20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 394522 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2220 på: 15. Aug. 2011, 00:47 »
Jeg ser at man kan oppleve det som dobbeltmoral. Men jeg synes likevel det er en vesentlig forskjell. Så JEG ser ikke dobbeltmoralen, men jeg ser at det kan ligge en dobbeltmoral der for de som ønsker å se den.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2221 på: 15. Aug. 2011, 00:51 »
Godt innlegg Tommy Sten. Må si meg enig i det du skriver. Det er Barton som ender opp med 95% av den negative oppmerksomheten etter gårsdagen, selv om Gervinho filmet og slo, og Song tråkket på Barton med fullt overlegg. Det Barton gjorde var å stramme opp og filleriste en juksemaker, og kaste seg for å få dommeren til å foreta en riktig beslutning. Jeg hadde foretrukket at han hadde holdt seg unna alt sammen, men av de tre så synes jeg at han i går var "the lesser evil".

JA, Song var verre, JA, Gervinho var verre, JA, de burde hatt mer fokus på dem i media fremfor Barton, men hvordan kan du forsvare det der? Han falt da vitterlig for sitt eget sverd uansett hvordan du vrir og vender på det.

Hadde han bare reagert vanlig, holdt seg til ansiktet uten å falle som en potetsekk på banen og ynke seg som om han var blitt slått med balltre, så hadde nok dommeren vist Gervinho ut fordet om. Han prøver å bortforklare seg med at han måtte falle, for han kunne jo ikke slå tilbake. Det er den teiteste unnskyldningen jeg har hørt.

Alle som forsvarer han gjør det bare fordi de er lei av heksejakten på Barton (ja, jeg synes også det er unødvendig av media). Sett dere ned å tenk hva han faktisk gjorde, uten å tenke på hva hverken Song eller Gervinho gjorde. Tenk om f.eks en annen motspiller hadde gjort slik i en kamp mot oss. Fortsatt helt greit?

Ikke en gang forsvarer jeg Barton for det han gjorde. Jeg skriver at han burde holdt seg unna for å unngå disse pinlighetene. Det eneste jeg påpekte var at jeg synes både Gervinho og Song kom dårligere ut av kampen, uten at de får den verste tynen av media. Det ser det jo ut som vi er noenlunde enige i, så hvorfor du konstruerer denne "forsvaringen" og "vriingen og vendingen" på det er for meg en gåte.

Jeg synes oppførselen hans var patetisk, men i likhet med Joakim så synes jeg ikke det er like ille å falle etter en klar straffbar forseelse som når du ikke har kontakt med andre enn underlaget.

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2222 på: 15. Aug. 2011, 01:00 »
Hehe, jeg ønsker på ingen måte å se at Barton er en falsk person, han er en av våre beste spillere. Noen her er nok litt for fan av Barton, og det overskygger dømmekraften til folk fremfor å se ting for hva de virkelig er.

Vi får nok bare dra klisjeen om å være enige om og være uenige.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2223 på: 15. Aug. 2011, 01:03 »
Hva er vi egentlig uenige om? :P Av det jeg kan lese i innleggene dine så er det eneste jeg er uenig i at jeg skal ha forsvart Joey Barton og vridd og vendt for å få det til å se bedre ut...

Edit: Ser nå at det siste svaret muligens var mer rettet mot Joakim.
« Siste redigering: 15. Aug. 2011, 01:06 av torfinn »

Tim Buch

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2224 på: 15. Aug. 2011, 01:10 »
Det siste innlegget var mer ment til Joakim.

Det er "Det Barton gjorde var å stramme opp og filleriste en juksemaker, og kaste seg for å få dommeren til å foreta en riktig beslutning." setningen jeg reagerte på som at du bagatelliserer hva Barton gjorde.

Er enig i at det ikke det er like ille å falle etter en klar straffbar forseelse som når du ikke har kontakt med andre enn underlaget, men han setter seg ikke i noe posisjon til å tre inn i moralens høyborg når han oppfører seg som han gjør, og viser hvor lite prinsipper og integritet han har. Dette er tråd om Barton. Song og Gervinho er for min del urelevante.

Sholadinho

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2225 på: 15. Aug. 2011, 01:23 »
Det er en forskjell i å kaste seg for å få straffe og å kaste seg når du blir slått/klapset til. Den ene er regelrett juks og en andre er for å understreke at man har blitt slått. Jeg forsvarer ikke det Baton gjorde og syntes personlig han burde vært utvist, ikke for diven, men for å rive opp Gervinho. Når det er sagt burde dommeren blåst og gitt gult til Gervinho før situasjonen oppsto.   

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2226 på: 15. Aug. 2011, 02:08 »
Det blir litt "the pot calling the kettle black" over det Barton driver med synes jeg, men synes situasjonen blir blåst ut av de fleste proporsjoner likevel.

Hvis denne ikke har vært nevnt enda i denne sammenhengen så   ;D

Andymag

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2227 på: 15. Aug. 2011, 02:44 »
Hvis man går på youtube ser du sikkert hundre lignende hendelser av en spiller som faller død om etter å ha fått noe i ansiktet, men siden det er Barton så er dette et unikt tilfelle av usportslighet. Blir jo feil....

Magpie93

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2228 på: 15. Aug. 2011, 03:29 »
Etter det Barton gjorde kan mange tenke vi ser alt med Newcastle-øyne.

Men UANSETT hvordan man snur og vender på det, var det fair(minus)

Rett: Song rødt, Gervinho rødt og Barton rødt.
Men... Hadde Song født det røde, hadde ikke Barton vært like hissig. Og hadde dommeren gjort jobben hadde Gervinho, som sagt, fått gult før noe annet oppstod...
Jeg ser ikke hvordan Arsenal kan være ufornøyde med denne situasjonen. At de har Song Ballong i behold burde vært det viktigste, og noe å juble over med tanke på skadene til the Gunners.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2229 på: 15. Aug. 2011, 07:47 »
Er dette Barton sin jobb?

Det er "Det Barton gjorde var å stramme opp og filleriste en juksemaker, og kaste seg for å få dommeren til å foreta en riktig beslutning.

Han kan jo dømme corner og offside i neste kamp? Det er ingen spillere som skal gå vigilante på banen og strekke opp motstanderen. Barton tar tak med begge hendene i brystet og roper til han. Klar provokasjon og rødt kort. Men jeg er fortsatt enig i at de andre forseelsene var verre! Men det finnes ikke oransje kort så da blir det rødt på han og.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2230 på: 15. Aug. 2011, 07:56 »
Nei, det klart, det er feil av en spiller å bry seg - skjer aldri det. Dersom folk oppfører seg som tullinger på bana uten at dommeren får det med seg skal motstanderen  villig la det skje - han har jo tross alt ingenting med det.

Jeg ser forøvrig ikke at Barton skal ha mer enn gult kort. Å dømme rødt for å stable Gervinho på føttene ville vært ekstremt strengt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2231 på: 15. Aug. 2011, 08:13 »
Det er da uomtvistelig GLIMRENDE at Barton støtt og stadig gjør sånne ting! Hvis ikke, hadde han garantert spilt for en bedre klubb enn Newcastle...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2232 på: 15. Aug. 2011, 08:27 »
Nei, det klart, det er feil av en spiller å bry seg - skjer aldri det. Dersom folk oppfører seg som tullinger på bana uten at dommeren får det med seg skal motstanderen  villig la det skje - han har jo tross alt ingenting med det.

Jeg ser forøvrig ikke at Barton skal ha mer enn gult kort. Å dømme rødt for å stable Gervinho på føttene ville vært ekstremt strengt.

So du ser ikkje det at viss ingen hadde gått imellom dei to so hadde Joey begynt slåst med Gervinho? For all del, eg likar Barton som spelar, for han har ein vinnarvilje som er veldig sterk. Men her skulle han, som mange gonger før, ha holdt seg unna. Og han gjer vel litt meir enn å stabla han på føtene! Han riv han opp og ristar han, og det hadde garantert vorte ein skikkeleg slåsskamp viss ingen hadde stogga dei. Ja, spelarar må slå ned kvarandre for å visa at dei bryr seg...MEN det Song gjorde var endå verre, ikkje at det gjer det noko betre.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #2233 på: 15. Aug. 2011, 09:48 »
Arsenal manager Arsene Wenger has branded Joey Barton as 'a great player' but has ruled out trying to sign the controversial Newcastle midfielder
http://www.skysports.com/story/0,19528,12876_7102341,00.html
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #2234 på: 15. Aug. 2011, 12:04 »
Merkelig at på dette forumet blir Barton slaktet men hos Gunners blir han hyllet
Sitat fra forumet:

Gervinho har flere muligheter til å avslutte tidlig, men går seg fast. Vi har nok av den type spillere. Skal han i tillegg fortsette med skuespill kan han reise tilbake til Hollywood med en gang! Barton er ikke alltid helt god i hodet, men må innrømme at jeg skulle mer en gjerne sett han i Arsenaldrakten.

Etter en omdiskutert situasjon der Gervinho går ned i feltet er vår kjære venn Joey Barton på plass og røsker i 24-årigen. Dette fører til mye tumulter, og oppi det hele fiker Gervinho til Barton. Han faller i bakken som en potetsekk, og Gervinho blir vist det røde kortet. Overspilling av dimensjoner fra Barton, men slag er slag, og dermed blir det røde kortet dratt frem.
Kilde: Gunners.no