20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 395833 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #840 på: 04. Mai 2009, 17:41 »
Forskjellen på Emre og Barton er at Emre aldri burde blitt solgt, det bør Barton bli, hvis han ikke skjerper seg betraktelig da.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #841 på: 04. Mai 2009, 17:52 »
Kva er forskjellen på ein skada Emre eller ein Barton med karantene. Det var rett selgja Emre. No er det på tide denne klubben finne ein midtbanespelar som er god nok og samtidig held seg skadefri. Sjå på Butt, han er jo knapt skada. Men langt i frå god nok skal vi vera der vi vil vera.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #842 på: 04. Mai 2009, 18:05 »
Var det ikke bare den siste sesongen til Emre for Newcastle at han sleit med skader? Han virker jo rimelig fit nå, spilt 23 seriekamper for Fenerbahce eller noe, og selvom det ikke er samtlige kamper, så er det mer enn hva Barton spiller.
Når vi beholder spillere som Smith, Viduka og Barton som sliter like mye med skader og lignende, så synes jeg vi burde beholdt Emre, og heller solgt feks Smith. Videre er også Emre bedre enn alle disse 3, hvertfall i mine øyne. Men han er solgt og tilhører fortiden.
Men faen som jeg savner den tyrkern der!
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #843 på: 04. Mai 2009, 18:32 »
Hjelper jo ikke en dritt hvor mange kamper Emre har spilt for Fenerbache! Det viser jo bare hvor lite lyst han hadde til å spille for NUFC, konstant skada men ble alltid frisk til Tyrkias landskamper, og kom tilbake skadet igjen. Et håpløst tilfelle, akkurat som Barton. Slike spillere er desverre ikke klubben tjent med å ha.

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #844 på: 04. Mai 2009, 18:43 »
Det er greit at han har fått mange sjanser, men å hive ham ut av klubben pga av et rødt kort blir for meg helt feil.

Ja, taklingen var stygg, men langt ifra det styggeste jeg har sett. Hadde dette vært en annen spiller enn Barton så hadde han sluppet unna med gult. Det er jeg faen med sikker på!
Joey Barton er vår klart beste midtbanespiller, og det er jævlig synd at han nå mister de resterende kampene.

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #845 på: 04. Mai 2009, 19:08 »
Selvfølgelig kan man gi han flere ukers bot, han setter jo seg selv ut av stand til å gjøre jobben sin de neste ukene! Kanskje de viktigste ukene i klubbens historie.   
Straffen trengs ikke bare måles i hvor stygg taklingen var, mener den godt kan måles i hvor meningsløs og idiotisk den var.  Og også for hvor ødeleggende den kan være for klubben!   For det burde en spiller klare å vurdere selv også!  Og barton hadde all verdens tid til å tenke før han taklet.             
sunt pueri pueri puerilia tractant

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #846 på: 04. Mai 2009, 19:55 »
Joey Barton skal ha en liten bot og kraftig irettesettelse av klubben, men noe utover det er ikke nødvendig.
Ja, taklingen var iditotisk og unødvendig, og det er fryktelig synd at en så god spiller skal miste hodet når vi virkelig trenger at han er kald og behersket.

Men det var flere enn bare Barton det kokte i hodet på. Dommeren var blind, gal og kjøpt og betalt. Han dømte konsekvent favør Liverpool, uansett om en av våre spillere ble voldtatt eller slått ned. Linjemannen vinket offside HVER gang vi var på visitt i Liverpools 16-meter, og såvidt jeg husker var hver eneste en av disse avgjørelsene feil. Linjemannen ignorerte totalt to offsider på to av Liverpools scoringer. Og vi slet i voldsom motbakke hele kampen. Det må ha vært frustrerende å være en offensiv spiller med så mye vilje til å vise seg frem. Og offensiv var vi ikke så verst. Men defensivt var vi HÅPLØSE, og det må ha frustrert flere enn bare meg og Barton.

Barton skal selvsagt ikke gjøre det han gjør, men taklingen kommer som et uttrykk for desperasjon, oppgitthet, sinne og et helt register av følelser. Det gjør ikke situasjonen noe bedre, men det er et bevis på en spiller som vil så forferdelig mye, fordi han føler han får bidratt så altfor lite. Ingen fotballspillere liker å gå skadet. Og Joey fikk en second chance i Newcastle, som han veldig, veldig gjerne ønsker å vise seg verdig.

