20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677686 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #2220 på: 22. Juni 2009, 14:06 »
Å herregud. Tenk om det er castle. Ville vært helt fantastisk. Men vil ikke bli nye chelski. Er fornøyd bare vi får en sikker økonomi og ressurser til å hente de beste unge lovende rundt omkring i verden. Mer forlanger jeg ikke nå.  Det er jo rart at ikke flere er interessert i klubben. Greit at den er på trynet både sporstlig og økonomisk for tiden. Men for den som har et snev av talent og penger så har man nå muligheten til å skaffe en klubb med enormt potensiale for en skal vi si relativt billig penge   :)

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2221 på: 22. Juni 2009, 14:08 »
Er det sånn at vi vil at Newcastle skal bli sånn som City, Chelsea osv? Øse ut penger på alt mulig, i stedet for å bygge opp en god klubb med, tja, noen engelske spillere? Det tar litt av det sjeikpratet. Jeg liker engelsk fotball, og heier derfor på et engelsk lag. Det er likevel fare for at det snart ikke finnes engelske lag igjen.

MaKo

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2222 på: 22. Juni 2009, 14:37 »
Det at han har kjøpt 60% trenger ikke være riktig.. Husk media har ikke alltid riktig..

Det er iallefall ikke Pompey:
http://www.portsmouthfc.co.uk/index.php?cms_ref=news&qs_article_id=2572

Jeg hører det handler om en klubb, som er kjent og ikke nødvendigvis i PL og at Keith Harris er ansvarlig for salget..

Vi får bare vente å se..
« Siste redigering: 22. Juni 2009, 14:43 av MaKo »

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2223 på: 22. Juni 2009, 14:52 »
Nå er det heller ikke sånn at alle sjeiker har uendelig med penger.
De tjener nok godt over ei gjennomsnitts idustrilønn her til lands, men husker jeg ikke helt feil var ikke han karen fra Oman verdt mer enn 6-7 milliarder kroner. I så fall brukes 2 av de bort på oppkjøp og spillkjøp som enda ikke er finanseirt og 1 milliard til i året på lønn.

Men vi trenger ikke så veldig mye mer, så lenge de nye kan styre klubben på en fornuftig måte i forhold til inntekt/utgifter.
Alt handler om kost/nytte, men de siste 15 årene har Newcastle vært drevet av klovner, fremfor økonomer.
Hvor Ashley i det hele tatt ble milliarder er for meg uforstålig.

En ting er uansett sikkert, vi blir ikke noe nye City eller Chelsea. Er neppe noen i 100+++ milliarders klassen som kjøper oss.
Bare se på QPR. Mer peng enn Chelsea, men driver fortsatt klubben på en helt annen måte.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2224 på: 22. Juni 2009, 15:03 »
Det er jo heller ikke slik at ressurser nødvendigvis er synonymt med om laget blir "engelsk" eller ikke. Det er jo Arsenal et godt eksempel på, som aldri har øst ut penger i øst og vest, men som alikevel er det minst engelske laget i England.
Jeg tror at dersom Shearer blir manager vil vi se en høy andel unge, britiske spillere. For meg er det viktigste at de som tar over bidrar til kontinuitet, og gir manageren penger og tiden på seg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2225 på: 22. Juni 2009, 15:08 »
Riktig som du sier der Kristoffer. Men skulle det ikke bli Shearer, så kan jo en annen manager ha forkjærlighet for franskmenn.
Nå har Arsenal ikke svidd av så mye penger, men de bidrar heller ikke til at det blir noe bedre Engelsk landslag.

Shearer der i mot har nok en annen filosofi, men det største problemet vårt har alltid vært dette med kontinuerligtet.
Vi har vel omtrent samme datostemplinga på managere, som du finner på en rekke matvarer. Og da er ikke hermitikk tatt med for å si det sånn.

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2226 på: 22. Juni 2009, 15:24 »
Det er kanskje en brannfakkel dette, men Ashley sin styring har ikke vært dumt, rent økonomisk. Han har nedbetalt mye gjeld som Shepherd opparbeidet. Det er sunt. Selvfølgelig så bidro han med så mye tull at markedsverdien til klubben har blitt kraftig redusert, men han har ryddet opp i deler av klubben. Det fortjener han skryt for når vi sparker han ut døren. Jeg bare håper på at vi ikke blir en gjeldsklubb som Liverpool eller Manchester United, som budsjetterer med CL og Topp 4 hvert år.

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2227 på: 22. Juni 2009, 15:31 »
På det personlige plan vil egentlig si at Ashley har hatt dårlig kontroll på økonomien. Han taper vel noe sånt som 125 millioner pund på knappe 2 år.  ;)

Men at Fat Freddy hadde rotet det bra til i forkant er det ingen tvil om.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2228 på: 22. Juni 2009, 16:04 »
Det er kanskje en brannfakkel dette, men Ashley sin styring har ikke vært dumt, rent økonomisk. Han har nedbetalt mye gjeld som Shepherd opparbeidet. Det er sunt. Selvfølgelig så bidro han med så mye tull at markedsverdien til klubben har blitt kraftig redusert, men han har ryddet opp i deler av klubben. Det fortjener han skryt for når vi sparker han ut døren. Jeg bare håper på at vi ikke blir en gjeldsklubb som Liverpool eller Manchester United, som budsjetterer med CL og Topp 4 hvert år.

Han har ikke nedbetalt gjelda vår enda, han har overført den på eget navn. Hvorvidt han vil nulle ut denne gjelda ved oppkjøp vet vi ikke for sikkert.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Sogning

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2229 på: 22. Juni 2009, 16:53 »
http://www.dagbladet.no/2009/06/22/sport/fotball/premier_league/6839527/

Kan dette vere oss? Vet at vi ikkje er i PL.....
NUFC kommer ingen veg så lenge Ashley sitter på toppen.

Peter

• Gjest
« Svar #2230 på: 22. Juni 2009, 17:24 »
http://www.dagbladet.no/2009/06/22/sport/fotball/premier_league/6839527/

Kan dette vere oss? Vet at vi ikkje er i PL.....

Tror det er Pompey som er kjøp. Ikke newcastle.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2231 på: 22. Juni 2009, 19:47 »
Nå har Arsenal ikke svidd av så mye penger, men de bidrar heller ikke til at det blir noe bedre Engelsk landslag.

Dette synes jeg ikke er så viktig heller. Det som er viktig er NUFC, ikke det engelske landslaget.
Er enig i at man skal satse på ungdommen, men om talentene kommer fra Italia, Frankrike, Nederland, Danmark eller Norge, eller andre nasjoner for den saks skyld bør ikke være det viktigste.

Den nye manageren må uansett bli mye flinkere til å gi sjansen å spille med de yngre spillerne enn sine forgjengere, om ikke kommer det ikke frem noen gode spillere fra klubbens yngre lag.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2232 på: 23. Juni 2009, 16:17 »

Dette synes jeg ikke er så viktig heller. Det som er viktig er NUFC, ikke det engelske landslaget.
Er enig i at man skal satse på ungdommen, men om talentene kommer fra Italia, Frankrike, Nederland, Danmark eller Norge, eller andre nasjoner for den saks skyld bør ikke være det viktigste.

Den nye manageren må uansett bli mye flinkere til å gi sjansen å spille med de yngre spillerne enn sine forgjengere, om ikke kommer det ikke frem noen gode spillere fra klubbens yngre lag.

Greit at det sikkert vil vere lærerikt for en junior å få prøve seg på A-laget, men resultatet i kver kamp, er vikitigere for meg enn om junior får sjansen eller ei. Ser heller ikkje kor tid dei siste åra vi virkelig har hatt anledning til å kjøre på med ungdommer.

Vil gjerne få føyd til, selv om det ikke er rett plass å gjøre det på, at eg synes debatten om at fleire ungdommer burde få tidligere spilletid i Tippeligaen nesten er blitt litt usaklig. Om en 20'åring ikkje er bedre enn en rutinert spiller, så synes eg det er rett og rimelig at den beste skal spille. Når det gjelder utlendinger Tippeligaen som tar plassen til ungdom, så vil eg nok vere open til en regel som gav klubbene restrikasjoner på antal untlendinger i stallen. Men dette ville garantert gjort kvaliteten på Tippeligaen dårligere, og ville det kjent norsk fotball?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2233 på: 23. Juni 2009, 16:35 »
Jeg synes det er noe forbanna tull med restriksjoner på hvor mange utlendinger en norsk klubb kan ha i stallen. Det hindrer klubbene fra å hente inn virkelig store talenter som de kan selge videre et par år senere for dobbel fortjeneste. Jeg er redd at en slik regel skal ødelegge for muligheten til å se spillere som Mikel, Eguren, Konan Ya, Thioune, Bolanos og mange, mange, mange andre jeg helt har glemt av. Slike spillere er attraksjoner, og vil kunne bidra til å gjøre nivået på norsk fotball bedre.

Man må i stedet få en holdningsendring inn i klubbene om å være mye snevrere i valget av utenlandske spillere. De man henter må være klare forsterkninger. Ikke benkeslitere.

Nå kaster jeg kanskje småstein i glasshus her, da jeg er veldig glad for at Rosenborg hentet Dario Zahora til Norge, selv om han stort sett bare okkupperer en plass på benken. Men når Kjell Rune Sellin stort sett får mer spilletid enn Zahora, så er det kanskje ikke noe stort problem uansett? Det viser jo at en lokal unggutt kan ta seg forbi en rutinert utlending i køa, om han er god nok. Og jeg synes det er feil at middelmådige talenter som aldri vil kunne bli gode Tippeliga-spillere skal foretrekkes foran en utlending som tross alt har mer å bidra med. Selv om han kanskje ikke er god nok til en plass i startelleveren.

Men for ikke å rote meg helt bort. Ja, flere unggutter bør få muligheten i CCC, men de må være gode nok. Sånn sett er det vel egentlig bare rett og rimelig at David Edgar drar. Vi kan ikke spille med unge talenter bare fordi de er unge talenter. De må være gode nok til å gjøre førstelaget bedre. Hvis ikke Nile Ranger er god nok til å heve førstelaget, så bør han heller få spilletid på reservelaget.
Jeg tror også at Carroll vil få flere sjanser og mer ansvar neste sesong. Så vil tiden vise om han er moden for det, eller om han ikke har det som skal til. Hvis det viser seg at Carroll ikke takler mer ansvar, så har han ikke det som skal til for å bli en toppspiller. Da må han vrakes.

Dette er ikke noen SFO-ordning. Vi snakker her om et fotballag som har klare resultatmål. De resultatmålene er viktigere enn at "alle får delta". Men ettersom vi ikke kommer til å få inn vesentlig bedre spillere enn det vi har fra før, så vil nok mange unggutter få mer ansvar, og ikke bare et innhopp i ny og ne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2234 på: 23. Juni 2009, 16:38 »
Synes det er forferdelig stille rundt klubben nå. Tviler på at klubben blir solgt innen juni. Blir mer og mer irritert på Ashley for hver dag som går! Kan ikke se for meg at klubben er solgt inn preseason.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.