20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 397910 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #1305 på: 11. Nov. 2010, 21:54 »
Barton får tre kamper for et lite klapp, De Jong får ikke en dritt for å kveste en annen spillers bein. Flotte regler da gitt!
Sånn er det bare. De Jong burde naturligvis blitt straffet for taklingen på Ben Arfa, men i England råder det en generell oppfatning av at knottetaklinger som kvester motspillere er helt supert. Det er kun Henrys takling på Gomez som blir utskjelt i England. Alle andre taklinger er superduperbra.

Dobbeltmoral lenge leve. Men sånn er det bare. Og Barton får naturligvis to kamper ekstra fordi han er den han er. Sånn er det bare. Det må vi bare leve med. Enten vi liker det eller ikke.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1306 på: 11. Nov. 2010, 21:56 »
Barton får tre kamper for et lite klapp, De Jong får ikke en dritt for å kveste en annen spillers bein. Flotte regler da gitt!
Sånn er det bare. De Jong burde naturligvis blitt straffet for taklingen på Ben Arfa, men i England råder det en generell oppfatning av at knottetaklinger som kvester motspillere er helt supert. Det er kun Henrys takling på Gomez som blir utskjelt i England. Alle andre taklinger er superduperbra.

Dobbeltmoral lenge leve. Men sånn er det bare. Og Barton får naturligvis to kamper ekstra fordi han er den han er. Sånn er det bare. Det må vi bare leve med. Enten vi liker det eller ikke.

I noen saker ang Barton så har det vært tilfelle, men ikke i denne saken. Han gjør en usportslig handling med overlegg, og da er reglene klare. Det er tre kamper i England. Fellaini som sparka Paul Robinson i går kommer til å få tre kamper han også..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1307 på: 11. Nov. 2010, 21:59 »
Jeg vet, og det er noe jævla dritt!
Men jeg er utrolig skuffet over at Barton oppførte seg på den måten. Nå hadde han liksom skjerpet seg, og han bør ha lært fra tidligere erfaringer, at slike episoder ikke er bra for noe som helst. Tviler ikke på at Gamsten fortjente et slag der, men Barton burde ha vendt det andre kinnet til, og gått derifra.
Vi kan selvfølgelig ikke forvente at Joey skal være helt friskmeldt, mtp fortiden hans. Og sammenliknet med tidligere sesonger, har Barton oppført seg eksepsjonelt denne sesongen, dersom vi ser bort ifra gårsdagens episode. Får håpe han lærer av denne situasjonen, og at han er bortimot ferdig med slik oppførsel fremover.

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1308 på: 11. Nov. 2010, 22:05 »

I noen saker ang Barton så har det vært tilfelle, men ikke i denne saken. Han gjør en usportslig handling med overlegg, og da er reglene klare. Det er tre kamper i England. Fellaini som sparka Paul Robinson i går kommer til å få tre kamper han også..

Enig. Det blir ikke rett at Barton får straff fordi det ikke er blitt gitt straff i andre situasjoner. Det er heller de situasjonene som er håndtert feil.

tigerstaden

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1309 på: 11. Nov. 2010, 22:13 »
jeg må jo bare si at Barton er Barton, dette har han hold på med i alle år.
Så vi har vell bare ventet på at det skulle skje igjen.
Tror straffen bygger på at han er en kjent bråkmaker og at det var et slag som ikke har med fotball å gjøre.
Hadde det vært en takling hadde han kanskje fått kortere straff.
Han vil bli savnet,l men vi får bare ta det som det kommer.

svell

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1310 på: 11. Nov. 2010, 22:18 »
? Jeg har sett episoden, og det er ingen tvil om han har hendene hevet. Men jeg er også veldig sikker på at så lenge det er snakk om Joey Barton, så vil nok ikke han bli behandet på samme måte som andre, sa Newcastle-manager Chris Houghton torsdag i et forsvar av sin spiller.

xJPx

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #1311 på: 11. Nov. 2010, 22:30 »
Veldig glad over å lese statementen på hjemmesiden til klubben. Der var saken ute av verden for min del. Der viser man hvor mye mer mann Barton er enn f.eks De Jong etter Ben Arfa taklingen. En unnskylding kommer man veldig langt med.

Flott Barton!  :)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1312 på: 12. Nov. 2010, 09:21 »
jeg må jo bare si at Barton er Barton, dette har han hold på med i alle år.
Så vi har vell bare ventet på at det skulle skje igjen.
Tror straffen bygger på at han er en kjent bråkmaker og at det var et slag som ikke har med fotball å gjøre.
Hadde det vært en takling hadde han kanskje fått kortere straff.
Han vil bli savnet,l men vi får bare ta det som det kommer.

Det er akkurat det som er idiotisk. Cattermole og Clichys taklinger er jo mye styggere enn hva Barton gjorde. Deres overfall ble derimot kun belønnet med gult kort. Og det irriterer meg voldsomt.

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1313 på: 12. Nov. 2010, 09:57 »
Kommer nok desverre alltid til å være urettferdighet rundt dette. Men viktig at vi som supportere støtter opp om Barton. Han har gått ut i media og lagt seg helt flat. Han innrømmer at dette var fryktelig unødvendig, og han virker oppriktig lei seg. Og som mange har skrevet her, så har han tatt imot utrolig mye harde tacklinger og dritt generelt uten at han har tatt igjen.
Barton er for meg fortsatt en av våre beste spillere, og han bør spille igjen så fort han kan. Får bare håpe at det kun blir 3 kamper!

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1314 på: 12. Nov. 2010, 11:42 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_6501543,00.html

En hundre prosent ærlig Joey Barton (som vanlig). Mange forstår nok ikke hva som kreves av Barton for at han skal klare å holde seg i skinnet uke inn og uke ut. Ett lite tilbakefall måtte man regne med, men jeg skal innrømme at skuffelsen skar gjennom meg da jeg så episoden i reprise. Men Barton er fremdeles min favorittspiller, og jeg håper vi ikke står med 17 poeng når han returnerer mot WBA 5. desember.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1315 på: 12. Nov. 2010, 11:55 »
Er redd for en eventuell ketchup-effekt(?) nå som Barton først har hatt en blemme igjen.

Jeg er også bekymret for tre kamper uten Barton på banen. Har ikke sjekket fakta, men han må da være en av de med flest assist denne sesongen?

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #1316 på: 12. Nov. 2010, 12:35 »
Ærlig talt! Se på de andre spillerne våre på laget, flere er rimelig hissige ett par ganger i løpet av en kamp og slik *skal* det være. Faren er at tenningen kan tippe over ved provokasjon - noe den enkelte må prøve å bite i seg. Tiote har ved flere anledninger hatt noen "hissige" etterslenger, Coloccini var i ansiktet på motspiller forrige kamp, Andy roper/skriker til både dommer og motspillere og har vel også dyttet vekk noen, Nolan har dyttet. Og flere som har stått å brisket seg mot motspillerne med hevet brystkasse.

Og så skal plutselig ikke Barton "få lov" til å reagere? Etter at han mot Wolves, som han ved et under kom uskadet fra, bare smilte og lo av dem. Også i flere av de andre kampene har det vært slike opptredener, men Wolves kampen var *ekstrem*. Jeg hadde personlig klikket fullstendig etter 20 min i den kampen...

Missforstå meg rett. Det er selvfølgelig ikke greit. Men sånn som Barton har oppført seg til nå, med det trøkket han har fått, så synes jeg ikke det er mer "ugreit" enn hvis si Nolan hadde gjort det (Kaptein Sindig, så det er vel usannsynlig, men men).

Nå har Barton gått ut med et voksent svar på tiltalen og tar ansvar for tåpeligheten. Jeg må si det står respekt av det og jeg leser mye anger (ikke sinne) i uttalelsen hans. For meg er det helt klart at Barton er skuffet over seg selv og jeg personlig har ingen planer om å dømme den reformerte Barton for resten av sesongen på bakgrunn av en relativt liten hendelse.

Har stor tro på Barton etter alt han har vært igjennom og sagt den siste tiden og vil fortsette å ha det inntil det motsatte er bevist. Det i tillegg til hans opptreden på banen, både med tanke på spillet og kontrollen han har vist overfor de som har forsøkt å terge ham opp. (Mulig Gamsten bare er ekstra irriterende :))

Ser forøvrig at det var mye bra innlegg etter de jeg reagerte på her i denne posten. Ble bare mektig provosert av "here we go AGAIN" postene. Virker som folk ikke har fulgt med på utviklingen Barton har hatt og dømmer han for tidligere synder. Ingen er tjent med å måtte drasse på gamle synder resten av livet. Og hva må i såfall til for å slipe litt unna? Mener bestemt Barton har vist helt klart hva han vil videre - og det er å holde seg i skinnet og spille fotball for oss. Ugh!
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

tomejohansen

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1317 på: 12. Nov. 2010, 12:49 »
Er redd for en eventuell ketchup-effekt(?) nå som Barton først har hatt en blemme igjen.

Tror ikke det er noen fare for en slik effekt her. Barton har roet seg såpass mye ned. Og har vist at han tåler mye før det smeller. Og han vet selv at dersom det blir flere slike episoder er han ferdig i Newcastle.

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #1318 på: 12. Nov. 2010, 12:59 »
Helt enig med deg ElvenKind. Jeg stiller meg 100% bak Barton og bærer drakten med hans navn på ryggen med stolthet.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #1319 på: 12. Nov. 2010, 14:49 »
Hadde dommeren sett situasjonen, ville Barton mest sannsynlig fått direkte rødt kort og tre kamper hadde vært gitt uansett. Når da ingen av dommerne får med seg situasjonen, sier det seg selv at slike slag blir straffet av tribunalen. Slag eller spark, eller forsøk på slag eller spark skal gis direkte rødt kort. Dermed er saken klar, tre kampers karantene uansett hvem spiller det gjelder.

Synes forøvrig Barton har tatt dette på en meget voksen og bra måte, og han får nok neppe noen bonuspoeng for tidligere uklanderlig oppførsel. Men i denne saken hadde til og med Ole Gunnar Solskjær fått tre kamper, så skjønner ikke hvorfor folk her inne skal klage over avgjørelsen, bare fordi det går mot en av våre spillere!!! Skjerpings folkens. Dumt gjort av Barton, men han har jo i alle fall baller nok til å innrømme at det var dumt og ta straffen som en mann!! I sterk kontrast til Nigel de Jong, som burde vært utestengt fra all fotball i uoverskuelig fremtid!!
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!