20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 391565 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #1845 på: 01. Juni 2011, 10:33 »
Hvis Mr. Barton går til Liverpool mister han mye av min respekt. Han har gjort det ganske klart hvor hans sympatier ligger i hjembyen, og blir han å se med rød drakt vet vi hva han er ute etter. Kun cash. Og det er ikke akkurat det imaget han prøver å bygge.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1846 på: 01. Juni 2011, 10:45 »
29 er da for pokker ingen alder (mulig jeg vil si noe annet neste år, men det får så være - jeg er da heller ikke fotballspiller). Og at han vil være 32 innen kontrakten går ut ser jeg på som et dårlig argument, fordi 32 år er ikke lenger noen pensjonsalder. Årene fra 28 til 32 er jo ofte de beste årene for en fotballspiller.

Joey Barton har de to siste sesongene vist stigende, stabile prestasjoner, kuttet ut det meste av det som gjorde han til en drittsekk, bortsett fra den store kjeften, som han så aldeles ikke er alene om å ha. Det har vært veldig lite trøbbel med Barton de to siste sesongene, og han har stadig oftere et smil på lur, i stedet for en strak høyre eller et Cantona-spark.

Jeg ser en Joey Barton som er blitt "født på ny", og som bare vil bli enda bedre i de beste årene av sin karriere. Det er ikke lenger sånn at du automatisk er ferdig på toppnivå straks du runder 30.

Joey Barton fremstår i stadig større grad som en mann vi bør strekke oss langt for å beholde. Jeg synes ikke vi har strukket oss langt nok ennå, og blir veldig skuffet om han må dra herfra allerede. Det er f... ikke alle drittsekker som er villig til å gå ned såpass mye i lønn for å bli værende hos sin nåværende arbeidsgiver. Og da ser jeg ingen problemer med at han får et ekstra år på kontrakten, som en slags kompensasjon. Det tror jeg vil gagne både Newcastle og Barton.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1847 på: 01. Juni 2011, 10:50 »
Hvis Mr. Barton går til Liverpool mister han mye av min respekt. Han har gjort det ganske klart hvor hans sympatier ligger i hjembyen, og blir han å se med rød drakt vet vi hva han er ute etter. Kun cash. Og det er ikke akkurat det imaget han prøver å bygge.
Han er ute etter cash bare fordi han er fra den blå delen av Liverpool, og blir presset ut av Newcastle. Skal han nekte å gå til Liverpool, bare fordi han er født og oppvokst som Everton-supporter? Fordi Liverpool er kun fordi som skal tjene seg rike?

Hadde Barton vært ute etter kun cash hadde han ikke godtatt et lønnskutt fra Newcastle for å bli værende her.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1848 på: 01. Juni 2011, 11:24 »
Presset ut av klubben ja. Det vil jeg påstå. Ledelsen har tydelig signalisert at de ikke har som intensjon å gå i nye forhandlinger i kontrakt. Og det meste tyder på at det ikke er lønn, men kontraktslengde uenigheten går på.

Barton vil gjerne bli her. Manageren vil at han skal være her. Eier og styreformann vil ikke ha noe med han å gjøre, og har forsøkt å kvitte seg med han tidligere også.

Det kaller jeg presset ut av klubben.

Andy Carroll dro av egen fri vilje. Det meste tyder på at det var han selv som på død og liv ville til Liverpool. Det virker ikke som det er det Joey Barton i så tilfelle gjør. Han drar fordi han ikke får lov å være her lenger, og fordi han ikke kan være en plass han ikke er ønsket.

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1849 på: 01. Juni 2011, 13:37 »
Stod jo også at den kontrakten som ble tilbudt i januar fremdeles stod, men han ville ikke bli tilbudt en ny utover den.

Husker ikke hvor jeg leste det hen, men siker på jeg leste det :)
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1850 på: 01. Juni 2011, 16:39 »
Du skriver så mykje svada. Han fekk tilbud om ny kontrakt i januar, som han sa nei til. Så at han ikkje har blitt tilbudt kontrakt er tull. Itilegg viss dei absolutt vil ha han bort, kvifor gi han tilbud om kontrakt i januar da?
Vel, av hensyn til managerens ønsker og kanskje også fansens ønsker (er lov å drømme) så valgte de å gi han et kontraktsforslag. Rapportene vil ha det til at Joey og hans agent ikke var fornøyd med kontraktslengden, men at de gikk med på lønnsreduksjon. Når Barton så takket nei til det forslaget har man ikke tatt seg bryet med å komme opp med et nytt og bedre forslag, og har i stedet valgt å følge sin egen overbevisning, og dermed selge Joey Barton, så de slipper å ha noe med han å gjøre. Det forundrer meg ikke om Joey har vært en høyrøstet kritiker av ledelsen også internt, og at det helt sikkert kan ha noe med saken å gjøre, når ledelsen ikke vil ha han lenger.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1851 på: 01. Juni 2011, 16:42 »
Jeg tror nok det ligger endel der også ja - ting endret seg ihvertfall helt klart etter at Carroll ble solgt. Skal huske på at de har en trøblete fortid - ledelsen og Barton. De har jo tidligere prøvd ganske hardt å bli kvitt ham i følge endel rykter. Så noen bestekompiser er de neppe uansett. Så får vi se da - jeg håper enda han er her når september kommer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

TooN

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1852 på: 01. Juni 2011, 16:46 »
veldig god tskrevet joakim. er akkurat slik jeg ser for meg situasjonen også. Han er og blir ei urokråke. Er slik personlighet han har! Så om Barton går ut porten blir jeg ikke veldig lei meg ,hvertfall ikke så lenge vi får inn Cabaye som er yngre,billigere i drift og en større trollmann:)

Men om Barton signerer ny kontrakt så er det helt greit det også men han må redusere lønnen sin betraktelig. Ikke vits ha en mann med 70-80 000£ på benken. For kommer Cabaye så får ikke barton spilt mye:)

Ikke sett fryktelig mye av Cabaye, men alt jeg har sett er virkelig lovende. (ca 10 kamper av lille og en landskamp). Men skulle ønske vi fikk dette bekreftet snart av SIKRE KILDER, ikke twitter liksom:)

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1853 på: 01. Juni 2011, 16:52 »
Det forundrer meg ikke om Joey har vært en høyrøstet kritiker av ledelsen også internt, og at det helt sikkert kan ha noe med saken å gjøre, når ledelsen ikke vil ha han lenger.

Det er nok her skoen trykker tror jeg også.

Så sier ledelsen, og motsatt Barton, at det er kontraktlengden som er problemet. Akkurat hvordan klimaet er innad mellom ledelse og klubb er vanskelig å si, og hvem som er mest klanderverdig er åpent for diskusjon. Vi blir iallefall foret med ganske ensidig informasjon fra Barton med agent.

Det finnes nok av måter å omgås det ene året det angivelig strides om. Pay-as-you-play siste året, opsjon på forlengelse siste året om han spilte mer enn 20 kamper året før, osv. osv. Det virker som om man ikke vil løse floken, foreløpig illefall, så får vi eventuelt se til jul om det fortsatt er like steilt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1854 på: 01. Juni 2011, 16:57 »
Ting tar alltid tid med Newcastle. nufc.co.uk venter gjerne til dagen etter overgangsvinduets deadline med å bekrefte de vi har kjøpt inn sånn i siste liten, bare for at vi skal leve i usikkerheten natta gjennom. NUFC bekrefter aldri noe før ting er 250% sikkert, ALT er underskrevet, ALT er gjennomført, ALT er bekrefter herfra og derfra, lisensen er på plass og heile pakka. Og det er fremdeles bare 1. juni. Det er faktisk ganske utrolig at det er så konkrete rykter rundt oss og viktige forsterkninger så tidlig på sommeren.

Jeg er uenig i karakteristikken av Barton som ei urokråke. Jeg mener han er en mann som ikke er redd for å si nøyaktig hva han mener, han har et enormt temperament, men har heldigvis lært seg å kontrollere det. Stort sett. Han har kanskje skrevet noen småting han kanskje ikke burde skrevet på Twitter, men det er han ikke den første som har gjort. Han er gjerne en fyr som sier og gjør ting før han får tenkt seg om, og det kan av og til få uheldige utfall. Men han er ingen urokråke i den forstand. Mannen har blitt voksen, har tatt ansvar for sine ugjerninger og har vært en særdeles viktig faktor i den fantastiske lagmoralen vi har hatt de siste to sesongene.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1855 på: 03. Juni 2011, 22:26 »
Liker forøvrig at Joey Barton gir hestene sine navn etter låter av Arctic Monkeys og Arcade Fire. Barton viser stadig seg som en vis mann gjennom sine musikkanbefalinger på twitter.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1856 på: 04. Juni 2011, 12:39 »
Du får registrere deg på Twitter og tipse han om norsk musikk da  ;D

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #1857 på: 06. Juni 2011, 16:50 »
http://www.telegraph.co.uk/sport/football/teams/newcastle-united/5526418/Newcastle-pay-Joey-Barton-675000-a-year-for-image-rights.html
 :o
Er dette fakta enda?
Dette er jo fra 2 år tilbake, men høres jo ganske vilt ut spør du meg?
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1858 på: 12. Juni 2011, 00:39 »
Barton er leken om egne problem? Postet "thought of the day" med 'Be yourself' is about the worst advice you can give to some people.  ;D

nikman@SJP

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1859 på: 12. Juni 2011, 09:50 »
Haha, han ser ut til å være litt av en hipster  ;D
« Siste redigering: 12. Juni 2011, 10:14 av nikman@SJP »
Gan canny doon Toon!