20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 678208 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #720 på: 14. Sep. 2008, 23:48 »
Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis bare bra med lidenskapelige fans.
Selvfølgelig har stor fanbase sitt å si. Newcastle er den største klubben utenfor topp 4, det mener jeg bestemt. Vi bør være der oppe, og vi skal være der oppe. Det vi trenger er et godt, stabilt styre med en manager som får støtte fra folket, og som får tiden på seg. En Kevin Keegan med oppbacking fra klubbledelse vil kunne gjøre det. Vi er en større klubb enn Pompey, osv, osv. Men vi trenger stabile tilstander innad i klubben. Men ellers ligger alt til rette.

Jeg hører hva du sier ;) Men jeg kjøper den ikke.

Som jeg sa i stad, HVA er det som gjør at ting ligger bedre til rette for oss enn for Pompey. Hvis vi tenker på en storklubb etter hvor mange fans de har på verdesbasis eller hvor stor stadio de har, så ja. Da er vi nok større.. Men den tankegangen er jo helt bak mål.

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #721 på: 14. Sep. 2008, 23:49 »
Dessuten er det ikkje mulig og drive Newcastle som Arsenal. Fansen krever resultater.

Og det er nettopp derfor vi aldri vil få de. Uansett hvem som eier Newcastle vil vi aldri bli en toppklubb uten kontuinitet. Neste gang er det noe annet fansen syter for, så vil de ha ut den nye eieren. Vi er inne i en ond sirkel allerede desverre..

Folk tror at Newcastle har et godt utgangspunkt for suksess, og det er jo problemet. 'utgangspunktet er forferdelig, pga etterdønninger fra Shepherd.

Enig, per i dag er det nok 10 klubber i PL som har like godt grunnlag som oss for å lykkes i å bli et topplag. Så hvorfor vi "krever" resultater ser jeg ikke. Vi krever som MortenM sier, fremgang. Vi vil se forbedring !

Vel, om du ser isolert på det sportslige plan har du rett, men Newcastle United er en klubb som per størrelse og fanbase faktisk er next to de som er de 4 store i dag.

Jeg ser ikke den..

Er en klubb "stor" bare fordi man har 50.000 supportere på stadion i stedet for 30.000? Hva er det som gjør Newcastle til en klubb med større potensiale enn Pompey, Blackburn, Everton, Aston Villa, Tottenham feks? Vi har ikke mer penger, vi har ikke bedre spillere, vi har ikke bedre tropp, vi har ikke bedre manager (vi har faktisk ikke det i det hele tatt Smiley ) , ei heller har vi bedre fans. For verre fans enn Newcastle fans finnes det ikke mange av!! Inkludert meg selv..

Så hvorfor har VI større potensiale enn disse klubbene!?

Du må se litt på PL historien også da, at vi faktisk har oppnådd bedre resultater enn disse klubbene du viser til, med runner up, CL osv.

Det er som med landslaget, man opplevde noen gode stunder også blir man oppgitt når det ikke fortsetter.

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #722 på: 14. Sep. 2008, 23:50 »
og der var fat fred tilbake og blandet seg i suppa igjen....komedien er komplett!!!
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #723 på: 14. Sep. 2008, 23:51 »
Syns ikke den er bak mål. Slikt har mye og si.
Selv som Glimt-fan er det jo lett å innrømme at vi ikke er blant de største klubbene i Norge, selv om vi har lekt med de beste nå og da. Her er det de lagene som har størst fanbase og som historiskt sett har vært størst, som også er oftest der oppe å kjemper.
Jeg mener Newcastle er en av Englands største klubber, men den trenger en sunn og god ledelse, ikke bare økonomisk som Ashley er, men også sporstlig. Samt stabilitet. Som er det viktigste.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #724 på: 14. Sep. 2008, 23:57 »

Du må se litt på PL historien også da, at vi faktisk har oppnådd bedre resultater enn disse klubbene du viser til, med runner up, CL osv.

Det er som med landslaget, man opplevde noen gode stunder også blir man oppgitt når det ikke fortsetter.

Men 20år gammel historie har vel lite å si på potensiale??

Jeg kan til en viss grad være enig i at det en fordel å ha en stor fanbase, men tanke på inntekter osv. Men potensialet i en klubb ligger først og fremst i en veldrevet klubb slik som Kristoffer sier. Men at vi, med en veldrevet klubb har større potensiale enn Tottenham, Everton eller Pompey som også er veldrevene klubber har større potensiale enn de ser jeg bare ikke.

