20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Mark Viduka  (Lest 42768 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mark Viduka
« Svar #90 på: 17. April 2008, 21:27 »
Det er då ingen grunn til å selge ein såpass god spelar som Viduka. Eg er enig i at vi godt kan prøve å skaffe oss en bedre lignande spisstype, men Viduka er meir enn god nok til å sitte på benken. Smith derimot kan vi selge til Sunderland.

Sette Viduka på benken sånn at han kan fortsette å surve? På banen er han ikke god nok, når vi skal ta ytterligere steg neste sesong...han har et lavestenivå på linje med Ameobi..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #91 på: 17. April 2008, 21:28 »
Viduka må enten brukes som et klart førstevalg, ellers kan han selges. Han er ikke en spiller som vil finne seg i å sitte mye på benken.

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #92 på: 17. April 2008, 23:07 »
Enig. Hvis han skal sitte på benken, er det like greit og la Carroll få den plassen. Tror han har en god sesong igjen.  Viduka er en spiller som enten spiller jævli godt, eller så er han drittdårlig. Det kan være frustrerende til tider. Var en periode der jeg klikka hver gang han prøvde å hæle ballen gjennom til martins eller owen. Men det er fint når han får det til:)
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #93 på: 18. April 2008, 17:33 »
Jeg liker at Viduka prøver på ting ingen andre prøver på. Det kan i mange tilfeller være veldig smart, og jo bedre han kjenner sin makker, jo større sannsynlighet er det for at de hælsparkene og flikkene faktisk lykkes. Viduka er veldig god til å vite når han skal flikke, når han skal hoppe over, og når han skal  holde på ballen. Og alle tre delene gjør han utrolig bra, kanskje bedre enn noen andre. Hvis vi vil at Carroll skal bli noe i nærheten av like god, så trenger vi Viduka til å faktisk lære bort triksene sine.

Viduka er helt klart god nok på banen. Men jeg vil ikke forvente at han skal score 10-15 mål neste sesong, da jeg ikke tror han kommer til å spille så mye. Grunnen til det er at han sannsynligvis også neste sesong vil slite med en del småskader som tar lang tid å lege, i tillegg til at Viduka neppe er i fysisk stand til å spille 40 ganger 90 minutter.

Hvis vi gir Carroll sjansen til å prøve seg frem, la han få større og større oppgaver, og la ham vokse på oppgavene, så kan Viduka enten legge opp, eller finne seg en mindre klubb på et lavere nivå med god samvittighet. Da har også vi god samvittighet.

Lykkes Carroll, så er det utmerket. Hvis ikke får vi bruke penger på en ny mann. Hvis Carroll og Viduka spiller omtrent like mange kamper hver, så tror jeg vi skal kunne holde Viduka happy, og gjøre Carroll til en bedre spiller.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #94 på: 18. April 2008, 21:38 »
Viduka er en meget god spiller. Denne sutringen kan jeg ikke huske å ha sett stort mye til. Men det kan selvfølgelig hende at jeg har vært både blind og døv i flere måneder.

Fordi han ikke surker i media som f.eks Zoggy. I media framstår han som stolt, fornøyd osv.osv. F.eks. satt han en helg å klagde over KK og at de hadde hatt en liten feide og en uke senere så var han sitert i avisa at han ikke hadde hatt noen uenigheter med KK.

Tror absolutt ikke at han er alene om å synes en ting og uttale seg om noe annet til media.

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #95 på: 19. April 2008, 10:44 »
Viduka er en spiller som er litt merkelig. Han virker særdeles treig. Å det virker som han ikke eier innteresse for kampen osv.
Men han gjør så sinnsykt mye riktig i de tingene han er innvollvert i. Det finnes vel nesten ingen som er så dyktig som å få dempet, få kontroll på vansklige baller som han, hvordan han greier det, ja det er bare dyktighet. Han er rå på det området. Han er å flink til å holde på ballen, spille den videre til spillere på kanten å til de andre spissene.
Han er å veldig god foran mål, å det skal han ha for.. Han har faktisk meget bra teknikk når han bruker den, han mangler bare litt fart i kroppen.

Men spørsmålet er?
Er han god for over 10-12 mål i sesongen
Er han for mye skadet??
Hemmer alderen han i spillet??
Vil han bli en viktig brikke de kommene årene, å er han evt fornøyd med å være 3-4-5 valg blant spissene..
Jeg mener han er god for 10-12 mål, men da må han spille nesten alle kampene.
Han er for mye skadet, skadeutsatt.
Alderen hemmer han litt, å det vil bli mere synlig.
Han vil ikke være sentral tror jeg, men han vil være viktig i de kommende sesongene vist han blir.

Er det da slik at vi skal selge han, å få noen pund for han mens vi enda kan.. Eller skal vi beholde han..
Jeg er usikker.
Hva mener dere folkens.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #96 på: 19. April 2008, 11:16 »
Hvis Viduka får tilitt over en sesong scorer han nok minst ti mål siden han er såpass god inne i boksen, men han begynner som du sier å bli gammel og det kommer til å bli mer synelig for hver sesong som går. Jeg syntes vi skal beholde han også neste sesong for å se hvordan det går. Hvis han bøtter inn målmå han jo få fortsette, men hvis han sliter med skader og lite spilletid kan vi heller selge han og gi f.eks. Caroll sjansen...

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #97 på: 19. April 2008, 12:04 »
Viduka er en meget god spiller. Denne sutringen kan jeg ikke huske å ha sett stort mye til. Men det kan selvfølgelig hende at jeg har vært både blind og døv i flere måneder.

Fordi han ikke surker i media som f.eks Zoggy. I media framstår han som stolt, fornøyd osv.osv. F.eks. satt han en helg å klagde over KK og at de hadde hatt en liten feide og en uke senere så var han sitert i avisa at han ikke hadde hatt noen uenigheter med KK.

Tror absolutt ikke at han er alene om å synes en ting og uttale seg om noe annet til media.

Ja og då sat du att med han og kan bekrefta dette som 1.hands kjelde?

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #98 på: 19. April 2008, 12:13 »
Vi skal utvilsomt satse på å beholde Viduka ein sesong til som backup om vi får inn nokon bedre, han får berre finne seg i å sitte litt på benken, det trur eg han vil godta så lenge han har ein god spiss foran seg i køa. Uansett vil han få ein del speletid. Blir for dumt å legge for mykje ansvar på Carrol, ein 19-åring som aldri har scort eit einaste mål på dette nivået og som hadde eit mislykka opphold i Preston. Ja han er utvilsomt eit stort talent, men han har mykje å bevise før ein kan seie at han er like god som Viduka, og kan ta over hans plass allerede neste sesong.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #99 på: 19. April 2008, 15:23 »

Dette er jo egentlig ikke mer enn en påstand fra din side. Viduka kan jo lett benekte dette.
For all del, det kan godt hende du har overhørt, eller faktisk hørt  (som førstehåndskilde) Viduka si dette i en privat sammenheng. Men hvis ikke du kan bevise det, så blir det jo bare påstand mot påstand.

Når det gjelder Vidukas scoringspotensiale kan han glatt nå 10-15 mål på en god sesong, uten å trenge å spille nærmere 40 kamper. Han har spilt rett i overkant av 20 kamper i år, og scoret 7 mål. Og det på en veldig dårlig sesong. Hvorfor skal han da behøve å spille 30-40 kamper for å score 10-12 mål?

Ja, Carroll har fremdeles langt igjen, og kan ikke automatisk ta Vidukas plass neste sesong. Derfor må vi beholde Viduka neste sesong, for å gradvis spille inn Carroll. Og slik at Carroll faktisk også har en å lære av. Viduka vil overhodet ikke gå en hel sesong uten skader, og da har vi muligheten til å kjøre inn Carroll i Vidukas skadefravær, slik at vi gir unggutten en litt forsiktig, men ikke for forsiktig tilvenning til Premier League. Og jeg ser overhodet ingen grunn til å kjøpe inn en ny spiss som skal gjøre Viduka til backup.

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #100 på: 19. April 2008, 19:36 »

Dette er jo egentlig ikke mer enn en påstand fra din side. Viduka kan jo lett benekte dette. For all del, det kan godt hende du har overhørt, eller faktisk hørt  (som førstehåndskilde) Viduka si dette i en privat sammenheng. Men hvis ikke du kan bevise det, så blir det jo bare påstand mot påstand.

Selvfølgelig blir det påstand mot påstand og jeg har ingen intensjoner om å stille han til veggs med dette slik at han må benekte det han har sagt. Alle har sine meninger, også jeg. Dette er sagt av Viduka i privat sammenheng og selvfølgelig kan jeg ikke bevise det. Går ikke med taperecorder på meg for å framlegge hans meninger som "bevis". Dette er et diskusjonsforum med mulighet for å legge fram bl.a personlige synspunkter, noe jeg gjør basert på det jeg får med meg her borte.

Som skrevet over så er han neppe den eneste som har én mening privat mens han går ut i media med det som er "politisk korrekt". Det er tross alt meninger om en arbeidsgiver som betaler han hundretusener i uka i lønn. Dersom jeg hadde hatt en slik lønn så hadde jeg holdt mine private meninger utenfor media og sleiket brun rumpe så det holder i avisene og i media ellers. På lik linje med mange andre i fotballen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #101 på: 20. April 2008, 18:47 »
Joda, jeg ser den.
Forventer selvfølgelig ikke at Viduka til enhver tid skal snakke 100% sant i mediene.
Likevel, det blir vanskelig å diskutere noe som helst når du kommer med noe du har hørt Viduka si i en privat sammenheng, som andre ikke har noen som helst mulighet for å etterprøve. Da er jo spørsmålet hva og hvem man egentlig skal tro på.

Selv om jeg på ingen måte tror du snakker usant, så har jeg likevel litt vanskelig for å se hvorfor Viduka skal klage så mye som du påstår han gjør.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #102 på: 20. April 2008, 18:51 »
Så lenge han spelar bra og laget gjer det bra er det berre å drite i kva han uttaler seg om privat ;)

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #103 på: 20. April 2008, 21:01 »
Selv om jeg på ingen måte tror du snakker usant, så har jeg likevel litt vanskelig for å se hvorfor Viduka skal klage så mye som du påstår han gjør.

Enkelte er mer sytete enn andre av natur. Se bare på forum her hvor mange som syter å klager å hakker løs på hverandre uten grunn. Vi er alle forskjellige. For de som har sett Viduka tidligere har fått med seg at han nektet å komme på banen i 2.omg i en kamp for Celtic. "I didn't like the managers decisions at half time" Og når mannen mistrives og er her stort sett bare for pengene så....ooops. Der sa jeg noe igjen som ikke sto i media. Ja-ja... sikkert ikke alle som blir like fornøyd med den uttalelsen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #104 på: 22. April 2008, 18:22 »
Okey, jeg skjønner.
Visste faktisk ikke at han en gang nektet å komme på banen i andreomgang for Celtic.

Jaja, jeg skal slutte meg til Øyvinden og si som så at så lenge han gjør jobben sin på trening og i kamp, og laget får resultater, så skal jeg ikke legge meg nevneverdig borti hva han sier i private sammenhenger. Så lenge han holder det privat, går det forsåvidt bra.