20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677898 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3510 på: 11. Des. 2010, 00:26 »
Mitt håp er at han er Anil Albani eller ka det no var kommer på bana igjen ! Husker han var blant verdens rikeste og sportsinteressert. Samtidig gikk det også rykter om at han var Newcastle-fan mener eg å huske :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3511 på: 11. Des. 2010, 00:28 »
Jeg tenker noe som fredd nevner. På den måten har fansen innflytelse, samtidig som det er rom for eksterne investorer som selvfølgelig også vil ha sitt å si. Fansen vil jo selvfølgelig velge hvem som skal representere de i styret. Gjøre det riktig tror jeg det kunne vært en meget god styringsmodell!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Hans J

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3512 på: 11. Des. 2010, 00:29 »
Eg stiller meg gjerne bak noko i den gata. Problemet er vel, som fredd poengterer, å få innført det i England pdd.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3513 på: 11. Des. 2010, 00:32 »
Ja. Per nå er det ingen supportergrupper som har i nærheten så store finansielle muskler til å skaffe seg slik innflytelse i klubben - eneste måten det kan gjennomføres på må være gjennom en form for lovendring, hvilket vel også virker ganske usannsynlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3514 på: 11. Des. 2010, 10:09 »
Ideelt sett ville jeg hatt noen styrtrike eiere, men som kjørte en langsiktig og fornuftig politkk hvor suksess var målet over tid, ala det QPR gjør nå. Men jeg ville ikke hatt medlemsstyrt klubb. Som allerede nevnt er det vanskelig for medlemmene å tenke langsiktig og fornuftig fordi de er så sterkt knyttet til klubben og derfor til tider tenker mer med hjertet enn med hjernen. Dessuten kan det føre til idiotiske økonomiske prioriteringer. Både styreformenn i Barca og Real Madrid har gått til valg på at bestemte spillere skal kjøpes, hvilket medfører to ting. For det første presser det prisen på vedkommende spiller opp, og for det andre så betyr det å satse klubbens økonomiske helse på få kort. Fansen kan dermed bli fristet til å ofre klubbens økonomiske sunnhet for å oppnå kortvarig suksess. Og så sulteforet castlefansen er, kan det absoutt være en fare. Real Madrid slet f.eks med stor gjeld og var i økonomiske problemer før kommunen og noen private aktører hjalp til og kjøpe klubbens treningsfasiliteter. Dette slettet en gjeld på  EUR270mill. Nå er derimot gjelden igjen høy EUR244mill. Etter det jeg har hørt tok klubben opp lån både for å kjøpe Ronaldo og Kaka. Vi kan ikke overføre Real Madrids politikk over til Castle, siden førstnevnte er større og har flere internasjonale fans. Men vi kan ikke si at Real Madrids måte å drive på akkurat er sunn og derfor er det ikke en økonomisk politikk jeg ville ha sett i Castle. Vi har levd nok på lånte penger de siste årene. 

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3515 på: 11. Des. 2010, 11:40 »
Her bommer du veldig Inspector. Real Madrid og Barcelona er 2 av de desidert største klubbene i verden og som bytter på å vinne den spanske La Liga. Fansen og til og med det nøytrale folket forventer at de største stjernene kommer inn hver sesong, og nye titler i skapet er en selvfølge.

Barcelona og Real er mye større klubber og NUFC kan ikke sammenlige seg med dem. Det er det tvilsomt om de noensinne kan. Men om du ser på den tyske Bundesligaen og hvordan de klubbene blir drevet er det mer i samme kategori som vi kan måle mot NUFC. Der kan du også se at det er mulig å drive klubber sunt selv om de er medlemstyrt.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3516 på: 11. Des. 2010, 11:51 »
Har ikke sagt noe annet Frode. De klubbene er ikke sammenlignbare i størrelse og popularitet. Men politikken bak ved en medlemsstyrt klubb kan være lik. Altså kan man også i Castle gå til valg på at man skal hente visse spillere, som RELATIVT sett vil være belastende. £12 millioner på en spiller vil f.eks være et piss i havet for Real Madrid, men er en betydelig investering for Castle i den situasjonen klubben er i nå.Og dette kan friste supporterne til Castle (spesielt fordi de er så ekstremt sterke i sin følelsesmessige tilknytning, og sulteforet på suksess) til å gå på limpinnen, selv om det ikke er sunt på langsiktig basis. Med andre ord kan det politske valgsystemet som ligger bak en medlemsdreven klubb oppfordre til kortsiktighet og overdreven bruk av penger. Den som lover mest vinner valget, mens den som oppfordrer til moderasjon, men gevinst om 10-15års tid taper.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3517 på: 11. Des. 2010, 17:30 »
En medlemsstyrt klubb kan jo drives på mange måter. Trenger ikke å ha den type popularitetsvalg som i spania. Det er godt mulig å drive etter en mer norsk modell for eksempel. SK Brann er like medlemsstyrt som Real Madrid, men drives likevel på en helt annen måte.

Presidentvalgene i de spanske storklubbene er av en helt annen verden enn her. Sannsynligvis vil det være helt andre typer kandidater til jobben som styreformann i England, og jeg ser ikke for meg at det vil være noe valg der den som lover flest superstjerner vinner. Det er ikke sånn Newcastle fungerer. Det er heller ikke sikkert at vi har økonomi til det, da det sannsynligvis vil være fullstendig uaktuelt å ha milliardlån i de største bankene i distriktet, som Barca og Real har.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Panzer Stormo

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Bobby Robson:
"We didnt underestimate them ,they just were a lot better then we thought"

http://www.last.fm/user/Panzer_Stormo/

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3519 på: 14. Des. 2010, 13:08 »
Genialt! Digga Jabba the Hutt :P

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3520 på: 16. Des. 2010, 09:24 »
Virker som de har slettet den artikkelen fra siden nå. Kommer inn på en sak om at U-18-kampene har fått nye datoer. Hva sto det i artikkelen du leste?
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3521 på: 16. Des. 2010, 09:28 »
Det hadde vært en drøm å hatt en eier med kunnskap om å drive fotballklubb (dvs at Quatarfolka må ansette noen som kan spillet) og ikke minst mer kapital slik at vi kan hente de beste talentene. Derimot vil jeg overhodet ikke bli som City. De har ødelagt fotballen fullstendig. Klubben består av overbetalte drittunger med null følelser for klubben. Både Chelski og City-spillerne feirer målene  som om de var en selvfølge. Det er ikke de samme følelsene involvert som når f.eks castle scorer.. Når Castle først skal vinne en pokal, vil jeg at det skal være pga hardt arbeid, fornuftige investeringer i spillere og godt speidernettverk og ikke pga en rik milliadær som skal ha det morsomt. City har ikke selv gjort en dritt for havne der de er nå. Uten sin styrtrike eiere har Chelski og City fortsatt vært middelmådige klubber trygt plassert på midten av tabellen.

Jeg vil gjerne ha en ny eier, men kun hvis de er interessert i langsiktighet og bygge opp laget over tid.
« Siste redigering: 16. Des. 2010, 09:49 av InspectorC »

Aslak

• NewUtd.no
  • Midtbaneanker
  • Fuglfisken, fuglfisken - fly gjennom skyene
    • Vis profil
    • Godsangerâ„¢
« Svar #3522 på: 16. Des. 2010, 09:31 »
Ehhm... Du la nettopp ut en link fra nufc.co.uk, der de bekreftet at de var i gang med samtaler. Bare tull, eller har du faktisk lest den saken? :P
Godsanger?

Twitter: @BjerreP

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3523 på: 16. Des. 2010, 09:47 »
Den var bare tull ja den nufclenken, tok den fra NO. Gikk fem på selv :D

Romance

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3524 på: 16. Des. 2010, 11:09 »
Helt greit for meg...
Ashley ut og vi slipper å være middelashavsfarerer som skal sikte seg mot topp.7 på 5 år. Det kaller eg vison jeg, noen som husker Ashelys mål for klubben da han tok over? Vinne PL innen 5 år med CL spill om 3. Det er CL spill denne sesongen det...
The Woods Are Lovely
Dark and Deep,
But I Have Promisess To Keep,
And Miles To Go Before I Sleep...