20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 678309 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #2235 på: 23. Juni 2009, 17:30 »
Føler meg ikke sikker eg heller. Uansett er det viktigeste at Shearer blir ansatt, før spillerne kommer tilbake. Som sagt, dei spillerne vi har, er viktigere enn dei vi evt får.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2236 på: 23. Juni 2009, 18:52 »
Nå har Arsenal ikke svidd av så mye penger, men de bidrar heller ikke til at det blir noe bedre Engelsk landslag.

Dette synes jeg ikke er så viktig heller. Det som er viktig er NUFC, ikke det engelske landslaget.
Er enig i at man skal satse på ungdommen, men om talentene kommer fra Italia, Frankrike, Nederland, Danmark eller Norge, eller andre nasjoner for den saks skyld bør ikke være det viktigste.

Den nye manageren må uansett bli mye flinkere til å gi sjansen å spille med de yngre spillerne enn sine forgjengere, om ikke kommer det ikke frem noen gode spillere fra klubbens yngre lag.

Greit at det sikkert vil vere lærerikt for en junior å få prøve seg på A-laget, men resultatet i kver kamp, er vikitigere for meg enn om junior får sjansen eller ei. Ser heller ikkje kor tid dei siste åra vi virkelig har hatt anledning til å kjøre på med ungdommer.

Selvfølgelig er resultatet i hver kamp viktigst, det er jo ukas mål å få iland de tre poengene, både i nåtid og fremover i tid. Derfor må klubben også benytte og matche spillere for fremtiden også og ikke kun tenke på samtid. Klubben må jo ha planer fremover i tid, ikke sant? Derfor må det en miks til, klubben må tørre å satse på ungdommen om klubben skal kunne få gode spillere, samtidig som at de rutinerte tar litt mer ansvar.

Ferguson, Wenger og Benitez er jo super eksempler på dette! Det er ikke lenger så viktig om det er Macheda eller Berbatov som spiller, Lucas eller Alonso som spiller, Bendtner eller Adebayor som spiller, osv. De bidrar alle med enormt mye for klubben og alle de nevnte ungguttene har vokst seg til å bli gode spillere. Det hadde de ALDRI blitt om de ikke hadde fått tillit og sjansen, da hadde de visnet bort. Igjen et bevis på at gode managere tenker like mye på fremtiden som samtiden.

Dette er jo kansje å være etterpåklok, eller kansje å drømme og fantasere, jeg mener uansett at om NUFC hadde hatt en manager denne sesongen som hadde våget å sette noen av de underpresternde spillerne ut av laget og fått inn noen energiske unggutter istedenfor kunne kansje resultatene blitt litt mer positive. De kunne uansett ikke blitt så mye værre vel?
Tenker f.eks. på Ranger som bøttet inn mål for U-laget og reservelaget mens spissene på førstelaget var en vandrende katastrofe. Inman kunne og kan nok mest sannsynlig bidra med mer offensivt en både Nolan og Butt gjorde/gjør til sammen. Krul og Forster skulle/skal nok fint konkurrert med Harper og LuaLua kunne kansje vært en løsning på høyrevingen fremfor en langt ifra kjapp Guthrie ute av posisjon i en periode da vi slet med å stable vinger på bena.
Jeg vet at dette eksempelet bare er spekulasjoner, men jeg vet 100% sikkert at jeg ikke var den eneste som lengtet etter noe ungt blod i startoppstillingen fremfor å se de samme underpresterende rutinerte spillerne drite seg ut hver uke.

Ferguson er en gambler, men han vet samtidig hva han gjør, derfor treffer han også på på mye og evner til å snu dårlige kamper eller perioder. Som f.eks. på slutten av sesongen da ManU hadde spilt 4-5 dårlige kamper uten særlig med poengfangst og LFC og Chelsea nærmet seg bakfra. Villa Ledet 2-1 på Old Trafford og spillerne virket ikke å være helt med på notene, da kom 2 unggutter inn, Welbeck og Macheda. Sistenevnte debuterte i den kampen og ble matchvinner. dette snudde også ManU sin dårlige periode som omtrent ikke avga poeng etter dette.

Så jeg mener, den som intet våger intet vinner. Nåtid er viktig men fremtiden likeså.

PS! Ellers er jeg uenig i det meste av det du skriver i resten av innlegget ditt. En 20 åring har man vesentlig større sjanse til å forme til en god fotballspiller fremfor en middelmådig rutinert 30 åring hentet fra en annen nasjon og som sliter med tilpasningen og språket, og som i tillegg forsvinner i løpet av 1 år eller 2 som mange av dem ofte gjør. I Tippeligaen er det altfor mange middelmådige utenlandske spillere som bidrar med svært lite og som tar plassen fra unge spillere som kan bli mye bedre med tiden. Dette kan det nå kansje bli en slutt på med finanskrisen og klubbene kan se på blant annet VIF og Start som er veldig gode eksempler på det med å la unggutter få slippe til. Mye ungt og spennende på disse 2 lagene.
« Siste redigering: 23. Juni 2009, 18:55 av Frode »

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2237 på: 23. Juni 2009, 19:48 »
Nå har Arsenal ikke svidd av så mye penger, men de bidrar heller ikke til at det blir noe bedre Engelsk landslag.

Dette synes jeg ikke er så viktig heller. Det som er viktig er NUFC, ikke det engelske landslaget.
Er enig i at man skal satse på ungdommen, men om talentene kommer fra Italia, Frankrike, Nederland, Danmark eller Norge, eller andre nasjoner for den saks skyld bør ikke være det viktigste.

Den nye manageren må uansett bli mye flinkere til å gi sjansen å spille med de yngre spillerne enn sine forgjengere, om ikke kommer det ikke frem noen gode spillere fra klubbens yngre lag.

Greit at det sikkert vil vere lærerikt for en junior å få prøve seg på A-laget, men resultatet i kver kamp, er vikitigere for meg enn om junior får sjansen eller ei. Ser heller ikkje kor tid dei siste åra vi virkelig har hatt anledning til å kjøre på med ungdommer.

Selvfølgelig er resultatet i hver kamp viktigst, det er jo ukas mål å få iland de tre poengene, både i nåtid og fremover i tid. Derfor må klubben også benytte og matche spillere for fremtiden også og ikke kun tenke på samtid. Klubben må jo ha planer fremover i tid, ikke sant? Derfor må det en miks til, klubben må tørre å satse på ungdommen om klubben skal kunne få gode spillere, samtidig som at de rutinerte tar litt mer ansvar.

Ferguson, Wenger og Benitez er jo super eksempler på dette! Det er ikke lenger så viktig om det er Macheda eller Berbatov som spiller, Lucas eller Alonso som spiller, Bendtner eller Adebayor som spiller, osv. De bidrar alle med enormt mye for klubben og alle de nevnte ungguttene har vokst seg til å bli gode spillere. Det hadde de ALDRI blitt om de ikke hadde fått tillit og sjansen, da hadde de visnet bort. Igjen et bevis på at gode managere tenker like mye på fremtiden som samtiden.

Dette er jo kansje å være etterpåklok, eller kansje å drømme og fantasere, jeg mener uansett at om NUFC hadde hatt en manager denne sesongen som hadde våget å sette noen av de underpresternde spillerne ut av laget og fått inn noen energiske unggutter istedenfor kunne kansje resultatene blitt litt mer positive. De kunne uansett ikke blitt så mye værre vel?
Tenker f.eks. på Ranger som bøttet inn mål for U-laget og reservelaget mens spissene på førstelaget var en vandrende katastrofe. Inman kunne og kan nok mest sannsynlig bidra med mer offensivt en både Nolan og Butt gjorde/gjør til sammen. Krul og Forster skulle/skal nok fint konkurrert med Harper og LuaLua kunne kansje vært en løsning på høyrevingen fremfor en langt ifra kjapp Guthrie ute av posisjon i en periode da vi slet med å stable vinger på bena.
Jeg vet at dette eksempelet bare er spekulasjoner, men jeg vet 100% sikkert at jeg ikke var den eneste som lengtet etter noe ungt blod i startoppstillingen fremfor å se de samme underpresterende rutinerte spillerne drite seg ut hver uke.

Ferguson er en gambler, men han vet samtidig hva han gjør, derfor treffer han også på på mye og evner til å snu dårlige kamper eller perioder. Som f.eks. på slutten av sesongen da ManU hadde spilt 4-5 dårlige kamper uten særlig med poengfangst og LFC og Chelsea nærmet seg bakfra. Villa Ledet 2-1 på Old Trafford og spillerne virket ikke å være helt med på notene, da kom 2 unggutter inn, Welbeck og Macheda. Sistenevnte debuterte i den kampen og ble matchvinner. dette snudde også ManU sin dårlige periode som omtrent ikke avga poeng etter dette.

Så jeg mener, den som intet våger intet vinner. Nåtid er viktig men fremtiden likeså.

PS! Ellers er jeg uenig i det meste av det du skriver i resten av innlegget ditt. En 20 åring har man vesentlig større sjanse til å forme til en god fotballspiller fremfor en middelmådig rutinert 30 åring hentet fra en annen nasjon og som sliter med tilpasningen og språket, og som i tillegg forsvinner i løpet av 1 år eller 2 som mange av dem ofte gjør. I Tippeligaen er det altfor mange middelmådige utenlandske spillere som bidrar med svært lite og som tar plassen fra unge spillere som kan bli mye bedre med tiden. Dette kan det nå kansje bli en slutt på med finanskrisen og klubbene kan se på blant annet VIF og Start som er veldig gode eksempler på det med å la unggutter få slippe til. Mye ungt og spennende på disse 2 lagene.

Om det var meg du sikta til, så må eg rett og slett ha hjelp til å finne igjen kor eg skreiv det i tjukk skrift............................................................

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2238 på: 23. Juni 2009, 21:24 »
Vil gjerne få føyd til, selv om det ikke er rett plass å gjøre det på, at eg synes debatten om at fleire ungdommer burde få tidligere spilletid i Tippeligaen nesten er blitt litt usaklig. Om en 20'åring ikkje er bedre enn en rutinert spiller, så synes eg det er rett og rimelig at den beste skal spille.

Det var dette sitatet jeg tok som utgangspunkt. Ser at du ikke har nevnt utenlandske spillere sånn spesielt der, men poenget mitt er det samme om man er utlending eller nordmann. En ung spiller har man alle muligheter til å forme selv og utnytte potensialet til, men en eldre rutinert herremann allerede er på topp eller i værste fall på hell.
Jeg ser ikke noe problem i å bruke unge spillere som vil gi stor eller større gevinst for fremtiden, selv om han kansje ikke er fult så god på alt som det den/de mer rutinerte kansje er.

PS! Om det ikke var dette du mente må jeg ha misforstått noe så inni h........    ;)
« Siste redigering: 23. Juni 2009, 21:27 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2239 på: 24. Juni 2009, 05:06 »
Enig med Frode, jeg.
Hva restriksjoner angår, det syns jeg også er positivt. For hver "attraksjon" som ankommer TL er der faen så mye piss utenfra, som hindrer gode norske talenter spilletid. Glimt er langt fra verstegutt, men vi har et eksempel i Willis Forko som stort sett har vært foretrukket fremfor et i utgangspunktet VELDIG bra venstrebacktalent i form av Ruben Imingen.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2240 på: 24. Juni 2009, 08:01 »
Skal vi ta dette i andre tråder å prøve og holde oss til tema her? :)

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2241 på: 24. Juni 2009, 09:12 »
Ja Daniel, det gjør vi. Er bare nødt til å få avslutte  :)  Ser absolutt ikkje for meg en kamptråd der folk setter opp en ung spiller på laget dei håper på, forran en eldre spiller bare fordi den unge spilleren er yngre, og ikke bedre. Men, folk gjør tydligvis det.

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2242 på: 24. Juni 2009, 09:33 »
Så fort vi lanserte den nye bortedrakta, sluttet til og med ryktene om et oppkjøp i engelske tabloider.
På mange måter litt dommedag denne helga her. Neste onsdag er det fritt frem på overgangsmarkedet og ute ny eier, manager og en plan så frykter jeg at skuta går virkelig lekk.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil

ratatosk

• Midtbaneanker
  • Sunt pueri pueri, puerilia tractant
    • Vis profil
« Svar #2244 på: 25. Juni 2009, 14:49 »
sunt pueri pueri puerilia tractant

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2245 på: 25. Juni 2009, 15:25 »
Dette liker jeg! Men er utrolig spent på hvem som evt har kjøpt opp klubben.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2246 på: 25. Juni 2009, 15:41 »
The Cronicle melder dette:
Light at end of the tunnel for Shearer and NUFC
THE FUTURE of Newcastle United ? and Alan Shearer ? should finally move closer to being decided on Friday.

Sources in London have confirmed to the Chronicle that decisive movement on Mike Ashley?s attempt to sell the Magpies is finally expected at the end of the working week.

And Shearer has been made aware of imminent developments which may belatedly hasten his permanent appointment as Newcastle manager.

We understand the former England captain has been invited to a meeting ? also on Friday ? with United?s remaining top brass to bring him up to speed with the situation.

It will be the first time that Shearer has been briefed by club officials since the week following Newcastle?s relegation, when talks on his future ended unresolved.

Significantly, Newcastle club secretary Lee Charnley has already travelled down to London to keep a close check on progress on the takeover front.
Although there has been talk of two would-be buyers already making firm offers for Newcastle, City insiders insist Friday is the day when serious contenders are finally expected to show their hand.

That may see Seymour Pierce ? the investment bank hired by Ashley to find a buyer ? reveal the identity of a ?preferred bidder? next week.

Numerous parties have been linked with an interest in a Toon takeover, from the Singapore-based Profitable Group to consortia financed in the USA and the North East, as well as former Newcastle chairman Freddy Shepherd.

But none of those concerned will confirm their interest, having signed non-disclosure clauses preventing them from making any comment on the ownership battle.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2247 på: 25. Juni 2009, 15:54 »
Det går rykter nå om at det angivelige møtet mellom Shearer og ledelsen bare er tull...

http://www.nufc.com/
« Siste redigering: 25. Juni 2009, 15:56 av Lars Thomas Nistad »

Geir

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2248 på: 25. Juni 2009, 16:01 »
Det går rykter nå om at det angivelige møtet mellom Shearer og ledelsen bare er tull...

http://www.nufc.com/

Alltid...ALLTID skal du komme og ødelegge med sannheten. :P

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2249 på: 25. Juni 2009, 16:13 »
Det er sånn jeg opererer. Venter til alle er i ekstase, så BOOM - Kalde harde fakta rett i trynet ;)