20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 395316 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2010 på: 01. Aug. 2011, 18:58 »
Tror jeg må streame SSN i kveld...

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2011 på: 01. Aug. 2011, 19:08 »
Tweetingen er unødvendig og skader klubben utad, men hvorvidt den skal være så forbanna skadelig for resten av lagets moral er jeg høyst usikker på. Barton er fortsatt en meget sentral del av laget vårt, og har unektelig støttespillere i de allerede etablerte spillerne i laget. Murringen angående uenigheter og misnøye blant spillerne rundt ledelsen i klubben tror jeg vil stå bi uansett innad, uavhengig av om Barton tidvis sprer kvalmen på Twitter.

Jeg liker hvordan du hele tiden konstruerer nye virkeligheter etter hvordan ting utarter seg. Hvordan du får det for deg at Joey Barton skal komme til å sitte på benken mye kommende sesong, er bortenfor min fatteevne. Det er lite som har tydet på noe annet enn at han også denne sesongen hadde kommet til å vært en instrumental del av laget, uansett hvor mye du måtte mislike hans vågale stil i media og på twitter.

Så du konstruerer ikke en virkelighet med disse utsagnene? Hvordan vet du at han fortsatt er en sentral medlem i spillergruppen nå? Nolan har dratt, Smith er bedt om å finne seg en ny klubb. Vi har fått flere nye spillere..Barton selv vil ikke signere kontrakten som forelå..Du spekulerer akkurat like mye som meg. Det er det vi på forumet gjør generelt sett, siden vi vet særs lite om hva som foregår innenfor de fire veggene.. Det kan faktisk hende at andre i spillergruppen har blitt lei av Bartons utsagn..
Og det kan faktisk hende at Barton ikke klarer å holde plassen..Og det kan hende at Barton kommer til å ødelegge moralen om han fortsetter i samme trend..
« Siste redigering: 01. Aug. 2011, 19:13 av InspectorC »

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2012 på: 01. Aug. 2011, 19:36 »
(...) og et nedrykk han bidro særdeles sterkt til. (...)

Barton var jo blant våre betre nesten kvar einaste kamp han spelte, men dessverre spelte han då også frykteleg sjeldan.

-
Alltid artig med fargeklattar, men sjølvsagt heilt korrekt å kicke han ut.

andyman

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2013 på: 01. Aug. 2011, 19:40 »
Helt riktig å slippe han nå, men absolutt en spiller jeg kommer til å savne å ha i laget. Fyttisøren også.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2014 på: 01. Aug. 2011, 20:01 »
Jeg kan bare gå ut fra kommentarer Pardew har kommet med slike uttalelser:

"I think Joey will be here (next season). He's said all along he wants to stay and I want him to stay so there's no conflict. His contract may get resolved but probably not until it runs out.?

And by Friday, the return of Joey was being actively talked up, Pardew labeling him as a "technician" and "creative force" who would bring out the best in Demba Ba. At this rate there's really no point in him speaking..

Forøvrig et veldig godt sistepoeng - for det er vel liten tvil om at Pardew har like lite innflytelse over hvilke avgjørelser som tas, som de han etterfulgte.
Forøvrig - jeg har ingen problem med å innse at Barton har brakt dette på seg selv med de siste dagers twitring - men jeg er relativt sikker på at en slik situasjon ikke hadde oppstått med kyndige menn i toppen av klubben heller. Og så lenge det fortsetter tør jeg aldri håpe på at verken kontinuitet eller noe i nærheten av predictability (kom ikke på det norske ordet).
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2015 på: 01. Aug. 2011, 20:10 »
(...) og et nedrykk han bidro særdeles sterkt til. (...)

Barton var jo blant våre betre nesten kvar einaste kamp han spelte, men dessverre spelte han då også frykteleg sjeldan.

Diskutabelt. Han var ikke blant de værste men hadde mye mer å gå på. Startet 6 kamper og hadde ytterlige 3 som innbytter. 1 mål og 1 assists var fasiten den sesongen. Han var ikke veldig god sesongen før heller, under Allardyce og Keegan. Under sistenevnte satt han jo stort sett i fengsel.

Det jeg uansett mente over her var at han med den grusomme og totalt unødvendige taklingen av Alonso nede ved hjørneflagget 5-10 min før slutt og på stillingen 0-3 var veldig ødeleleggende for NUFC. De 3 siste kampene av sesongen som han måtte stå over etter den taklingen var særdeles viktige. Hva NUFC kunne klart i de 3 kampene med Barton på laget istedenfor Smith eller Butt vil jeg helst ikke tenke på.

Barton er en bedre spiller en Guthrie, Smith og Nolan, men ikke uerstattelig.
Lurer på hva klubben gjør nå, om de henter en erstatter eller om de lar være for heller å satse på Vuckic og Gosling?

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2016 på: 01. Aug. 2011, 20:16 »
Men skal vi dvele med hva han har prestert for 2, 3 og 4 år siden da?
Slik jeg ser det er det åpenbart at han var vår viktigste offensive spiller forrige sesong da vi ikke vant uten ham på banen. For meg blir det relativt likegyldig at han brakk foten like etter at han signerte for oss, og at han satt i fengsel. Det er historie - forrige sesong beviste han dog at han er en PL-spiller av godt kaliber, og etter mitt skjønn trenger vi slike. Isolert sett.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

dagr

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2017 på: 01. Aug. 2011, 20:17 »
Syns absolutt det var på tide, igronn syns jeg Barton skulle fått fyken mye tidligere.

Greit at han har tatt seg sammen, men er redd hver kamp han spiller (og ja, han er god), nevner episoden med Gamst som et glanseksempel.

Tikkende bomber er ikke bra for noe som helst, når det i tillegg er vår alles elskede klubb vi snakker om har vi mer enn nokk å tenke/bekymre oss for allerede.

Good riddance!!

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2018 på: 01. Aug. 2011, 20:19 »
Gosling skal på en måte erstatte 4-5 spillere han! Trenger ikke kjøpe flere spillere for Gosling blir som en ny signering! Trenger ikke å erstatte Nolan for vi har Gosling!

Gosling kan spille på ving så trenger ingen ny høyreving!

Gosling kan være våres nye høyreback!

Gosling kan stå i mål for han har 2 armer etc. etc.

Har en kompis som er Everton fan og han ble ikke nevneverdig trist da Gosling signerte for oss!

Håper Gosling blir helt rå jeg og at han kan ha en skadefri sesong, men innerst inne har jeg kun en følelse at han blir en helt ordinær squadplayer!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2019 på: 01. Aug. 2011, 20:24 »
Forøvrig - jeg har ingen problem med å innse at Barton har brakt dette på seg selv med de siste dagers twitring - men jeg er relativt sikker på at en slik situasjon ikke hadde oppstått med kyndige menn i toppen av klubben heller. Og så lenge det fortsetter tør jeg aldri håpe på at verken kontinuitet eller noe i nærheten av predictability (kom ikke på det norske ordet).

Forutsigbarhet. Ellers er dette ganske nøyaktig oppsummert.

Tommen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2020 på: 01. Aug. 2011, 20:53 »
Grunnen til at andre ikke twittrer om saker og ting i klubben sin er at disse drives PROFESJONELT, ikke som ett forbanna muppetshow med Josef Stalin på toppen... Dere som forsvarer MA må ikke være riktig vel bevarte .

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2021 på: 01. Aug. 2011, 20:56 »
Det er da virkelig ingen som gjør det heller, men det er ikke så svart/hvitt at Mike Ashley helst vil ødelegge hele klubben mens spillerne bare er snille og uselviske.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2022 på: 01. Aug. 2011, 21:00 »
Men skal vi dvele med hva han har prestert for 2, 3 og 4 år siden da?
Slik jeg ser det er det åpenbart at han var vår viktigste offensive spiller forrige sesong da vi ikke vant uten ham på banen. For meg blir det relativt likegyldig at han brakk foten like etter at han signerte for oss, og at han satt i fengsel. Det er historie - forrige sesong beviste han dog at han er en PL-spiller av godt kaliber, og etter mitt skjønn trenger vi slike. Isolert sett.

Når Barton har vært i klubben i 4 sesonger så synes ikke jeg det er urettferdig overfor han å se dette samlet under ett, langt derifra. Det synes jeg er helt normalt, og jeg har lagt merke til at jeg er langt ifra den enste som gjør det med spillere.
Historie sier du, men den vil uansett følge NUFC, og Joey Barton ikke minst. Når han engang legger opp så tviler jeg på at han vil bli mest husket for sin siste sesong som aktiv og at resten vil bli glemt.

Synes også det blir litt feil å ikke ta med alle årene han var i NUFC når man skal oppsummere. Han har hatt 2 svake sesonger i PL med klubben og 1 bra i CCC og en bra i PL. Han er god, men langt ifra uerstattelig. Det han har prestert i NUFC er ikke noe ekstraordinært, desverre.

At han var blant klubbens viktigste offensive spillere forrige sesong kan nok stemme, selv om jeg synes han var veldig svak siste halvdel, eller fra etter at han sa han var Englands beste midtbanespiller. Fra da av synes jeg formen hans fikk en solid knekk.
« Siste redigering: 01. Aug. 2011, 21:01 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2023 på: 01. Aug. 2011, 21:11 »
Når karrieren hans skal oppsummeres - selvsagt.
Men for mitt vedkommende, om jeg skal se på det rene sportslige, er ikke sesongene i mørket under Kinnear, Allardyce eller Keegan noe jeg trekker frem i en vurdering over hvorvidt han er en viktig ressurs for oss per dags dato.
Det er åpenbart at han hadde både store skadeproblemer og problemer utenfor banen. Problemer han nå tilsynelatende er kvitt etter at han ble tørrlagt. Da er det viktigste for meg at han sist sesong beviste det mange antok - at han var vår beste midtbanespiller - og ble vår skapende offensive kraft. I likhet med Jose Enrique syns jeg hans formsvikt på våren er relativt oppskrytt. Det er sant at han hadde noen kamper etter den cockye uttalelsen hvor han ikke var spesielt god - noe påvirket av det skadeavbrekket han hadde. Jevnt over leverte han uansett stabilt på et høyt nivå stort sett hele sesongen. For meg ekstremt lettvint å tro at han derfor plutselig skal belage seg på benktilværelse kommende sesong - spesielt ikke når manageren stadig har poengtert hvor viktig han kommer til å bli som vår skapende kraft også neste sesong.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2024 på: 01. Aug. 2011, 21:30 »
Rart at dei fleste som har kritisert Ashley, er dei som ikkje har fått viljen sin. Rart at Ben Arfa, Ameobi, Krul, Tiote osv ikkje har sagt noko, om det er så gale som Nolan og Barton spesielt skal ha det til.

Ja det er jo merkelig...Siden fornuftige og snille Barton er i dårlig humør, må jo dette absolutt gjelde for resten av gruppen også :D