20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677319 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1920 på: 27. Mai 2009, 14:44 »
den risken er eg villig til og ta, alt er bedre en nåverende
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1921 på: 27. Mai 2009, 14:50 »
Jeg er helt enig med Mats, jeg er ikke så hypp på norske eiere, da tror jeg faktisk jeg heller vil ha Ashley om han går inn for å rette opp feila sine.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1922 på: 27. Mai 2009, 15:04 »
Ka e galt med norske eigere? fordi røkke mislykktes i wimledon liksom ? ville i tillegg fått auka mediedekninga sånn 1000 prosent.

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1923 på: 27. Mai 2009, 15:23 »
Ka e galt med norske eigere? fordi røkke mislykktes i wimledon liksom ? ville i tillegg fått auka mediedekninga sånn 1000 prosent.

Så hvis jeg tar opp et lån sammen med 10 andre kompiser på £130 mill, og kjøpt Newcastle, så hadde det vært bra bare fordi vi fikk ut Mike Ashley?

Er du så keen på å riske fremtida til klubben for å få litt mediedekning i Norge? Dummeste jeg har hørt. Kan ikke tenke meg at Spetalen har nok rocket in the pocket til å styre en så stor økonomisk skute som en PL-klubb (ja, jeg sa det) er.

Da vil masse av pengene ved et oppkjøp være fremmedkapital , noe som ikke er ideelt for andre enn selger. Spetalen har en formue på i overkant av 1 milliard kroner, så hvordan skal han klare det? Greit hvis han får med seg en horde av norske supermilliardærer, som Fredriksen og Stordalen (HAHA), men alene er han sjanseløs! Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å bry meg engang, for dette er jo helt klart bare oppspinn!
« Siste redigering: 27. Mai 2009, 15:25 av Nico »

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1924 på: 27. Mai 2009, 15:28 »
Må bare påpeke at jeg ikke er mot noe norsk oppkjøp i seg selv. Det er bare ingen i Norge, sett bort fra Fredriksen som er pengesterk nok

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1925 på: 27. Mai 2009, 15:30 »
Jeg er redd eventuelle norske kjøpere ikke har noe særlig peiling eller penger til å drive en så stor klubb, ikke at Ashley har bevist det heller, men fyren har vel faktisk penger selv om ikke vi har sett noe særlig til det.
Så jeg vil heller ha Ashley fortsatt enn Spetalen med mindre Spetalen som Nico sier får med seg en haug med investorer med en god del penger.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1926 på: 27. Mai 2009, 15:36 »

Så hvis jeg tar opp et lån sammen med 10 andre kompiser på £130 mill, og kjøpt Newcastle, så hadde det vært bra bare fordi vi fikk ut Mike Ashley?

Ja.

Er du så keen på å riske fremtida til klubben for å få litt mediedekning i Norge? Dummeste jeg har hørt. Kan ikke tenke meg at Spetalen har nok rocket in the pocket til å styre en så stor økonomisk skute som en PL-klubb (ja, jeg sa det) er.
Riske framtida ? Hvilken framtid ? fremtida kan ik bli værre enn nåverende uansett..

Da vil masse av pengene ved et oppkjøp være fremmedkapital , noe som ikke er ideelt for andre enn selger. Spetalen har en formue på i overkant av 1 milliard kroner, så hvordan skal han klare det? Greit hvis han får med seg en horde av norske supermilliardærer, som Fredriksen og Stordalen (HAHA), men alene er han sjanseløs! Skjønner ikke hvorfor jeg gidder å bry meg engang, for dette er jo helt klart bare oppspinn!

ingen navn er vel nevnt ?

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1927 på: 27. Mai 2009, 15:37 »
Mike Ashley, tross mye, vet hva han driver med. Det er "enkle" tabber som feller han totalt, som å styre klubben fra London, noe som er hinsides, ansette Derek Llambias, og ikke ansette ordentlige managere tidlig nok. Ellers så kan man eeeegentlig ikke klage for mye syns nå jeg. Greit han hadde litt for stor tiltro til Wise, men han hadde en klar plan med nettopp denne mannen, og for det blamer jeg han ikke for. Er det noen som skjønner det jeg prøver å få frem?

