20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 682698 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #705 på: 14. Sep. 2008, 22:21 »
Ashleys uttalelser i dag har ikkje endra på noke synspunkt her ialfall..
Dømmer etter handlinger ikkje uttalelser.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #706 på: 14. Sep. 2008, 22:27 »
Ashleys uttalelser i dag har ikkje endra på noke synspunkt her ialfall..
Dømmer etter handlinger ikkje uttalelser.

Enig der.
Ashley kunne redda dette. Sir Bobby Robson sa det så bra som ingen andre kunne sagt det. Styreformannen er det viktigste i klubben, dernest manager. Alt annet kommer etterpå. Også en DoF. Ashley skjønte ikke dette, og lot Wise underminere Keegan. Dessverre. Det var feil, og han har hatt flere sjanser til å rette opp dette. Kunne med rette også fjerna en udugelighet som Llambias.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #707 på: 14. Sep. 2008, 22:57 »
Jeg støtter Ashley i alt han sier egentlig. Og jeg ser gjerne at Newcastle har Arsenal som "rollemodell"... Jeg vil heller at vi skal drives som Arsenal enn som Chelsea, uavhengig av hvem som eier oss! Men det som har irritert meg er denne "knivingen" mellom styret og Keegan. Det må være klare retningslinjer på hvem som har ansvaret for hva, og disse retningslinjene må alle være inneforstått med!!

Jeg ser gjerne at Ashley fortsetter å eie Newcastle, men da må Wise komme seg ut. Han er ferdig uansett dersom Newcastle blir solgt! Deretter vil jeg ha en ny manager, gjerne en som er inneforstått med det nye systemet. Jimenez har jo faktisk vist seg å være en jævel på å plukke gode spillere, så han er en mann vi bør ha.

Heller toppklubb om 5år enn Chelsea i dag.

Wise out!!

Var ikke du en av Ashley sine største kritikere for bare inntil noen dager siden? En av dem som ønsket alt og alle ut?

Jeg legger ikke skjul på at jeg har vært og er rimelig forbannet på Ashley. Og det er det flere grunner til som allerede er blitt nevnt av meg og mange andre opp til flere ganger. Dog har hovedproblemet for min del vært Wise.. Men som følge av at Ashley velger å støtte denne byllen så ser jeg heller at BEGGE går, enn at Wise blir. Men dersom Ashley skulle velge å fjerne Wise så får han fornyet min tillit.

Jeg skal heller ikke legge skjul på at mye av mitt sinne mot Ashley kan ha vært noe påvirket av det faktum at jeg var "depresiv" når Keegan stakk av fra Newcastle.

Hovedproblemet, slik jeg ser det, er ikke det at vi mister Ashley. Han er på ingen måte uerstattelig og han har ikke vist seg å være en veldig god eier heller.. Problemet er heller det at vi ikke vet hva som kommer neste gang. Ashley er nok langt i fra den beste eieren vi kan ha, men han er langt i fra den verste også. I tillegg står han for den type bedriftskultur jeg gjerne vil se i Newcastle, det er bare så synd han gjør noen få, men vitale feil!

Som sagt, kreften i Newcastle er Wise og Llamblias fyren. Få de vekk!! Hent tilbake Mort og en ny DOF samt en ny manager.. Det trenger ikke å være Keegan for min del. Hvis ikke, så ser jeg helst at Newcastle selges. Men ikke til hvem som helst..

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #708 på: 14. Sep. 2008, 23:03 »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #709 på: 14. Sep. 2008, 23:10 »
Dessuten er det ikkje mulig og drive Newcastle som Arsenal. Fansen krever resultater.

Og det er nettopp derfor vi aldri vil få de. Uansett hvem som eier Newcastle vil vi aldri bli en toppklubb uten kontuinitet. Neste gang er det noe annet fansen syter for, så vil de ha ut den nye eieren. Vi er inne i en ond sirkel allerede desverre..

Folk tror at Newcastle har et godt utgangspunkt for suksess, og det er jo problemet. 'utgangspunktet er forferdelig, pga etterdønninger fra Shepherd.

