20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 395990 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #975 på: 28. Juni 2009, 17:05 »
Japp. Den derre kan kun Joey Barton lastes for. Det var helt idiotisk, og vi hadde stått MYE sterkere med vår beste midtbanespiller på banen de tre siste kampene. På tide at noen virkelig tok tak i slike tendenser innad i klubben, for slikt skal IKKE tolereres.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #976 på: 28. Juni 2009, 19:23 »

Holder fortsatt på at han er på ballen. Nei, ikke noe pen takling som bør rammes inn og fortelles til barnebarna, men jeg har sett verre. Og mange røde kort som har vært klarere. Jeg støtter på ingen måte den taklingen. Den var dum, og som du sier i en ufarlig posisjon.
Dommerne skal ikke være ekstra snille med Barton fordi han har et dårlig rykte. Men bør de være ekstra strenge med han pga av ryktet sitt? Dommerne skal ta situasjonene som de kommer, uavhengig av hvem som er involvert.
Samme kan det egentlig være, vi vil få svar på i løpet av de neste to mnd om han blir i klubben eller ikke. Noe jeg tviler på.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #977 på: 28. Juni 2009, 19:54 »
Støtter Anders28 her. Jeg tviler på om det hadde blitt gitt rødt kort dersom for eks det hadde vært Alonso som hadde taklet Barton.
Ja taklingen var totalt unødvendig og halvstygg, men rødt kort? Nei det var det ikke.

Tror også Shearer hadde støttet Nicky Butt hvis han hadde gjort noe lignende. Dette ble et helvete nettopp fordi Joey Barton er Joey Barton. Shearer burde støttet han.
Når det er sagt skulle selvfølgelig Barton ikke ha slengt all den dritten tilbake heller, men fotball er følelser og Joey og Kongen burde tilgi hverdandre, dersom dette skulle bli aktuelt ved at Shearer tar over utover sommeren.
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #978 på: 28. Juni 2009, 19:58 »
Måten han går inn der på er KUN etter mannen. Og SELVFØLGELIG skal det ha noe å si at det var Joey Barton, for det nettopp slikt han skulle holde seg for god for å gjøre. Nicky Butt driver ikke på med slikt. Det er tillat med enkelte uheldige hendelser, men Joey Barton har gjort det et par-og-tyve ganger for mye.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #979 på: 28. Juni 2009, 20:20 »
Bare så jeg ikke misforstår Kristoffer. Du synes at dommerne burde være strengere med Barton rett og slett pga historien hans? Eller misforstår jeg nå?
Som VepsoO sier, Barton burde ikke ha slengt den dritten som han gjorde, men jeg mener at Shearer burde ha støttet Barton offentlig. Og heller tatt et internt oppgjør. Managerne skal støtte spillerne sine. Det er min oppfatning. Ikke til det usaklige selvfølgelig, men i dette tilfellet føler jeg det hadde vært riktig. Men Shearer er open-minded, og snakker fra levra. Litt det som gjør han til den helten han er hos meg.

BallaJazz

• Flaskebærer
  • *
  • Newcastle & VIF !
    • Vis profil
« Svar #980 på: 28. Juni 2009, 20:56 »
Jeg er glad jeg ikke bryr meg om det drittet du sier. Jeg har troa på at han forbedrer seg. Har til og meg troa på at du kan forbedre innleggene dine.....[/quote]

Hehe.Ikke noe galt med mine innlegg ;). MEN hvis du ønsker sånne spillere som Barton i klubben da sier det mere om deg enn om meg.
« Siste redigering: 28. Juni 2009, 21:02 av BallaJazz »

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #981 på: 28. Juni 2009, 23:33 »
Det kortet der er jo så klart som det går ann og få blitt da! Herregud, se på taklingen a! Mulig han prøvde og treffe ballen, men når han går inn med knottene og treffer Alonso i stedet, så er det rødt. Den taklingen er stygg.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

VepsoO

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #982 på: 28. Juni 2009, 23:53 »
Ja Joey Barton er en idiot og ja taklingen på Alonso er ikke direkte pen, men det er liten tvil om at Joey Barton fikk rødt nettopp fordi det var han som gjorde det. Hadde det vært en annen spiller hadde dommeren reagert annerledes, det er jeg sikker på.
Jeg mener også at Shearer håndterte situasjonen i etterkant feil, samtidig som utbruddet til Barton selvfølgelig ikke kan forsvares.
Men jeg tar først og fremst utgangspunkt i det som skjedde på banen, og der mener jeg Barton ble urettferdig behandlet av dommeren. Har studert situasjonen nøye nå og personlig mener jeg at det ikke var rødt kort.

Men skjedd er skjedd, men akkurat nå er det umulig å si noe om fremtiden til noen av spillerne.
« Siste redigering: 28. Juni 2009, 23:56 av VepsoO »
Feel free to drink as much tequila as you want, but if you do not drink you could have some beer

You are never stuck in traffic - you are traffic

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #983 på: 29. Juni 2009, 00:18 »
Bare så jeg ikke misforstår Kristoffer. Du synes at dommerne burde være strengere med Barton rett og slett pga historien hans? Eller misforstår jeg nå?
Som VepsoO sier, Barton burde ikke ha slengt den dritten som han gjorde, men jeg mener at Shearer burde ha støttet Barton offentlig. Og heller tatt et internt oppgjør. Managerne skal støtte spillerne sine. Det er min oppfatning. Ikke til det usaklige selvfølgelig, men i dette tilfellet føler jeg det hadde vært riktig. Men Shearer er open-minded, og snakker fra levra. Litt det som gjør han til den helten han er hos meg.

Jeg sier at SHEARER burde være strengere med Barton. Shearer er lei av at spillere pisser på klubben, og skjønner da selvfølgelig at slik oppførsel ikke går an.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #984 på: 29. Juni 2009, 16:25 »
Skal Shearer støtte en spiller som overhodet ikke gjør jobben sin offentlig?

Solskjærs takling på Rob Lee i 97 var stygg den også, men likevel, det var en høyst nødvendig takling, som hindret ManU i å tape kampen. Vi hadde allerede tapt kampen da Joey Barton gjorde noe han har gjort hundre tusen ganger tidligere, å ruse inn i en fullstendig unødvendig takling, i altfor høy fart, og han takler hundre ganger hardere enn folk flest.

Det der er sabotasje av spillet, og usportslig opptreden av Barton, selv om han muligens er borti ballen. Men Alonso har ryggen mot mål, bare står der med ballen og er fullstendig ufarlig. Joey Barton trenger bare å stresse Alonso til å slå ballen ut, eller slå en feilpasning. I stedet tar han rennafart og hopper inn i en takling med ett mål for øye, fjerne Alonso fra banen. Intensjonen i taklingen er soleklar, og intensjonen er overhodet ikke å ta ballen. Ingen andre spillere enn Joey Barton hadde taklet der. Det kan jeg garantere. Derfor er denne diskusjonen om dommeren ga rødt bare fordi det var Barton fullstendig uvesentlig. Ingen andre spillere hadde taklet i den situasjonen! INGEN!

Men hvis de nå hadde gjort det, så hadde de ikke tatt rennafart og sust inn i 120 med knottene først. Da hadde de taklet i et forsøk på å lure fra Alonso ballen. Men sannsynligheten tilsier at de hadde stått der og ventet, snarere enn å gå inn i ebn takling, som de vet de vil tape uansett.

Joey Barton fikk muligheten av Shearer til å gjøre enda et comeback. Etter et langt skadeavbrekk, etter en periode hvor vi trodde Barton var på rett vei. Han får klare instruksjoner av Shearer før han entrer banen, om hva han skal gjøre. Klare arbeidsoppgaver. I stedet fronter han den frustrasjonen som samtlige spillere og fans bærer på, og hopper inn i en fullstendig idiotisk takling med ett mål for øye: Å kappe beina av Alonso. Og det har han gjort så altfor mange ganger før. Han pisser på klubben, han pisser på Shearer og gjør seg selv til latter. Når han da i tillegg går til verbalt angrep på sin manager i garderoben etter kampen, så er han fullstendig blåst i toppetasjen.

Shearer satte inn Barton fordi han hadde tro på at han med klare arbeidsoppgaver skulle kunne utgjøre en viss forskjell, selv om vi neppe kom til å vinne kampen. Barton svarer med å pådra seg et fullstendig unødvendig og idiotisk rødt kort. Og etterpå skjeller han ut sin manager i garderoben og nekter å innse at han selv har gjort en stor feil.

Når du legger deg ut med Shearer fordi du selv har gjort en grov feil, men nekter å innrømme det, da er du historie i Newcastle. I hvert fall så lenge Shearer bestemmer.

Joey Barton har fått utallige sjanser til å forbedre seg. Men det er ikke fysisk mulig, så lenge han nekter å innrømme det når han gjør feil.

Han får ALDRI lov til å spille for denne klubben igjen. ALDRI. Og om jeg så må sørge for det personlig, så greit for meg. Joey Barton har vist null respekt for klubben, manageren og ikke minst fansen. NULL respekt. Det kan vi ikke tolerere.

Joey Barton har ikke vist nødvendig vilje til å forandre seg. Og han har aldri greid å gjøre noe med det om han eventuelt har hatt viljen.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chris_Waddle

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #985 på: 29. Juni 2009, 17:06 »
Intensjonen i taklingen er soleklar, og intensjonen er overhodet ikke å ta ballen. Ingen andre spillere enn Joey Barton hadde taklet der. Det kan jeg garantere. Derfor er denne diskusjonen om dommeren ga rødt bare fordi det var Barton fullstendig uvesentlig. Ingen andre spillere hadde taklet i den situasjonen! INGEN!

Men hvis de nå hadde gjort det, så hadde de ikke tatt rennafart og sust inn i 120 med knottene først. Da hadde de taklet i et forsøk på å lure fra Alonso ballen. Men sannsynligheten tilsier at de hadde stått der og ventet, snarere enn å gå inn i ebn takling, som de vet de vil tape uansett.

Joey Barton fikk muligheten av Shearer til å gjøre enda et comeback. Etter et langt skadeavbrekk, etter en periode hvor vi trodde Barton var på rett vei. Han får klare instruksjoner av Shearer før han entrer banen, om hva han skal gjøre. Klare arbeidsoppgaver. I stedet fronter han den frustrasjonen som samtlige spillere og fans bærer på, og hopper inn i en fullstendig idiotisk takling med ett mål for øye: Å kappe beina av Alonso. Og det har han gjort så altfor mange ganger før. Han pisser på klubben, han pisser på Shearer og gjør seg selv til latter. Når han da i tillegg går til verbalt angrep på sin manager i garderoben etter kampen, så er han fullstendig blåst i toppetasjen.

Shearer satte inn Barton fordi han hadde tro på at han med klare arbeidsoppgaver skulle kunne utgjøre en viss forskjell, selv om vi neppe kom til å vinne kampen. Barton svarer med å pådra seg et fullstendig unødvendig og idiotisk rødt kort. Og etterpå skjeller han ut sin manager i garderoben og nekter å innse at han selv har gjort en stor feil.

Når du legger deg ut med Shearer fordi du selv har gjort en grov feil, men nekter å innrømme det, da er du historie i Newcastle. I hvert fall så lenge Shearer bestemmer.

Joey Barton har fått utallige sjanser til å forbedre seg. Men det er ikke fysisk mulig, så lenge han nekter å innrømme det når han gjør feil.

Han får ALDRI lov til å spille for denne klubben igjen. ALDRI. Og om jeg så må sørge for det personlig, så greit for meg. Joey Barton har vist null respekt for klubben, manageren og ikke minst fansen. NULL respekt. Det kan vi ikke tolerere.

Joey Barton har ikke vist nødvendig vilje til å forandre seg. Og han har aldri greid å gjøre noe med det om han eventuelt har hatt viljen.