Det synes jeg han skal få mulighet til også neste sesong. Enten vi spiller i PL eller CCC.

Selv om du ordlegger deg litt kraftig, så er dette faktisk ganske spot on. Phil Dowd gjorde en elendig jobb, og det var hjemmedømming gjennom 90 minutter!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Peter

• Gjest
« Svar #847 på: 04. Mai 2009, 21:18 »
De store lagene har alltid dommer avgjørelsene med seg.

De dårlige får ikke en dritt.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #848 på: 04. Mai 2009, 22:05 »
Det er en dårlig unnskyldning. Marginale avgjørelser vipper ofte i storlagenes favør, men her var det ikke bare snakk om marginer. Her var det konsekvent elendig dømming.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #849 på: 05. Mai 2009, 00:23 »
Som Vegard9 sier her, taklingen er ikke det styggeste jeg har sett. Sett mye verre før. Han er i tillegg på ballen. Selvfølgelig, tåpelig av Barton å sette inn en slik takling i en så ufarlig posisjon, men jeg har sett verre taklinger som ikke har fått rødt kort.
Hadde det vært noen andre som satte den taklingen, feks. Gerrard, Lampard eller lignende, hadde det bare blitt gult.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #850 på: 05. Mai 2009, 00:50 »
Har jo ingenting å si om det er den styggeste taklingen vi har sett eller ikke! Det kan da ikke være mange som betviler at dette var et soleklart rødt kort?

Det som er så inni hellsikke synd er at Barton er en spiller vi hadde hatt meget god bruk for de 3 siste kampene, som er livsviktige! Hvorfor setter han i en slik takling da? Vi ligger under med 2 mål, det er 10 min igjen av kampen, og ingenting tilsa at vi skulle hente opp dette.
Jeg driter nå i om dommeren var pisselendig, det forsvarer ikke det at Barton ødela så mye for seg selv, men enda mer for laget og supporterne.

Jeg hadde sett frem til at Barton endelig ble skadefri og spilleklar, så gjør han dette idiotiske sprellet i sin første kamp etter skaden. Rett og slett håpløst, jeg håper bare at det ikke vil ha noe å si for NUFC sin videre eksistens i PL. For at Barton er en bedre spiller enn Butt, Smith, Geremi og Guthrie er det liten tvil om, bare så synd vi aldri får benyttet det!

Få han ut! Tåler ikke trynet på han lenger!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #851 på: 05. Mai 2009, 09:35 »
Selfølgelig var det et soleklart rødt kort og det er ingen tvil om, at det var idiotisk av Barton å gå inn i den taklingen.
Allikevel føler jeg at det ble rødt kort fordi det var snakk om Joey Barton. Skulle sett Steven Gerrard fått rødt kort for en slik takling..

Støtter alt utenom det siste i innlegget ditt Frode...

braegg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #852 på: 05. Mai 2009, 09:39 »
Jeg har hele tiden vært for at Barton skal holdes på St. James, men etter helgens takling har jeg faktisk skiftet mening. Taklinga i seg selv er ikke så ille, men det faktum at vi skal ha en spiller på banen som er totalt hodeløs bekymrer meg mye mer. Fram til nå synes jeg Barton har vært uheldig med skader og utenomsportslige problemer, men han har vært spot-on på banen. Selv om Barton gir alt og er vår klart beste midtbanespiller, klarer han ikke å kontrollere seg selv når det blir hett ute på banen. Vi så det mot Sunderland (Utuhu-taklingen) i fjor og mot Liverpool i år. Newcastle trenger stabilitet nå, og da må vi ha spillere som kan spille en kamp uten at oppførselen deres resulterer i at alle tabloid-avisene er rettet mot "sirkusklubben" Newcastle dagen etter.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #853 på: 05. Mai 2009, 11:32 »
http://www.guardian.co.uk/football/2009/may/04/joey-barton-newcastle-united-alan-shearer

Håper det ikke går utover lagmoralen mot den viktige kampen mot Boro.

Men da var det over for Barton da, og ikke et sekund for tidlig. Sies også at det er nesten helt sikkert at Owen forlater oss etter sesongen. What else is new?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #854 på: 05. Mai 2009, 12:32 »
Barton er historie ja.
Synd, men overhodet ikke uventet. Og egentlig helt på sin plass.
Lagmoralen eksisterte ikke fra før av, så den skal vi ikke være så bekymret for.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon