20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679170 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #765 på: 15. Sep. 2008, 23:20 »
Er ikke så begeistra for de folka der. Vil heller ha Ambani

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #766 på: 16. Sep. 2008, 00:09 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article4761813.ece

Enig i mye av det som blir skrevet her. Noe av det jeg arugmenterte for i går også.. Newcastle fansen er ikke så fantastiske som vi selv skal ha det til. Og vi må ta på oss mye av skylden for at vi nok engang er ute å kjøre.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #767 på: 16. Sep. 2008, 07:24 »
Det kommer til og valse av rykter ti vi evt. får våre nye eiere. Jeg tror det ikke før vi får se det. .
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #768 på: 16. Sep. 2008, 11:42 »
http://www.timesonline.co.uk/tol/sport/football/premier_league/newcastle/article4761813.ece

Enig i mye av det som blir skrevet her. Noe av det jeg arugmenterte for i går også.. Newcastle fansen er ikke så fantastiske som vi selv skal ha det til. Og vi må ta på oss mye av skylden for at vi nok engang er ute å kjøre.

Ja, fleire her inne spm burde lese den linken. Mykje bra der. Og dette med ny eigar likar eg igrunn ikkje heilt...

ripsgard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #769 på: 16. Sep. 2008, 12:39 »
blir vi kjøpt opp av microsoft så vil vi være en av verdens rikeste klubber regner jeg med. litt avhengig av at bill ikke er så kjip på kronene:)
Jeg skal slutte å HATE! Manchester united den dagen ei stum dame kan fortelle en døv mann at ei blind jente hadde sett en lam gutt sykle!

Bad Religion

• Kaptein
  • ptthunem.no
    • Vis profil
« Svar #770 på: 16. Sep. 2008, 12:45 »

Synst den artikkelen var VEL hard og ikkje minst subjektiv. Joda var endel som kan stemme, men mykje dritt av ein fyr som tydelegvis ikkje har så mykje overens til Newcastle.
Trade your prayer of Salvation
for a logical solution!

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #772 på: 16. Sep. 2008, 15:48 »
må virkelig si at jeg ikke skjønner helt all den voldsomme kritikken mot Ashley når ingen egentlig vet hva som skjedde.

Skjønner at man blir forbanna, det ble jeg og når Keegan gikk, men hatmeldinger og demonstrasjoner midt under en kamp? Det vitner mer om å få utløp for egen frustrasjon fremfor reflektert kritikk retta mot den som faktisk har skylda.

Vi vet ikke hva som skjedde bak lukka dører.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #773 på: 16. Sep. 2008, 16:08 »
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #774 på: 16. Sep. 2008, 16:10 »
Jeg synes denne artikkelen er et makkverk av dimensjoner.
Journalisten skjærer ALLE over én kam. Og han ser ut til å hevde at Mike Ashley er en gudsbenådet herremann som gjorde et sjakktrekk i å sette Dennis Wise til å forvalte pengene sine, og sette Kevin Keegan til å trene laget, uten å la han bestemme en døyt om hvem vi skal kjøpe og selge.

Han sier at alle Newcastle-fans er idioter, som tror at verden blir så veldig mye bedre bare man er geordie. Han sier fansen forventer topp 4 hver eneste sesong, han sier fansen er den store, stygge ulven.
Jeg er uenig.

Okey, til tider er fansen klubbens egen verste fiende. Men samtidig har vi en tradisjon for styreformenn totalt uten ryggrad. Spesielt gjaldt det Freddy Shepherd. Mannen eier ikke ryggrad, og får meg til å fremstå som en kandidat til nobelprisen i økonomi. Det er den mannen som ALLTID snudde kappa etter vinden. Straks fansen begynte å bli litt utålmodig, så svarte han med å gi manageren "a vote of confidence", bare for å sparke vedkommende tre måneder senere.
Når Hall-klanen begynte å bli skeptiske til vår gamle mester Robson, så sa han "okey. Dere har pengene. Her har dere managerens hode på et fat", og like etterpå ansetter han Graeme Souness på råd fra Alan Oliver.

Og såvidt meg bekjent er ikke Shepherd den eneste.
Denne klubben har kun én, maks to virkelig suksessfulle managere.
Og da tenker jeg ikke på Kevin Keegan.

Det var mannen som ledet oss på Jackie Milburns tid, og mannen som ledet oss til seier i Fairs Cup i 1969.
Siden har vi vært en fotballklubb som har vært preget av særdeles hyppige managerskifter. På 80-tallet mistet vi i tillegg alle de store talentene fra Newcastle og omegn.
Vi hadde ikke råd til å beholde Gazza, Waddle, Beardsley og gikk glipp av talenter som Bruce, Shearer og Carrick fordi vi ikke hadde et godt nok system for å ta vare på de unge spillerne. Likevel måtte managere gå omtrent hver eneste sesong, fordi vi ikke greide å levere stabilt gode resultater. Fansen ble utålmodige, og styret kastet manageren på sjøen.

Selv Jack Charlton ble kastet på sjøen av Newcastle, etter svært kort tid i sjefsstolen.