Derfor tror jeg ikke det er noen i Norge som kunne gjort det "bedre" enn Fat Mike. Ingen som jeg tror har nok peiling på hvordan dette skal gjøres, slik som Offe sier. 

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1928 på: 27. Mai 2009, 15:41 »

Ja.

Riske framtida ? Hvilken framtid ? fremtida kan ik bli værre enn nåverende uansett..

ingen navn er vel nevnt ?

Skjerp deg a, hvis vi skulle lånt de pengene, hva skulle vi bruke på lønninger, spillerkjøp, reiseutgifter osvosvosvosvosvosvosvosv?

Selvfølgelig har vi en fremtid. Det er nettopp denne som skal legges denne uken, for å få en ordentlig plan på hvordan vi skal komme oss kjappest mulig tilbake i PL. Får vi Shearer, så ser jeg dette klar som et tegn fra Fat Mike at han har planer for Newcastle. Da har noen av hans gamle prinsipper falt fra ham, noe som er et godt tegn.

Sant det, men på forumet her kom Spetalens navn frem, og da skrev jeg hva jeg syntes om det.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1929 på: 27. Mai 2009, 15:42 »
Hvis det er noen norske så tror jeg det er Spetalen og Stordalen. De prøvde vel å kjøpe Liverpool for noen år tilbake og?
Kan ikke se for meg noen andre, og Spetalen er vel Newcastle fan også? Men uansett, jeg håper ikke det er noen fra Norge.
Tror det er dumt og starte masse forhandlinger framover nå, det er vel det siste klubben trenger. Med mindre det er noen styrtrike jævler som virkelig har tenkt og ta klubben mot nye høyder da.

Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1930 på: 27. Mai 2009, 16:24 »
Jeg er ikke for et salg uansett, det må være en eier jeg tror kan få oss på rett kjøl igjen. Selvom Ashley ikke er den beste vi kunne ha hatt, så er han faktisk ikke den verste heller... Selv om ting ser ille ut nå, kan det faktisk bli enda verre.

Det som er smått utrolig er at det visstnok er 15 spillere i Newcastle som tjener over 50.000 pund i uka, mens det i Everton er et lønnstak på 50.000, og den eneste som tjener det er Yakubu. Det er ikke rart at en evt ny eier må stramme inn betraktelig!!

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #1931 på: 27. Mai 2009, 17:51 »
Jeg har mye mer tro på at det er et Newcastle basert konsortium med FFS i spissen. Håper også det, da jeg vanskelig kan se for meg Norske eiere med nok peiling. Spetalen har vel vist i sitt engasjement i Enga at han ikke kan bygge for fremtiden...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1932 på: 27. Mai 2009, 18:00 »
Mike Ashley, tross mye, vet hva han driver med. Det er "enkle" tabber som feller han totalt, som å styre klubben fra London, noe som er hinsides, ansette Derek Llambias, og ikke ansette ordentlige managere tidlig nok. Ellers så kan man eeeegentlig ikke klage for mye syns nå jeg. Greit han hadde litt for stor tiltro til Wise, men han hadde en klar plan med nettopp denne mannen, og for det blamer jeg han ikke for. Er det noen som skjønner det jeg prøver å få frem?

Derfor tror jeg ikke det er noen i Norge som kunne gjort det "bedre" enn Fat Mike. Ingen som jeg tror har nok peiling på hvordan dette skal gjøres, slik som Offe sier. 

Overhodet ikke enig der. Grunen til at vi er der vi er er FORDI Ashley ikke har visst hva han har drevet med overhodet. Mulig han har god forretningssans, men like stor fotballhjerne som en kalkun..
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1933 på: 27. Mai 2009, 18:01 »
Det virka ikke som Spetalen hadde noe særlig tro på Shearer som manager da han ble intervjuet av tv2 sporten, så håper ikke det ligger noe i dette.
Jeg tror også egentlig at det er Fat Fred som har planer om og ta over Newcastle igjen, og det var vel noe snakk om at han skulle gjøre det hvis vi rykka ned? Og at han da skulle gi Shearer en permanent stilling som manager.
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1934 på: 27. Mai 2009, 18:04 »
FF skulle vel stå i spissen for et konsortium fra USA som fra før av eier no NBA-klubb (om jeg husker redd). De ryktene sa dog at dette kun var aktuelt dersom Newcastle beholdt plassen sin.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida