20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 678436 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #690 på: 14. Sep. 2008, 19:56 »
Dessuten er det ikkje mulig og drive Newcastle som Arsenal. Fansen krever resultater.

Og det er nettopp derfor vi aldri vil få de. Uansett hvem som eier Newcastle vil vi aldri bli en toppklubb uten kontuinitet. Neste gang er det noe annet fansen syter for, så vil de ha ut den nye eieren. Vi er inne i en ond sirkel allerede desverre..

Keegan kan gjøre det igjen vel ? Newcastles eineste mulighet til og nå toppen er og bruke penger det sjønner alle. Ingen har fått muligheten til og bygge kontinutet på dei siste 10-14 åra så at det skal skje nå vil vere på tide men uansett er me så langt bak toppklubbene nå at det vil bli umulig og ta dei igjen med bare kontinutet.

Det er slettes ingen garanti for å nå toppen selvom vi bruker masse penger, det er vi et levende bevis på. Hvor mye penger har ikke Newcastle brukt på søppel som Luque, Viana osv?

De siste 10 årene har det kun vært EN manager som har fått oss til å virke som et godt lag, og det SBR. Men han hadde ikke penger å kaste rundt seg, i et transfervindu hentet han kun Kevin Gallacher på freetransfer. Men det SBR hadde var støtte fra fansen, støtte fra styret og mulighet til å bygge et lag over tid!

Vel han fekk jo sparken med ein gang det butta imot da. Det hadde ikkje skjedd i fxs Arsenal. Dessuten har fotballen faktisk forandra seg litt siden den gang. Ressurser har blitt i enda viktigere.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #691 på: 14. Sep. 2008, 20:09 »
Det var jo først og fremst andre ting som gjorde at Robson fikk sparken da. Jeg vet ikke jeg.. Det blir hvertfall veldig lett å si at penger er redningen, for det har vist seg at det ikke har vært det før. Det er nok langt mer komplekst enn så.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #692 på: 14. Sep. 2008, 20:18 »
Dessuten er det ikkje mulig og drive Newcastle som Arsenal. Fansen krever resultater.

Og det er nettopp derfor vi aldri vil få de. Uansett hvem som eier Newcastle vil vi aldri bli en toppklubb uten kontuinitet. Neste gang er det noe annet fansen syter for, så vil de ha ut den nye eieren. Vi er inne i en ond sirkel allerede desverre..

Folk tror at Newcastle har et godt utgangspunkt for suksess, og det er jo problemet. 'utgangspunktet er forferdelig, pga etterdønninger fra Shepherd.

Enig, per i dag er det nok 10 klubber i PL som har like godt grunnlag som oss for å lykkes i å bli et topplag. Så hvorfor vi "krever" resultater ser jeg ikke. Vi krever som MortenM sier, fremgang. Vi vil se forbedring !

Vel, om du ser isolert på det sportslige plan har du rett, men Newcastle United er en klubb som per størrelse og fanbase faktisk er next to de som er de 4 store i dag.

Mange fine ord fra Ashley, og jeg betviler ikke at han ville klubbens beste i utgangspunktet. Men han har dessverre feilet i hvordan han har drevet klubben på. Tror de fleste, både i byen og blant oss er ganske glad for at vi satser fremtidig og ungt. At vi da har etablert et godt speidernettverk er jo da alfa-omega.
MEN det er Kevin Keegan, eller forsåvidt enhver annen manager, som må bestemme hvilke spillere som skal gå ut og inn når det kommer til stykket. At Ashley har latt Wise og co fått lov å overstyre King Kev, solgt unna nøkkelspillere og forsøkt på dette, er feil. Der ligger det store problemet.
Ashley må også skjønne at spillere som Milner og Owen, nøkkelspillere i stallen, må beholdes.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #693 på: 14. Sep. 2008, 20:19 »
Jaja eg meiner det er nesten umulig i nufc. Den eineste som vil få tid til og bygge opp noke i denne klubben er shearer og kk.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Brimi

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #694 på: 14. Sep. 2008, 20:28 »
Det blir spennende å se hvilke spillere som velger å forlate skuta ved årsskifte. Håper ikke vi blir maltraktert, men kan ikke skjønne at Owen ser for seg flere sesonger i denne såpeoperaen.  :-[
Det virker som om alternativene enten er ingen penger, eller overflod. Det finnes en mellomting. Det er en fryktelig tynn stall vi har... Håper dette går bra. 

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #695 på: 14. Sep. 2008, 20:59 »
Sitat fra: Kristoffer Eilertsen
Vel, om du ser isolert på det sportslige plan har du rett, men Newcastle United er en klubb som per størrelse og fanbase faktisk er next to de som er de 4 store i dag.

Riktig det du sier her.
Og med mindre Fm er hekt utdatert, har vi vel den 3.største stadionen i England?
Hvis man ser bort ifra Wembley da.
Potensialet i Newcastle som by og klubb er enorm, men jeg tror ikke man kan kjøpe seg til å utnytte potensialet.
Bruk en god del penger, fordelt på gode spillere og talenter, så har vi et fundament man kan bygge videre på.
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #696 på: 14. Sep. 2008, 21:02 »
Jeg støtter Ashley i alt han sier egentlig. Og jeg ser gjerne at Newcastle har Arsenal som "rollemodell"... Jeg vil heller at vi skal drives som Arsenal enn som Chelsea, uavhengig av hvem som eier oss! Men det som har irritert meg er denne "knivingen" mellom styret og Keegan. Det må være klare retningslinjer på hvem som har ansvaret for hva, og disse retningslinjene må alle være inneforstått med!!

Jeg ser gjerne at Ashley fortsetter å eie Newcastle, men da må Wise komme seg ut. Han er ferdig uansett dersom Newcastle blir solgt! Deretter vil jeg ha en ny manager, gjerne en som er inneforstått med det nye systemet. Jimenez har jo faktisk vist seg å være en jævel på å plukke gode spillere, så han er en mann vi bør ha.

Heller toppklubb om 5år enn Chelsea i dag.

Wise out!!

Var ikke du en av Ashley sine største kritikere for bare inntil noen dager siden? En av dem som ønsket alt og alle ut?

Selv synes jeg det er synd at det går så langt som dette! Fordi nok en gang har fansen presset på få å vise sine meninger å få sin vilje, og de har ikke hatt rett selv altfor mange gangene, om i det hele tatt noen. Så å si alle managerne vi har hatt etter Keegans første periode i NUFC har vært flestparten av fansen sitt ønske og som de har frontet frempå, ironisk nok har også fansen stått i sentrum for å få de samme managerne sparket etter altfor kort tid i klubben.

At de nå også litt over ett år etter de demonstrerte og viste sin misnøye mot tidligere eier og styreformann Freddy Shepherd også har fått viljen sin angående Ashley sitt eierskap og han sin måte å styre på er urovekkende. Det viser samtidig også hvor sterkt fansen står på både godt og vondt.

At vi nå er på utkik etter vår 4. manager på 16 mnd er noe så hinsides vilt og så inn i h......... på jordet at det er skummelt. At Given nå får sin 8. eller 9. manager på sine 11 år i klubben viser jo at dette ikke er et problem som har oppstått i nyere tid.

Jeg tror kansje det er på tide at fansen skal stikke fingrene litt i jorda å innse at vi ikke er den store klubben alle tror den er, at resultatene ikke kan kommme så jekla fort som alle vil ha det til om klubben skal oppleve stabilitet, kontinuitet, suksess og respekt. Vi kan selvfølgelig gjøre som Chelsea og ManCity og spre rundt med millioner og milliarder av pund på den ene verdenstjernen etter den andre, men jeg ser ikke på det som den rette måten å drive en klubb på. Er også redd for at dette vil være en "kortsiktig" løsning. Disse klubbene vil heller aldri få samme respekt å bli like store som Real Madrid, Barcelona, ManU, Liverpool, Bayern Munchen, osv. selv om pengebruken er like stor om ikke større. For skal vi sammenlignes med de "store" klubbene kreves mer enn kun å bruke en hel haug med penger å hente inn den ene stjernen etter den andre. Fotball er etter min mening så MYE mer enn kun penger............

Jeg ser heller at klubben drives litt mer likt Arsenal, satser på å finne ungt talent og utvikle dette etter klubbens mønster. For opp igjennom årene har det vært altfor mange GODE og STORE spillere som kommer fra Newcastle eller området rundt som enten har vært i klubben i en altfor kort tid eller som ikke har vært i klubben i det hele tatt, deriblant legender som Bobby og Jack Charlton, Steve Bruce og nå senest Michael Carrick. Også en spiller som Alan Shearer måtte klubben bruke flere milioner på hente hjem igjen.

Men nå ligger alt til rette for å joine Chelsea og ManCity på dette området, en såkalt "wanna be" klubb. Tipper det kansje er noe i denne linkn om kinseren vi ble koblet til tidligere idag..........

Uansett, spennende å følge med videre nå, eller det er vel aldri kjedlig å følge med NUFC.............   ;)

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #697 på: 14. Sep. 2008, 21:18 »
Bra at Ashley legger klubben ut for salg. Han kunne grepet inn under samtalene mellom styret og Keegan. De fleste visste at en avgang av Keegan ville starte demonstrasjoner. Ashley skulle gått inn og sparket ut hele styret. Styret i klubben er jo helt på jordet, bare husk at styreformannen satt og smilte sarkastisk når Supporterene demonstrerte på Lørdag. Da han ikke gjorde dette må han rett og slett høre på supporterene og ta farvel med St. James Park.

Han nevner også at han skulle spytte inn 20 mp årlig i klubben. . Mener han da at de 110 mp han spyttet inn for å nedbetale lånet gikk under dette. At han først skulle spytte inn 20 mp om 5-6 år ? Ikke vet jeg. . At han satser ungt er helt greit, og en klubb burde drives på denne måten. Men at dette skal gå utover klubbens bredde og klubben pr. idag er helt feil. Vi har alltid hatt mange skader og idag ser vi hvordan det går med en så liten bredde.  Denne tranfersommeren sier vel sitt når vi gikk i pluss i overgangsvinduet. Noe som skuffet meg enormt. Ashley sier også at klubbens verdi har steget voldsomt etter 2007. Han forventer med dette utsagnet å få igjen alt han har brukt på et salg, og dermed mener jeg det ikke er noe synd på mannen.

Fint at han har lagt ut et statement og at dette kanskje kan lokke til seg kjøpere. Vi er en av englands største klubben. . At man må satse fra dag 1 for å holde følge med andre klubber er rett og slett et must idagens fotball. Jeg forventet aldri at vi skulle punge ut med store beløp på spillere, men at vi skulle gå i minus med 30-40 mp sommeren 2008 for å vise satningsområdet vårt forventet jeg. . Ikke at jeg forventer at vi skulle brukt 500 millioner hver eneste sommer, men denne sommeren lå alt til rette for en satsning. .

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #698 på: 14. Sep. 2008, 21:26 »
Etter å ha lest MA's brev så innser jeg nok en gang at mannens forretningsplaner er helt i tråd med mine synspunkter på hvordan klubben må bygges opp. Eneste feilen som er gjort i denne saken fra Ashley er at han ikke har tatt Keegan seriøst nok på det punktet at han måtte få bestemme hvilke spillere (type spillere, ikke navn jeg tenker på nå) han skulle ha inn i klubben. Når de også ansetter direktører som Keegan ikke kan samarbeide med er det bare tidsspørsmål før Keegan ikke kan jobbe under slike forhold. Han burde også funnet ut at Wise ikke akkurat er godt likt i nordøst. Så når det blir konflikter er det selvsagt at fansen tar parti med sin store helt. Tror ikke nødvendigvis protestene ville vært så voldsomme om det hadde vært en annen manager enn Keegan når dette skjedde. KK betyr alt for mye for fansen til at de kan la det gå upåaktet hen at han blir "presset" ut av klubben. Og fotballfans tenker ikke økonomi når det kommer til spillerkjøp, så derfor vil de alltid ta parti med den som ønsker å bruker mer penger, og ikke den som skal sørge for at økonomien går sånn noenlunde i balanse.

At han er villig til å investere £20M i året som han ikke forventer å få igjen synes jeg også er en helt ok sum. Hvis man da tar med at 100% av midlene som kommer inn fra spillersalg går til spillerkjøp er summen i mine øyne både stor nok til å lykkes, og sannsynligvis også økonomisk forsvarlig for klubben. Hvis Ashley nå bytter ut Wise med en annen DoF så vil jeg tippe at Ashley ganske snart kan komme på kamp igjen og stå sammen med fansen.

I mine øyne kan han godt sitte som eier i mange år og bygge klubben opp sakte men sikkert. Men da må han gjøre 3 ting først.
1. Fjerne Dennis Wise
2. Ansette en Director of Football som fansen kan leve med
3. Ansette en Manager som kan jobbe SAMMEN med denne DoF.

SuperAlmeida

• Midtbaneanker
  • He's simply the Best!
    • Vis profil
« Svar #699 på: 14. Sep. 2008, 21:32 »
Etter å ha lest MA's brev så innser jeg nok en gang at mannens forretningsplaner er helt i tråd med mine synspunkter på hvordan klubben må bygges opp. Eneste feilen som er gjort i denne saken fra Ashley er at han ikke har tatt Keegan seriøst nok på det punktet at han måtte få bestemme hvilke spillere (type spillere, ikke navn jeg tenker på nå) han skulle ha inn i klubben. Når de også ansetter direktører som Keegan ikke kan samarbeide med er det bare tidsspørsmål før Keegan ikke kan jobbe under slike forhold. Han burde også funnet ut at Wise ikke akkurat er godt likt i nordøst. Så når det blir konflikter er det selvsagt at fansen tar parti med sin store helt. Tror ikke nødvendigvis protestene ville vært så voldsomme om det hadde vært en annen manager enn Keegan når dette skjedde. KK betyr alt for mye for fansen til at de kan la det gå upåaktet hen at han blir "presset" ut av klubben. Og fotballfans tenker ikke økonomi når det kommer til spillerkjøp, så derfor vil de alltid ta parti med den som ønsker å bruker mer penger, og ikke den som skal sørge for at økonomien går sånn noenlunde i balanse.

At han er villig til å investere £20M i året som han ikke forventer å få igjen synes jeg også er en helt ok sum. Hvis man da tar med at 100% av midlene som kommer inn fra spillersalg går til spillerkjøp er summen i mine øyne både stor nok til å lykkes, og sannsynligvis også økonomisk forsvarlig for klubben. Hvis Ashley nå bytter ut Wise med en annen DoF så vil jeg tippe at Ashley ganske snart kan komme på kamp igjen og stå sammen med fansen.

I mine øyne kan han godt sitte som eier i mange år og bygge klubben opp sakte men sikkert. Men da må han gjøre 3 ting først.
1. Fjerne Dennis Wise
2. Ansette en Director of Football som fansen kan leve med
3. Ansette en Manager som kan jobbe SAMMEN med denne DoF.

Vi må erstatte McDermott og Sadler også. dvs. en assisstent trener og hvertfall en ny førstelagstrener inn, mener vi burde ha to. :) ;)
Ian Holloway - "Dersom det var en kamp mellom to sultne hunder, var Newcastle en rottweiler, mens vi var en chihuahua".

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #700 på: 14. Sep. 2008, 21:35 »
Frode: Jeg er 100% enig med deg.

Jeg er slett ikke sikker på om det at MA går, er det beste for klubben. Han har mange gode tanker, og jeg hadde helst sett at han hadde fått fortsette. Vel og merke hvis han sparket DW.

MA har selv sagt at han gjerne ville ha inn medinvestorer, og da hadde vi nok fått litt mer penger å rutte med også.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #701 på: 14. Sep. 2008, 21:52 »
Synes gutta i nufc.com oppsummerer bra hva fansen egentlig ønsker. I allefall store deler av fansen, og som lever i en realistisk verden.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #702 på: 14. Sep. 2008, 22:09 »
Ashley er ikke den verste for klubben i så måte, og jeg har hele tiden sagt at jeg liker tankene rundt det å satse på fremtiden.
Men jeg står fast ved at behandlingen av saken mellom Keegan og Wise har vært elendig utført. Keegan skulle fått et budsjett å forholde seg til, Wise og co. skulle fått identifisert spillere, men Keegan skulle hatt full makt over hvem som forlot og ankom denne klubben. Det har ikke skjedd, og Ashley skulle ikke latt det fortsette. Det gjorde han. Dessverre.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #703 på: 14. Sep. 2008, 22:09 »
Kvifor er alle som var så jævla i mot Ashley gitt han støtte no?

Er jo dette eg har prøvt å få fram i diskusjonen frå dag 1, at Ashley ikkje nødvendigvis er det verste for klubben.

det er vell for at vi hele tiden har måtte basere oss på hva media har sagt om klubben og Ashley, når vi endelig får høre hvor klubben og Ashley står. Så er det lettere å forholde seg til. Det er første gang jeg faktisk leser hva Ashley har hatt som strategi, og følt for klubben direkte ifra mannen selv. Og han forklarer jo også modellen i korte trekk...

Så det gir meg tillit til mannen, og sånn som jeg har skjønt folk her inne, så har jo 80% vært imot Wise og nøytral til Ashley. Og kritikken mot Ashley er at han ikke har "tuppa" Wise.

jeg har vært imot Wise ihvertfall.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #704 på: 14. Sep. 2008, 22:13 »
Dette er jeg faktisk fullt klar over, og det er jeg takknemlig for. Jeg liker fortsatt at eierne styrer klubben forsvarlig sportslig også.