20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 395212 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2025 på: 01. Aug. 2011, 21:32 »
Enriques og Bartons dalende form var forøvrig merkbar.. I motsetning til da vi rykka ned medførte ikke slurvfeilene til Enrique baklengs denne gangen. Men hadde det skjedd, tror jeg pipa til Kristoffer ville hatt en annen lyd..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2026 på: 01. Aug. 2011, 21:34 »
Nå har ikke alle de, forutenom Tiote, vært i forhandlinger om kontraktsforlengelse med klubben, og dermed blir et en særdeles elendig sammenligning. Når tre av spillerne våre, tre sentrale spillere, går slik ut mot ledelsen og i ganske krasse ordlag beskriver de som uredelige og uærlige - så syns jeg det er grunn til bekymring. Det er selvfølgelig mulig jeg er konspiratorisk nå - og faktum er at disse tre karene selv har samarbeidet i disse forhandlingene. Men jeg påberoper meg dog retten til å anta at det kan være noen spor av sannhet i at kara på toppen enda ikke har lært seg helt hvordan man best gjør slike ting...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2027 på: 01. Aug. 2011, 21:38 »
Enriques og Bartons dalende form var forøvrig merkbar.. I motsetning til da vi rykka ned medførte ikke slurvfeilene til Enrique baklengs denne gangen. Men hadde det skjedd, tror jeg pipa til Kristoffer ville hatt en annen lyd..

Var merkbar - det er vel heller ikke slik at vi skal forvente at de skal være fantastisk gjennom samtlige 38 kamper. Dog var spesielt ikke Joey veldig svak i mange kamper - og jeg syns også Jose formsvikt har vært massivt oppskrytt, antakeligvis i tråd med at kontraktsforhandlingene strandet og han holdt såpass kjeft i media. Det skal også sies at da vi rykka ned var jeg ganske klar på at Jose var en av de spillerne jeg hadde størst trua på uansett. Pipa mi har ikke endret seg så mye der så lenge Jose har vært her. Må igjen påpekes at jeg nå betrakter dette sportslig isolert sett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Jonas99

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2028 på: 01. Aug. 2011, 21:40 »
Utrolig synd dette! Men all den sutringen til Barton er jo ren idioti! Herregud...
Vi mister en viktig spiller, både på og utenfor banen!

No trenger vi plutselig enda en ny spiller inn, så no er eg spent!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2029 på: 01. Aug. 2011, 21:41 »
Spørsmålet ifht til Enrique er jo hva han og klubben legger i å forsterke..Hvis Enrqiues oppfatning av ambisjonsnivå er å hente inn spillere fra øverste sikt, så sier det seg selv at han vil bli skuffet. Klubben har ikke økonomi til å gjennomføre en slik plan. Det er forskjell på å forsterke ved å pøse ut penger og å forsterke sakte men sikkert. Og alle vet, bortsett fra Enrique, at det er sistnevnte som har vært nufcs plan lenge nå. Og vi har faktisk forsterket laget, til tross for tapet av Barton.. Nolan ser jeg dessverre ikke på som noe tap spillemessig sett..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2030 på: 01. Aug. 2011, 21:44 »
Mitt store spørsmålstegn er ift hva som EGENTLIG er greia med disse kontraktsforhandlingene - for samtlige tre caser var caser hvor begge sider av forhandlingsbordet i starten var veldig positiv på at dette skulle gå veldig bra - det var bare tekniske småting som manglet, osv. Så ender samtlige tre opp i farselignende tilstander som du ikke ser i andre PL-klubber. Det er for meg meget suspekt. I tillegg til at en ikke kommer fra at vi blir lidende sportslig av det.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2031 på: 01. Aug. 2011, 21:48 »
Dette er unge spillere på lav lønn som ingen har klart å enda penetrere seg gjennom nåløyet til fast førstelagsspill. Derfor syns jeg fortsatt det er en ganske så vag sammenligning. Mitt store poeng er at det er særs merkverdig hvordan disse kontraktsforhandlingene har dratt seg ut til farselignende tilstander. Trodde jo Steven Taylor sitt case var en enkeltcase, dog endte den godt. Men signalene som ble gitt i starten av forhandlingene fra begge parter - og hvordan det hele etterhvert utartet seg, det setter jeg spørsmålstegn ved.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2032 på: 01. Aug. 2011, 21:51 »
I motsetning til tidligere er klubben nå ganske harde i kontraktsforhandlingene..Alle de tre det er snakk om  tjener  £50 000 eller mer i uka. Det er snakk om mye penger. Klubben vet hva den har råd til og ikke..Å gi de samme lønnsbetingelsene til to aldrene spillere er ikke lurt. Og jeg mener kontraktsforslaget fremlagt til Enrqiue også er legitimt..Han har ennå en del å bevise på banen... For alt vi vet kan alle disse tre med agenter oppført seg lite profesjonelt i forhandlingene også. Forskjellen er at klubben ikke kan gå ut med slik informasjon, mens spillerne utelukkende kommer med sin versjon av saken. Naturligvis blir bildet da veldig skjevt..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2033 på: 01. Aug. 2011, 21:54 »
Akkurat Christian.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2034 på: 01. Aug. 2011, 21:57 »
Selvsagt blir det skjevt når klubben stadig bedriver den dårlige mediakommunikasjon via Pardew. Men selv om Nolan i aller høyeste grad er partisk i det han sier - har han alltid fremstått som en særs ærlig og redelig type i media som kaller en stol for en stol. Det han sa var alarmerende - og jeg syns også Bartons og Enriques utbrudd i Twitter er likeså. Jeg syns fortsatt det er særs spesielt at alle tre spillerne var små ubetydelige ting fra å skrive under, til å ende opp i de fantastiske farsene de har blitt. Om de etterhvert ble tilbudt dårligere betingelser eller korte kontrakter - så burde det vært casen fra starten av, ikke noe en eventuelt har gått bort fra etter muntlig enighet tidligere. Med tanke på Ashley-regimets tidligere bravader er det for min del legitimt å være skeptisk til hvordan klubben har opptrått i disse forhandlingene.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2035 på: 01. Aug. 2011, 22:01 »
Jeg kan bare gå ut fra kommentarer Pardew har kommet med slike uttalelser:

