20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 396822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

ScandinavianMagpie

• Gjest
Sv: Joey Barton
« Svar #870 på: 05. Mai 2009, 18:41 »
Helt enig med Joakim her!

Vegard9

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #871 på: 05. Mai 2009, 18:42 »
Taklingen var helt og totalt menigsløs. Det er ingen grunn til å gå inn i entaklig på den måten helt ute ved cornerflagget. Det kan godt være at det ble rødt kort fordi det var Barton; men det må Barton også vite. Her kommer han tilbake etter lang tids skadefravær. En skulle da tro at han har hatt litt tid til å tenke over egen situasjon. Han må jo vite at alle følger ekstra nøye med på ham.Når han da klarer å sette inn en slik takling på et slikt sted på banen, så utviser han en helt fraværende impulskontroll. En ser da hvordan denne hendelsen føyer seg inn i en lang rekke lignende sitasjoner der Barton helt klart ikke evner å kontrollere seg selv. Ja det er synd at for han at en med et så stort talent har dette problemet. Men vi snakker her om en profisjonell fotballspiller som tjener mer pr uke en det mange av oss gjør på et år. Med en slik lønn forventer jeg faktisk at det å kunne oppføre seg er noe vi kan forvente. Når han i tillegg presterer å skjelle ut sjefen (Shearer) etter kampen sigenrer vel han i praksis sin egen oppsigelse. Jeg tror vel at det er få steder i arbeidslivet forøvrig at slike gjentatte disiplinærsaker ville blitt tolerert. Det er synd både for Barton selv og for Newcastle, men jeg mener at Newcastle opptrer rett når de nå suspenderer han.

Selfølgelig er det rett av Newcastle å utestenge Barton.
Jeg mener at taklingen ikke var nok til å sende han ut dørene på St.James', men nå har han brukt opp sjansene sine. Som du også sier Klaus, han har nok signert sin egen oppsigelse nå.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #872 på: 05. Mai 2009, 19:30 »
Alltid vært fan av Barton, har en drakt med hans navn og greier.. Men det er på tide at han stikker, vi trenger ikke spillere som aldri spiller! Og vi trenger ikke spillere som skaper uro i garderoben heller.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #873 på: 05. Mai 2009, 19:50 »
På tide at noen gjorde det. Få ham ut.

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #874 på: 05. Mai 2009, 20:07 »
Viss taklinga er grunnen til at nesten samtlige her vil sende Barton der pepperen gror, så må eg spørre ka med Nolan si takling tidliger i sesongen? Huska ikkje kven han takla, men den var no mykje verre. Barton blir her dømt på grunn av sin bakgrunn. Det raude kortet fekk hen kunn pga X antall tusen liverpool supportere som reiste seg og ropte på rødt kort. Taklinga var så og seie rein den, for å sitere ekspertkommentatorer som uttaler seg heile tida i div studio. "Han var først på ballen og tok ikkje mannen bakfra, så den taklinga er grei den". Men sidan han desverre har det klingande navnet Joey Barton blir sånne taklinger belønna med rødt kort. Blir som når Norge spela mot Mexico i VM og JOstein Flo gikk opp i duell. Uansett fekk an frispark mot seg.

Når det gjeld disputt med Alan Shearer, so må dei få seie ka dei vil begge to i garderoba etter kampen. Om Shearer har kalla Barton en K#k og Barton meinte at Shearer var en dritt manager. Ka so? Det som blir sagt i garderoba får bli i garderoba. Det er vaksne folk begge to med sterke meininger, og det gjer sikkert ikkje situasjonen viss det vart tatt opp mens adrenalinet fortsatt var oppadgåande hos begge parter. Viktigaste er at dei ordner opp når nivået har stablisert seg. (Er sikkert det dei ikkje har gjort)
Shearer trakka litt i eige reir viss han meiner at ditta var dropen. Shearer trakka i si tid i ansiktet på en spelar (Everton spiller?)som låg nede med vilje. Men klart no har Shearer ei heilt anna rolle i klubben enn han hadde då.

Klart Joey Barton har vel den evna at han får enkelte andre på laget til å ha gode sjanser til å få ei rolle i drømmehagen, Tenke då på Colo, Jonas(vår Mcmanaman) og Duff.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #875 på: 05. Mai 2009, 20:23 »
Taklinga er bare en del av problemet her. Han hadde fått beskjed om at han måtte holde hodet kaldt, og unngå karantene, fordi NUFC trengte ham resten av sesongen. Det greide han ikke. En toppspiller kjennetegnes ved at han både er flink og mentalt sterk. Her er det så absolutt det mentale som er problemet. En toppspiller skal også være en lagspiller. Der også svikter Joey Barton ved å ikke be om unnskyldning for at han var heit i toppen, men ved å gå i forsvarsposisjon og hevde at han er bestemann i troppen.

Vel; for å være best, må man også bevise noe - og der svikter JB. FOR HAN SPILLER FAEN ALDRI TO KAMPER PÅ RAD!!!
Jeg tror ikke du hadde sett sannheten om den satte seg på nasetippen din Bagdad Bob.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #876 på: 05. Mai 2009, 21:19 »
Helt enig bjørni! Det er ikke taklinga i helga som er det største problemet, men hele pakka med Barton. Han har levd på nåde flere ganger nå, og da er det helt tullete å gjøre noe slikt når han endelig er tilbake på banen. Han vet at han blir fulgt av alle med argusøyne, og at han vil bli straffet hardere enn alle andre for den minste feil. Da bør det gå ann å være litt kald i topplokket, men det klarer bare ikke Joey Barton desverre. Bare tull og bråk med han, og nå har han brukt opp kvoten sin på Tyneside. Han hadde en siste sjanse til å vise at han hadde skjerpa seg, og den har han nå misbrukt og da bør det være game over for han i Newcastle.

God spiller, men en håpløs type desverre. Vi kan bare ikke ha sånne spillere med en slik oppførsel i troppen.

bagdad bob

• Benkvarmer
  • **
  • Ny sesong nye muligheter
    • Vis profil
« Svar #877 på: 05. Mai 2009, 22:17 »
Jeg tror ikke du hadde sett sannheten om den satte seg på nasetippen din Bagdad Bob.

Nei, her heller trur eg at eg ikkje ser sannheten. Men viss du veit ordrett ka som er sagt, så gi beskjed. Eg synsa bare slik som alle andre her inne. At eg meiner at taklinga ikkje hadde blitt premiert med direkte raudt kort viss en anna spiller hadde utført taklinga får eg stå for. Men eg hiv meg ikkje på hylekoret av den grunn, og skulda han for alt som har gått gale denne sesongen. At eg syns at Nolan si takling var værre er og mi meining.
Fulgt Newcastle i over 20 år no både ned og opp. Og det er ikkje spiller med overtenning som gjer at eg skal følge med ned en gang til (viss det skjer).
Trur ikkje at eg er den einaste som ikkje ser sannheita her på forumet. 

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #878 på: 05. Mai 2009, 22:55 »
Ganske kjipt dette - alltid digga Barton, og det er jævla vanskelig å innse at han ikke fortjener å spille i Newcastle-drakt mer.
Taklinga er som Bjørni sier, ikke hovedproblemet her, selv om den i seg selv var direkte latterlig og stygg. Men det er Bartons elendige vurderinger og manglende evne til å forandre sine fæle sider som gjør at han ikke spiller mer for oss.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sondre

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #879 på: 06. Mai 2009, 00:22 »
Jeg kan ikke skjønne dere som sier taklingen var meningsløs. Alle er vel enige i at en langtidsskada alonso hadde vært pluss i boka.

uansett,(om jeg husker situasjonen rett) taklinga kom fordi alonso spilte ballen til side for å snudd seg for å få til ett innlegg. Taklinga kom idet barton så muligheten for å komme først på ballen og det gjør han. Sier ikke det var en rein takling for han var altfor sein, og trakk alonso også(kan hende han sikta på alonso men det er det ingen som veit, men jeg vil uansett nesten klassifisere det som professional foul om det var tilfellet). jeg kommer aldri til å se det som mer enn maks ett gult kort.

men som tidligere nevnt, det er andre ting som gjør at han ikke lenger passer inn i galehuset newcastle utd......................... oh, wait?

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #880 på: 06. Mai 2009, 00:23 »
Skuffet av Barton! Tenk å ha den gaven at du er god i fotball, for så å bare våse det bort. Han fortjener ikke å spille på laget. (PUNKTUM)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #881 på: 06. Mai 2009, 01:23 »
Ganske kjipt dette - alltid digga Barton, og det er jævla vanskelig å innse at han ikke fortjener å spille i Newcastle-drakt mer.
Det er kjipt. Men jeg har ikke noen problemer med å innse at Barton ikke fortjener å spille for Newcastle mer. Nok er nok. Selv for personlige favoritter. Det er synd at Barton ikke har greid å gjøre noe med sitt aller største problem, mangelen på rasjonell tankegang i stressede situasjoner. Men det er egentlig ikke lenger så veldig synd at Barton er historie i Newcastle.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #882 på: 06. Mai 2009, 10:17 »
Jeg kan ikke skjønne dere som sier taklingen var meningsløs. Alle er vel enige i at en langtidsskada alonso hadde vært pluss i boka.

Pissprat. Bare idioter synes det er et pluss at spillere blir langtidsskadet. Forbanna tull.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #883 på: 06. Mai 2009, 10:21 »
Skuffet av Barton! Tenk å ha den gaven at du er god i fotball, for så å bare våse det bort. Han fortjener ikke å spille på laget. (PUNKTUM)

Einig i den.

Har igrunn alltid hatt sansen for fotballspelaren Joey Barton. Men no er han ein av mange som må på hovudet ut av denne klubben.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #884 på: 06. Mai 2009, 14:55 »
http://www.guardian.co.uk/football/2009/may/06/joey-barton-alan-shearer-newcastle-united

Må si jeg syns det er litt vemodig. En del av meg har sympati for Barton...
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida