20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 672716 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Remi

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1890 på: 25. Mai 2009, 00:21 »
hehe,ja seff...Mike er vel ikke så desperat enda ;D

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1891 på: 25. Mai 2009, 00:44 »
Håper han har det helt jævlig, jeg.

Det kan jeg garantere deg. Den mannen lider. Tviler på at han får sove i natt for å si det sånn.

Det tror eg nok. Han feller nok neppe noken tårer for Newcastle.. Men dei tapte inntektene fra Premier League vil nok få han i dårlig humør.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1892 på: 25. Mai 2009, 01:24 »
En kan vel kanskje oppsummere Freddie Shepherds karriere som styreformann og klubbeier med å si at han styrte med hjertet, mer enn hjernen.
Hva har da Mike Ashley styrt med? Det må ha vært bakenden, for å si det pent. Han har vanstyrt denne klubbem fra A til Å, og har fullstendig ødelagt all tro på en fremtid for denne klubben. Jeg har mistet all optimisme det siste året. Jeg har vært en evig pessimist hele sesongen. Helt frem til 1. april. Men så kom Fulham-kampen 16. mai og da brast den drømmen.

Mike Ashley overtar en manager etter Freddie Shepherd som knapt nok har startet i jobben. Han har ry på seg for å være en noget omdiskutert herremann, som liker å gjøre ting på sin måte. Han fikk til mye med små midler i Bolton, tenkte kanskje Ashley, og ga den nye manageren et fryktelig begrenset budsjett å rutte med. Så begrenset at vi må selge unna flere av våre beste spillere for å få plass til nye, ikke fullt så gode spillere. Hadde Allardyce fått kjøpe sin gode elev Kevin Nolan til klubben i sin tid, kunne vi kanskje fått sett en helt annen Nolan enn den vi har fått sett denne halve sesongen. Men den gangen var Nolan Boltons beste spiller.

Joey Barton tenkte vi vi skulle sikre oss på billigsalg. Men Man City krevde godt betalt for en spiller de ikke ville ha noe som helst med å gjøre, og vi ble nødt til å ofre vår beste spiller Parker for å få plass til bråkebøtta Barton. Snakk om å kjøpe katta i sekken.

Når så sommeren er over, vender Ashley ryggen til sin manager, og gir et inntrykk av at her må det hurtige resultater til. Allardyce er ikke skapt for å få stabilt gode resultater på ett, to, tre. Han har ingen quick fix. Det har tatt tid også i Blackburn, og resultatene har variert en god del. På nøyaktig samme måte som hos oss. Etter et sviende nederlag på hjemmebane for Portsmouth blir deler av fansen misfornøyde, og viser det klart og tydelig. Når vi da fortsetter denne trenden med varierende resultater, men enkelte meget gode prestasjoner, så er det så aldeles ingen quick fix, og Mike Ashley bestemmer seg for å fjerne mannen han ikke ønsket som manager.

For å erstatte en noe upopulær, men likevel respektert herremann, så vender den fantastiske Ashley sin oppmerksomhet mot Portsmouth og Harry Redknapp. Heldigvis for oss sier Harry nei. Fansen blir utålmodige og Ashley må dra en kanin opp av hatten. Vips, der kommer Kevin Keegan. Kongen over alle konger i Newcastle. Selve Messias! Frelseren.
Kevin leverer han. Etterhvert. Men havner fort i konflikt med en person som fort kunne blitt tatt for å være Keegans alter ego. Dennis Wise. Mannen som kan starte en opphetet krangel med seg selv over ørsmå bagateller. En ikke akkurat veldig suksessrik tidligere Leeds-manager, Millwall-manager og råtass og bråkebøtte i Wimbledon og Chelsea. Kevin er som vi alle vet vennligheten selv. Smiler fra øre til øre, skriver autografer til det siste og spiller offensiv fotball. Også han havner i konflikt med ledelsen. Ledelsen vil ikke bruke penger på etablerte spillere. Ledelsen vil ikke bruke penger på stort annet enn avdankede has beens og halvkjente gold-diggere. Ledelsen vil ikke engang så mye som diskutere personlige betingelser med en av klubbens bærebjelker, og finner det for godt å selge vedkommende til høystbydende. Villa slenger 12 millioner på bordet, og Newcastle sitter igjen med eksotiske Jonas Gutierrez, en spiller som kunne fungert utmerket som en sparringpartner til James Milner, da de har visse likheter som fotballspillere.

Når så Keegan har fått nok og stiller ultimatumet Wise eller Keegan, og taper, så er det tid for en ny manager. Joda, Joe Kinnear. En middelmådig manager for det smått legendariske Wimbledon på 90-tallet. En mann med en foruroligende helsehistorie, og med høy alder, som har vært ute av det virkeliget gamet en god stund. Han blir naturligvis syk etter noen måneder med svake, men skiftende resultater. Og klubben sykemelder sin manager på ubestemt tid, og gir assistenten ansvaret. Men en god nummer to er ikke alltid en god nummer en, og Hughton er en elendig manager. Men han sitter og sitter og sitter og sitter og sitter til fansen er møkk lei, og begynner med store, høylytte protester. Ashley Out og greier. En ny kanin må trekkes opp av hatten.

Alan Shearer. A sheet metal workers son from Gosforth. Legenden over alle legender. Tidenes toppscorer. Hvis manager-erfaring er en periode som sparring-partner til Glenn Roeder etter skaden mot Sunderland. Altså en periode over bare et par/tre uker. Ellers har han vært pundit på BBC. Det blir nesten som å ansette Kalle Løken som Rosenborg-trener bare fordi han er en av klubbens legendariske spillere, og fordi han har vært ekspertkommentator i NRK i en årrekke, og jobbet tett på fantastiske trenere som Åge Steen og Bjarne Berntsen, via kvinnefotballandslaget. Okey, jeg overdriver en tanke, og ja, jeg forguder Alan Shearer. Mer enn hva sunt er.
Men likevel, prøv å se på det hele fra en ordinær norsk fotballeksperts synspunkt. Store spillere blir ikke nødvendigvis store managere, og Premier League og Newcastle er ingen lekegrind. Og Alan Shearer har ikke det fnugg av erfaring med den administrative delen av manager-yrket. Og hans assistent Iain Dowie er vel heller ikke verdensledende på det området...

Hva blir Ashleys neste trekk? Gudene vet hva den mannen foretar seg. Han aner rett og slett ikke hva han gjør, og behandler klubben vår som et leketøy han fant i et butikkvindu. Mannen hadde altfor mye penger mellom hendene, så at andre rikfolk hadde hatt stor suksess som fotballklubb-eiere, og fant ut at han ville prøve det samme. Sonderer terrenget. Newcastle: Sittende eier preget av mistillitt hos fansen. Fansen vil ha nye eiere. Perfekt. Her kan jeg bruke lite, og få igjen mye tenker han, og tar fullstendig feil.
Klubbens gjeld sletter han fordi at han skal kunne få mest mulig profitt på egen kapital. Å ikke slette klubbens gjeld ville også tatt seg dårlig ut PR-messig.

Ergo. Hovedgrunnen til at vi er der vi er i dag kan oppsummeres i to ord: Mike Ashley.

Jeg mener det burde vært fullt mulig å redde denne klubben fra undergangen om det bare hadde blitt gjort korrekte grep fra dag 1. Om Ashlset ikke ønsket Allardyce, burde han ha skiftet manager allerede første dag på jobb. Hvis ikke burde han ha gitt Allardyce full tillitt, som om det var hans eget valg, og stått fjellstøtt ved sin manager i vindfulle perioder. Ashley har eid klubben i to hele sesonger. Siden sesongstart 2007 har vi altså hatt en, to, tre, fire, fem, seks forskjellige managere (inkludert tre midlertidige ansettelser: to assistenter pluss Shearer). Seks managere på to sesonger.

Jeg sier ikke mer.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1893 på: 25. Mai 2009, 01:31 »
Mike Ashley skulle ALDRI fått kjøpt denne klubben. Enkelt og greit.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Nico

• Midtbaneanker
  • Legend
    • Vis profil
« Svar #1894 på: 25. Mai 2009, 12:01 »
Herregud, husker den dagen for to år siden nå, da Mike kjøpte opp. Vi var alle i ekstase over at Shepards dager var over, vi skulle få £100 mill til spillerkjøp og lovte CL-spill iløpet av et par år. Se hvor vi er nå. Det er rett og slett latterlig. Nå sitter vi i lutøret i CCC. Denne mannen er ikke god

Og Derek Llambias skal vel også ha litt skyldfølelse også håper jeg. Har ikke akkurat styrt skuta politelig! Faen for en gjeng.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1895 på: 25. Mai 2009, 12:04 »
Hater han intenst jeg, og gidder ikke prøve vise noen form for sympati med ham. For min del er han helt klart den store hovedgrunnen til at vi faktisk ikke spiller i Premier League til neste år. Og selv syteren meg så aldri for meg at han kunne rævkjøre klubben så ekstremt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Mats

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1896 på: 25. Mai 2009, 13:25 »
Haha, jeg må le av den gjengen! Jeg håper de har det fryktelig vondt! Mike Ashley er selvsagt hovedgrunnen til nedrykket.
Greit nok at det har gått gradvis nedover siden Sir Bobby Robson fikk SPARKEN, men etter at Mike Ashley kom så har det faen meg gått nedover i fritt fall!
Alan Shearer. Ingen over, ingen ved siden.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1897 på: 25. Mai 2009, 18:12 »
Lurer på om Ashley kommer med et statement jeg eller noe i den duren. .

Kanskje de igjen må heve bilett prisene på st. James ? Sesongen har vært en katastrofe. . Vi har vel et snitt på 48 000 tilskuere på en stadion som tar over 52000. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1898 på: 25. Mai 2009, 18:19 »

Kanskje de igjen må heve bilett prisene på st. James ? Sesongen har vært en katastrofe. . Vi har vel et snitt på 48 000 tilskuere på en stadion som tar over 52000. .

Noe som er veldig veldig bra! Så mye rot og tull det har vært i denne klubben, og hvor mye fansen har måtte lide for dårlig styre gjennom mange år, så er det jammen meg fantastisk at vi har klart et snitt på over 48.000 denne sesongen.
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1899 på: 25. Mai 2009, 18:28 »
Helt fantastisk. Tidenes beste faktisk for et lag som har rykka ned fra toppdivisjonen.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #1900 på: 25. Mai 2009, 18:55 »
Er det Weiseth som er Mike Ashley? Eller omvendt?

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1901 på: 25. Mai 2009, 19:21 »

Noe som er veldig veldig bra! Så mye rot og tull det har vært i denne klubben, og hvor mye fansen har måtte lide for dårlig styre gjennom mange år, så er det jammen meg fantastisk at vi har klart et snitt på over 48.000 denne sesongen.

Det er det faktisk! Og akkurat her ligg vi i toppen. Trur faktisk det kan verte bra med tilskuera neste sesong og.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1902 på: 25. Mai 2009, 23:03 »
hvor mange biletter er det bortelaget har til disposisjon til hjemmekampene til Newcastle? det at vi ikke har 52t på kampene er vell ikke ene og alene vår skyld.... det finnes også tabellhorer i Newcastle. det finnes gode supportere og det finnes dårlige supportere... jeg var i Newcastle for første gang i jula, jeg satt atme en 12-13år gutt... han var alene på kamp og gikk til pause da newcastle lå under 3-1 mot liverpool....? dette var en liten gutt som bare burde være lykkelig for å kunne gå på kamp.

så det finnes tabellhorer overalt. og 52000 kan ikke fylles bare av newcastle supporere..

Det værste som kan skje klubben nå er at vi blir lagt ut for salg, eller at spekulasjonene om at vi er klare for å ta imot bud på klubben begynner å florere igjenn. Hvis det starter på nytt så vil ingen komme til vårt synkende skip.. Det vi trenger er at klubben nå følger den rettningen Shearer sparker ut! At han får tillit til å gjøre ting på sin måte og hever Newcastle dit de hører hjemme igjenn!:)

Newcastle har for første gang på veldig lenge støtte i verden, vi er ikke hjemmet til joey barton og alan smith. vi er klubben som fortjener så mye mye bedre, og nå må vi spille på den goodwill følelsen som ligger rundt newcastle, også må vi be om at Shearer klarer å overbevise relativt store spillere til klubben for skit og ingenting...

Jeg vil ha Ashley på toppen, jeg vil ha Shearer som manager, og jeg vil ha en klar rettning for klubben med opprykk til neste år!:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1903 på: 25. Mai 2009, 23:09 »
Vi var i dårlige perioder med Shepard som eier, og selv om vi ikke slet så mye som vi har gjort i år så hadde vi høyere tilskuertall da. Etter Keegan dro hadde vi flere ganger de dårligste tilskuertallene siden påbyggnignen så det er tydelig at fallet i tilskuere har noe med hvordan klubben har blitt styrt under Ashley.

Det er samme for meg hva eier vår heter. Gir Ashley Shearer midler og tilitt kan han gjerne fortsette for meg. Men når vi vet hva han har gjort før kan man ikke være sikker på at dette skjer. Derfor vil jeg stille meg positivt til et eierskifte.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1904 på: 25. Mai 2009, 23:27 »
Eg vil også synes det vil vere positivt med nye eigere. Men eg har aldri tvilt på at Ashley sine intensjoner har vert å gjøre det som er best for klubben. Han har vert ekstremt uheldig med f.eks en Keegan som helt sikkert slo seg litt vrang også. Unner, i motsetning til dei fleste her inne, ikke Mike dei følelsene han sikkert sitter igjen med no. Den største feilen eg mener Mike har gjort, var å kjøpe denne klubben. Oss, og alle Geordiene er ikke lett å ha med å gjøre i motgang. Ansettelsen av Keegan var også ekstremt uheldig, og eg mener at man i ettertid kan si at han aldri burde bli brakt inn.

Det at vi no er ute av det gode selskap, skal Mike etter sine bommerter, ta på sin kappe. Men at han har gjort sitt for å få denne klubben i motsatt retning av hva resultatet ble, er eg ikke i tvil om. Eg er vil gå med på å ha med Mika videre, men vet det vil bli ekstremt vanskelig, nettopp fordi dette er Newcastle United.