20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679860 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1455 på: 16. Des. 2008, 10:03 »
Mye av det MA har gjort er utrolig bra for klubben. Han har fått kontroll på en gallopperende økonomi og vil satse ungt og langsiktig.
Det eneste dumme var at Keegen ikke fikk nok innflytelse over spillerkjøp. Det er helt i orden at Wise og co speider etter spillere og legger frem forslag over hvem som bør kjøpes. Men manageren bør få det siste ord i saken.
Tror det vil være vanskelig for MA å selge klubben nå pga verdensøkonomien. Og det vil jo være katastrofalt for oss med en eiere ala de som er i pool og han i scum.

En ting er sikkert: Å være castlesupporter er som å kjøre berg og dalbane. Fra å være kjempepessimistisk etter stoke er jeg nå optimist igjen. Castle spiller bedre og bedre, holder nullen. Håper MA kommer tilbake på kampene, beholder klubben og gir GK det en manager trenger: stabilitet og arbeidsro

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #1456 på: 16. Des. 2008, 10:17 »
Jeg tror ikke noen forventer at Ashley vil komme hoppende fram, men har du sett deg selv i speilet? har du ennå speilbilde???!!! Det er du som har blitt ond nå! ;D

Ojojojojoj.... Du er klar over at slik forumets uformeller normer er så må jeg nå hudflette deg både på forum og i jula for denne uttalelsen  ;)

annern

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1457 på: 16. Des. 2008, 11:50 »
Jeg skjønner godt at mange er misfornøyde med Ashley, og jeg er selv veldig misfornøyd. Derfor vil jeg helst at han selger klubben, hvis ikke må det skje forandringer. Det er ikke bare sparkingen av Keegan. Fra sommervinduet startet har det hele virket uproft, noe som jo kjennetegner newcastle etterhvert. Kanskje var det fordi Chris Mort dro?  dialogen mellom klubben og fansen/media var fraværende. Investeringsviljen til Ashley var ikke mye å skrive hjem om. Wise og gjengen skulle stå for overgangene, selv om Keegan tilsynelatende trodde han hadde "last say" i saker.

Jeg skjønner at Ashley vil drive klubben forsvarlig, og kjøpe unge talenter, og unngå høye lønninger. men hadde vi f. eks solgt owen i sommervinduet hadde vi vært en god del poeng fattigere. Jeg kan godta salget av milner for jeg merker at savnet ikke er veldig stort+ at vi fikk veldig mye penger igjen for ham.

Nå har det jo roet seg litt rundt Ashley, og hvis han skulle klare å hente en god manager vil han nokk få en enda større skare som er villig til å gi ham en ny sjangse. Å få Owen på en ny kontrakt vil også være positivt, evt en ny god spiller i Januar.
« Siste redigering: 16. Des. 2008, 11:55 av annern »
(     ""    )
 \   NU  /
   \ FC /
     \  /

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1458 på: 16. Des. 2008, 12:14 »
Jeg synes Ashley har gjort to feil.

1. Ansette en personlighet som Keegan dersom han ville at manageren skulle være i et team.
2- Ansette Llamblias når Mort dro.

Utover dette synes jeg det meste har vært bra, og er spesielt godt fornøyd med overgangsvinduet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1459 på: 16. Des. 2008, 12:59 »
Ashley skal ikke ha ros for overgnasvinduet. Riktignok har han sagt at vi skal ha inn unge spillere, men jeg kan vanskelig tro at det er han som har funnet spillerne. For at Bassong, Coloccini og Jonas kom til klubben skal speidenettverket vårt ha æren for. Ashley gikk i pluss i sommervinduet så han innsats skal ikke berømmes.

Jeg ønsker meg en eier som gir mer penger enn det Ashley har gitt til transfer. Jeg mener for all del ikke at vi skal bli et nytt Chelsea, men heller et nytt Aston Villa. Dette er etter min mening et godt eksempel på hvordan en klubb skal styres av nye eier. Lerner har gitt manageren solide midler, men like viktig har han gitt O'Neill tilitt også i dårlige perioder. Vi vet alle hvor de er nå.

Måten Ashley har taklet fotballfaglige avgjørelser har vist at han mangler innsikt. Keegan fungerer ikke i et team og sparkingen av Allardyce vitner også om lite forståelse av fotball. Samtidig skal vi ikke glemme at mange av de andre klubbene er verre stilt enn oss så det er ingen katastrofe at Ashley blir, men jeg håper at vi blir solgt slik situasjonen har blitt.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1460 på: 16. Des. 2008, 13:18 »
Hvorfor skal man dømmes etter antall kroner man bruker på transfers? Er det ikke bedre å se på spillerne man får for pengene?

At Villa er så blåste at de bruker 12 MP på en middelmådig spiller som Milner er på ingen måte et godt ekesempel på hvordan en god klubb skal drives. Arsenal derimot er et godt eksempel, kvalitetsspillere til slikk og ingenting. Jeg skjønner virkelig ikke den klagingen over netto brukt sum i sommer, vi fikk da gode spillere inn gjorde vi ikke?

Ja, vi skulle nok hatt en VB til, og da hadde sommeren vært mer eller mindre komplett. Jeg føler vi har fått langt mer valuta for pengene våre ennd et Villa har fått for sine..

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1461 på: 16. Des. 2008, 14:21 »
Ashley skal ikke ha ros for overgnasvinduet. Riktignok har han sagt at vi skal ha inn unge spillere, men jeg kan vanskelig tro at det er han som har funnet spillerne. For at Bassong, Coloccini og Jonas kom til klubben skal speidenettverket vårt ha æren for. Ashley gikk i pluss i sommervinduet så han innsats skal ikke berømmes.

Vi hadde aldri hatt disse spillerne uten Ashleys speidernettverk og hans ambisjon for klubben. Dette var jo virkelig noe han iverksatte.. Så han bør virkelig ha skryt for det mener nå jeg. Bassong og Jonas er spillere ingen her hadde hørt om... Og de er jo verd sin vekt i gull for en slikk og ingenting.

Allardyce sparkingen virker uforståelig, men han står jo for en annen type fotball og tankegang en det ser ut til at Ashley står for. Og Derfor fant han det nok best å avsette mannen. Keegan var supporternes mann, noe mer en det kan man ikke forvente at Ashley skal vite om han. Og han fortalte Keegan at det vill komme inn en Director Of Fotball. Da trodde vell han at han hadde fått i pose og sekk... en manager supporterne ville elske, og et godt system som ville sikre klubben morgendagens helter.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1462 på: 16. Des. 2008, 14:55 »
Men for guds skyld, såklart skal Lerner berømmes!
Se på hvor Aston Villa er nå? Bør ikke det være bevis nok.
Så ser du hvor vi er. Ashley har nok gode tanker for klubben, men han har gjort langt flere feil enn bare Keegan-farsen. Vi kan ikke gå gjennom et transfervindu med hensikten å spare penger. Vi kan heller ikke bevege oss dit vi vil om vi skal fortsette med en slik supertynn stall. Vi trenger også en mann på toppen som ser de sportslige sidene av ting. Ashley har for meg virket som en gutt som trengte noe å leke med. Han sparket Big Sam og byttet han ut med Keegan som et slags PR-stunt for å gjøre seg populær blant fansen. Det skapte rettmessig større optimisme på Tyneside enn det vi har sett siden Sir Bobby var her, men da må han også skjønne at han er nødt til å stå inne for de ideene King Kev har. Ellers var det bare en fattig, fantastisk uprofesjonell ting å gjøre.
Jeg syns uansett manageren skal ha siste ordet i spillervalg. Ellers virker litt av vitsen med det å være manager borte. Dersom ikke vår neste manager, dersom vi forblir under dagens regime, får lov til å si nei til de spillerne Wise anbefaler, er noe galt. Det er ikke Wise som sitter å blir vurdert på lagets innsats, det er alltid manageren.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1463 på: 16. Des. 2008, 15:20 »
Har jeg skrevet noen steder at Lerner ikke skal ha kred for å være med å gjøre Villa inn til en god klubb??

Eneste jeg skrev er at Arsenal er et langt langt bedre forbilde enn Villa, og det står jeg ved. Og det tror jeg faktisk alle som har fulgt med på PL de siste 10 årene er enige i også.

Man trenger ikke å gå inn et vindu med hensik å spare penger, men det gjorde vi da vel heller ikke? Vi kjøpte de spillerne vi følte hadde behov for, og som ville komme. Ja, vi burde hatt en VB, men det har blitt diskutert 1000ganger.

At Big Sam ble sparket synes jeg også var synd, men jeg kan forstå det da det var Fred som ansatte han. Det er ikke uvanlig at nye eiere vil ha ny struktur og ledelse i klubben, som igjen er diskutert 1000 ganger.

Om du Kristoffer synes en manager bør ha siste ordet er helt greit, men det betyr ikke at det er oppskriften for at Newcastle skal lykkes. Keegan er først og fremst en motivator, og dersom han hadde fungert i systemet som Ashley la opp tror jeg virkelig vi hadde gjort det svært svært godt. Og det UTEN å bruke mangfoldige millioner hvert år å sette klubben i gjeld gang på gang.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1464 på: 16. Des. 2008, 16:36 »
Manageren skal ALLTID ha siste ord i overgangssaker. Men om han er alene om avgjørelsene, eller om han jobber i et team med en DoF, speidere og kanskje styreformannen, er uvesentlig. Men når man tar et valg, må man være bevisst på hva man ansetter. Å ansette Kevin Keegan til å jobbe i et team med en kar som er på alder med hans egne "disipler" som har fått myndighet til å bestemme over Keegan, det blir helt feil. Det er en fantastisk idiotisk ting å gjøre.

Mort og Ashley hadde muligheten til å sparke Big Sam i det de overtok, hvis de mente han var feil mann. De lot han få fortsette, men de skjøv han langt foran seg straks det begynte å butte litt imot. De turte ikke gi ham en ordentlig sjanse. Der gjorde Ashley sin første grove feil.

Andre feil var ansvarsfordelingen mellom Jimenez/Vetere/Wise og Keegan. Det er åpenbart for alle og enhver at de fire ikke sto på likefot. Jimenez og Wise fikk åpenbart grønt lys til å styre sitt show, mens Keegan ble sittende midt imellom, i den tro at han hadde myndighet, men egentlig ikke hadde det. Keegan ville bruke pengene på en gammel kjenning fra Man City (Richard Dunne), men mannen med pengesekken sa nei. Ja, Keegan ga grønt lys for Coloccini, men er det virkelig noen som tror at Wise og Jimenez hadde backet unna om Keegan hadde sagt nei til Colo? Det var jo åpenbart at Jimenez ville bruke sine kontakter i spania, til å sikre oss spillere derfra. Hvor stort kontaktnett Jimenez og Vetere hadde ellers i verden er jeg veldig usikker på. For all del, Coloccini og Jonas har vært solide forsterkninger. Og jeg takker og bukker for at de er her. Men jeg skulle gjerne hatt en rutinert midtstopper med lang fartstid i PL (Dunne) i tillegg.

Og så var det alle de merkelige ryktene på transfer deadline day da.
Og ikke minst et stort spørsmålstegn rundt hvilke to spillere vi til slutt endte opp med. Halve laget ble visstnok forsøkt solgt unna, og vi henter inn Nacho Gonzales? På lån! Uten kjøpsopsjon! Og jeg vet ikke helt om en ung, lovende spissreserve var det vi trengte mest her i verden. Og så var det da salget av Milner. Latterlig.

Nå er det snart jul, og vi har altfor mange spillere hvis kontrakt går ut etter sesongen. Det er ikke bare Owens kontrakt som burde vært fornyet for evigheter siden. Hadde vi bare vært i stand til å tenke langsiktig...
På tross av flotte, supre tanker i 2007, så har ikke Mike Ashley tenkt det spor mer langsiktig enn sin forgjenger.
Bortsett fra å redusere gjelda vår betraktelig har han ikke gjort en dritt bedre enn sin forgjenger.

Ja, et salg vil føre oss inn i nytt og ukjent farvann, men jeg mener bestemt at det farvannet vi befinner oss i nå er altfor farlig, og jeg er helt sikker på at hvilket farvann vi enn seiler inn i ved et salg, vil være bedre enn der vi er nå.
Vi er heldige med at det er lag som gjør det enda verre enn oss. Det er ingen selvfølgelighet, med den elendige sesongen vi har hatt så langt.

Og sier det ikke også noe om Mike Ashley at han straks det begynner å blåse kraftig motvind, selger seg ut, slipper sine nære venner Jimenez og Vetere til nye jaktmarker, og setter inn en høyst midlertidig manager, som står for mye av det samme som Keegan, administrativt sett.

Bare for å oppsummere Mike Ashleys feil:
1. Sparkingen av Big Sam.
2. Rollefordelingen Jimenez/Wise vs. Keegan
3. Opptreden i overgangsvinduet. Sentrale klassespillere ut, ingen er fullt ut erstattet. Og ikke minst, overgangsvinduets aller siste timer.
4. Behandlingen av Kevin Keegan
5. For mange gode spillere uten kontrakt til sommeren.
6. Stikker med halen mellom beina så straks det begynner å blåse.
7. Har ventet og drøyet og spekulert i Michael Owens fremtid

Det Mike Ashley har gjort bra er:
1. Redusere klubbens gjeld BETRAKTELIG
2. Ansatte åpenbart dyktige folk som Jimenez og Vetere.
3. Skapte ny optimisme med ansettelsen av Keegan
4. Ga oss gode spillere som Jonas og Coloccini - via nevnte Jimenez og Vetere.

Ja, det er vel egentlig det.
Kan man med dette virkelig si at det positive veier opp for det negative?
Åpenbart IKKE i mine øyne.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #1465 på: 16. Des. 2008, 16:47 »
3. Opptreden i overgangsvinduet. Sentrale klassespillere ut, ingen er fullt ut erstattet. Og ikke minst, overgangsvinduets aller siste timer.

Stusset litt på denne.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1466 på: 16. Des. 2008, 17:38 »
Emre gikk ut. Han har ikke blitt erstattet.
Milner gikk ut. Vi har Jonas, men han er ikke direkte en erstatning.

Jeg vil karakterisere begge som sentrale klassespillere.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1467 på: 16. Des. 2008, 17:40 »
Angående Big Sam sparking så syntes ikke jeg det er et godt nok arrgument at man vil ha inn ny struktur og at man ikke er for den type fotball han spiller. En mann med Allardyce resultater fortjener mer enn en halv sesong på å vise at han takler oppgaven. Å fjerne han etter så kort tid mener jeg da vitner om dårlig fotballforståelse. Men som sagt er dette er disuktert mye fra før av.

Arsneal er selvfølgelig et mye bedre forbilde enn det Villa er. Jeg har heller aldri hevdet noe annet. Men Wengers suksess kommer av at han har fått utvikle Arsenal på sin måte. Da han tok over Arsenal holdt han ikke på med den ungdomspolitikken som han holder på med nå. Som jeg skrev så er dette et godt eksempel på hvordan NYE eiere kan styre klubben. Med solide transfermidler og en god manager som får tilitt kommer resultatene etter hvert. Å satse på junioravdelingen er selvfølgelig noe jeg støtter, men det tar lang tid før dette gir suksess. Dette skal også satses på slik at juniorspillere etter hvert kan komme opp i a-laget.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1468 på: 16. Des. 2008, 18:34 »
Joakim: Halvparten av det du skriver basserer du på antagelser og rykter. Det er derfor ikke relevant, og du burde ikke ta det med i dine betraktninger.. Hva som står i sladreavisene om hva som skjedde den siste dagen i transfervinduet er svært lite viktig.

Bare for å oppsummere Mike Ashleys feil:
1. Sparkingen av Big Sam.
Denne var også jeg i mot. Men jeg kan se hvorfor Ashley gjorde det, bannere med "Fat Sam Out" og massive pipekonserter mot en manager som Ashley ikke ansatte, ikke rart han sparket han til slutt.
2. Rollefordelingen Jimenez/Wise vs. Keegan
Om dette er en feil eller ikke vet vi ikke. Ja, det var en feil med Keegan. Men dette systemet kan funke utmerket med andre managere.. Dessuten vet vi ikke hva som faktisk skjedde så her er du bare ute å synser.
Klassespillere!?

Emre som knapt har spilt fotball de to siste årene kan knapt kalles et tap for Newcastle. Dog er jeg enig i at jeg gjerne skulle sett en lik spillertype inn..
Og Milner som ble kjøpt for latterlige 12MP er på ingen måte en KLASSESPILLER. Og hvorfor er ikke Jonas en direkte erstatning? Samme arbeidskapasitet, samme posisjon, bare langt bedre på alt annet!!
4. Behandlingen av Kevin Keegan
Nok engang synsing, vi vet ikke hva som har skjedd her.
5. For mange gode spillere uten kontrakt til sommeren.
Det vet vi vel ikke før sommeren kommer gjør vi vel?
6. Stikker med halen mellom beina så straks det begynner å blåse.
Enig.
7. Har ventet og drøyet og spekulert i Michael Owens fremtid
Sikkert mange grunner til dette. Men jeg føler meg sikker på at Owen ikke har noen mindre grunn til å skrive under for Newcastle nå enn han hadde hatt for 5-6 måneder siden.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1469 på: 16. Des. 2008, 18:42 »

Arsneal er selvfølgelig et mye bedre forbilde enn det Villa er. Jeg har heller aldri hevdet noe annet. Men Wengers suksess kommer av at han har fått utvikle Arsenal på sin måte. Da han tok over Arsenal holdt han ikke på med den ungdomspolitikken som han holder på med nå. Som jeg skrev så er dette et godt eksempel på hvordan NYE eiere kan styre klubben. Med solide transfermidler og en god manager som får tilitt kommer resultatene etter hvert. Å satse på junioravdelingen er selvfølgelig noe jeg støtter, men det tar lang tid før dette gir suksess. Dette skal også satses på slik at juniorspillere etter hvert kan komme opp i a-laget.

Arsenals suksess kommer av at de hadde et system som fungerte i praksiss, med David Dein og et  stort nettverk av speidere som fant spillere over hele verden. Wenger og Dein plukket så ut de spillerne de mente var det beste for klubben.. Disse spillerne ble kjøpt for slikk og intenting. Og det er slik man bygger en klubb i lengden. Når Wenger kom til Arsenal kjøpte han spillere som Anelka, Petit osv.. Dette var spillere som hadde slått gjennom til en viss grad i Frankrike, og spillere som få andre klubber var ute etter. Akkurat som Bassong var for oss..

Jeg bundrer Villa for hva de har fått til. Men de har brukt enorme summer med penger på mange spillere, og mange av de har ikke slått til heller. Jeg er enig i at man må bruke penger for å lykkes, men jeg synes ærlig talt at Villa ikke har fått mye valuta for pengene sine. Hvertfall ikke enda...

Milner 12MP
Davies 8MP
Cuellar 8MP
Shorey 4Mp
Luke Young 4MP

Det er mye penger for en gjeng med "middelmådigheter". Den eneste virkelig gode etter min mening er Davies som er en fantastisk stopper.