20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677309 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3570 på: 03. Feb. 2011, 12:52 »
Tror faktisk vi har den dårligste spissrekka i Premier League! Det er noen år siden sist ;)

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3571 på: 04. Feb. 2011, 10:14 »
For meg er det ikke så viktig at absolutt alle pengene går tilbake til spillerkjøp. Jeg ser heller at klubben bruker noen av pengene til å betale ut eksterne kreditorer slik at den økonomiske situasjonen forbedres.  Det viktigste er nå at vi kjøper ungt, billig og smart..Tar vi en Tiote et par ganger til, kan dette ha mye å si for klubben sportslig og økonomisk. Da vil vi ha et lag i stand til å kjempe om europa, samtidig som at carrolls salg har forbedret vår økonomiske situasjon slik at vi ikke er tvunget til å selge andre nøkkelspillere.

Og for dere som slakter MA, les denne før dere sier noe mer..

http://swissramble.blogspot.com/2010/12/newcastle-uniteds-finances-in-black-and.html

MA har gjort noen feil, men nedrykket var en konsekvens av en rekke faktorer, som hovedsakelig var iverksatt av Fat Fred.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3572 på: 04. Feb. 2011, 12:37 »
Det er vel få som ikke er enig i at vi trenger økonomisk fornuft i økonomistyringen. Men det skjuler ikke det faktum at Ashley og Llambias er to personer uten verdighet eller ryggrad. De kunne stått frem kanskje en gang i halvåret på en pressekonferanse, men de tør ikke en gang stille opp på lanseringen av ny manager.
Hele veien har de skjøvet stakkars managere fremfor seg i media, de gjorde det med Allardyce, de gjorde det med King Kev, de gjorde det med Hughton og de gjør det nå med Pardew. God forretningsmann - men en patetisk drittsekk er min oppsummering. Ser gjerne nye eiere inn - men selvsagt ikke for enhver pris.

Forøvrig er Ashleys ansettelser i de viktigste verv i klubben et godt eksempel på hvor det skorter mye. Gutteklubben Grei fremfor viktig sportslig kompetanse. For det er der det ofte har manglet - mangelen på sportslig innsikt. Vi har som tidligere sagt sikkert PLs mest patetiske chairman.
« Siste redigering: 04. Feb. 2011, 12:39 av Kristoffer »
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3573 på: 04. Feb. 2011, 13:27 »
Det er sant. Det blir for dumt!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3574 på: 04. Feb. 2011, 16:02 »
Det nektar ikkje eg heller for, men er berre så møkka lei av å høyre på at Ashley tar pengane i eigen lomme. Visser berre om uvitenhet rundt vår økonomi.

+1

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3575 på: 04. Feb. 2011, 17:39 »
+2

Er så enig. Forbanna slitsomt å lese om alt Ashley hatet i alle trådene og om hva han "helt sikkert kommer til å gjøre".

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3576 på: 04. Feb. 2011, 17:52 »
Det er ingen tvil om at Ashley fører en sunn økonomisk politikk, og ryktene om at han putter pengene i egen lomme er selvfølgelig sterkt overdrevet. Men som Kristoffer sier, den daglige driften av klubben er en stor vits.

Når Llambias sier at Ashley aldri har tatt så mye som et øre ut av denne klubben, så har han selvfølgelig helt rett i det. Men hvor mye kvalitet vi EGENTLIG får for Carroll-summen kan trygt diskuteres frem til vi vet svaret. Jeg mistenker nemlig at vi ikke bruker 35 millioner på samme måte som Liverpool bruker 50 mill, for å si det forsiktig.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3577 på: 04. Feb. 2011, 21:12 »
Jeg vil si at det er sunn drift å satse på akademiet. Kjøre harde forhandlinger på pris på spiller og kontraktsforhold. Det er bra at de sier til spillere som går grådig og skal ha ny kontrakt rett etter den forrige er tegnet at det ikke er et alternativ. Ref Carroll og milner. Det er smart å gi stor tillit til våre  speidere som studerer spillere igjennom flere kamper og sesonger for å være sikker på at de passer oss.

Jeg synes det er mye bra i måten de driver klubben på.

Jeg kan godta at de ikke stiller på en presse konferanse. Jeg savner ikke noe info ifra dem. Hvorfor lage støy rundt avgjørelser når de kan unngå det. ett dumt utsagn etter Hughton avgangen og mye er gjort.

Jeg ser nå at vi faktisk bør ha is i magen, de har en plan og det går framover!:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3578 på: 05. Feb. 2011, 00:11 »
Isolert sett så er åpenbart økonomistyringen mye mer fornuftig nå enn tidligere. Men samtidig så handler dette også om andre ting, som hvordan man behandler klubbens viktigste inntekskilde fansen på. Etter denne sesongen går tre års dealene på sesongkort som ble inngått da Keegan var manager. Med økonomiske nedgangstider i England og tilskuertall som mange ganger denne sesongen har vært under 45 000 er jeg dessverre redd for at det kan bli et skuffende salg.

Det er mange eiere som er verre enn Ashley (f.eks. har Venkys startet lovende), men jeg håper også på nye eiere. Det er de sportslige avgjørelser jeg syntes vitner om liten sportslig innsikt, og jeg hadde helt klart ønsket mer info. F.eks. fikk vi en setning på hvorfor Hughton fikk sparken.
« Siste redigering: 05. Feb. 2011, 00:19 av fredd »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3579 på: 05. Feb. 2011, 01:18 »
Enig. Eierne våre er feige som ikke tør kommunisere med omverdenen. Ikke noe annet.

Tommi H

• Benkvarmer
  • **
  • fikk værtfall ta Alan Shearer i honda:D
    • Vis profil
« Svar #3580 på: 05. Feb. 2011, 02:38 »
alle ønsker seg nye eiere. jeg derimot ja TAKK!!!!!!!!!

hele styre ønsker jeg og å bli kvitt

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3581 på: 05. Feb. 2011, 14:25 »
Eit gamal interjuv frå Luque, til alle som synst at Ashley er så stor idiot. Savnar det virkleg Fat Fred? Eg vil heller ha Ashely for å være ærleg, tros eg kunne ha tenkt meg ein eigar som hadde hatt litt meir peiling på fotball. (Men problemet er vel igrunn Llambias, som ikkje har peiling. Så Ashely burde heller fått seg ein sikkleg styreformann)

Jeg synes ikke det var verken kjøpesummen eller lønnen til Luque det er noe i veien med, men motivet og bakgrunnen til Luque som er det største problemet.
Man må ikke glemme at Luque på den tiden var en av de heteste spillerne i Spania, og Europa forøvrig, med seriegull, seriesølv x2 og seriebronse x2 under ledelse av Javier Irureta. En semifinaleplass i CL i 2004 gjorde dem også bemerket. Vant jo også den nasjonal cupen i det tidsrommet.
Nå skal det sies at Luque ikke var med på alt dette, men veldig mye. Han kom jo til Deportivo i 2002 og var en fryktet mann i angrepet som forøvrig bestod av Makaay, Fran, Djalminha, Valeron og Diego Tristan.

Jeg synes at kjøpesummen på 15 mill euro kan forsvares for det talentet og den spilleren Luque var på den tiden. Lønnen på 80 000 pund i uka er også noe jeg mener NUFC bør og kan betale for de beste spillerne som er i klubben. Det er under halvparten av hva de aller beste i PL får. Men skal en spiller handles, uansett kjøpesum, er det viktig at han har lyst til å spille for NUFC, at han har lyst til å bidra for å dra klubben fremover. Er den eneste grunnen til at en spiller kommer til klubben penger som den var med Luque, så blir det håpløst. Penger er ingen motivisjon, det må ligge mer bak for at det skal bli suksessfult.

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3582 på: 05. Feb. 2011, 17:21 »
Jeg ønsker meg ny eier og styreformann asap. Grit nok at Ashley har gjort noe bra for økonomistyringen, men hvor er kontinuteten på managersiden.? Hvor er satsningen spotslig sett? Hvor er forholdet til fansen? Hvor er respekten for klubben? osv.

Hughie

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3583 på: 05. Feb. 2011, 19:41 »
Llambias må ut. Ashley kan jeg tåle, han er som et tveegget sverd, noe bra og noe dårlig. Men Llambias er ubrukelig, så langt er hans eneste prestasjon å fremstå i media som en komplett klovn. Han bidrar til uro i klubben og gjør seg til fiende med fansen og deres verdier.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3584 på: 05. Feb. 2011, 19:48 »
Hent tilbake Chris Mort. Han framsto i det minste som seriøs.