"I think Joey will be here (next season). He's said all along he wants to stay and I want him to stay so there's no conflict. His contract may get resolved but probably not until it runs out.?

And by Friday, the return of Joey was being actively talked up, Pardew labeling him as a "technician" and "creative force" who would bring out the best in Demba Ba. At this rate there's really no point in him speaking..

Forøvrig et veldig godt sistepoeng - for det er vel liten tvil om at Pardew har like lite innflytelse over hvilke avgjørelser som tas, som de han etterfulgte.

Jeg tror nok at de siste reaksjonene var tippen av isberget. Jeg tror de frykter hva han kan finne på underveis i sesongen. Tenk hvis han hadde gjort dette i februar når vi er avhengig av han og klubben er enten i nærheten av bunnen eller toppen. Dette er nok en smart avgjørelse

Går også rykter om at han reagerte på at Shola fikk kapteinsbindet og Cabaye frispark og cornerne mot leeds. Hvis Barton gikk i trynet på Pardew om det så er det absolutt mulig at Pardew sa nok er nok...

Jeg tror nok ikke våre nye gutter er imponert over jose og barton. Jeg tror nok Cabaye, ba marvoux og gjengen er glad disse bråkmakerne går og nye kommer inn. Tror den indre klikken som har vært har godt av litt utskifting.. Men det siste her er kun bassert på egne spekulasjoner...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2036 på: 01. Aug. 2011, 22:02 »
Bare det faktum at Enrique og Barton utbasunerer på twitter, bør jo få deg til å ta det de sier med en klype salt.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2037 på: 01. Aug. 2011, 22:04 »
Steven Taylor har vel ikkje klaga på styret? (og han fekk som du seier ny kontrakt tilslutt)

Det er 46 spelarar som går under a-lagets troppen, og det er tre spelarar av desse som har kritisert klubben og ledelsen. Alle desse tre har vore i forhandlinger med klubben, og ikkje fått viljen sin økonomisk. Jonas har twitter, har du sett han kritisere klubben? Som både hans gode venn Josè har gjordt, og ein anna viktig a-lag spelarar som Barton.

Det er to sider av ein sak, og det er nok like mykje enkelt spelarar som er problemet her som Ashley og styret.

Ashley er ikkje mors beste barn, men det er faen ikkje Barton heller.

Har jeg sagt det? Mitt poeng har nettopp vært å forsøke belyse ting fra begge sider - og om du har lest alt jeg har skrevet har jeg på ingen måte prøvd å bortforklare at de siste twitter-ytringene til Barton og Enrique har vært amatørmessig og grunnen til at de har gravd sin egen grav. Jonas har forøvrig vel heller ikke kommet i en slik situasjon at han har vært i kontraktsdiskusjoner enda. Kan også legge til at Danny Simpsons kontraktsforhandlinger også etterhvert har dratt ganske langt ut nå.
Så er det også slik at mennesker er forskjellige, og alle vet at en mann som Joey Barton er krevende. Jeg mener det bør være rom for slike spillere  - innenfor rimelighetens grenser (la nå for guds skyld ingen anta at jeg mener siste døgns twittring går innenfor den definisjonen). Det er ikke slik at det er udelt negativt at spillere er kritiske og pusher ledelsen - det kan være sunt. Steven Taylor virker åpenbart ikke til å være en slik type spiller - han var i så måte profesjonell og holdt helt kjeft under hele kontraktsstyret - noe enkelte verdsatte mens enkelte andre antok at han var en grisk jævel som krevde langt mer enn hva han fortjente. Ingen kunne vel dog betvile hans innsats eller motivasjon når han spilte - i likhet med Joey Barton.

For min del syns jeg her det er omvendt - at jeg får pes for at jeg ser med kritiske øyne på hvordan ledelsen drifter klubben. Selv om Barton har ødelagt for seg selv - påberoper jeg meg fortsatt retten til denne skepsisen, og lite av det som har blitt sagt eller gjort gjør at jeg helt kan vendes om til å tro noe annet. Jeg påberoper meg også retten til å påpeke at jeg mener Joey Barton rent sportslig sett er en særs viktig komponent i dagens lag.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2038 på: 01. Aug. 2011, 22:07 »
Håper virkelig ikke han ble sur for at cabaye tok cornerne..De var forøvrig meget gode, i motsetning til Bartons..

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2039 på: 01. Aug. 2011, 22:11 »
Hehe god mann Christian:)
Han kom, ble mett og dett var dett....