20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 672863 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #4155 på: 03. Sep. 2013, 09:50 »
Here we go again...  ::)

Christian

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4156 på: 03. Sep. 2013, 09:54 »
Sjå nå kven som er kilden da.  :lol:

Lars Arild Stordal

• Kaptein
  • Newcastle United
    • Vis profil
« Svar #4157 på: 03. Sep. 2013, 10:08 »
Vet, men tok ikke mange timene før det skjedde noe :nikke:
Og om det skulle stemme( å det gjør det jo, for den kilden har alltid rett) :spytt:. Så leste jeg om han på nettet, virker som en bra mann da.
Er ikke lett å være Newcastle fan.
Men jeg elsker klubben uansett hva som skjer.

gavharr

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4158 på: 03. Sep. 2013, 12:45 »
Har litt mer å rutte med pengemessig enn Ashley  8)

lefsen

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4159 på: 03. Sep. 2013, 13:43 »
Ashley er en smart i fyr. I våres tenkte han; Fader, i sommer kommer de gjøkene i sorte og hvite skjorter som møter opp på stadion annenhver uke, til å kreve at jeg skal handle. Men det gidder jeg seff ikke. Begynner jo å tjene penger på denne businessen! Men hvis jeg ikke handler, kommer de til klage på meg. Hmmm. Jeg kan jo ansette en idiot som Director of Football og lure han til å tro at han har makt over transferbudsjettet? Når han failer, er det han som får all skylden. Perfekt plan. Hvem er det jeg kjenner som er komplett udugelig og som samtidig elsker å si dumme ting til media? Jeg vet akkurat hvem jeg skal ringe!

Cadel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #4160 på: 03. Sep. 2013, 13:55 »
http://www.chroniclelive.co.uk/sport/football/football-news/lee-ryder-predictable-end-blustery-5831377

Endelig synes jeg Lee Ryder skriver en artikkel som virker å være ærlig, og treffer godt med mine egne tanker rundt tingenes tilstand og ledelsen i klubben.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4161 på: 03. Sep. 2013, 17:51 »
Ashley er en smart i fyr. I våres tenkte han; Fader, i sommer kommer de gjøkene i sorte og hvite skjorter som møter opp på stadion annenhver uke, til å kreve at jeg skal handle. Men det gidder jeg seff ikke. Begynner jo å tjene penger på denne businessen! Men hvis jeg ikke handler, kommer de til klage på meg. Hmmm. Jeg kan jo ansette en idiot som Director of Football og lure han til å tro at han har makt over transferbudsjettet? Når han failer, er det han som får all skylden. Perfekt plan. Hvem er det jeg kjenner som er komplett udugelig og som samtidig elsker å si dumme ting til media? Jeg vet akkurat hvem jeg skal ringe!

NETTOP!

Skrev noe av det samme her igår: http://newutd.no/diskusjon/index.php?topic=4640.2520

Blackhowling

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #4162 på: 03. Sep. 2013, 18:14 »
Hei folkens !

Vet dette sikkert ikke nytter mye men kan i det minste være verdt et forsøk !

https://www.change.org/petitions/mike-ashley-sell-newcastle-united-football-club-2
Newcastle United <3

Tommyok

• Midtbaneanker
  • Nr 10
    • Vis profil
« Svar #4163 på: 04. Sep. 2013, 11:00 »
Jeg tror det er tre grunner til at vi ikke har brukt penger i sommer.
 Den ene er at man anser stallen som god nok til å heve seg i PL og at man derfor ikke ønsker å være med på penge festen i sommer. Det kan forvares med at man bygger for fremtiden, og han ønsker å bygge en klubb for 5 år +, og når fair play finance blir mer utbredt er det en trygghet å ha en klubb som går med ett solid overskudd. De store vil vi aldri ta rotta på uansett, men de klubbene som er i samme gata som Newcastle er det mulig å overgå og dermed ta flere skritt i riktig retning sportslig. Penger vil brukes når det er nødvendig og man vil få inn gode spillere ofte nok (januar sist gang)
 Det andre er at han planlegger å selge, etablerer klubben godt i PL med gode økonomiske rammer rundt klubben, og samtidig passe på at overskudd og salg går til å dekke hans private lån til klubben.
 Det tredje er at han betaler ned gjelden, og forsetter å hente ut overskudd til sin egen lomme, og på den måten gjør klubben til en økonomisk virksomhet. Dette er veldig lite trolig, alle som har litt forståelser for investeringer, skjønner at kapital ikke bør plasseres i en fotball klubb. (Høy risiko kontra lav avkastning er ikke måten å gjøre det på). Er det noen som mener dette, vil jeg se tall på at det er lønnsomt, og da snakker jeg ikke bare overganger kjøp - salg,  men avkastning på investert kapital.

Jeg prøver ikke å forsvare MA på noen måte, Sportslig sett er han en idiot. Men økonomisk sett er han nok ikke ute å kjøre med klubben, så spørmålet er kommer han til å selge eller fullfører han det han har startet. Han virker som en sta jævel, så jeg tror ikke vi blir kvitt han med det første!

Jeg tror planen med JOKE var nettopp å få inn en som kunne ta seg av det sportslige så han slapp å drite seg ut gang på gang, og det viste jo bare igjen hvor lite greie han har på det sportslige! Synd men med en litt stødig mann i JOKE sin rolle, kunne man ha kommet mye bedre ut av situasjonen. Personlig kunne jeg tenke meg en eier med samme økonomisk tanke som MA, men som har mer greie på det sportslige enn en drita kinnear. Jeg vil heller komme til CL om 5 år for egen innsats, enn i morgen med en bortskjemt sjeik arving til eier.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4165 på: 09. Sep. 2013, 10:42 »
Jeg tror det er tre grunner til at vi ikke har brukt penger i sommer.
 Den ene er at man anser stallen som god nok til å heve seg i PL og at man derfor ikke ønsker å være med på penge festen i sommer. Det kan forvares med at man bygger for fremtiden, og han ønsker å bygge en klubb for 5 år +, og når fair play finance blir mer utbredt er det en trygghet å ha en klubb som går med ett solid overskudd. De store vil vi aldri ta rotta på uansett, men de klubbene som er i samme gata som Newcastle er det mulig å overgå og dermed ta flere skritt i riktig retning sportslig. Penger vil brukes når det er nødvendig og man vil få inn gode spillere ofte nok (januar sist gang)
 Det andre er at han planlegger å selge, etablerer klubben godt i PL med gode økonomiske rammer rundt klubben, og samtidig passe på at overskudd og salg går til å dekke hans private lån til klubben.
 Det tredje er at han betaler ned gjelden, og forsetter å hente ut overskudd til sin egen lomme, og på den måten gjør klubben til en økonomisk virksomhet. Dette er veldig lite trolig, alle som har litt forståelser for investeringer, skjønner at kapital ikke bør plasseres i en fotball klubb. (Høy risiko kontra lav avkastning er ikke måten å gjøre det på). Er det noen som mener dette, vil jeg se tall på at det er lønnsomt, og da snakker jeg ikke bare overganger kjøp - salg,  men avkastning på investert kapital.

Jeg prøver ikke å forsvare MA på noen måte, Sportslig sett er han en idiot. Men økonomisk sett er han nok ikke ute å kjøre med klubben, så spørmålet er kommer han til å selge eller fullfører han det han har startet. Han virker som en sta jævel, så jeg tror ikke vi blir kvitt han med det første!

Jeg tror planen med JOKE var nettopp å få inn en som kunne ta seg av det sportslige så han slapp å drite seg ut gang på gang, og det viste jo bare igjen hvor lite greie han har på det sportslige! Synd men med en litt stødig mann i JOKE sin rolle, kunne man ha kommet mye bedre ut av situasjonen. Personlig kunne jeg tenke meg en eier med samme økonomisk tanke som MA, men som har mer greie på det sportslige enn en drita kinnear. Jeg vil heller komme til CL om 5 år for egen innsats, enn i morgen med en bortskjemt sjeik arving til eier.

Godt innlegg! Jeg fins ikke i tvil om at det er mange som kunne gjort en bedre jobb enn Joke i hans rolle, men jeg tror Joke var et veldig bevist valg fra (C)Ashley sin side.

Som jeg har antydet før, Ashley kan meget vel ha gått inn i sommerens overgangsvindu med den hensikt å bruke null spenn på kjøp av spillere, og trengte dermed en som kunne være "klubbens ansikt utad" og "stå ansvarlig" når man angivelig ikke lyktes med å få tak i de spillerne vi skal tro de prøvde på. Altså en slags syndebukk. Joke som skal ha vært desperat etter en jobb var den perfekte personen til dette. En litt mer oppegående person hadde for skjønt at dette var en drittjobb du IKKE vil ha, men ikke Joke. Og det er nok Ashley slu nok til å utnytte.

Ingen tvil om at Ashley er en sta jævel. Spørsmålet om han selger avhenger trolig helt og holdent av om han får er et tilbud som svarer til hans forventninger. Får han ikke det, så selger han ikke. Akurat så sta virker han til å være! Jeg har vel nærmest gitt opp at klubben skal kunne stabilisere seg rundt topp-7 under Ashleys ledelse. Men trøsten/håpet er uansett at all den tid Ashley står som eier av klubben, vil han trolig gjøre klubben til et mer og mer attraktivt kjøpsobjekt for den som måtte ha nok penger. Alt som har kommet frem i ettertid tyder jo på at det ikke sto akkurat bra til med klubben da Ashley kjøpte, og det har han gjort noe med, eller er i ferd med å gjøre noe med. Og det er en start på å bevege klubben i riktig retning, om ikke noe annet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4166 på: 09. Sep. 2013, 13:55 »
Jeg har forsvart Ashley for hans økonomiske politikk mange ganger. Men jeg har endret mening. Fordi jeg er blitt overbevist om at han ikke gjør noen verdens ting for klubbens beste. Ikke engang å gjøre oss økonosmisk uavhengige. Jeg er stygt redd for at hvis man begynner å se bak de pene tallene, så lgger det en enorm personlig gjeld til Ashley. Og jeg er redd for at det vil hindre eventuelt interesserte kjøpere fra å ta sjansen. Det er sannsynligvis bare en splitter pine gal, arabisk, kinesisk eller russisk multitrillionær som kan finne på å kjøpe ut Ashley. Og jeg er usikker på om det er bedre enn Mike Ashley. Selv om jeg ikke lenger har noe positivt å si om tjukken.

Jeg er overbevist om at Mike Ashley har fucket opp denne klubben bevisst nesten helt siden starten. Vi ser det så tydelig i ettertid. Måten han fullstendig undergravde Keegans autoritet. Ansettelsen av Joe Kinnear i 2008. Avsettelsen av Chris Hughton i 2010. Ansettelsen av Alan Pardew i 2010. Salget av Andy Carroll (hvor i helvete ble det av de 35 millionene? Har noen sett dem?), kontrakten til Demba Ba. Ansettelsen av Joe Kinnear i sommer. Sparkingen av Derek Llambias. Chris Morts mystiske forsvinning. Sportsdirect.com@st.james' park. Wonga. Papiss Cissé. Loic Remy.

Hadde Arsenal vært dumme nok til å bla opp £20 mill for Cabaye, i stedet for £50 mill for Özil hadde vi ikke sett noe som helst til de pengene. Vi hadde aldri i verden kjøpt noen dyr erstatter. Mike Ashley holder klubben i live, fordi noe annet ville vært økonomisk katastrofe. Men jeg må si jeg venter på den dagen da draktene blir røde og blå og klubben heter SportsDirect Newcastle FC.

Det kan selvfølgelig hende at Ashley vil selge klubben for uanstendig mye penger og bli en veldig rik mann. Men jeg vil ikke se bort fra at det er mer økonomisk lønnsomt å gjøre fotballklubben til en bitteliten del av den stadig voksende sportsgiganten SportsDirect.

Det er ingenting som lenger heter "skritt i riktig retning". Alt er business, og ingenting handler om fotball.
Supporterne er kunder. Og nyttige idioter.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4167 på: 09. Sep. 2013, 14:18 »
Og jeg som trodde jeg var skeptisk til vår mildt sagt "omtalte" eier...

Det er litt interessant at du nevner Chris Mort og Llambias i (nesten) samme setning der. Uten at jeg husker detaljene helt nøyaktig, eller vet på langt nær alt, så virker det litt som om Ashley kvittet seg med begge to akkurat når de begynte å bli iallfall LITT(?) akseptert blant fansen?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4168 på: 09. Sep. 2013, 15:15 »
Mort ble vel forsåvidt tidlig akseptert av fansen. Han kommuniserte tydelig og godt, og bidro også til å øke Ashleys popularitet blant fansen (ikke at det var så jævla vanskelig når han kjøpte ut Fat Fred, sparket Boring Sam og ansatte Keegan). Men Morts popularitet var nok kanskje på sitt høyeste rundt den tiden han ble kastet ut. Det kan du ha rett i. Og for Llambias er det jo forsåvidt korrekt at han så smått begynte å få aksept blant fansen da han i sommer ble sparket. Morts avgang var nok likevel lettere å akseptere, da han tilsynelatende gikk frivillig, sa et vennlig adjø til fansen og har blitt observert på kamper i ny og ne. Sparkingen av Llambias var en pr-katastrofe av dimensjoner.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #4169 på: 09. Sep. 2013, 23:03 »
Jeg er ikke en av dem som vil ha inn en rik araber eller russer som kan kjøpe hvem han vil til klubben og gi fantasilønninger til middelmådigheter av noen spillere. At vi har en eier som driver klubben etter hva den tjener er forsåvidt helt greit. Selv ønsker jeg at klubben blir kjøpt opp av fansen og blir drevet på en sunn og god måte økonomisk. Jeg tror uten tvil at det er mulig å få en konkurransedyktig klubb med en slik styreform, ihvertfall på sikt.

Problemet "mitt" med Ashley er ikke pengene som ikke blir brukt, men folkene han til enhver tid presterer å ansette i klubben. Mort, Llambias og Kinnear skulle aldri vært ansatt i noen stillinger i klubben, og det å prestere å ansette Kinnear 2 ganger er jo direkte håpløst. Han viste seg som en elendig manager for noen år siden og har vist seg å være en enda mer hjelpeløs sportsdirektør. Det å ansette JK ser jeg på som en direkte provokasjon rettet mot fansen. Jeg er overbevist om at det var tilgjengelige transfermidler nå i sommer, men at JK rett og slett er for dårlig i jobben sin til å få istand noen gode dealer. Jeg blir heller ikke overrasket om det viser seg at Kinnear er hentet inn for å gjøre managerjobben til Pardew enda vanskeligere og enda mer uholdbar rett og slett for å presse han ut av klubben. Da ser jeg Kinnear som det eneste alternativet som ny manager dessverre.......

At Pardew er manager i NUFC pr nå har jeg ikke noe problemer med å forstå da det hadde sett fullstendig idiotisk ut å sparke han etter at han ble kåret til årets manager og oppnådde en 5. plass med klubben for 1 år siden. At styret har mer "is i magen" å tørr å beholde Pardew etter en svak fjorårssesong ser jeg heller ikke det store problemet med. Skulle han derimot slite også denne sesongen burde man se på andre alternativer på managersiden. Det at Pardew fikk en 8 års kontrakt er jo en avgjørelse som virker særdeles lite gjennomtenkt og som beviser at Llambias ikke burde styrt en fotballklubb. Det kan gjøre det dyrt og særdeles vanskelig å bli kvitt Pardew om resultatene skulle utebli denne sesongen.

Andre avgjørelser som å forandre navnet på stadionet, og "proppe" stadionet fullt med sports direct reklame uten å betale et pund for det engang er i mine øyne grusomme og respektløse handlinger. Dette er typisk eiere av engelske klubber. De behandler klubben, fansen og de ansatte akkurat som de vil og bruker klubbene som leketøy, så lenge de gidder.

Jeg vil ha ut "rikinger" som kommer inn i fotballen bare for å leke litt med klubben og pengene sine. Dette er i ferd med å ødelegge fotballen. Jeg vil ha ut Ashley som eier av NUFC fordi han ikke evner å gjøre en eneste rett ansettelse i klubben, og fordi han behandler klubben/fansen med særdeles lite respekt. Jeg setter store spørsmålstegn over hvor dedikert Ashely er til klubben, og derfor over hvor egnet han er til å eie/lede klubben fremover..........