20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 396185 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #990 på: 30. Juni 2009, 11:45 »

Her ser du tydelig at han er på ballen først, etter min mening er dette en kjempegod takling. det er ingen tvil om at spillere som barton blir dømt strengere, dette skulle ikke ha vært noe kort.

Personlig synes jeg barton skal få en siste sjanse, tror han er på bedringens vei, og da kan han bli en knallgod spiller!

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #991 på: 30. Juni 2009, 11:52 »
Han treffer ballen, men har går inn med strake føtter. Hadde han truffet ballen kunne han ha kvestet alonso for godt. Det er helt idiotisk å ta slike marginale taklinger når kampen er tapt og den er på overtid.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #992 på: 30. Juni 2009, 11:58 »
Han treffer ballen, men har går inn med strake føtter. Hadde han truffet ballen kunne han ha kvestet alonso for godt. Det er helt idiotisk å ta slike marginale taklinger når kampen er tapt og den er på overtid.

Regner med du mener " Hadde han truffet beinet" ? Og hvis du gjør det, så blir det jo helt feil og tenke sånn... "Hvis jeg hadde skutt 20 cm lenger til siden hadde det blitt mål..." Poenget er at han faktisk traff ballen, og det er ikke noe "hvis". Det som skjedde, det skjedde og det var en meget hard men bra takling. Men det er bare min mening...

Og med fare for å være veldig pirkete, så hadde vi spilt 77 min og var ikke på overtid..

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #993 på: 30. Juni 2009, 12:44 »
Sant nok, men poenget var at kampen allerede på det tidspunkt var tapt. I følge reglene tror jeg at strake føtter inn ei takling med knottene først er rødt. Om man treffer ballen eller ikke spiller ingen rolle.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #994 på: 30. Juni 2009, 13:18 »
Barrton treffer ballen, men det er ren og skjær flaks. Han går inn med et mål for øye: Å ta Alonso. Som en slags hevn for tapet. Eller hva det nå måtte være. Han går inn med strake bein. Knottene først. Rett inn i spilleren, men er heldig og treffer ballen først.

MEN. Mitt fremste spørsmål er hvorfor i svarte helvete går han inn i den taklingen overhodet? Kampen er tapt, Alonso står på dødlinja med ballen, med ryggen mot mål, gjør ingen forsøk på å utfordre mot Newcastles mål. Hvilket behov har Barton for å takle der?
Nei nettopp, det er ikke det minste behov for å takle en spiller som står på cornerflagget, og ihvertfall ikke på den måten. Og jeg føler meg sikker på at alle andre råtasser er i stand til å forstå det. Joey Barton derimot, går inn i den taklingen for å kveste Alonso. Dessuten går jo ballen bare til corner uansett. Hva skal vi ha å tjene på at Liverpool får en corner? Eller for den del et frispark? Hva i helvete skal vi ha å tjene på det?
Vi tjener kun på å vinne ballen på lovlig vis. Men for å gjøre det kan du ikke takle rett frem der, med strake bein. Da må du forsøke å takle i en helt annen vinkel, noe som er mye mer vanskelig, og som ville gitt Alonso fritt spillerom med ballen, hvis ikke du hadde toucha ankelen hans, og han hadde kastet seg paddeflat på bakken. Og fått frispark.
Ergo, hvorfor i helvete takler han der? Hva i satans rike skal han ha å tjene på det? Barton altså. Hva tjener Joey Barton på den taklinga der?
Den er IKKE rein, den er IKKE pen og den er totalt unødvendig. Et soleklart rødt kort.

Og det skal være Shearers feil?

Logikk er en fin, gul bil.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #995 på: 30. Juni 2009, 13:37 »
Interessant at du vet hva Barton tenker Joakim. Hvis du har spilt litt fotball selv så vet du at ting skjer veldig fort og at man ikke alltid tenker over det man gjør. Jeg tror Barton prøvde å ta ballen (vet det selvsagt ikke), men det hele blir en helt unøvdenig takling. Likevel er det ikke akkurat første gang vi ser en spillere i PL som går inn med strake bein og knottene først. Taklingen er stygg for all del, men hvis det ikke var Joey Barton hadde det selvfølgelig ikke blitt så mye oppstyr.

Problemet med Barton er at dette ikke akkuart er første gang hans oppførsel kommer i fokus. Guthrie hadde en forferdelig takling mot Hull etter at Keegan dro, men vi ville jo ikke kaste han ut av klubben på grunn av det. Så hvis dette hadde vært en enkelthendelse så ville det ikke vært noe stort problem. Joey Barton har fått mange sjanser både hos oss og i City og virker aldri å lære derfor må han ut av klubben.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #996 på: 30. Juni 2009, 15:19 »
Skjønner ikke at folk kan si at det ikke var kort. Det står svart på hvitt i dommerboka at det der er rødt kort. Den taklinga var så stygg at jeg fikk vondt selv. Greit nok at han var nær ballen, men han går inn med knottene, og treffer Alonso hardt. Da hjelper det ikke om Barton er nær ballen med en bitteliten del av foten sin.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #997 på: 30. Juni 2009, 15:27 »
Jeg ser heller ikke at det skal være så jævla mye å diskutere. Det derre var en gjennomført unødvendig takling, og den var farefull.
Og det var en idiotstrek for mye fra denna karen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #998 på: 30. Juni 2009, 21:02 »
Taklingen er knallhard, men jeg står fortsatt på at det aldri burde vært rødt kort! Han takler akkurat idet Alonso sender ballen litt ifra seg. Barton er en tøff spiller som ikke legger noe imellom i duellene. Det gjorde han ikke denne gangen heller. Jeg synes det blir latterlig av f.eks deg Joakim å si at han går inn for å skade Alonso!

Men vi får ikke gjort en dritt med dette nå. Vi er i Championship, og jeg tror Barton hadde passet bra i den ligaen.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #999 på: 30. Juni 2009, 21:40 »
Bare for å forsvare Barton litt:

Utifra det klippet fra youtube som Anders28 la ut, treffer Barton ballen, alle må da sjå at han tar ballen og så tar han mannen.

Så er det jo opp te dommeren som dømmer og denne ga han rødt kort, kanskje for det var Barton, kanskje ikkje?? Hvem vet?

Barton har vist seg som den beste midtbane spilleren me har når han spiller, men som ofte gjer han dumme feil/valg som gir han soning eller han er skada.

Og å krangle med manageren etter man har fått rødt kort er jo bare på tryne.....
Newcastlesupporter siden 1992

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1000 på: 30. Juni 2009, 23:53 »
Etter hva jeg har skjønt så kan dommeren gi rødt kort selv om spilleren treffer ballen. Alonso kunne fått karrieren ødelagt ved den taklingen og jeg syntes det er riktig å gi rødt kort, selv om jeg ikke er helt sikker på alle dommerregler

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1001 på: 01. Juli 2009, 00:19 »
Jeg mener fortsatt taklingen ikke er såå fæl. Misforstå meg rett, den er knalltøff og nokså farefull. Synes det holder med gult kort for farefullt spill, kanskje rødt. Uansett, grunnen til at Barton bør skamme seg er måten han krangler med Shearer på i garderoben etter kampen. Det røde kortet kom opp mye pga at han heter Joey Barton. Aldri i verden om det hadde blitt rødt kort hvis Alonso hadde gjort det samme på Barton. Finnes mange taklinger som er mye styggere, og som ikke har resultert i rødt kort.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristian T

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1002 på: 01. Juli 2009, 11:38 »
Synes det er helt greit at barton suspenderes nå, ettersom at det gir oss Shearer!
Vil mye heller ha Shearer enn Barton, men jeg står på mitt, han skulle ikke ha hatt rødt i den situasjonen.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #1003 på: 01. Juli 2009, 13:49 »
Jeg mener fortsatt taklingen ikke er såå fæl. Misforstå meg rett, den er knalltøff og nokså farefull. Synes det holder med gult kort for farefullt spill, kanskje rødt. Uansett, grunnen til at Barton bør skamme seg er måten han krangler med Shearer på i garderoben etter kampen. Det røde kortet kom opp mye pga at han heter Joey Barton. Aldri i verden om det hadde blitt rødt kort hvis Alonso hadde gjort det samme på Barton. Finnes mange taklinger som er mye styggere, og som ikke har resultert i rødt kort.

Her oppsummerer du egentlig alt det jeg sier/mener/tenker om den situasjonen. Taklingen er ikke den verste, men kranglingen med Shearer er latterlig.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1004 på: 01. Juli 2009, 14:57 »
http://newutd.no/index.php/arkiv/2009/07/01/notis-barton-suspendert/
Hvor har du egentlig dette fra? Det eneste jeg har greid å se om det, er en gammel sak fra Northern Echo, datert 10. mai, eller noe sånt.
Barton er jo tilsynelatende tilbake i trening i dag, ifølge Chronicle/Journal. Burde ikke slike ting offentliggjøres på klubbens offisielle nettsider?
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon