20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676045 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Eirik515

• Midtbaneanker
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #2115 på: 09. Juni 2009, 12:47 »
http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/ashley-puts-entire-newcastle-squad-up-for-sale-1700219.html

Nå må vi FAEN få ut Mike Ashley før det er for sent. Dette begynner å bli STYGT.

de har jo ingen sitater å gå etter, kan jo bare vere rein gjetting

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2116 på: 09. Juni 2009, 12:54 »
http://www.independent.co.uk/sport/football/transfers/ashley-puts-entire-newcastle-squad-up-for-sale-1700219.html

Nå må vi FAEN få ut Mike Ashley før det er for sent. Dette begynner å bli STYGT.

Er veldig logisk at dette skjer. Bortsett fra Bassong er det ingen på laget som tjener under £40 000, noe som er helt spinnvilt med tanke på klubbens manglende suksess. Hvis vi hadde hatt en normal lønningsstruktur hadde jeg skjønt irritasjonen. Men stallen vi har nå består hovedsaklelig av eldre, overbetalte spillere som ikke klarte en gang å holde oss i PL.  Vi mister inntekter på 500 mill pga nedrykket, da sier det seg selv at de høyst betalte spillerne MÅ ut. Trenger ikke være mattegeni for å skjønne at vi ikke kan opprettholde den stallen vi har, med et så drastisk fall i inntekter. Forøvrig så består stallen - bortsett fra noen få unntak -  av søppel som jeg vil ha ut døren så fort som det lar seg gjøre. Jeg vil gjerne beholde Tayolor og Beye, men hvis de må selges for at klubben i det hele tatt skal overleve økonomisk så ser jeg ikke noe annen utvei enn at vi må selge. Spesielt hvis vi får en god pris for førstnevnte.
Jeg tror den økonomiske situasjonen er mye verre enn hva folk innbiller seg.

Så du mener å selge våre beste spillere er veien å gå dersom Ashley ønsker selge? Du syns ikke kødden har et visst ansvar for at vi er der vi er i dag?
Greit at en stor del bør selges, men dersom de er villige til å selge hvem enn det skal være, da blir det bråk.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2117 på: 09. Juni 2009, 14:05 »
Det er vel egentlig bare 3 spillere jeg virkelig håper ikke blir solgt; Taylor, Bassong og Beye. Resten driter jeg egentlig i !

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2118 på: 09. Juni 2009, 14:10 »
På en måte enig, men vi kan ikke kjøpe inn en helt ny stall, og er nødt til å beholde enkelte spillere. Tror også det enda fins håp for noen av spillerne våre under en god manager, og stabile forhold ellers innad i klubben.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2119 på: 09. Juni 2009, 14:16 »
Vi har kun 2 gode spillere, Baye og Taylor. Resten kan etter min skjønn selges. Fortere enn svint. Vi spyr ut godt over 10 millioner HVER uke i kun lønn til spillere og inntektene har blitt redusert med 500 mill. Ashley har ja drite på draget uten tvil, men den situasjonen vi har havnet i nå er et resultat av økonomisk og sportslig vanstyring over mange år. Da Ashley tok over var klubben allerede ute på kjøret, fremtidige sponsorinntekter var brukt på forskudd. Likevel presterer klubben å kjøpe inn Michael Owen til 17 mill og gi ham en ukeslønn på 1 mill i den idiotiske tro at en spiller skal være i stand til å få en synkene skyte på rett kjøl ved å få den til CL. I tillegg hadde da akkurat brukt ca £10 mill på å kjøpe ut Souness og Big Sam. Tom. en flokk bavianer ville vært i stand til å styre castle bedre, herregud!

Folk må nå fafo meg stikke fingeren ned i jorda, vi er ikke lenger enn toppklubb. Vi er i en klubb i Wankership med STORE økonomiske utfordringer. Vi må nå kvitte oss med alle spillere som er dyre i drift, kjøpe inn gode talenter - noe jeg tror vi klarer siden alle i wankership sannsynligvis vil spille for castle. Deretter må disse spillerne bli gode før vi kan igjen satse på opprykk.

Ashley er milliardær, men han er en smågutt å regne sammenlignet med eierne til chelsea, pompey og city. Han har rett og slett ikke kapital til å pøse inn mer penger i klubben vår. Den eneste rette løsningen vil da være å redusere klubbens desidert største utgiftspost: Lønninger.  Hvis ikke tror jeg faktisk klubben kan risikere å bli satt under administrasjon.

Hvordan har du tenkt å dekke inn et inntektstap på en halv milliard da Kristoffer? Beholde de dyreste spillerne og kjøpe enda mer på krita?

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
an sparker ikke Bobby Robson??

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2121 på: 09. Juni 2009, 14:27 »
http://www.chroniclelive.co.uk/nufc/newcastle-united-news/2009/06/09/singapore-group-in-talks-to-buy-newcastle-united-72703-23824385/

Spennende!

And it is understood that the group have an ambitious plan to involve the fans at St James’s Park more than ever.

Indeed, the company’s initial blueprint, which was disclosed to the Chronicle today from the far east, claims a successful bid would see them:

Plan to turn United into a trust which will give Toon fans a major say in club politics and draw similarities with the Barcelona model in La Liga"

Å jess!! Dette er veien å gå

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2122 på: 09. Juni 2009, 14:32 »
Forskjell på å barbere pungen og klippe den av seg, InspectorC :P
Det jeg mener er, at bortsett fra de spillerne vi uansett veit at forsvinner grunnet utgåtte kontrakter og fordi det er åpenbart usaklig å tro at de kommer til å ville spille i CCC, bør vi i det minste la en manager få vurdere laget å ha med noen ned. Vi kan ikke bare kaste vekk 20 spillere og hente inn 20 nye.

Forøvrig hørtes den linken til Singapore veeeldig positiv ut, for det er uten tvil det som er veien å gå for potensielle nye eiere.
Fansen må tas på alvor!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2123 på: 09. Juni 2009, 14:58 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11678_5370820,00.html

Førstemann som kommer opp med et godt nok bud får kjøpe klubben!
Håper seriøst at det er noe i de Singapor-ryktene, og håper på ytterligere uttalelser fra offisielt hold derifra snarest!

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2124 på: 09. Juni 2009, 15:01 »

Håper seriøst at det er noe i de Singapor-ryktene, og håper på ytterligere uttalelser fra offisielt hold derifra snarest!

Virker jo ikke som lånet er slettet!! Ashley taper 35 millioner pund, ikke en dritt. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2125 på: 09. Juni 2009, 15:01 »
Jeg håper virkelig den gruppa får kjøpt
De virker å ha en klar plan med gode folk som kan utføre planen. Virker også som di har god økonomisk backing for å gjenomføre den.
Synst likevell at di ikke nødvendigvis trengte å utvide st'james' til 60.000 (selv om de sa vel bare at di skulle se på det)

Krysser fingrene for disse og håper de legger 100 mill på bordet slik at ashley stikker (er bare redd noen andre kommer i forkjøpet og kjøper klubben, noen som Fat fred eller andre lignende)

Den pressemellingen som denne gruppa kom ut med er jo nesten som de har lest tankene til allle Newcastle fansen og prøvd å gjøre noe med det.

http://www.nufcblog.com/2009/06/09/good-news-profitable-group-have-huge-plans-for-newcastle/
Newcastle United Football Club<3

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #2126 på: 09. Juni 2009, 15:22 »
Var noe av dette jeg frykta. Tullingen skal sikkert selge så mange som overhodet mulig, selge klubben, og få med seg mest mulig penger.
Dette blir jo bare verre og verre. Hvis Ashley selger så mange, samt Taylor, Beye osv, så tror jeg livet hans henger i en meget, meget tynn tråd.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #2127 på: 09. Juni 2009, 15:23 »

Virker jo ikke som lånet er slettet!! Ashley taper 35 millioner pund, ikke en dritt. .

Tror skysports kun fokuserer på hva ashley kjøpte klubben for og hva han nå vil selge den for. Ashley betalte 135 og slettet tilnærmet en milliard i gjeld. Det var derfor han logisk nok ville ha rundt £200 millioner for klubben sist gang han prøvde å selge.

Klaus

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #2128 på: 09. Juni 2009, 15:42 »
The Profitable Group are understood to have a strong Geordie connection and have ex-Liverpool and England midfield battler Steve McMahon on board as Group Commercial Director.

And it is understood that the group have an ambitious plan to involve the fans at St James?s Park more than ever.

Indeed, the company?s initial blueprint, which was disclosed to the Chronicle today from the far east, claims a successful bid would see them:

Plan to turn United into a trust which will give Toon fans a major say in club politics and draw similarities with the Barcelona model in La Liga

To appoint Alan Shearer as boss and back the Geordie legend with transfer funds to help the Magpies fight their way out of the Premier League

Ensure that a footballing figure will be appointed at boardroom level to ensure the series of high profile errors of Mike Ashley era aren?t repeated

To increase the capacity of St James?s Park to 60,000

A Profitable Group source told the Chronicle today from Singapore said: "Yes we are interested in buying Newcastle United - and we?re putting together a plan

Inntil jeg leste dette følte jeg at vi i disse dager ser på opptakten til slutten for Newcastle som en stor klubb. Slik utviklingen har vært de siste uker er egentlig totalt beyond belief. Jeg føler at krisen knapt kan hådteres værre enn den har blitt gjort.

Imidlertid gav dette et lite håp.......?????

Kjottbolle

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #2129 på: 09. Juni 2009, 15:55 »
jeg føler det gir et stort håp jeg, denne utalelsen fra den gruppen fra singapor virker oppriktig.
Og de sier i den samme utalelsen at de håper å komme tilbake innen få dager med mer informasjon.
Ashley vil vistnok ikke ha en auksjon over klubben men skal selge til første mann som slenger 100mill på bordet. Så forhåpentligvis så er han Keith Harris fyren smart nok til å få denne dealen fort igjennom slik at denne gruppen kan ta over.

Jeg liker ikke å føle optimisme over dette(siden hver gang jeg har sett lyset i tunnellen så har ashley klart å slukke det) men klarer ikke å motstå fristelsen angående denne dealen. Er bare noe med utalelsen fra disse folka som virker realt. Hadde vært mer negativt hvis de hadde lovet 40 mill i transferpakke og kjøp av stjernespillere til St'james'. Men det de la fram var en real og "enkel" plan for hva som må gjøres framover, på en forsvarlig måte.
Newcastle United Football Club<3