Enig, per i dag er det nok 10 klubber i PL som har like godt grunnlag som oss for å lykkes i å bli et topplag. Så hvorfor vi "krever" resultater ser jeg ikke. Vi krever som MortenM sier, fremgang. Vi vil se forbedring !

Vel, om du ser isolert på det sportslige plan har du rett, men Newcastle United er en klubb som per størrelse og fanbase faktisk er next to de som er de 4 store i dag.

Jeg ser ikke den..

Er en klubb "stor" bare fordi man har 50.000 supportere på stadion i stedet for 30.000? Hva er det som gjør Newcastle til en klubb med større potensiale enn Pompey, Blackburn, Everton, Aston Villa, Tottenham feks? Vi har ikke mer penger, vi har ikke bedre spillere, vi har ikke bedre tropp, vi har ikke bedre manager (vi har faktisk ikke det i det hele tatt :b ) , ei heller har vi bedre fans. For verre fans enn Newcastle fans finnes det ikke mange av!! Inkludert meg selv..

Så hvorfor har VI større potensiale enn disse klubbene!?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #711 på: 14. Sep. 2008, 23:12 »
Dessuten er det ikkje mulig og drive Newcastle som Arsenal. Fansen krever resultater.

Og det er nettopp derfor vi aldri vil få de. Uansett hvem som eier Newcastle vil vi aldri bli en toppklubb uten kontuinitet. Neste gang er det noe annet fansen syter for, så vil de ha ut den nye eieren. Vi er inne i en ond sirkel allerede desverre..

Folk tror at Newcastle har et godt utgangspunkt for suksess, og det er jo problemet. 'utgangspunktet er forferdelig, pga etterdønninger fra Shepherd.

Enig, per i dag er det nok 10 klubber i PL som har like godt grunnlag som oss for å lykkes i å bli et topplag. Så hvorfor vi "krever" resultater ser jeg ikke. Vi krever som MortenM sier, fremgang. Vi vil se forbedring !

Vel, om du ser isolert på det sportslige plan har du rett, men Newcastle United er en klubb som per størrelse og fanbase faktisk er next to de som er de 4 store i dag.

Jeg ser ikke den..

Er en klubb "stor" bare fordi man har 50.000 supportere på stadion i stedet for 30.000? Hva er det som gjør Newcastle til en klubb med større potensiale enn Pompey, Blackburn, Everton, Aston Villa, Tottenham feks? Vi har ikke mer penger, vi har ikke bedre spillere, vi har ikke bedre tropp, vi har ikke bedre manager (vi har faktisk ikke det i det hele tatt Smiley ) , ei heller har vi bedre fans. For verre fans enn Newcastle fans finnes det ikke mange av!! Inkludert meg selv..

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #712 på: 14. Sep. 2008, 23:17 »

Jeg ser ikke den..

Er en klubb "stor" bare fordi man har 50.000 supportere på stadion i stedet for 30.000? Hva er det som gjør Newcastle til en klubb med større potensiale enn Pompey, Blackburn, Everton, Aston Villa, Tottenham feks? Vi har ikke mer penger, vi har ikke bedre spillere, vi har ikke bedre tropp, vi har ikke bedre manager (vi har faktisk ikke det i det hele tatt :b ) , ei heller har vi bedre fans. For verre fans enn Newcastle fans finnes det ikke mange av!! Inkludert meg selv..

Utgangspunktet for at Newcastle kan bli en stor klubb er stor nettopp fordi alt ligger til rette for det. De største klubbene har vanligvis store fanbaser, og vi har blant de største i England. Jeg er fullt klar over at vi sitter fint i det for tiden, men det er heller ikke uten grunn at vi av uteforstående blir kalt den sovende kjempen, og har blitt det i lange tider nå.
Fansen til Newcastle er ikke elendig, fansen til Newcastle er bare ekstremt lidenskapelige og lei av utallige år med underpresterende fotballag. Fansen er sultforet på suksess, og har måttet leve med en håpløs styreformann i Freddy Sheperd. Når Ashley og co nå har klart å sette klubben i en slik krise, og atpåtil sitter i London og trekker trådene, syns jeg ikke det er spesielt rart at fansen reagerer.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #713 på: 14. Sep. 2008, 23:23 »
Kristoffer:

Nei, det er greit nok. Jeg er enige at fansen er god i medgangstider, men i motgangstider så er det vi helt horrible. Både under Ashley og Fred, og jeg mener selv at jeg er det også ;) Som du sier, vi er lidenskaplige! Men det er ikke nødvendigvis en styrke. Se på Everton og Pompey feks, i årevis har de slitt med å etablere seg, men nå, etter flere år med kontiunitet virker det som de endelig kommer skikkelig i gang med spennende lag begge to. Det er vel og bra med en stor fanbase, men i bunn og grunn betyr det ikke en dritt...

Og det meg likgyldig om vi blir kalt den sovende kjempe. Vi er ikke en stor klubb, vi er heller ikke så fantastiske som vi selv skal ha det til. Alt ligger til rette? Hva ligger til rette!? Jeg kan ikke se en eneste grunn til at vi er større enn klubbene jeg nevnte over her.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #714 på: 14. Sep. 2008, 23:29 »
Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis bare bra med lidenskapelige fans.
Selvfølgelig har stor fanbase sitt å si. Newcastle er den største klubben utenfor topp 4, det mener jeg bestemt. Vi bør være der oppe, og vi skal være der oppe. Det vi trenger er et godt, stabilt styre med en manager som får støtte fra folket, og som får tiden på seg. En Kevin Keegan med oppbacking fra klubbledelse vil kunne gjøre det. Vi er en større klubb enn Pompey, osv, osv. Men vi trenger stabile tilstander innad i klubben. Men ellers ligger alt til rette.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #715 på: 14. Sep. 2008, 23:29 »
http://www.skysports.com/story/0,19528,11095_4147056,00.html

Hahaha, hipp hurra, Shepherd tilbake!! Håper han tar med seg Souness også da, så får vi dem samlet en siste gang, får hentet noen Luquer og Boumsonger. Da er vi tilbake der vi hører hjemme............  ;)

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #716 på: 14. Sep. 2008, 23:39 »

Jeg ser ikke den..

Er en klubb "stor" bare fordi man har 50.000 supportere på stadion i stedet for 30.000? Hva er det som gjør Newcastle til en klubb med større potensiale enn Pompey, Blackburn, Everton, Aston Villa, Tottenham feks? Vi har ikke mer penger, vi har ikke bedre spillere, vi har ikke bedre tropp, vi har ikke bedre manager (vi har faktisk ikke det i det hele tatt Smiley ) , ei heller har vi bedre fans. For verre fans enn Newcastle fans finnes det ikke mange av!! Inkludert meg selv..

For og sei det enkelt. Hadde Pompey Blackburn eller Everton vert like vanstyrt som Newcastle dei siste 10 åra så tror eg me kan slå fast at ingen av desse laga hadde spela i Premier League. Newcastle hadde ikkje overlevd hadde dei vert ein knøtteklubb.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

MortenM

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #717 på: 14. Sep. 2008, 23:40 »
Shepherd er jo mannen til å snakke om failed setup... Han bør ikke involveres i et eventuelt oppkjøp av Newcastle. Da er det tilbake til "the good ol'days" med £50 millioner i spillerkjøp, som etter to-tre sesonger er solgt igjen for £20 mill og resultatene peker i samme retning.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #718 på: 14. Sep. 2008, 23:45 »
[

For og sei det enkelt. Hadde Pompey Blackburn eller Everton vert like vanstyrt som Newcastle dei siste 10 åra så tror eg me kan slå fast at ingen av desse laga hadde spela i Premier League. Newcastle hadde ikkje overlevd hadde dei vert ein knøtteklubb.
[/quote]

Det der er ren synsing. Hva for noe argumenter har du for å backe opp en slik påstand!?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #719 på: 14. Sep. 2008, 23:46 »
Hehe: