20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679370 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #1035 på: 09. Okt. 2008, 20:17 »
Vel, Jimenez' lojalitet ligger nok til Mike Ashley og Dennis Wise.
Ikke til Newcastle United.

Selv om han utvilsomt har god oversikt over unge, spennende spillere rundt om i verden, så har han ikke bare fungert som en speider. Han er vel så skyldig som både Ashley, Wise og Llambias i at Keegan følte seg presset ut. Og sånn sett mener jeg ikke han er noe stort tap. Det finnes mange gode speidere der ute. Og klubben skal ha ressurser nok til å klare å finne noen av dem.

Nå venter jeg bare at Vetere forsvinner. Hvis ikke kan han gjerne fortsette som speider for min del.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1036 på: 09. Okt. 2008, 20:22 »
Hvorfor mener du han er skyldig i at Keegan ble presset ut? Jeg har aldri lest at han er en av de som tok de store avgjørelsene, slik jeg har fortstått det har han hatt ansvaret for å finne spillere samt gjøre forhandlinger. Ikke ha det avgjørende ordet..

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1037 på: 09. Okt. 2008, 20:26 »
Enig med Kesse. Jimenez har vel ikke hatt noe med at Keegan ble presset ut å gjøre?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1038 på: 09. Okt. 2008, 20:44 »
Jeg har forstått det som at han - sammen med Wise, hovedsaklig bestemte hvilke spillere som skulle inn og ut, og såvidt jeg vet hadde han ansvaret for å forhandle frem avtaler med de spillerne vi bestemte oss for at vi skulle ha. Hvis det stemmer at Wise og Jimenez har sagt ja til forslag fra Keegan, men ikke fulgt opp det, så har Jimenez en enda større del av skylda.

Han har jo hatt tittelen "Vice President (Player Recruitment)" og ikke vært noen typisk speider. Han har hatt en mer betydningsfull rolle enn som så. Og jeg har forstått det som at han hele tiden har vært Wises høyre hånd. Som Wises høyre hånd har han hatt et ord med i laget ved de fleste anledninger, såvidt jeg har forstått.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1039 på: 10. Okt. 2008, 00:21 »
Har vel også oppfattet det slik, jeg også. Litt synd at vi mister en slik resurssterk person, men etter hvordan han vistnok har utført sitt arbeide i klubben mens King Kev var her, var dette strålende nytt.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1040 på: 10. Okt. 2008, 10:10 »
Selvfølgelig har Jimenez hatt en viss rolle i finne spillere, delta i diskusjon og hvem de trenger, samt forhandle med div klubber. Men det er ikke han som har hatt den siste ordet.. Det er ikke Jimenez som har sagt til Kev at han ikke får kjøpe den og den spilleren fordi Xisco kommer inn i stedet. Det er Wise som har det siste ordet, og Jimenez har kun gjort det han har fått betalt for å gjøre, nemlig å finne spillere som kan forsterke Newastle.

Og dersom dere faktisk har rett, så hadde det ikke brydd meg et sekund. Keegan er ferdig i Newcastle, og dersom vi ønsker at denne klubben skal fremover så må vi beholde på de som faktisk har noe å gjøre i en fotballklubb. Nå kaster vi ut den ene fotballsterke personen etter den andre, mens det er klovner på vei inn.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1041 på: 11. Okt. 2008, 16:33 »
Men kjære vene snille Kesse, Jimenez og Wise er veldig gode venner. Det vet vi godt. Det er ikke sånn at Jimenez bare "gjorde det han fikk beskjed om". Sånn teoretisk sett, så gjorde han nok det. Men det betyr ikke at Jimenez har blitt "brukt" av Wise for å undergrave Keegan. Jimenez har jo sammen med Wise jobbet aktivt for å gå i mot Keegan. Selv om det teknisk sett er Wise som har siste ordet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1042 på: 12. Okt. 2008, 09:15 »
http://www.mirror.co.uk/sport/football/2008/10/12/freddy-shepherd-tells-mike-ashley-to-get-real-over-newcastle-united-sale-price-115875-20795180/

På tide at det skjer noe snart angående dette salget. Begynner å bli lei av ventingen nå. Ashley MÅ senke prisen om dette her stemmer.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1043 på: 12. Okt. 2008, 11:56 »
Men kjære vene snille Kesse, Jimenez og Wise er veldig gode venner. Det vet vi godt. Det er ikke sånn at Jimenez bare "gjorde det han fikk beskjed om". Sånn teoretisk sett, så gjorde han nok det. Men det betyr ikke at Jimenez har blitt "brukt" av Wise for å undergrave Keegan. Jimenez har jo sammen med Wise jobbet aktivt for å gå i mot Keegan. Selv om det teknisk sett er Wise som har siste ordet.

Jeg er klar over at Jimenez og Keegan mest sannsynlig ikke var på bølgelengde hele tiden. Men takk gud for at vi hadde Jimenez og ikke lot Keegan ha full kontroll, da hadde vi aldri hatt Colo og Jonas, da hadde vi heller hatt Lennon og Dunne/Cambell.

Det jeg mener er at Jimenez har blitt ansatt for å finne spillere, han har gjort jobben sin. Hva annet kan man forvente!?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1044 på: 12. Okt. 2008, 12:24 »
Det du sier nå er jo indirekte at du støtter Ashleys valg i å frata Keegan oppgaven med å kjøpe/selge spillere. Med andre ord, du har ingen tiltro til Kevin Keegan.

Så hva er egentlig poenget ditt?

Greit nok, uten Jimenez/Vetere ville vi aldri hatt Jonas og Colo. Men det betyr ikke at vi nødvendigvis ville fått dårligere spillere i stedet. Og det er vel ingen som har ment at Kevin Keegan ikke trenger gode medarbeidere. Han kan ikke gjøre alt selv. Men det var jo strengt tatt ikke Keegan som bestemte at Newcastle skulle kjøpe Colo og Jonas. Og da faller det hele på sin egen urimelighet.

Colo og Jonas er to gode spillere. Men det finnes flere gode spillere der ute i den store, vide verden.
Og jeg hadde ikke takket nei til en mann som Dunne eller Campbell.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1045 på: 12. Okt. 2008, 12:44 »
Det jeg egentlig vil frem til er at vi må komme oss videre, og da burde vi hatt med Jimenez. Det er surt at Keegan stakk, men jeg gidder ikke å surmule noe mer over han. Han vil mest sannsynlig ikke komme tilbake, og da burde vi gjøre alt vi kan for å beholde de mest fotballdyktige i Newcastle uavhengig av hva som har skjedd før.

Kenneth Santa Cruz Bassan

• Supersub
  • Sweet fish
    • Vis profil
    • Dawn of retaliation
« Svar #1046 på: 12. Okt. 2008, 13:04 »
Jiminez går sannsynligvis til Tottenham.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1047 på: 12. Okt. 2008, 13:39 »
Jiminez går sannsynligvis til Tottenham.
tatt ut av luften eller bare vår naturlige sjalusi på tottenham?:)
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1048 på: 12. Okt. 2008, 14:36 »
Tipper da egentlig at KK godkjente spillere som Colo og Jonas selv om dette ikke var hans egentlige førstevalg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #1049 på: 12. Okt. 2008, 15:02 »
Meanwhile, sources suggest that Indian billionaire Anil Ambani may be ready to revive his interest in a Newcastle takeover.

The Sunday Sun can confirm that Ambani did make serious inquiries about a bid for United in the summer, and has not ruled out an official approach.

But the revelation that owner Mike Ashley has underwritten Newcastle?s debts rather than settled them out of his own pocket is understood to be a new concern for would-be buyers.