20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 678975 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #780 på: 16. Sep. 2008, 18:21 »
Tippar vi ligg på botnen 1 januar, uten ny eigar og uten ny manager...

Akkurat så ille er det vel strengt tatt IKKE. Klubben har gode spillere bare de kommer tilbake fra skade og kommer i form, og selv om Ashely (eller en eventuell ny eier) skulle streve med å finne en ny manager så er ikke Hughton født igår han heller. Jeg ofrer ikke nedrykk en tanke annet enn at jeg avskriver det her nå.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #782 på: 16. Sep. 2008, 21:15 »
Det jeg ikke skjønner er hvorfor vi sparka Big Sam, hvis målet hele tiden var å klare seg på småpenger gjennomå bygge opp akademiet og hente billige spillere? Allardyce er bedre på dette enn KK, selv om jeg selvfølgelig liker KK mye bedre enn SA.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #783 på: 16. Sep. 2008, 21:18 »
Jeg syns jo den gang at det å sparke Big Sam var idiotisk, og et tegn på at Ashley ikke hadde denne ryggraden til å støtte en manager når det buttet litt i mot. Selv om Allardyce gjorde ting feil syns jeg fortsatt det var ganske feil.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #784 på: 16. Sep. 2008, 21:22 »
Og jeg var/er enig med deg, akkurat som nå, da jeg mener det er feil at KK må vike for DW.
MA har foretatt seg noen rare krumspring dette året.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #785 på: 16. Sep. 2008, 21:35 »
Synes ikke det Ashley har gjort er så galt jeg, ihvertfall ikke når vi ser hvilken tilstand klubben var i da han kjøpte den fra Shepherd og Hall!

http://www.football-finances.org.uk/newcastle/2007/index.htm

PS! Er det ikke nå også en liten mulighet for at vi får Shepherd tilbake også? Leste litt om at han var spurt av 2 forskjellige investorer om å fonte eller joine dem..........
« Siste redigering: 16. Sep. 2008, 21:39 av Frode »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #786 på: 16. Sep. 2008, 21:40 »
Økonomisk er en ting, men viktigste måten vi oppnår gode økonomiske resultater er gjennom sportslig suksess. Ashley har i mine øyne ikke styrt klubben sportslig forsvarlig.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #787 på: 16. Sep. 2008, 21:43 »
Økonomisk er en ting, men viktigste måten vi oppnår gode økonomiske resultater er gjennom sportslig suksess. Ashley har i mine øyne ikke styrt klubben sportslig forsvarlig.

Nja, hadde Keegan fortsatt vært manager så hadde du vel vært fornøyd? Det er vel kun der han har sviktet mener jeg. Til gjengjeld så er det en STOR bommert. Men kjøpene i sommer, samt andre ting har gjort Newcastle til en sunnere klubb...

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #788 på: 16. Sep. 2008, 21:50 »

Enig Kristoffer. Selvfølgelig har Ashley gjort en viktig og verdifull jobb med å rydde opp i en stadig voksende gjeld og skrantende økonomi. Men nå virker det som det har gått utover måten klubben drives på, og dermed skyter Ashley og co seg litt i foten.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #789 på: 16. Sep. 2008, 21:52 »

Nja, hadde Keegan fortsatt vært manager så hadde du vel vært fornøyd? Det er vel kun der han har sviktet mener jeg. Til gjengjeld så er det en STOR bommert. Men kjøpene i sommer, samt andre ting har gjort Newcastle til en sunnere klubb...

Jeg hadde vært litt mer fornøyd hvis Keegan fortsatt var manager. Men måten en del ting har blitt håndtert på hadde jeg fortsatt stilt spørsmålstegn ved. Keegan har min fulle forståelse og sympati for at han gjorde som han gjorde, dermed er jeg altså enig i at styret aldri burde gjort noen av de tingene de har gjort denne sommeren!

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #790 på: 16. Sep. 2008, 21:52 »

Med den stallen vi har pr dags dato er det langt fra sportselig forsvarlig av Ashley. Nok en gang er serien over i september pga for liten stall. Nok en gang topper vi skadelisten i PL. At man selger en spiller som Milner uten å ha en erstatter klar er en skandale. Faye som var en av våre mest stabile spillere i fjor ble solgt for småpenger å regne. En spiller som både kan spille midtstopper og defensiv midtbane hadde vært gull verdt å ha i stallen. I tillegg har vi bare en ren venstre og høyreback. Begge er skadet. At Butt og Guthrie er de to som skal styre den sentrale midtbanen gjennom denne sesongen er håpløst. Dette kan fort ende med nedrykk.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #791 på: 16. Sep. 2008, 21:53 »

Selvfølgelig hadde jeg vært fornøyd dersom Keegan hadde vært manager, og fått bestemt hvem han ville ha og ikke ha. Men det skjedde jo ikke. Når vi atpåtil har en skammelig tynn stall er ting alt annet enn bra nok.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #792 på: 16. Sep. 2008, 21:59 »
PS! Er det ikke nå også en liten mulighet for at vi får Shepherd tilbake også? Leste litt om at han var spurt av 2 forskjellige investorer om å fonte eller joine dem..........

Leste noe om dette på icNewcastle idag ja. Slik jeg forsto det så var det 2 ulike grupper som kunne være interesserte i et oppkjøp som hadde kontaktet Fat Fred. Akkurat hva man skal syns om det, vet jeg dog ikke. Fat Fred drev nok klubben litt mer etter hjertet enn etter hjernen noen ganger, i tillegg var vel heller ikke Fat Fred spesielt popoulær blant fansen av åpenbare årsaker. Men han har i det minste et hjerte for Newcastle United Football Club og akkurat nå vil nok det bli veldig satt pris på av the Toon Army. Kanskje ett styre med styrtrike eiere med Fat fred i spissen i samarbeid med "noen fornuftige sjeler" kunne vært tingen?

Egentlig så liker jeg ikke å gjenåpne et avsluttet kapitel, men med dagens situasjon så virker vel egentlig det meste interessant?

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #793 på: 16. Sep. 2008, 22:01 »

Med den stallen vi har pr dags dato er det langt fra sportselig forsvarlig av Ashley. Nok en gang er serien over i september pga for liten stall. Nok en gang topper vi skadelisten i PL. At man selger en spiller som Milner uten å ha en erstatter klar er en skandale. Faye som var en av våre mest stabile spillere i fjor ble solgt for småpenger å regne. En spiller som både kan spille midtstopper og defensiv midtbane hadde vært gull verdt å ha i stallen. I tillegg har vi bare en ren venstre og høyreback. Begge er skadet. At Butt og Guthrie er de to som skal styre den sentrale midtbanen gjennom denne sesongen er håpløst. Dette kan fort ende med nedrykk.

Akkurat salget av Faye er det vel litt vanskelig å kritisere hvis han faktisk ønsket seg bort. Likte det ikke selv heller, men hvis Faye selv ville vekk så var det riktig å selge ham.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #794 på: 16. Sep. 2008, 22:01 »
FFS kan hiolde seg vekke. Bedre å vente på den rette kjøperen