20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Joey Barton  (Lest 395109 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Joey Barton
« Svar #2085 på: 02. Aug. 2011, 21:42 »
Noen som så Tv2 sporten nå?

Virker som mesteparten av fansen støtter Barton og velger å boikotte styret. .

Er nok delte meninger overalt, men styret har så mange svin på skogen fra før at terskelen for å klage enda mer på de er lav. Innrømmer det gjerne selv. Stoler faen ikke på den gjengen et sekund. Skal legges til at jeg heller ikke stoler blindt på uttalelsene til Barton på twitter heller. Sannheten er nok litt mer sammensatt vil jeg tro.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2086 på: 02. Aug. 2011, 21:52 »
I second that, Kyrre!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2087 på: 02. Aug. 2011, 21:55 »
Er nok delte meninger overalt, men styret har så mange svin på skogen fra før at terskelen for å klage enda mer på de er lav. Innrømmer det gjerne selv. Stoler faen ikke på den gjengen et sekund. Skal legges til at jeg heller ikke stoler blindt på uttalelsene til Barton på twitter heller. Sannheten er nok litt mer sammensatt vil jeg tro.

+1

Er nok etterhvert mange dråper i glasset som flyter over.

torfinn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2088 på: 02. Aug. 2011, 21:55 »
Jeg skjønner ikke hvordan det går an å være såpass fornuftig og oppegående på noen punkter (tenker da først og fremst på økonomi/utgifter) for så å skyte seg så jævlig i foten gang på gang...

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2089 på: 02. Aug. 2011, 22:03 »
Men heilt ærlig, trur dykk at protester og boycotting av klubben vil hjelpe?  Får håpe fansen støtter laget, og at fokuset er der etter.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2090 på: 02. Aug. 2011, 22:06 »
Absolutt Bad Religion!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2091 på: 02. Aug. 2011, 22:12 »
Selvfølgelig. Men at den harde kjerne av fans i Newcastle by føler et enormt sinne og oppgitthet etter kontinuerlige uheldige hendelser år etter år - det må vi vel samtidig vedgå at er forståelig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #2092 på: 02. Aug. 2011, 22:19 »
Det har dei all rett i å vere og. Skal protestene foregå bør det vere utanfor stadioen. Alle huskar vel den horrible heimekampen mot Hull i nedrykksesongen. Grøss og gru.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2093 på: 02. Aug. 2011, 22:19 »
Jada. Tror ikke vi får så stygge scener igjen. Selv om jeg i og for seg støtta budskapet fullt ut. Tror uansett ikke den kampen hadde blitt annerledes uansett da..

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #2094 på: 02. Aug. 2011, 23:47 »
Fikk ikke sette det, men har jo sett slike scener før, og det blir vel heller ikke siste gang...

Jeg skal prøve EN siste gang å si min mening om Fat Mike og gjengen hans:

Ingen eiere har vel utvist så stor inkompetanse som ham, noensinne i Engelsk PL. Det gikk tålelig greit da han hadde en oppegående Chris Mort til å styre klubben, men deretter har det gått radig vrangveien.

Fat Mike sa tidlig at vi skulle adoptere Arsenal modellen, ved å kjøpe billige talenter, for så å utvikle dem til stjerner og utfordre toppen på denne måten. Dette betyr at den som er overrasket over at vi er en selgende klubb, som ikke gidder å sparke avgårde store beløp på aldrende stjerner som er nær eller over middagshøyden, rett og slett ikke hørte hva som ble sagt.

Dette forklarer hvorfor vi opptrer som vi gjør når vi skal skaffe oss nye spillere. Det det derimot ikke forklarer, og som er vanskelig å svelge for samtlige(?) her på forumet, er at man ikke holder ord ovenfor spillerne sine. Man kan ikke gå ut og love noen en ny kontrakt, for så å trekke den tilbake. Jeg er enig i at Nolan og Barton ikke kunne tilbys lange, dyre kontrakter - men jeg er uenig i måten man lager et kjempeproblem utav det på. I Nolan saken kunne man bare sagt at vi venter til neste år med å fornye kontrakten, istedenfor å love noe og nekte siden.

Det er etter min mening mangelen på renhårighet og etterrettelighet som er problemet med styret vårt, ikke forretningsmodellen i seg selv. Jeg kan leve med at vi bygger et lag basert på unggutter som skal spille attraktiv fotball, men kan ikke leve med at Toon lever opp til navnet sitt år etter år.

Når det er sagt, så gjentar jeg at Barton har fått mer enn nok sjangser til å holde kjeft. Det er på den måten han kan være lojal mot klubben; nemlig ved å dyrke lagånden og moralen i laget, heller enn å angripe eierne på twitter. Lojalitet er å stå last og brast, ikke å sutre og sladre. Man kan si det er greit at styrets tåpeligheter kommer for en dag, men er vi som fans tjent med dette bråket hele tiden? Er spillerne tjent med det? Blir det lettere å bygge et lag med de beste talentene?

Nei, det trengs to idioter til for å lage en så tåpelig skandale. Om Joey Barton eller Fat Mike er den største idioten er ikke viktig. Poenget er at begge skulle hatt seg et lynkurs i menneskelig takt og tone...

Shades of grey...

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2095 på: 02. Aug. 2011, 23:55 »
Barton sier han vil signere. Lambias tilbyr og Barton går ut i media og sier at han skal signere. Carroll blir solgt. Barton vil ikke signere. Barton skal plutselig signere etter at vi har vist at vi vil forsterke. Han vil så signere etter at nolan har signert...

Er det lambias eller Barton som ikke holder ord?

Nolan virker utenifra kun å være lambias, men slik Barton har opptrådt og uttalt seg så støtter jeg styret fult ut. Barton gravde grava.

Hadde Barton ikke gått tilbake på sitt ord i utgangspunktet så hadde han hatt en god kontrakt nå...
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2096 på: 02. Aug. 2011, 23:57 »
I likhet med at man kritiseres for å anta ting til fordel for Joey Barton er det derre like mye spekulasjoner om hva som har skjedd, og jeg betviler nokså sterkt at det du sier her er noen fasit på hva som har funnet sted.

Flatline

• Midtbaneanker
  • HWTL
    • Vis profil
« Svar #2097 på: 03. Aug. 2011, 00:03 »
Fikk ikke sette det, men har jo sett slike scener før, og det blir vel heller ikke siste gang...

Det er etter min mening mangelen på renhårighet og etterrettelighet som er problemet med styret vårt, ikke forretningsmodellen i seg selv.

Problemet er at uttalt forretningsmodell og faktisk forretningsmodell ikke er samme sak, så en eventuell argumentasjon for hver enkelt av dem ikke blir fullstendig uten at man tar med den andre.

Utad skal vi følge arsenals modell, med å få tak i billige unge spillere til en god pris. Folk henger seg her ikke opp i ordet billig, men arsenal-modell. Clever move by Ashley.

Innad er det snakk om å skaffe verdier så billig som mulig, og å selge så dyrt som mulig. A selling club.
Vi er blitt et forretningsforetak der alt styres etter kroner og øre, den sportslige delen av det er bare en av flere faktorer når avgjørelser tas. Fordelen er at alt styres forsvarlig og økonomien vil bedre seg. Ulempen er at det er russisk rulett i forhold til hvor vi ender på tabellen, man håper på det beste.
5th? 10th? 15th? Take your pick!
If it has tits or wheels, count on problems!

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2098 på: 03. Aug. 2011, 00:08 »
Meget godt og beskrivende innlegg bjørni. Jeg tror du er ganske nært sannheten med det der.

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2099 på: 03. Aug. 2011, 01:07 »
Arsenal har jo et sykt speidernett med masse bra speidere i verdensklasse. Og de henter veldig gode talenter i ungdomsalderen. Så Arsenal modellen kan vi bare glemme, den oppnår vi ikke med bare noen spillere på ok nivå i 22-23 års alderen..