Punkt 1: Det finnes maaange spillere i PL som hadde tatt en akuratt lik tackling i et frustrert øyeblikk! Og flere av de spiller på også på Newcastle (Butt, Smith, Guthrie).

Punkt 2: Hvordan vet du at Barton fikk klare arbeidsoppgaver av Shearer. Noe av svakheten til Shearer, tror jeg, er den taktiske biten før og under kamper. Han var den mest passive av trenerne på benken under kampene, var stort sett bare dommeravgjørelser han reagerte på, veldig lite coaching av spillere. Ikke det at det betyr at han ikke kan noe, mulig arbeidsfordelingen var slik og mye var klart på forhånd, men enkelte beskjeder må han kunne gi uansett. Mulig det er fantastisk dumt å kritisere Shearer etter kampen i garderoben, men Barton er og blir en spiller som sier det han mener rett frem, der og da og så ferdig med saken.

Punkt 3: Enig i en del av det du sier, men blir for usaklig og kun svartmaling! Greit at du ikke liker Barton, og er tildels enig. Men tror som en del andre at han ville ha herjet i Championship. Han er den desidert beste midtbanespilleren til Newcastle, og når han neppe drar til en ny klubb får man bare prøve å gjøre det beste ut av det.

Hva synes du om Martins da Joakim?
"Spennende spiller denne Werni, hardere mottak enn skudd" I. Hoff

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #986 på: 29. Juni 2009, 17:20 »
Jeg har aldri sagt at Barton ikke er en god spiller, og at han ikke ville herjet i Championship. Jeg har alltid ment at han er vår beste midtbanespiller. Men han har gjort det umulig for seg selv å fortsette i klubben. Han har gravd sin egen grav. Og uansett hvor god han er, så skal han være historie i Newcastle United Football Club. Hvis ikke tar jeg saken i egne hender.
Jeg har alltid vært positiv til Barton, og trodd på at han kunne forbedre seg.

Men han har gravd sin egen grav. Shearer sa selv til pressen etter kampen at han hadde gitt Barton klare arbeidsoppgaver. Når han sier det, så tror jeg han på det. Og da har Barton strøket på alle punkter. Med suveren margin. Og Shearer tolererer ikke at du gir han skylda for at du har gjort en feil. Shearer tolererer ikke de som pisser på klubben og fansen. Og det gjør han helt rett i.

At Barton fikk rødt kort, at jeg nå hater Barton og er villig til å fjerne han ved egen hjelp for å få ham bort, er ene og alene hans egen feil. Alan Shearer har ikke noe som helst med det å gjøre. Alan Shearer gjorde det han SKAL gjøre i en sånn situasjon.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #987 på: 29. Juni 2009, 18:50 »
Bare for diskusjonens skyld, hva i alle dager skal DU gjøre for å få fjernet Joey Barton fra Newcastle United?
Sende brev?
Greit du ikke vil ha han i klubben, respekterer andres meninger, tilogmed din, men at du selv skal få fjernet Barton? Hvorfor i svarte har du da ikke jobbet for å få fjernet Ameobi, eller noen av de andre? Hvorfor får du da ikke ansatt Shearer?

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #988 på: 29. Juni 2009, 20:41 »
Joey Barton har garantert spilt sin siste kamp for Newcastle. Det er det ingen som helst tvil om.
Og Joakim, jeg er veldig enig med deg i det du sier. Det er så sant det du sier.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

John Marius

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #989 på: 30. Juni 2009, 11:16 »
Det er det ingen som helst tvil om? Det er jo latterlig å si, da du har null innsikt i hva som skjer i og rundt klubben om dagen...

Og jeg kan heller ikke skjønne at folk sier den taklinga var så forferdelig og at han bare meide ned Alonso? Han går hardt inn ja, treffer Alonso ja, men han treffer da for faen ballen først?? Synes det er en knallbra takling, og han hopper inn akkurat da Alonso har ballen lengst vekk fra seg.

Det er mange som hadde gått inn i samme takling, det føler jeg meg veldig sikker på. Men det er nok bare spillere som Barton, og andre med den forhistorien, som hadde fått rødt kort.