20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677502 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3960 på: 18. Jan. 2012, 23:42 »
Jeg er enig i alt, bortsett fra at jeg har en drøm, et fjernt håp om at Newcastle en gang kan vinne Premier League på ærlig og redelig vis, med egne penger, et lag med både glinsende stjerner og grå mus. Jeg har en drøm om at det er mulig å vinne Premier League med den typen stallsammensetning vi har per i dag. Jeg håper virkelig å få oppleve det i min levetid. Men jeg forventer det ikke. Og det er på ingen måte noen krise om det ikke skjer. For som jeg har sagt tusen ganger, heller 100 nye år med middelmådighet, fremfor noen Sheikh Mansour, Roman Abramovic eller Venky's.

Heller Reodor Felgen enn Ben Redic Fy Fasan.
Molde vant TL, da kan NUFC vinne PL

BenArfa

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3961 på: 18. Jan. 2012, 23:49 »
Ja, NUFC har vel det samme overgangsbudsjettet som Molde:)
Same old Shearer, always scoring!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #3962 på: 19. Jan. 2012, 06:35 »
Nå mente jeg vel ikke akkurat i dag da, men på sikt...i våre levedager...men tipper Toon tradisjonelt ligger på omtrent samme plass som molde mtp budsjett i egen liga. Sånn ca ei mil etter de 4 største

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3963 på: 19. Jan. 2012, 08:22 »
Samtidig har man fordelen av at man kan angripe mot backens svake ben. Hatt stor glede av dette når jeg spilte kant.
Og at man kan angripe innover, mange som bruke vinger på "feil" kant kun av den grunn.

Helt enig i den, men når man ser antall assists fra Nani de to siste sesongene, så er det jo klart at han er giftigst når han få gå ned til kant å legge inn. Uansett, nok om det..Tilbake til vår kjære MA :toon:

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3964 på: 19. Jan. 2012, 08:50 »
Et veldig godt innlegg fra en på NO som har støttet NUFC i 50 år. Han setter det hele i perspektiv på en flott måte synes jeg:

Sitat
magpie99

I have supported this club for over 50 years and in that time, I have seen some desperate situations and subsequently, some shocking abuse from the fans, some warranted and some not so warranted.

Whilst the initial mistakes made by Ashley culminating in relegation were borne from a clear set of circumstances where his ignorance of how a club should be run have resulted in a gigantic change of heart and a huge turnaround in the fortunes of the club to the present day. I dont think he is entitled to a vote of thanks but I do believe the constant personal abuse from many quarters should stop. It is clear to me that Newcastle United Football Club s being run in a very good business like manner.

If people on here, especially the older ones, hark back to the old days of Westwood, McKeag etc, they will understand that what has happened since Ashley took over is not an isolated incident to this club.

I remember the days in the 70s when we sold Pop Robson and Alan Suddick, our two best players at the time to West Ham and Blackpool. I remember the 80s when Beardsley, Waddle and Gascoigne were all sold to pay off debts and the 90s before the KK revival when all Ardiles could field was a team of kids and we were dive bombing out of existence.

I was one of the few on here, although upset with relegation at the time 3 years years ago, but quickly came to terms with it as a blessing in disguise. We had a squad of gutless, spineless, moneygrabbing under achievers on large contracts and the loss of these was a necessity just as immediate promotion was.

The Ashley business plan of buying young, cheap hungry players in starting to reap rewards. I remember KK cancelling the reserves and youth teams because he didnt want them playing at SJP. The total opposite is in place now and we are begiinning to see the fruits of our academy coming through. Ashley has poured millions into the academy development and with the lokes of Ab eid, Krul, Carroll, Ferguson, Ameobi, Tavernier, Forster and others coming through the ranks, we will be in a much better situation in the future. With the Fair Play rules coming in, we are better placved than many rdgarding home grown talent and living within our means than most other clubs.

The transfer dealings and the employment of Graham Carr, Alan Pardew and John Carver have also been master strokes. Our scouting network appears to be vast and rewarding. To get players of the quality of Tiote, Cabaye, Ba, Cisse, HBA, Marveaux etc etc etc for less than the 35 million we got for Carroll is outstanding and isnt it great to see the list of excellent players from abroad we have either signed or have been linked with now espedcially when you consider that not 12 months ago, we were being linked with the likes of Larsson, Gardner and Heskey.