Er det virkelig fansen som er den store, stygge ulven?
Mike Ashley kunne jo ha forandret på en eldgammel tradisjon i Newcastle. Akseptert at Sam Allardyce ikke var hans førstevalg, men støttet ham 110%, gitt ham penger, gitt ham tillitt og latt ham bygge et nytt Newcastle-lag på sin måte.
Han kunne latt Allardyce fått håndplukke en Director of Football, som han kunne ha samarbeidet godt med. Han kunne ha hentet inn Jimenez og Vetere uansett, og ansatt dem som sjefsspeidere. Mike Ashley kunne brutt en eldgammel tradisjon i Newcastle United.

Eller han kunne gjort det samme med Kevin Keegan. Latt Keegan plukke en DoF, riktignok basert på visse kriterier, og vedkommende måtte selvsagt vært en Ashley også kunne samarbeidet med. Han kunne ha lagt en viss sum penger på bordet og sagt: Dette er ditt budsjett. Det gjør du som du vil med. Vil du ha mer penger, må du selge først.

Han kunne ha grepet inn i konflikten mellom Wise/Llambias og Keegan, og roet gemyttene før det gikk over styr.

Mike Ashley er ikke Newcastle Uniteds saviour.

Og jo, Kevin Keegan er The Messiah!
Han gjorde et skrøpelig bunnlag i daværende 2.divisjon til et topplag i PL. Og det på kun to og et halvt år.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

sefflol

• Flaskebærer
  • *
    • Vis profil
« Svar #775 på: 16. Sep. 2008, 16:45 »
syns litt synd på karn, men som sagt liker jeg han ikke etter hans behandling av klubben den siste tia. hadde ikke han lovet masse penger til spillerkjøp? hvorfor i H.... dro millner? greit at han har "betalt en skynkende skute" opp til havoverflaten igjen, stått sammens med publikum under kampene i DRAKT!!! sykt! ingen andre som gjør det! Han har gjort mye galt og vist mye bra. han har jo fyrt opp under ryktene om nye investorer til klubben som kunne "kansje" dele ansvaret med han selv. men så langt kom han aldri før han ble uvenn med king kev? uansett gjør Mike Ashley det han kan nå før å finne en ny eier med MASSE penger til klubben, så neste eier kan fylle fansens, spillerne og managerens krav om spillerkjøp Premier League e blitt en likmannsliga. slik jeg ser det, må det være noen med guts som tør "gamble" på newcastle, og det kan ikke være mange som ser så lyst på å kjøpe klubben i en slik dårlig stand den er i pr.dags dato.

god bless newcastle!

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #776 på: 16. Sep. 2008, 16:53 »
Joakim: Selvfølgelig setter den artikkelen alt på spissen. Den er laget for å provosere! Men den har den rett i veldig mye..! Newcastle fansen er ikke bedre enn andre fans i England, Newcastle er ikke en sovende kjempe, Ja - vi trenger et stabilt styre og kontiunitet, akkurat som mange mange andre lag i PL.

Ashley prøvde på noe nytt, å innføre et nytt system, noe som kanskje hadde funket om det ikke hadde vært for at Keegan var manager. Systemet HAR faktisk funket, vi har ikke hatt en så god sommer som dette på mange mange år. Problemet alt det andre som skjedde... Det er kjipt det som har skjedd med Ashley, det er enda kjipere det som har skjedd med Keegan.

Keegan VAR The Messiah, og det kan godt hende han kunne hende han kunne ha blitt det igjen. Desverre ble det ikke slik, og jeg ønsker han ikke tilbake. Nå vil jeg ha en ny eier, ny manager og kontiunitet!!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #777 på: 16. Sep. 2008, 17:13 »
Den ekte fansen til Newcastle, fansen som også reiser på bortekamper og ser laget sitt samme faen, vil jeg påstå at antakeligvis er den beste fansen i PL ihvertfall. Jeg ble faen imponert over hvordan geordiene fremsto på arenaer som OT og Anfield, enda laget ikke gjorde seg fortjent til noe som helst.
Syns stort sett artikkelen er et fullstendig subjektivt angrep på Newcastle, hvor de skjærer alle under en kam, som Jokke sier. Og det er da faen en myte at samtlige Newcastle-fans forventer CL iløpet av en sesong. Newcastle-fansen forventer underholdning, spillere som blør for drakta, og fremgang. Ashley klarte mesterstykket å velge Dennis Wise fremfor Kevin Keegan, blant annet. Han feilet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #778 på: 16. Sep. 2008, 17:49 »
Den artikelen Kesse linker til setter selvfølgelig ting litt på spissen (eller ikke bare litt heller). Men det er også et effektivt virkemiddel for journalister. Klarer man å provosere så oppnår man reaksjoner, og derav oppmerksomhet rundt det aktuelle temaet. Selvfølgelig er den artikelen litt brutal, men den har faktisk noen gode poenger også -enten vi (Newcastle supportere) liker det eller ikke.

Når det er sagt så ser jeg litt tilbake til trådens tema: Ashley ønsker å selge.
MEN
1: det virker som potensielle investorer er skeptiske til å kjøpe nå pga situasjonen\uroen i klubben.
2: samtidig vil det bli vanskelig å finne en ny manager som VIL ha denne jobben, pga usikre fremtidsutsikter med tanke på et eventuelt eierbytte.
3: på toppen av det hele er midtveis i September en tragisk tid å selge klubben på pga overgnagsmarkedet nettop har stengt.

På bakgrunn av dette er jeg litt bekymret for hvordan klubben skal klare å komme seg videre i øyeblikket.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #779 på: 16. Sep. 2008, 17:57 »
Tippar vi ligg på botnen 1 januar, uten ny eigar og uten ny manager...