Vi er på lik linje med de, og det er på tide at folk snart våkner opp fra den drømmen om at Newcastle er storklubb eller en "sovende kjempe", for de eneste som mener det er Newcastle supportere.
« Siste redigering: 14. Sep. 2008, 23:59 av Lars Thomas Nistad »

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #725 på: 15. Sep. 2008, 00:00 »
Jeg har da sett mange uteforstående skrevet og sagt dette om klubben, at den er en sovende kjempe. Er vel nesten mer et begrep uteforstående har brakt med seg, og ikke Newcastle-fansen.
Historie har endel å si vil jeg påstå. Historisk sett er vi blant de større klubbene.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #726 på: 15. Sep. 2008, 00:01 »
Jeg har da sett mange uteforstående skrevet og sagt dette om klubben, at den er en sovende kjempe. Er vel nesten mer et begrep uteforstående har brakt med seg, og ikke Newcastle-fansen.
Historie har endel å si vil jeg påstå. Historisk sett er vi blant de større klubbene.

DET kan jeg se, at historiske sett så har vi VÆRT en av de store klubbene i England. Men gammel historie har lite å si for potensiale, DET jeg vil frem til :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #727 på: 15. Sep. 2008, 00:05 »
Det er jeg enig i, men infrastrukturen, fanbasen og det meste ligger til rette for at denne klubben skal kunne bli en godt presterende klubb i fremtiden også. Det vil kreve en resurssterk og dyktig ledelse av klubben, og stabilitet.

SvampeBoB

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #728 på: 15. Sep. 2008, 00:10 »
http://www.nufc.premiumtv.co.uk/page/Home/0,,10278,00.html

Jeg skal ikke si at jeg er MA sin største fan akkurat i disse dager, behandlingen av KK gjorde bare at jeg føler det er rett at han nå faktisk velger å selge klubben.

Men derimot om man leser denne offisielle statementen fra MA så må man bare si at jeg er veldig enig med en del ting han sier her. Blandt annet at vi som klubb må akseptere at vi ikke per dags dato kan få de største stjernene, uten å gi de en sinnsyk lønn som bare ville forverret vår allerede dårlige økonomiske situasjon. Jeg tror også at han faktisk er Newcastle supporter, og vil at klubben skal gjøre det bra. Det med scouting etter spillere er den rette måten for klubben å få tak i bra spillere. Bare se på Xisco, en mann nesten ingen har hørt noe om, går rett inn i startoppstillingen og gjør en mer enn tilfredstillende figur.

Etter å ha lest denne statementen fra MA må jeg bare si at selv om jeg synes det er riktig at mannen tar sin hatt og selger klubben, så må jeg også få si at det er en del gode ting mannen har gjort for klubben vår og selv om jeg, og mange andre, føler et visst sinne mot mannen, synes jeg ikke vi skal glemme hva han faktisk har gjort også. Klubben var på god vei mot en situasjon lignende Leeds United og han har tatt oss et par steg i riktig retning.

Det at han nå aktivt velger å selge klubben, eller i verste fall ikke selger pga mangel på tilfredstillende bud, så kommer han i alle fall ikke til å la oss i stikken og kommer til å drive klubben enda mer i riktig retning. Dette synes jeg det står respekt av, og mannen har tatt poenget som fansen har gitt ham. Derfor synes jeg nå vi som Newcastle fans, skal gjøre som han sier, ikke demonstrere mer og heller støtte laget som vi alle bryr oss så mye om.
jeg skjønner ikke de folka som sier fotball er et spill om liv og død. Det er langt viktigere enn som så. Bill Shankley!

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #729 på: 15. Sep. 2008, 00:13 »
Selvfølgelig er det ikke nødvendigvis bare bra med lidenskapelige fans.
Selvfølgelig har stor fanbase sitt å si. Newcastle er den største klubben utenfor topp 4, det mener jeg bestemt. Vi bør være der oppe, og vi skal være der oppe. Det vi trenger er et godt, stabilt styre med en manager som får støtte fra folket, og som får tiden på seg. En Kevin Keegan med oppbacking fra klubbledelse vil kunne gjøre det. Vi er en større klubb enn Pompey, osv, osv. Men vi trenger stabile tilstander innad i klubben. Men ellers ligger alt til rette.

Alt ligger vel tilrette i de fleste klubber. Alle klubber har lidenskaplige og trofaste fans, så NUFC er ikke noe særegent der selv om vi liker å tro noe annet. Vi blir omtalt som en sovende kjempe, men har ikke vunnet serien siden 1926/27 og FA cupen sist i 1955. Vi vant riktignok Fairs cup i 1969, men etter det har det vært en aldri så liten tørke tid!