Whilst some people may still be upset about the renaming of the ground, get over it. As Ashley and Pardew have said, it is purely a financial arrangement to bring more players to the club and supporters will always know it as SJP.

I cannot see an awful lot Ashley has done wrong since we were relegated to be honest. In fact, I believe he has moved the club along quicker than anyone could have expected. The facts are:

After relegation, he got rid of the crap from the club. He cut costsz accordingly swhich was a necessary fact.
He backed the manager at the time with resources, although limited but within the financial framework.
He continued in the winter transfer window bringing in 4 players which virtually guaranteed instant promotion
He added to the squad, once again, limited due to the financial constraints once back in the PL.
He sold Andy Carroll which I think everyone now agrees, was an offer too good to refuse. Look at AC now.
OK, He sacked Hughton and was ruthless but results at WBA and Bolton were nowhere near good enough.
Pardew has so far proven to be a very good replacement and is even being talked about as England manager.
Look at the players who have come in and who has left this season.
Are we not 10 points or thereabouts better offthan the samed time last season.
Is the squad significantly better than last season?
Brought Virgin is as a shirt sponsor, a world reknowned brand.

In my opinion, Ashley has learned his lesson big time and is supporting the club to the hilt. We dont owe the bank and we are not losing insane amounts of money in interest as Ashley has taken over all debts interest free. If he takers someof the mpney generated back, who could blame him.

So, guys, lets not get stuck in a time warp of circa 2009 and get off the blokes back. He is turning this club around in an exceptional manner and we have never been so better run.

Or would you all prefer the days of Westwood, McKeag and Shepherd back

MA gjorde flere grove feil, som bidro til vårt nedrykk. Men Wanker fikk ham til å skifte strategi helt. Etterpå har han gjor  mye godt , som magpie99 viser. Vi ligger på 6. plass. Vi har en sunn økomomi, i motsetning til mange andre klubber. Vårt speidernettverk er det mange misunner oss. LFC- og Arsenalfansen som overså oss i begynnelsen av sesongen ser oss nå som en reell trussel. Alt dette har skjedd i løpet av 1,5 sesong. Det er en fenomenal fremgang, intet mindre. Og den kan spores tilbake til strategien MA fastsatte da nedrykket var et faktum. Dermed blir det for meg rart at folk vil ha MA ut. Man vet hva man har, ikke det man får sier jeg. Hvis vi vinner noe nå, er det ingen som vil anklage oss for å være en kjøpeklubb. Og det er den suksessen som smaker best.

Til slutt, et innlegg fra en som har lest litt på andre fansforum

Sitat
This week it was good to see quotes from supporters on other message boards, talking about us being a well-run club and querying why their club couldn't have picked up the likes of Cisse, Ba etc

That makes a real change from being the butt of other people's jokes, which has been the case for most of the time that I've been a supporter.

« Siste redigering: 19. Jan. 2012, 09:04 av Thomas »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3965 på: 19. Jan. 2012, 10:23 »
Ja, NUFC har vel det samme overgangsbudsjettet som Molde:)
Nei, Newcastles budsjett er nok sannsynligvis ti ganger større enn Moldes.
Så skal vi sammenligne Ashley og Røkke, så bør Newcastle kunne vinne Premier League. Vi hadde ihvertfall lett vunnet Tippeligaen (uten at det er noen prestasjon).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Stangi

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3966 på: 19. Jan. 2012, 10:53 »
Takk for posten Thomas, var veldig interessant lesing, og jeg er helt enig med han som skrev dette.  :thumbu:
Winning isn't everything, it's the only thing!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3967 på: 19. Jan. 2012, 15:39 »
Måten han skriver på gjør det selvfølgelig vanskelig å være direkte uenig. Men jeg vet ikke om det har så mye med saken å gjøre at Keegan, for snart 20 år siden la ned reservelaget og akademiet. At det var en stor, stor tabbe som kostet oss dyrt på tampen av 90-tallet og starten av 2000, er det liten tvil om. Men jeg ser ikke helt relevansen til Mike Ashley. Ja, vi har satset knallhardt på akademiet og spillerutvikling i de siste tre årene. Og delvis litt før den tid. Men det er helt, helt naturlig med tanke på de nye fair play-reglene som kommer. Og det er en naturlig del av utviklingen av klubben.

Det er slettes ikke sikkert at Abu Dhabi Group of Uberwealthy sons of bitches hadde tenkt på samme måte, men det er uvesentlig. Like uvesentlig som at Keegan gjorde den beslutningen han gjorde for 20 år siden. Satsingen på akademiet er selvsagt positivt. Men man kan kanskje til tider føle at det har gått på bekostning av a-laget.

Selv om det har skjedd veldig mye bra etter nedrykket, og selv om ansettelsen av Pardew i stedet for Hughton muligens har vært et varp, så synes jeg likevel behandlingen av Hughton var direkte forkastelig. Og selv om resultatene mot Bolton og WBA var milevis under pari, så var sesongen som helhet frem til det punktet godt over forventning for min del. Jeg forbeholder meg også retten til å mene at det er direkte provoserende å skifte navn på stadion, uten at fansen ser at det kommer en stor sponsor inn med mye penger, og på den måten "forsvarer" salget av stadionnavnet. At Ashley setter sitt eget firmas navn på stadion provoserer fansen noe vanvittig. Det ville vært rabalder og ramaskrik uansett, men jeg tror fansen lettere ville tilgitt det om det kom inn en stor, internasjonal sponsor som fikk sitt navn på stadion og fansen så at det ville generere store inntekter. De færreste tror vi tjener noe mer på at Mike Ashley selv sponser stadion. Det kunne like gjerne hett Mike Ashley's Personal Playground, for det er sånn fansen ser på navneskiftet.

De aller fleste er nok takknemmelig for at Virgin Money har kommet inn og åpenbart hjelper oss litt økonomisk. Og de fleste er takknemmelig for hva salget av Andy Carroll har ført med seg. Likevel har det altfor lenge sett ut til at Carroll-pengene har gått rett inn i den administrative driften av klubben, og ikke til den sportslige.

Alt er ikke fullt så rosenrødt som det bildet som blir malt av "magpie99" (?)

Eriksen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3968 på: 20. Jan. 2012, 00:41 »

TOON owner Mike Ashley boasts a new look after shedding the pounds.

Looking trim and toned the Newcastle United supremo showed off his healthy look at St James? Park.

Cameras caught him looking slim and healthy as he watched Newcastle?s 1-0 victory over QPR on Sunday.

:coloccini:

Kanskje det var som Peter skrev, at nedsatt burgerbudsjett er årsaken til at han kunne bruke så mye på ny nr 9. :)
« Siste redigering: 20. Jan. 2012, 00:44 av Eriksen »

Leon

• Midtbaneanker
  • Luxury
    • Vis profil
« Svar #3969 på: 20. Jan. 2012, 01:01 »
hehe Jaggu  :)

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3970 på: 20. Jan. 2012, 10:53 »
Da kan vi begynne å kalle han "Slightly fatter Ashley"  :toon:

ElvenKind

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • Mitro!
    • Vis profil
« Svar #3971 på: 20. Jan. 2012, 11:18 »

Que?  :blink:

Altså "Littegranne feitere Ashley"? Skjønte ikke helt den. Har han ikke blitt tynnere? Altså "Slightly Less Fat Ashley/Bastard/Whatever"...

Confused...
Sagt av lgrinde om Papisse og Ba før kjøpet av Cissé var et faktum:
Dei to ville ha blomstra ilag som to nysprungne fruktblomster på eit epletre bada i vårsola i Sogn.

Vive la Révolution française!

GMC

• Kaptein
  • TOON ARMY, TOON ARMY!!!!
    • Vis profil
« Svar #3972 på: 20. Jan. 2012, 12:38 »

Que?  :blink:

Altså "Littegranne feitere Ashley"? Skjønte ikke helt den. Har han ikke blitt tynnere? Altså "Slightly Less Fat Ashley/Bastard/Whatever"...

Confused...

DAMN!! Glemte å skrive "Less" i setningen. Da ble plutselig hele poenget borte.
Takk for at du rettet det opp  :feiring:

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3973 på: 20. Jan. 2012, 13:39 »
"No longer quite so fat bastard Ashley" :toon:

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3974 på: 20. Jan. 2012, 13:46 »
Plump bastard :)
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida