20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 672786 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4125 på: 21. Juni 2013, 13:29 »
Nabbed this from another forum http://boards.footymad.net/forum.php?tn ... 2112590079

for those that cannot read it

"Why Llambias resigned and Kinnear got the job?
I found this on one of the forums and thought it was an interesting post, either true of false!

From a guy his name is Stephen Finn and apparently his uncle works within the club as a manager of the in ground Customer Service team.

Apparently Ashley decided Llambias and Pardew were too close and after the meeting he gave Alan one more chance and offered Llambias resignation or the sack. Llambias chose to fall on his sword and would resign as soon as the formalities of finding a new MD had taken place.

Mike Ashley loves Joe Kinnear and apparently Kinnear is flat broke and when this opportunity presented itself Ashley decided to spilt the MD role in 2. Football and Financial.

Kinnear will deal with all footballing related issues whilst the new person will continue the corporate side of things detailing to sponsorship, merchandise and other things of that fashion.

Joe will report back to Mike about team morale, both playing staff and management, will offer advice and will actively be involved in transfers by trying to find the middle ground between the managers wishes and the recommendations of the head scout.

Kinnear will also talk in the press regarding footballing matters relating to Ashley?s views and desires but will not act as a voice for the team, players or management.

Basically he is there to offer his knowledge and experience to all at the club and has been told not to step on Alan?s toes.

The new director of finances will look to bring in better deals than Llambias and will be tasked with finding exciting opportunities that offer both respectability and better financial implications. They will also be tasked with finding income for future transfers.

Ashley himself will take control of negotiations once the management team have decided which player(s) to go for.

Mike was seemingly furious with last season and the way all his hard work to get the Geordies back onside had been demolished by Alan Pardew, Derek Llambias and others within the club advising him on footballing matters. He decided that whilst the stock is already low he would ring the changes now and suffer the consequences. He truly believes Kinnears passion, experience and attitude can be used for the good of the club and that he will help motivate Alan Pardew (who by all accounts is miserable after last season) the coaches and the players.

Finally the club will actively look to get rid of the dead weight after Kinnear has talked to Pardew and Carr before signing some real quality. Apparently Carr is massively respected by Ashley and Graham doesn?t share the same view as Pardew relating to some of the first team players (Ameobi, Obertan, Steven Taylor and Gutierrez).

In conclusion Kinnear will be the advisor to Ashley and also the mediator between Alan and Graham. Llambias apparently sided too much with Pardew over certain issues within the club and Mike wants a more balanced view. It was said to have been Derek?s fault we didn?t sign players last Summer and his fault we missed out on Remy in Jan. When Mike got involved we signed 5 players and we will start next week on finding new players once Kinnear has listened to Alan and Graham and relayed his own thoughts to Mike.

Also this deal regarding Douglas is reportedly dead in the water based on Graham Carrs recommendations.

Apparently we will be looking for the best deals not the cheapest, hence why Douglas will not be coming in. He was the cheapest CB on the list but so far down Carr?s recommendations that the deal was called off."

----

Ta det med ei klype salt, ikkje godt å sei om dette er sannheten eller ikkje.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4126 på: 21. Juni 2013, 14:02 »
Det er mange ulike rapporter om hva som visstnok skal være årsaken. Men jeg føler jeg begynner å se en rød tråd etter hvert.

- At Ashley og Kinnear er gode busser er åpenbart. Kinnear har neppe noen mer lukrative jobbtilbud liggende, vet ikke om han har noen kompetanse utenom fotballen?

- Llambias var en sterk forsvarer av Pardew. Det mener jeg å ha lest at flere Newcastle-orienterte journalister har skrevet om. De pleier som regel å ha kunnskap om sånt.

- Pardew og Carr har motstridende syn på spillere. Det gjelder hvilke spillere Newcastle bør kjøpe, hvilke spillere som bør beholdes og hvilke som bør dra. De har en veldig ulik fotballfilosofisk tilnærming til spillerlogisitikk, og det er sånn sett ikke noe stort sjokk om de ikke er verdens beste venner. Det kan ha vært en konflikt mellom de to etter sesongen. Pardew har åpenbart ikke vært særlig begeistret for Vurnon Anita, og har ikke funnet han verdig en plass på laget. Nå nekter jeg å tro at han helt ærlig mener Gosling er en bedre fotballspiller, men Anita er utenlandsk, hadde litt startproblemer, men har likevel vist ved enkelte anledninger hva han er god for.

- at det vil komme inn en ny mann med ansvar for økonomien er åpenbart. Det har ikke Kinnear peiling på. Dette vil sikkert bli en mann Ashley har jobbet med mange ganger før, som vet hva hans arbeidsområde er, og som neppe kommer til å ta særlig stor plass.

Så er det mye man fremdeles kan gjette på. Vet Ashley at Kinnear vil bli veldig dårlig mottatt av fansen? Vet Ashley at å ansette Kinnear er å yppe til bråk? Hvis planen er at Kinnear skal være en dommer, en moderator, er ikke sjansen større for at han vil ta side med Pardew i diskusjoner om spillere? Hva skal Ashley da med Carr? Skal han finne billige, rutinerte engelske spillere som åpenbart vil forsterke laget?
Vis meg gjerne hvor mange spillere som kan fylle den kategorien. Jeg sliter med å se én eneste én.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4127 på: 21. Juni 2013, 16:13 »
Føler det hele kunne vært unngått med å sparke Pardew, jeg. Går ikke an å ha sånn halvveis troa på Pardew. Enten liter du på manageren din eller så finner du noe annet. Ekstra ille er det jo når vi har en manager som føler han må jobbe med andre spillere enn det han selv ønsker.

Det vi nå får inn er jo en fyr som vil ha sterkere meninger enn Llambias hva det sportslige angår - og jeg ser aldri for meg at Kinnear skal være noe mer samlende og kompromissvennlig fyr å ha mellom Carr og Pardew, enn hva Llambias har.

Generelt er det hele en helt idiotisk situasjon. Ashley gir Pardew, Llambias og Carr ulike grader av skyld etter forrige sesong. Løsningen blir veldig halvveis, og potensielt katastrofal dersom det skjærer seg. Og jeg tror ikke det skal en veldig dårlig sesongstart til før det gjør det heller. De personlige motsetningene er fortsatt innad og gnisser, og vi har ansatt en veldig sterk personlighet hvis psykiske tilstand og kompetanse kan settes store spørsmålstegn ved.

Aller mest sympati føler jeg tross alt med Pardew uansett. Han er tross alt manager - og føler nok allerede at han må spille med et lag uten hans spillere egentlig. Vi kan nok gjerne være enige i at Carr kjøper inn spillere til en fotball vi liker bedre - men det er da håpløst å servere Pardew disse spillerne når de ikke passer inn i hans lag. Jeg fatter faktisk ikke helt at han gidder nå. Det han gjorde 11/12-sesongen står enda såpass sterkt at han klarer få seg brukbar managerjobb igjen. Klarer Hughes det, klarer faen meg også Pardew det.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4128 på: 21. Juni 2013, 22:15 »
Helt enig i at dette er tåpelig håndtert av Ashley.
En manager kan ikke ha halvveis tillit. Enten har du tillit, eller så har du det ikke. Hvis manageren ikke har tillit må du finne en ny manager. I månedsskifte mai/juni var det flere managere som skiftet jobb og var ledige på markedet. Da hadde vi muligheten til å forberede oss godt. Da kunne vi også byttet ut toppledelsen, hvis det var nødvendig. Å gjøre oppryddinga knappe to uker før Pre Season starter, det ødelegger veldig mye for laget, det produktet Mike Ashley EGENTLIG skal selge.

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #4129 på: 25. Juni 2013, 22:16 »

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4130 på: 25. Juni 2013, 23:03 »
Skjer bare ikke!

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4131 på: 26. Juni 2013, 01:31 »
Han har prøvd før, men ingen vil kjøpe.. Hadde jeg bare vært styrtrik.. :P En ting jeg nå stusser på, er det større sjanse for å få solgt klubben dersom han ansetter JK som DoF like før han putter klubben til salgs..?

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4132 på: 26. Juni 2013, 11:33 »
Jeg husker og det var snakk om salg, men var ike det at prisen på klubben da ble satt til 300-400 mill pund.
Skal ikke se bort ifra at det faktisk går an og selge denne klubben for den summen som er nå.
Det hadde iallefall vært veldig gøy og godt om det stemte.
Jeg kunne tenkt meg en Tysk formel der fansen eier 51% og eieren på 49%. 

Jeg vil ikke ha en syk super rik fyr som kommer inn med antall x milliarder og gjør oss sårbar for fremtiden da evt vedkommende trekker seg ut.
Jeg vil ha en sunn oppbygging av denne klubben stein for stein, der det drives sundt og med gevinst. For det er mulig.

Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4133 på: 26. Juni 2013, 14:10 »
Mike Ashley hadde vært en veldig bra eier, om det ikke hadde vært for at han ikke aaaaaaaaaner hvordan han driver en fotballklubb, omgir seg med fullstendig feil folk, ansetter fullstendig feil folk, og gir blanke faen i supporterne.

Det er greit at man noen ganger må gjøre upopulære avgjørelser, så lenge det er til det beste for klubben. Jeg kan leve med Wonga, jeg kan leve med Joe Kinnear. Jeg kan leve med litt storm og blest. Jeg kan til og med leve med fuckings SportsDirect.com@SJP.

Det jeg ikke kan leve med er når absolutt alt dette kommer samtidig, oppå hverandre, når de samme feilene gjentar seg og når alt blir bare kaos, og han kaster klubbens sportslige fundament over bord. Når action blir viktigere enn stabilitet. Når kontinuitet blir viktigere enn kvalitet.

Jeg vil ha en eier som bygger stein for stein, ikke bruker mer penger enn vi har og som vet å omgi seg med dyktige mennesker, fremfor ja-mennesker.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4134 på: 26. Juni 2013, 14:36 »
Bra innlegg, Joakim.

Økonomisk er Ashley godt over normalen bra. Spesielt dersom Fair Play-reglene etterhvert faktisk funker som de skal.

Sportslig er det dessverre noe annet. Ashley er grunnen til at vi rykka ned, make no doubt about it. Enkelte peker på at Fat Fred er grunnen, og det står jeg stadig ved at er bull. Hadde vært fullt mulig å endre innkjøpspolitikk og lønnspolitikk gradvis uten nedrykk, samt at vi hadde sluppet den enorme kostnaden det utgjorde den sesongen i CCC.
Det er nettopp Ashleys sportslige avgjørelser som gang på gang har satt oss i knipe. Sparket en habil manager i Allardyce da vi ikke var i fare. Muligens rett avgjørelse i lengda da vi spilte dårlig fotball og fansen aldri var spesielt glad i han. Så ansatte han King Kev, noe jeg tror hadde vært suksess dersom King Kev hadde fått spille med sine spillere. Igjen - Wise og co ble hyret inn. Nok sagt.
Så henter vi altså Kinnear til å berge oss fra nedrykk. Pilen pekte en vei, og 2 poeng på de siste 18 før hjertet streika. Kinnear var høyst medvirkende til nedrykket. Shearer tok vel 5 av de siste 24 poengene når han tok over et nedkjørt lag. Ikke fantastisk, men antakeligvis bare King Kev eller Sir Bobby som hadde berga oss uansett i en slik situasjon.

Jeg er så lei av at Mike Ashley skal ansette kompiser fremfor kompetente folk, og at han gang på gang viser en egen evne til å ta avgjørelser som fremstår som direkte provokasjoner mot de som holder klubben i live - fansen. Det er null tvil om at Mike Ashley burde skjønne at Kinnear aldri var velkommen tilbake til klubben. Hadde Ashley hørt på kompetente folk i fotballverden, ville de fraråda han å ansette Kinnear i en slik rolle. Ja, selv Llambias er såpass kompetent nå at han ikke ønsket dette.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Fluffy

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4135 på: 26. Juni 2013, 15:24 »
Økonomisk har jeg ikke så veldig store problem med Ashley, selv om man ganske ofte blir irritert fordi man ikke får de spillerne man ønsker seg til klubben. Men dette gjelder jo ganske mange klubber i PL såfremt man ikke er en CL klubb. Men som andre nevner her, avgjørelsene til Ashley er til tider helt på bærtur. Det hjelper heller ikke at mannen er blottet for nettverk innenfor fotballverdenen. De eneste fotballfolkene Ashley kjenner er Kinnear og Wise. Llambias gikk god for Pardew. Jeg har nevnt før at vi burde bruke mer penger og talent på trener/ledelse. Vi kjøper inn talentfulle spillere som kan bli noe i fremtiden. Hvorfor ikke ansette spennende dof fra Tyskland f.eks. Istedenfor så kommer dette jalla pakket som er i Ashley sin krets. Carr er kvalitet, og flere sånne burde vi hatt i klubben. Folk som lager lite kvalme, men som er profesjonelle tvers igjennom.

Robin

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4136 på: 30. Juni 2013, 18:13 »
Mulig jeg blir halshugget, men jeg syntes ikke Mike Ashley er så dårlig eier. Ja han har noen hjerneblødninger eller epilepsianfall i verste fall. At han gjorde noen håpløse valg i starten er ikke til å skyve under teppet men faktisk så har han vært ryddig økonomisk og gjort oss til ett stabilt PL lag igjen. Jeg er enig at Joe Kinnear ikke er drømme mannen men gi han en sjanse. Jeg fulgte Wimbledon en del før og han hentet mye billige og ukjente spillere som han fikk maks ut av. For å si det sånn så var kanskje det han gjorde med Wimbledon på 90tallet ved å holde en så liten klubb uten penger og stor fanskare er nesten større prestasjon enn det Roberto Martinez har gjort med Wigan etter min mening ( sikkert mange uenige der også).
Vis vi tenker oss om så kunne vi vært mye mer uheldig med eier siden og vis Mike Ashley selger så er det ikke garantert at vi får det noe bedre snarere tvert imot.

Ta den tidligere storklubben Leeds - Eies av Ken Bates og dette såkalte GFH Capital som noen knapt vet hvem er. De brukes ikke 1krone til spiller kjøp de må hente free transfer spillere som har gått ut på dato og unge uferdige låne spillere samtidig som eierne krever opprykk med dette og sparker treneren etter hver sesong da manageren (selvfølgelig) ikke klarer å rykke opp med det laget. Så har du Cardiff som eies av Vincent Tan fra Malaysia som rett og slett bytter drakt farge og logo fordi rødt er suksess farge mener han, tenk vis vi hadde hatt en eier som hadde endre drakt fargene våres? da tror jeg det hadde blitt krig. Så har du Portsmouth som trues av konkurs hver dag fordi dem har hatt eiere som har brukt penger de ikke har og når regninga kommer så stikker de. klubben er vel i dag i npower 2. Så har du Røkke & co som flytta hele klubben Wimbledon og endret alt og tilslutt hønsegjengen fra India i Blackburn total hodeløst eierskap. Dette kunne like fort ha vært oss, så JA jeg er fornøyd med Mike Ashley! Samtidig syntes jeg Newcastle gjør 1 stor feil år etter år å det er å ikke ansette en bra manager. Tenk Rafa Benitez i Newcastle med litt penger å støtte da tror jeg vi hadde vært på nivå med Tottenham og Arsenal ganske så kjapt.

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4137 på: 30. Juni 2013, 22:35 »
Vet no ikke helt hvor stabile vi er i PL. Fra 5 plass til nesten nedrykk.

Denne sesongen er vanskelig å spå men blir det uro og tull så rykker vi ned uansett hvor gode vi måtte syntes våre spillere er på papiret.

Med Ashley som eier klarer jeg ikke å se at vi skal ta et lenger steg enn der vi er nå. Greit at vi skal kjøpe billig og selge dyrt, men pokker hvor kjedlig det er å se at vi mister spiller etter spiller fordi vi aldri kommer til enighet om pris.

Jada, det finnes mange ubrukelige eiere der ute, men det finnes jaggu meg ganske mange gode også. Hvorfor alltid tenke "worst case scenario?"

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #4138 på: 02. Juli 2013, 14:28 »

?@indykaila: I have received a message regarding #NUFC ownership, I?ve decided to post the mail. Coming up shortly #rumours?

Veit man ikke skal tro på indykaila, cwarr og lignende, men spennende å se hva han poster..

"Spoke to the security guards at SJP this evening, and 2 of them were told that Mike Ashleys people have apparently been in dicussion with a group from the middle east who are interested in NUFC. Can you find out if there is any substance in this claim?"
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Thomas Beckheim

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4139 på: 02. Juli 2013, 16:11 »
En Security guards vet sikkert like lite som måkene som flakser utenfor. Men spennende om det hadde vært "noe" i det ryktet da.