
To ulovlige hendelser som er straffbare med rødt kort. Det er ikke handlingen jeg er ute etter å definere, det er reaksjonen.

Heldigvis så har vel dommere lov til å utøve litt skjønn (?) slik at man kan vurdere handlingen før man utmåler reaksjonen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2251 på: 15. Aug. 2011, 17:19 »
Joakim: Filmet Rivaldo mot Tyrkia i VM 2002, eller reagerer han på en helt naturlig måte, for å tydelig markere en forseelse?
Som Eivind sier, disse to hendelsene kan bare ikke sammenlignes. Jeg skjønner ikke hvorfor du drar opp Rivaldo i dette, og skjønner heller ikke hvorfor jeg skal svare på det.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2252 på: 15. Aug. 2011, 17:26 »
Begge hendelsene er straffbare med rødt kort, uansett hvordan spilleren reagerer.

Dersom du mener det er filming for Rivaldo sin del, så filmer pr. definisjon også Barton, og argumentet ditt har ikke bein og stå på.

Dersom du mener at Rivaldo reagerer på en helt naturlig måte, for og tydelig markere forseelsen, så greit, da skal ikke jeg diskutere mer med deg om det.

Poenget mitt dersom du mener at Rivaldo filmer, er at du klart ikke har noe objektivt syn på saken.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2253 på: 15. Aug. 2011, 17:32 »
Jeg mener sammenligningen din er fullstendig på villspor.
Rødt kort for begge forseelser? Når ble Bartons reaksjon på et slag det samme som et totalt idiotisk forsøk på filming. Hvis du da tenker på episoden hvor Rivaldo blir truffet av en ball i låret, og reagerer ti minutter senere med å legge hånda mot hodet og skrike i smerte.

Filming skal vel straffes med gult kort, men jeg anser ikke Bartons reaksjon for å være en filming. Og jeg ser ikke at disse to hendelsene er likedan, for det er de jo overhodet ikke!!!
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2254 på: 15. Aug. 2011, 17:35 »
Å filme/overspille gjøres av to årsaker: 1) For å vise dommeren at her har det faktisk skjedd noe ulovlig, men du kan umulig å sett det. 2) For å lure dommeren til å tro at det har skjedd noe ulovlig - ren skjær juks, rett og slett. I vår situasjon fikk vi eksempler på både 1 og 2, og jeg er ikke i tvil om hva som er verst.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2255 på: 15. Aug. 2011, 17:52 »
Jeg mener sammenligningen din er fullstendig på villspor.
Rødt kort for begge forseelser? Når ble Bartons reaksjon på et slag det samme som et totalt idiotisk forsøk på filming. Hvis du da tenker på episoden hvor Rivaldo blir truffet av en ball i låret, og reagerer ti minutter senere med å legge hånda mot hodet og skrike i smerte.

Filming skal vel straffes med gult kort, men jeg anser ikke Bartons reaksjon for å være en filming. Og jeg ser ikke at disse to hendelsene er likedan, for det er de jo overhodet ikke!!!

Har ikke sagt at Rivaldo og Barton fortjente rødt kort. Han tyrkeren som sparket ballen på Rivaldo og Gervinho fortjente rødt kort, men det fortjente de uavhengig av om Barton eller Rivaldo hadde reagert som de gjorde.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #2256 på: 15. Aug. 2011, 20:36 »
At du ikke skjønner hvorfor det skulle vært straffe, Joakim, forandrer ikke på det faktum at det skulle det selvsagt vært. Ballen var i spill, Barton foretar en forseelse innenfor egen 16- meter. Hva som skjer etterpå er irrelevant.

dommeren har tre alternativer.
1. frispark newcastle, pga fiming
2. dropp: hendelsen skjer utenfor spilletsgang
3. straffe

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2257 på: 15. Aug. 2011, 20:59 »
At hendelsen skjer utenfor spillets gang har vel ingenting med saken å gjøre?

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2258 på: 15. Aug. 2011, 21:00 »
Enig med Joakim. Jeg synes det er en klar forskjell på å dra opp spilleren, og f.eks dra ned spilleren. Det som kan diskuteres er i hvilken rad det var nødvendig for Barton og ta på seg mordermaska og fyre seg så inni helvete opp.
Synes det også er greit at han legger seg, for å markere. Hvis ikke hadde jo Gervinho fått karantene senere, ikke under kampen. Synes det er værre med Taylor som løper bort for å ha det til å være albue i trynet.

Til slutt blir det for dumt av Arsenal-supportere og si at Barton har ødelagt for de 2 ganger. I fjor, som i år er det jo rett og slett idiotene fra Rasenal som fysisk går til angrep for en hendelse. Men når Song stempler Barton på ufin måte, klarer "nynazisten" faktisk å holde maska og løpe bort til dommeren, og faktisk senere shake hånda til Song. Er mer man kan si enn om Gervinho og Eboue, eller hvem det var, i fjor. Her er det bare å få hue ut av rævva.
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2259 på: 15. Aug. 2011, 21:30 »
Viss dei verte sopass provosert av Barton sin sveis, kva skal mi verte då av Gervinho sin!?!

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #2260 på: 15. Aug. 2011, 21:39 »

dropp skal foretas når det oppstår situasjoner som ikke er beskrevet i regelverket. Har en 160 siders pdf fil med regler for pl, eneste jeg finner om situasjonen. uansett en spesiell situasjon, derfor jeg nevnte dropp.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2261 på: 15. Aug. 2011, 21:48 »

Hvis ikke finner jeg det meget merkelig.

Dersom spillet hadde vært på Arsenal sin banehalvdel, og Taylor bestemmer seg for å kline til RVP innenfor egen 16m, er det da straffe for Arsenal?

OLEZZ

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2262 på: 15. Aug. 2011, 21:52 »
Selvfølgelig

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2263 på: 15. Aug. 2011, 22:25 »
Har vel vært dømt på lignende et par ganger i Norge, men da har ballen vært noenlunde i nærheten. Kan ikke huske at det har skjedd i PL, og glad er for det. Synes dommeren taklet hele den situasjonen helt riktig.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2264 på: 15. Aug. 2011, 22:58 »
Viss dei verte sopass provosert av Barton sin sveis, kva skal mi verte då av Gervinho sin!?!

Haha, han er et syn for såre øyne - eller rettere sagt et syn som skaper såre øyne.