20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 678010 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

maik assly

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3495 på: 08. Des. 2010, 22:08 »
Noen her som kjenner noen rikinger fra Norge? Kunne ikke skadet å prøve å overbevise en riking :p

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3496 på: 08. Des. 2010, 22:23 »
La si at en steinrik araber skulle få snusen på oss, og ønsker å kjøpe oss. Er det da noe mer sannsynlig at han vil by på oss om vi ligger ute for salg enn om vi ikke gjør det som no? Venter så på den dagen der eg leser alle linkene på newsnow sier: "Arabian multi-billonear complete NUFC takeover" :P

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3497 på: 08. Des. 2010, 22:38 »
Verken Chelsea eller Man City var vel til salgs slik opprinnelig?
Hvis klubben er til salgs, får den vel mer publisitet ang kjøp/salg, som gjør at den, i utgangspunktet, teoretisk sett skal være enklere å få solgt ;)
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3498 på: 08. Des. 2010, 23:08 »
Jeg tror ikke Ashley står i veien for et oppkjøp - så lenge han får det han selv mener klubben er verdt. Det er jeg ganske sikker på.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #3499 på: 08. Des. 2010, 23:19 »
Skjønner ikke helt hva mannen tenker med, han hadde jo nesten lappet sammen forholdet til fasen nå, før han gjorde dette! Tror han virkelig at Pardew skal løfte klubben til en europacup plass, slik at markedsverdien på klubben stiger?

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3500 på: 10. Des. 2010, 18:42 »
Top Ten: Bad Mike Ashley decisions
http://blog.sport.co.uk/Football/924/Top_Ten_Bad_Mike_Ashley_decisions.aspx

Btw så går de tre års sesongbilletene som mange tusen kjøpte mens Keegan var manager ut etter sesongen. Skal bli spennende å se hvor mange som fornyer.

maik assly

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3501 på: 10. Des. 2010, 23:26 »
Noen som kjenner han karen her? http://www.dagbladet.no/2010/12/10/nyheter/innenriks/mistenkelig_dodsfall/arvestrid/uglandrederiet/14664446/
 :P Smiske litt og få han til å kjøpe Nufc

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3502 på: 10. Des. 2010, 23:32 »
Han kan jo bidra til at fansen får kjøpe klubben.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3503 på: 10. Des. 2010, 23:50 »
Eg håpar aldri at NUST eller fansen får kjøpt klubben.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3504 på: 10. Des. 2010, 23:52 »
Det håper jeg, for en medlemsstyrt klubb er så uendelig mye bedre enn en klubb som eies av en hvillkensomhelst privatperson, som kan være blakk som ei rotte, om han vil, bare han har rike venner.

Barcelonas system er titusener ganger bedre enn det engelske systemet.
Det vil være en stor fordel om man faktisk kan sparke udugelige ledere som nekter å samarbeide.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3505 på: 10. Des. 2010, 23:58 »
Siterer frå ein i kommentarfeltet til Guardian etter eit nyheitsoppslag om temaet frå 2009.

I read about buying into the toon on the nufc.co.uk website last week and, in all honesty, I am terrified by it. Yes, it has worked well for Barca, and I am all in favour of clubs being owned by their supporters, but unfortunately not mine. We get a lot of bad press for being one eyed fools who are "great fans who do not deserve to be treated so badly" (copyright tabloid newspapers) thay are so reactionary that we chase players and managers away when the going gets tough. Admittedly most of this is over the top, but (dry ice aside) there is no smoke without fire. Remember, it wasn't just Shepherd who wanted the late great Sir Bobby to go, there was a lot of rumbling from the terrace at our 'poor' start to the season. Roeder was treated appaulingly by a lot of fans even after his many years at the club, and yes Allardyce (though I agree he should never have been there in the first place - successful? In what way?) was never given a chance to try and do something while he was there being paid a ton of money.

Unfortunately, as a support we are dangerously explosive and as a group we are constantly calling for the new dawn in the hope of a brghter day. After the Hall/Keegan revolution we have seen that our fortunes can change in an instant and we are impatient for this to happen again, but without a benefactor in the Chelski/Middle-Eastlands variety this will not happen. What we need is a sensible approach from the fans and a sensible owner ready to run the club as a sustainable business (like the Villa have under Lerner). What we do not need is the fat bloke with NUFC tattooed across his guts as Chairman.

Mi haldning er i alle fall at det finst ein meir fornuftig middelveg mellom NUST og Mike Ashley.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3506 på: 11. Des. 2010, 00:10 »
Akkurat nå er jeg åpen for all forandring. Om supporterne hadde eid klubben hadde vi hvert fall ikke blitt pissa på slik vi blir nå.

Sikkert arrgumenter for og imot. Fungerer jo i Tyskland. Lite erfaring med det i England og vanskelig å se hvordan man skal skaffe så mye penger som skal til for å kjøpe klubben. Også vanskelig å se hvordan man skal konkurere med lag som City, Villa, Chelsea mtp midler, men kan godt bytte bort det mtp hvordan det har vært under Ashley.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3507 på: 11. Des. 2010, 00:16 »
Fordelen med det er jo ihvertfall at en slipper at managere som fansen er så grunnleggende i mot, som Big Sam, overhodet blir ansatt. Big Sam var jo strengt tatt aldri godtatt av fansen på grunn av sin bråkjekke holdning, og ikke minst sin fotballfilosofi. Om ikke fansen skal eie hele klubben, så tror jeg ikke det hadde vært en dum ide om de hadde hatt litt innflytelse. Det er nok uten tvil bedre enn dagens regime ihvertfall.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3508 på: 11. Des. 2010, 00:24 »
Nå har ikke jeg full oversikt over hvordan systemet fungerer i Tyskland, men det er vel noe sånt som 50+1-regelen i Tyskland går ut på. Medlemmene av klubben skal minst eie 51% av klubben. Selvsagt vanskelig å bare innføre dette i England nå dessverre.

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3509 på: 11. Des. 2010, 00:25 »
Det er vanskeleg å måle kven fansen er veldig i mot. I mine år som Newcastle-fan, og i kontakt med andre åndsfrender, har eg i alle fall lært to ting. At vi er ekstremt emosjonelle når det gjeld klubben, og at det veldig sjeldan er unison enigheit.

Eg trur NUST blir altfor omfattande og valdsamt, med dei argumenta som følgjer i mitt forrige innlegg, men eg er heilt enig i at fansen (som er ein grunnleggande del av klubben itself) bør ha langt meir innflytelse enn det vi har i dag.

Men som sagt; ein mellomting trur eg hadde vore det beste.