20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 394480 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2235 på: 15. Aug. 2011, 12:27 »
Jada, det er helt sant. Men man kan da ikke vise ut en spiller fordi han ville begynt å sloss hvis ingen gikk i mellom!! Det er jo helt idiotisk. Barton gjorde seg fortjent til gult (muligens nærme grensen til oransje) for sin opptreden.

Godt innlegg Tommy Sten. Må si meg enig i det du skriver. Det er Barton som ender opp med 95% av den negative oppmerksomheten etter gårsdagen, selv om Gervinho filmet og slo, og Song tråkket på Barton med fullt overlegg. Det Barton gjorde var å stramme opp og filleriste en juksemaker, og kaste seg for å få dommeren til å foreta en riktig beslutning. Jeg hadde foretrukket at han hadde holdt seg unna alt sammen, men av de tre så synes jeg at han i går var "the lesser evil".

Når det gjelder denne setningen så var det ikke min intensjon å bagatellisere det Barton gjorde, for det tar jeg sterk avstand fra. Men, nok en gang, kun påpeke at han får urettferdig mye tyn i forhold til skurkene på Gunners.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2236 på: 15. Aug. 2011, 12:40 »
Merkelig at på dette forumet blir Barton slaktet men hos Gunners blir han hyllet
Sitat fra forumet:

Gervinho har flere muligheter til å avslutte tidlig, men går seg fast. Vi har nok av den type spillere. Skal han i tillegg fortsette med skuespill kan han reise tilbake til Hollywood med en gang! Barton er ikke alltid helt god i hodet, men må innrømme at jeg skulle mer en gjerne sett han i Arsenaldrakten.

Etter en omdiskutert situasjon der Gervinho går ned i feltet er vår kjære venn Joey Barton på plass og røsker i 24-årigen. Dette fører til mye tumulter, og oppi det hele fiker Gervinho til Barton. Han faller i bakken som en potetsekk, og Gervinho blir vist det røde kortet. Overspilling av dimensjoner fra Barton, men slag er slag, og dermed blir det røde kortet dratt frem.
Kilde: Gunners.no

Jeg tror jeg skal finne et og annet innlegg der som sslakter han.:p det finnes begge deler her inne:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2237 på: 15. Aug. 2011, 14:27 »
Merkelig at på dette forumet blir Barton slaktet men hos Gunners blir han hyllet
Sitat fra forumet:

Gervinho har flere muligheter til å avslutte tidlig, men går seg fast. Vi har nok av den type spillere. Skal han i tillegg fortsette med skuespill kan han reise tilbake til Hollywood med en gang! Barton er ikke alltid helt god i hodet, men må innrømme at jeg skulle mer en gjerne sett han i Arsenaldrakten.

Etter en omdiskutert situasjon der Gervinho går ned i feltet er vår kjære venn Joey Barton på plass og røsker i 24-årigen. Dette fører til mye tumulter, og oppi det hele fiker Gervinho til Barton. Han faller i bakken som en potetsekk, og Gervinho blir vist det røde kortet. Overspilling av dimensjoner fra Barton, men slag er slag, og dermed blir det røde kortet dratt frem.
Kilde: Gunners.no
--------------------------------------------
 :P

Sitat fra: Gunners.no

Sitat
Hender opp i ansiktet til motstander skal ikke skje, uansett om det er et klaps eller et slag. Når det er sagt, skjønner jeg hvorfor han tar igjen. Barton ser jo gal ut, og med mord i blikket må man jo forsvare seg. Håper likevel han lærer av dette og heller går vekk fra situasjonen neste gang.
Men i følge regelboka ble vi snytt for et straffespark i den situasjonen. Ballen er i spill og Barton gjør noe som er ulovlig mot en motspiller inne i straffefeltet. Altså straffe.
Og helt latterlig at ikke også Barton måtte ut med rødt kort.

Sitat
Neida.. vi liker selvsagt ikke slikt... Men så lenge det var Joey Barton så ser jeg mellom fingra på den der.

Sitat
Er heller ikke imponert over Song som tråkker på Barton (som forøvrig skulle hatt Oscar for sin Knut Anders Fostervold tolkning) og Gervinho som MÅ (!?) klaske til Barton med nazi-sveisen.

Sitat
Barton irriterer seg over Gervinho for filming og så filmer han 2 ganger
sjøl i kampen. En ufyselig type som jeg håper aldri får lov å ikle seg rød drakt.

Sitat
Håper ingen har lyst på Barton lengre, makan til mongolid ape.

Sitat
Svinet Barton klarte allikevel på nytt å ødelegge kampen for oss, på akkurat samme måte som han gjorde det i fjor i 4-4 kampen, mannen både ser ut og oppfører seg som en nynazist, fytti faen.
Song burde hatt rødt for stemplingen, men Gervinho skulle selvfølgelig hatt straffespark for overfallet fra nynazisten mens ballen var i spill.

Sitat
Ang. røde kortet er det vel ingenting å si på at Gervinho får det, men selvsagt skal Barton også ha rødt!
For det første faller kanskje Gervinho lett, men det er en viss kontakt som kunne blitt straffe. Ingen direkte filming i mine øyne. Enig med Thorstvedt...må da gå an å falle uten at hylekoret er i gang.
Derimot er oppførselen til Barton bare patetisk og egentlig langt værre enn noe annet. Men det er vel ingen overraskelse. Han er jo en nutcase som burde vært stengt inn på lukket avdeling for lenge siden. Han har ingenting å gjøre på en fotballbane! Svin!
Vi skal jo også ha straffespark i den situasjonen noe dommerne fullstendig "glemmer". Utrolig!
Uansett må Gervinho lære seg å unngå å ta igjen mot en spiller samme hvor provosert han blir. Regner med han lærer det til neste gang.
Passet veldig dårlig å miste han i tre kamper nå. Kanskje blir også Song suspendert?

Dette var bare fra de to siste sidene i kamptråden dems. Tror kritikken Barton får her på forumet er litt mer konstruktivt enn det han får ellers.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2238 på: 15. Aug. 2011, 14:56 »
Hva er dette nynazigreiene arsenalgutta henger seg opp i for noe? Sveisen til Barton er jo helt sjef den! Har nok sett den sveisen på langt flere "normalt" politisk orienterte mennesker enn på nynazister. Sier vel litt om tankegodset som flyter rundt i huet når det er noe å trekke frem. Vil jo si at spillere som Vermaelen, Gibbs, Traore, Diaby, Lansbury, Eboue, Walcott og Oxlade-Chamberlain har like mye nynazistlook gående med sine skinheads i ulike grad. Patetisk tankegang.

Ellers festlig lesning Buch!  :) Jeg vil si det er et sunnhetstegn at vi på eget forum kan diskutere saker og ting om egne spillere som ikke er bra, så vel som ting er bra. Vitner om at det er litt mindre sveisebriller ute og går, selv om vi nok har tilbøyelighet til å vinkle saker og ting ut ifra klubbens beste.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2239 på: 15. Aug. 2011, 15:15 »
Hehe, ikke godt å si hvorfor de har hengt seg så opp i det der nynazistgreiene, det er vel bare en barnslig reaksjon siden det ikke gikk som de hadde forventet.

En ting kan jeg skrive under på, enten man liker Barton eller ikke, spilleren eller personen, så kommer det til å bli spennendes i returoppgjøret  :)

Forøvrig enig med deg Hughie, det er helt klart et sunnhetstegn at man kan diskutere negative saker om våre egne spillere så vel som positive. Selv om vi støtter laget, så er det fint å ha en sunn og objektiv-ish diskusjon uten å bli merket som judas og kanskje enda verre, Sunderlandsupporter.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2240 på: 15. Aug. 2011, 16:11 »
Selvfølgelig er debatten rundt Barton mer nyansert her enn på Gunners-forumet. Alle andre supportere for alle andre klubber i PL hater Joey Barton og alt han står for. Og at han var så til de grader delaktig i å senke Arsenal to ganger i fjor, i tillegg til episodene i årets første kamp, så er det veldig lett å være Arsenal-supporter og kalle han nynazist, bare fordi man synes sveisen hans er direkte harry.

Joey Barton bør helst holde seg for god til å filleriste Gervinho på den måten han gjør. Det hadde nok holdt med et par sedvanlige Barton-gloser på kav scouse-dialekt, som Gervinho ikke hadde skjønt så mye av, annet enn at han hadde skjønt at det neppe var vennlige ord. Men Barton er en mann med mye adrenalin i kroppen, spesielt under en fotballkamp. Og da skjer sånne ting.

Det var milevis unna å være noe rødt kort. Og jeg ser ikke helt hvordan det skal dømmes straffe på det heller.

Og at Joey Barton overdriver en klaps ser jeg på som helt naturlig, da jeg og alle andre ville gjort nøyaktig det samme. Alle hadde kanskje ikke tatt en "Knut Anders Fostervold", men han reagerer på en helt naturlig måte, for å tydelig markere et slag. Han prøver å veilede dommeren, ikke villede.
Gervinho på sin side gjorde et jævlig dårlig forsøk på å villede dommeren.

Hvis Arsenal nå anker på dette, så har de virkelig nådd et lavmål. Ser ikke hvordan det er mulig å hevde at Gervinho ikke skal ha rødt kort for å slå etter en motspiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2241 på: 15. Aug. 2011, 16:23 »
Selvfølgelig er debatten rundt Barton mer nyansert her enn på Gunners-forumet.

Synes ikke det er så selvsagt, etter å ha lest litt rundt på ulike klubbers fora opp igjennom, så vil jeg si at det er noen heftige skylapper ute og går hva egne spillere angår. En rimelig fersk diskusjon i vår egen tippeliga-tråd har vel gått sin seiersgang hva nyanser om egne og andre klubbers spillere angår. Så noen selvfølge er det nødvendigvis ikke.

Alle andre supportere for alle andre klubber i PL hater Joey Barton og alt han står for. Og at han var så til de grader delaktig i å senke Arsenal to ganger i fjor, i tillegg til episodene i årets første kamp, så er det veldig lett å være Arsenal-supporter og kalle han nynazist, bare fordi man synes sveisen hans er direkte harry.

Det er kanskje lett å gjøre det, men man møter ikke særlig mye forståelse fra min side for hva argumentasjonen angår når man synker til et slikt nivå. Hadde det nå enda vært en festlig sammenligning så kunne jeg forstått det bedre.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2242 på: 15. Aug. 2011, 16:28 »
At du ikke skjønner hvorfor det skulle vært straffe, Joakim, forandrer ikke på det faktum at det skulle det selvsagt vært. Ballen var i spill, Barton foretar en forseelse innenfor egen 16- meter. Hva som skjer etterpå er irrelevant.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2243 på: 15. Aug. 2011, 16:31 »
Lurer på korleis reaksjonene hadde vore om Barton hadde slått Gervinho.  ::)  Trur han FA hadde satt han i fengsel på dagen.  :P

Det skulle jo bare mangle også. Er jo ikke første gang han skaper overskrifter. Er jo en grunn til at det som oftest blir oppstyr rundt Barton.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2244 på: 15. Aug. 2011, 16:34 »
Lurer på korleis reaksjonene hadde vore om Barton hadde slått Gervinho.  ::)  Trur han FA hadde satt han i fengsel på dagen.  :P

Det skulle jo bare mangle også. Er jo ikke første gang han skaper overskrifter. Er jo en grunn til at det som oftest blir oppstyr rundt Barton.

Jeg ser at det er forståelig at det er sånn, men jeg synes ikke det nødvendigvis er noe mer rett av den grunn. Uten at jeg orker å gå inn på hele den diskusjonen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2245 på: 15. Aug. 2011, 16:38 »
Alle andre supportere for alle andre klubber i PL hater Joey Barton og alt han står for. Og at han var så til de grader delaktig i å senke Arsenal to ganger i fjor, i tillegg til episodene i årets første kamp, så er det veldig lett å være Arsenal-supporter og kalle han nynazist, bare fordi man synes sveisen hans er direkte harry.

Det er kanskje lett å gjøre det, men man møter ikke særlig mye forståelse fra min side for hva argumentasjonen angår når man synker til et slikt nivå. Hadde det nå enda vært en festlig sammenligning så kunne jeg forstått det bedre.

Nå har jeg vel forsåvidt aldri forsvart argumentasjonen. Men at Arsenal-fansen er bitter mot Joey, og klager på sveisen hans, bare for å ha noe å klage på, er fullt forståelig, selv om det er tåpelig.

Forøvrig ser jeg gjerne at noen med henvisning til regelverket forklarer meg tydeligere hvorfor dommeren burde dømt straffespark til Gervinho når Barton drar han opp. I mine øyne vil det kun være straffespark i det Barton eventuelt dytter, knuffer eller gjør noe annet ulovlig mot Gervinho. For akkurat det å dra han opp ser jeg ikke på som en straffbar forseelse. Men det er mulig det er jeg som ikke kan regelverket godt nok.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2246 på: 15. Aug. 2011, 16:45 »
Nå har jeg vel forsåvidt aldri forsvart argumentasjonen. Men at Arsenal-fansen er bitter mot Joey, og klager på sveisen hans, bare for å ha noe å klage på, er fullt forståelig, selv om det er tåpelig.

Det var vel strengt tatt akkurat dette jeg også gjorde...

Sier vel litt om tankegodset som flyter rundt i huet når det er noe å trekke frem.

Sidestiller dette med din betegnelse om tåpelig opptreden.  :D

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2247 på: 15. Aug. 2011, 16:59 »
Joakim: Filmet Rivaldo mot Tyrkia i VM 2002, eller reagerer han på en helt naturlig måte, for å tydelig markere en forseelse?

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2248 på: 15. Aug. 2011, 17:03 »
Slag mot ansiktet og ball mot leggen kan vel knappest sammenliknes...

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2249 på: 15. Aug. 2011, 17:07 »
To ulovlige hendelser som er straffbare med rødt kort. Det er ikke handlingen jeg er ute etter å definere, det er reaksjonen.