I mellomtiden har lag som Everton og Villa vunnet den øverste divisjonen så sent som på 80 tallet. Villa vant da også Serievinner cupen (det som nå er CL) da. Everton vant f.eks. serien 2 ganger på 80 tallet og FA cupen så sent som i 1995.

Poenget mitt er at vi blir omtalt som den sovende kjempen, men det er det så mange klubber som er og som i tillegg er mer stabile enn NUFC.
Det vi trenger i NUFC er et styre som driter i hva fansen sier, som tørr å stå på egne avgjørelser og fullføre sine intensjoner og idèer de har satt for klubben. Om de på sikt får gode resultater er alt glemt allikevel.

Et lite eksempel til slutt:
Alex Ferguson er et prakt eksempel på at fansen ikke alltid har rett i sine meninger. Da han overtok ManU i 1986 hadde han supprternes støtte, men ettersom tiden gikk og trofèene og resulatene uteble begynte også ManU fansen å skrike på hans avgang, blant annet ble banneret med påskriften «Three years of excuses; Ta-ra Fergie» hengt opp da han hadde ledet laget i 3 år. Men en modig styreformann stolte på sin manager og hva han hadde bygget opp og lot fansen tale for døve ører.
Nå over 20 år etter skulle jeg likt å høre hva de som krevde og demonstrerte mot Ferguson har å si til sitt forsvar! For Ferguson er der fremdeles med et lag som virker sterkere enn noensinne og en trofèehylle nesten ingen managere i verden kan sammenlignes med å ha. Tror de alle fleste ManU supportere er fornøyd med at han fikk beholde jobben allikevel jeg...................
« Siste redigering: 15. Sep. 2008, 00:16 av Frode »

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #730 på: 15. Sep. 2008, 00:16 »
Enig i alt du skriver her Frode. Og det er vel jeg har prøvd å si også :)

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #731 på: 15. Sep. 2008, 00:17 »
Jeg er fullt klar over det. Brann vant heller ikke serien på mange herrens år. Jeg anser alikevel de som en av de aller største klubbene i landet. Bergensere er på mange måter farlig lik geordiene, må jeg innrømme.
Problemet til Ashley var at han ikke hadde tiltro til noen av managerene som har vært her...

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #732 på: 15. Sep. 2008, 00:27 »
Jeg er fullt klar over det. Brann vant heller ikke serien på mange herrens år. Jeg anser alikevel de som en av de aller største klubbene i landet. Bergensere er på mange måter farlig lik geordiene, må jeg innrømme.
Problemet til Ashley var at han ikke hadde tiltro til noen av managerene som har vært her...

Er litt vanskelig å sammenligne fotballen i England med Norge da den er så mye større over der.
Men ja Brann er en av de største klubbene i Norge, men det er også Fredrikstad, Viking, RBK, VIF, Start, Lillestrøm, osv. Sikkert noen jeg har glemt.

F.eks. At Aalesund har en stor fanbase og er fullsatt på nesten hver hjemmekamp gjør ikke klubben til en storklubb.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #733 på: 15. Sep. 2008, 00:33 »
Diskuterer vi egentlig storklubb, eller potensiale her? For de henger ikke alltid sammen...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #734 på: 15. Sep. 2008, 00:36 »
AaFK er heller ikke historisk sett noen stor klubb.
Men ja, mulig sammenligninga var i overkant keitete.
Jeg står fortsatt fast på at klubben har alt bortsett fra en sunn ledelse som skal til for at vi er der oppe. Problemet nå kontra før er dog at penger utenfra har kommet inn i engelsk fotball, og at vi nå er avhengig av resurssterke eiere.
Forøvrig er jeg ikke enig i at fansen krever for mye for fort. Fansen til Newcastle forventer i første omgang at spillerne spiller med hjertet utpå drakta, dernest at de underholdes når de hver lørdag tar på seg drakten og går på kamp. Så vil de gjerne se at klubben beveger seg noen plass. Det som har skjedd siden Kevin Keegan har ankommet har ikke bidratt til å styrke mange Newcastle-fans tro på at klubben går fremover.

Lars, det er også sant. Men en stor klubb bør alltid ha et potensiale i bunn som tilsier at de skal kunne menge seg med storgutta, om jeg kan si det sånn. For øyeblikket er vi ikke gode nok sportslig til å hamle opp med de klubbene vi burde hamle opp med. Dette fordi vi ikke har vært bra nok drevet over flere år nå, og at vi ikke har hatt stabilitet i denne klubben på år og dag.