20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Eidur linkes nok en gang  (Lest 18082 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
Sv: Eidur linkes nok en gang
« Svar #15 på: 25. Mai 2007, 15:08 »
IKKE Zenden. Vi har lært leksa vår av å hente Liverpool rask tidligere. Det er vel ikke mange her som ser på Ian Rush og John Barnes som kongesigninger, eller?

Rush fikk jo oss til FA-cupfinalen så på en måte var han verdt lønna ;) Når det gjeld Zenden bør vi halde oss langt, langt, langt vekke. Då blir eg verkeleg skuffa, og kva skal vi med en venstrekant som i tillegg er helt udugelig?

Ja, og Titus Bramble skjøt oss til Europa, og David May har vunnet Champions League... tror du skjønner hvor jeg vil hen;)
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #16 på: 25. Mai 2007, 15:11 »
IKKE Zenden. Vi har lært leksa vår av å hente Liverpool rask tidligere. Det er vel ikke mange her som ser på Ian Rush og John Barnes som kongesigninger, eller?

Rush fikk jo oss til FA-cupfinalen så på en måte var han verdt lønna ;) Når det gjeld Zenden bør vi halde oss langt, langt, langt vekke. Då blir eg verkeleg skuffa, og kva skal vi med en venstrekant som i tillegg er helt udugelig?

Ja, og Titus Bramble skjøt oss til Europa, og David May har vunnet Champions League... tror du skjønner hvor jeg vil hen;)

Hehe, jada berre kødda:) Dalglish var virkelig helt på jordet på overgangsmarkedet. Meget mistenkelig.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #17 på: 25. Mai 2007, 15:51 »
Det hadde vært en drøm å få Eidur til klubben. Da kunne jeg faktisk akseptert å miste Owen også.
Gudjohnsen har aldri helt fått vist hvor god han er i Barca og Chelsea, men han har vist nok til at jeg sikler bare av tanken på den mannen. Men jeg tror vi skal holde oss noenlunde edruelige, og innse at vår eneste sjanse til å få Eidur er gode spisser, Big Sam og sannsynligvis ny eier.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

djmattis

• Gjest
« Svar #18 på: 25. Mai 2007, 17:39 »
Det eneste som er kjipt med Guddie er at han bommer sinnsykt mange klare sjanser, har sett en del kamper i år fra La Liga og han har en del heftige bommerter mot til eksempel Real Madrid.
Rimelige klare 100% sjanser, en hel del sjanser i CL også.
Greit nok han skårer mål men noen utpreget toppskårer er han ikke.
Selv om han skulle spillt alle kamper i en sesong tror jeg han ikke skulle utmerket seg noe mere enn vanlig.
Desverre.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #19 på: 25. Mai 2007, 21:25 »
Eidur ønsker eg velkommen med åpne armer. Hadde vert ein drøm
Newcastlesupporter siden 1992

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #20 på: 25. Mai 2007, 21:39 »
Eidur er en av Europas mest undervurderte spisser! Dessverre har han ikke fått nok tillit i hverken Chelsea eller Barcelona... Men han kan score utrolige mål, og er en meget smart spiller. Trur han hadde passet perfekt inn i Newcastle!
Syns Guddy har fått nok av sjanser i Barca når han alt i alt  har startet  17 kamper denne sessongen og kommet inn 15 ganger. Dette har resultert i 8 mål, noe som ikke er særlig imponerende med servitører som  Ronaldinho, Deco, Xavi og Iniesta (utelukker Messi og Eto'o siden Guddy spilte veldig mye da de var langtidsskadet).

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #21 på: 25. Mai 2007, 21:44 »
Det eneste som er kjipt med Guddie er at han bommer sinnsykt mange klare sjanser, har sett en del kamper i år fra La Liga og han har en del heftige bommerter mot til eksempel Real Madrid.
Rimelige klare 100% sjanser, en hel del sjanser i CL også.
Greit nok han skårer mål men noen utpreget toppskårer er han ikke.
Selv om han skulle spillt alle kamper i en sesong tror jeg han ikke skulle utmerket seg noe mere enn vanlig.
Desverre.
Av det jeg har set av Guddy så virket han mer stabil i Englang eller i Barcelona etter min mening. Dette tror jeg har mye å gjøre med at han har slitt med å finne seg til rette i Barcelona. Guddy er en god fotballspiller, men Barcelonas spillestil er krevende, og jeg har mine tvil om Guddy besitter de nødvendige kvalitetene til å spille for Barca. Slik jeg oppfatter ham passer han utvilsomt bedre i England, og derfor tror jeg han ville scoret mer der, og han er dermed velkommen til Tyneside i mine øyne.
Real kampen som du nevner er det beste eksempelet på at Guddy ikke har klart å tilpasse seg Barca, både Eto'o og Saviola hadde utvilsomt scoret på flere av sjansene Guddy brente i den kampen. Det som er for jævlig er at "vi" (Barcelona fan som jeg er) kan miste seriegullet nettop på grunn av den kampen. Med like mange poeng som Barca leder Real på innbyrdes oppgjør nå etter at de vant på Bernabeu mens det ble uavgjort på Camp Nou.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #22 på: 25. Mai 2007, 22:05 »
Eidur har scoret 12 mål for Barca, 5 i ligaen

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #23 på: 25. Mai 2007, 22:41 »
Eidur har scoret 12 mål for Barca, 5 i ligaen
Selvfølgelig, min feil, beklager. Jeg glemte de han har scoret i Copa Del Rey.

Tim S

• Midtbaneanker
    • Vis profil
    • muscleraw.com
« Svar #24 på: 25. Mai 2007, 23:01 »
Men kor du fant ut kor han hadde spilt 15 kamper fra start og 17 kamper som innbytter. Eg fant bare at han hadde 20 kamper totalt for Barca i år

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #25 på: 26. Mai 2007, 00:26 »
Om Gudjohsen sko retunert til England igjen så hadde det vert best om han hadde havna I Newcastle. Føler han alltid scora mot oss når han spelte i Chelsea.
Ein Habil spiller som har litt muskler og er over 1,50 som det er mangel av på topp.
Gudjohnsen hadde vert konge!! Men vil kje sjå han her før me he fått inn venstreback høgreback og midstopper!
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #26 på: 26. Mai 2007, 01:53 »
skjønner ikke heeelt hva vi skal med en eldrende spiss når vi har oba, owen, ameobi, carrol og luque men... helt på tryne idiotisk å styrke offensivt når vi vet at det er det defensive som ødelegger laget

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #27 på: 26. Mai 2007, 10:03 »
Kanskje fordi Oba eller Owen kan være på vei vekk fra St.James??? Jeg tror ikke begge to er her ved starten av neste sesong.. Dessuten så kommer nok også Luque til å dra.

Noreng

• Gjest
« Svar #28 på: 26. Mai 2007, 10:04 »
Dritt i Fowler, nå er det Newcastle som skal ha Gud ;D

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #29 på: 26. Mai 2007, 10:04 »
Men kor du fant ut kor han hadde spilt 15 kamper fra start og 17 kamper som innbytter. Eg fant bare at han hadde 20 kamper totalt for Barca i år
Jeg brukte SkySports, og siden du nå spør så sjekket jeg det mot elbarca som tar spillerstatistikken for Barcelona fra ElEntorno og der stemmer disse tallene, hvis du ser bort ifra Copa Del Rey kampene og den spanske supercup finalen og en den Europeiske Super Cup finalen. Disse tre sistnevnte ser også SkySports bort ifra i sin statistikk, så jeg tror det stemmer noenlunde.

Sitat fra: Bensin
Føler han alltid scora mot oss når han spelte i Chelsea.
Vi får fort en STOR stall dersom vi skal begynne å kjøpe alle som scorer mot oss. ;) Men som du sier: utvilsomt en spiller som kunne tilført laget vårt veldig mye.

Sitat fra: aDDis
skjønner ikke heeelt hva vi skal med en eldrende spiss når vi har oba, owen, ameobi, carrol og luque men... helt på tryne idiotisk å styrke offensivt når vi vet at det er det defensive som ødelegger laget
Pr dags dato så vet vi jo faktisk ikke at verken Oba eller Owen er oss når neste sessong sparkes igang, og Ameobi klarer jeg liksom ikke å stole helt på, forventer heller ikke for mye av Carrol som fortsatt er veldig ung og uerfaren når det gjelder Premier League. Det gjenstår også å se om Luque blir her neste sessong, men det hadde vært en drøm om Allardyce hadde fått noe ut av ham i Newcastle, for vi vet all hvilket potensiale som bor i den mannen.

En annen ting med Gudjohnsen er jo at han er en veldig allsidig spiller som kan gjøre en god jobb også på midtbanen.

Jeg tror iallfall Guddy hadde blitt et bra kjøp dersom ikke prisen blir skremmende høy, noe jeg tviler på. Men som Benson påpeker: et kjøp av islendingen skal IKKE skje på bekostning av forsvaret vårt som trenger forsterkninger. Men nå ser jeg heller ikke for meg at det må bli noen enten eller situasjon.