20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676950 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #225 på: 04. Aug. 2008, 15:59 »
Når jeg sier at resultatene vil svinge snakker jeg om nettopp det. At de vil svinge. Ikke at vi vil få en lang, lang rekke med elendige resultater. Men vi vil som kjent heller ikke få en lang rekke med gode resultater. Vi vil få blandede resultater. Altså noen gode, noen dårlige. Hvis det blir supporteropprør, sparking av manager og ordentlig baluba av det, så skjønner jeg ikke helt hva det har blitt til av denne klubben.

Men hva hjelper det med latterlig store ressurser, hvis stjernespillerne uansett ikke vil komme hit? Og er det ikke greit å tenke litt på fremtiden også, i stedet for å gjøre som Chelsea, kjøpe inn den ene verdensstjernen etter den andre, uten å tenke på de som kommer bak der igjen?

Tror du Roman Abramovic vil styre Chelsea i all evighet fremover? Hva skjer den dagen han ikke gidder å leke mer?
Dette vanvittige pengekjøret vil garantert få en brå slutt. Hva skjer da?
Jeg tviler på at alle klubber i hele verden vil holde på sånn som nå i 30-40 år fremover. Om 10-15 år er det nok slutt med denne pengegaloppen. Men hva skjer da, hvis vi har et lag fullt av Christiano Ronaldo-er, og bare en flokk med Shola Ameobi-er i de yngres rekker?

Penger er ikke alt. Selv om du måtte komme fra Andeby og ha en stor pengebinge du kan bade i.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #226 på: 04. Aug. 2008, 16:26 »
Tja, du trenger ikke tenke lenger enn 6 måneder tilbake. Allardyce ble sparket, etter hva kan kalles svingende resultater og da lå vi vel på 11 plass på tabellen såvidt jeg kan huske. Det var supporteropprør og det endte med at han ble sparket, av det nåværende eierskapet :)

Blir det kjent at klubben har fått store ressurser blir vi automatisk mer attraktive, det sier seg selv. Spillere forstår at det er høye ambisjoner og interessen for å komme hit vil øke. Dette gjelder også unge spillere, og selv om jeg er fullstendig enig i at Chelsea langt fra er den idelle veien for å fostre talenter er de fortsatt ekstremt attraktive for unge spillere og de har etter alt å dømme et meget godt apparat istand.

Chelsea er et ekstremt eksempel, og det finnes flere måter å gjøre det på når man først har kommet i den situasjonen, uten at jeg skal utforske de i særlig grad da det strengt tatt sannsynligvis er lite aktuelt.

Verden forandrer seg stadig Joakim, for 20 år siden så ikke toppdivisjonen slik den gjør idag. Nå skal ikke jeg si hva klubber kommer til å gjøre 30-40 år frem i tid, men de kommer uansett alltid til å benytte seg i størst grad av de ressursene man har. Skulle det være basert på sportslig suksess eller en Roman er man uansett sårbar om dette skulle forsvinne helt plutselig.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #227 på: 04. Aug. 2008, 18:37 »
Kommer aldri til og utfordre det 4 store om ikkje Ashley ikkje spanderer meir enn d han gjør. Om Me hadde fått inn ein som er villig til og spytte inn det 5 dobbelte i transfers er svaret lett. Så lenge det ikkje er Fat fred som returns.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #228 på: 04. Aug. 2008, 19:59 »
Jeg har mange grunner til hvorfor jeg håper på nytt styret:

- Potensielle overganger uteblir.
- Aldri vært skrevet mer om gjerrighet i Newcastle i mediene.
- Owen kontrakt drøyes hele tiden, og vi tilbyr for lite i lønn for en nøkkelspiller. (Jeg kan aldri tenke meg at Owen forlanger mer enn det han allerede har.)
- Vi må selge før vi kjøper, dette har kostet f.eks. Elano. .
- Uprofisjonell besluttninger. (Alladyce sparket etter kun  6 mnd, noe som skapte reaksjoner)
- Virker som Wise har mer å si enn Keegan på overgangsmarked.
- Bilettprisene øker, og det er kun  de som kjøper 3 års sesongkort som får sesongbilleten for samme pris som fjordåret.

- Ashley gjør ting som han tjener på:
*Han kommer til klubben og har åpen bar på et par puber, men husk, om ashley har betalt øl for 150.000 kr til fansen er det som om normale økonomisk  stilte mennesker skulle gi 50 kr til et gatebarn i afrika.
*At han har betalt ned £80 mill av klubbens gjeld kommer bare HAN til gode, ingen andre. Han kjøpte klubben for £130 Mill og + de 80 blir regnestykket enkelt.  han har altså betalt kr £210 mill, og nå snakkes det om salg på £260-280 Mill. Profitt, Profitt.
* Han søker innvestorer/deleiere som kan få 1 % av Skuta som han mener skal kjøpe spillere mens han sitter å smiler og ser at klubens profil og aksjer øker.

Hvis folk leser litt rundt på andre forskjellige Newcastle forum er det faktisk veldig mange som har blitt meget skuffet over det nye regime. Jeg selv hadde forhåpninger, ikke at vi skulle bruke 1 milliard i sommer på spillere, men at vi skulle få inn 5-6 spillere med virkelig kvalitet, og spillere som går rett inn i start elveren.

For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #229 på: 04. Aug. 2008, 22:08 »
Vil si at jeg er uenig med de som ber om at klubben blir kjøpt opp av en utlending som som kun vil leke seg med penger, som vil betale STORE summer i lønn og til spillerkjøp!
Tror dere at Abramovich spanderer ALT på Chelsea? Vet dere ikke at Chelsea har over 7 eller 8 MILLIARDER i gjeld!?! Klubben går vært eneste år i minus med mange hundre millioner, kansje overstiger den også 1 milliard!!!
Det samme kan sies om ManU. Sesongen 2006/07 vant ManU serien, de vant Liga cupen, de tapte FA cupfinalen og kom til semifinalen i CL, allikevel gikk klubben med nesten 700 millioner i underskudd, til tross for den sportslige suksessen.
Det vil si at de 2 beste klubbene (Chelsea og ManU) drives med et solid underskudd, i tillegg tar de opp lån for å kjøpe spillere for penger de ikke har! Hvor lenge kan dette fortsette?

Både Arsenal og Liverpool har også over 3 MILLIARDER kroner i gjeld, hver!
Det vil si at alle disse 4 klubbene er avhengig av suksess pluss enda litt til. Blir en av disse skjøvet ned fra topp 4 vil det mest sannsynlig bety krise. Og hvem vet hva som skjer den dagen Wenger, Fergusen og Benitez gir seg? Vil erstatterene kunne gi like mye suksess? Og om ikke, hva vil da skje med den ENORME gjelda? Da ser jeg for meg ny historie ala Leeds United FC!

I NUFC er det nå 1 år siden Ashley kjøpte opp klubben og kvittet seg med all gjeld klubben hadde, men det driter jo vi supportere i, vi ønsker oss STORE overganger og at klubben skal kjempe i toppen. Vi kan ikke gi Ashley tid, vi vil ha alt NÅ, med en gang! Men er det realistisk? Og er det den rette måten å drive en fotball klubb på?

Jeg er fornøyd med sånn klubben drives nå av Ashley. Vi ser endelig ut til å tenke mer på helheten av klubben fremfor å kun få inn noen dyrt kjøpte B-stjerner (les Luque, Boumsong, Emre, Duff, Babayaro, dere skjønner tegninga og vet hvilke spillere jeg mener, det finnes MANGE flere) på usannsynlige store lønninger som vil gi fansen falske forhåpninger. Alt fra styrerommet til direktøren og speidernettverket er nytt og manageren har kun vært i jobben i 6 mnd, Ashley i nesten 1 år. Trenger vi å rope på forandringer allerede?

Skal NUFC få nye eiere ser jeg helst at det er vi supportere som kjøper klubben, et slik forslag som ble lansert og forklart av SHARE LIVERPOOL FC. På den måten er det ingen rikinger eller andre personer forøvrig som kan tjene penger på klubben og alt av inntekter blir derfor brukt innenfor klubben slik som f.eks. Barcelona gjør det. Et fint demokrati og ingen som kan "rane" penger fra "oss" supportere.

« Siste redigering: 04. Aug. 2008, 22:11 av Frode »

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #230 på: 04. Aug. 2008, 22:15 »
Bedre og ha litt gjeld og spele CL og vinne pokaler enn og ligge og vasse i ingenmansland vel ?
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #231 på: 04. Aug. 2008, 22:33 »
Jeg håper at det snart stilles krav om FORTJENESTE for klubbene. Altså hvis de går i minus, så skal de straffes med minuspoeng ved sesongstart. Da hadde man fått bukt med pengegaloppen.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #232 på: 05. Aug. 2008, 01:20 »
Det kommer jo ikke til å skje, så det kan en vel bare glemme.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #233 på: 05. Aug. 2008, 08:29 »
Jeg har mange grunner til hvorfor jeg håper på nytt styret:

- Potensielle overganger uteblir.
- Aldri vært skrevet mer om gjerrighet i Newcastle i mediene.
- Owen kontrakt drøyes hele tiden, og vi tilbyr for lite i lønn for en nøkkelspiller. (Jeg kan aldri tenke meg at Owen forlanger mer enn det han allerede har.)
- Vi må selge før vi kjøper, dette har kostet f.eks. Elano. .
- Uprofisjonell besluttninger. (Alladyce sparket etter kun  6 mnd, noe som skapte reaksjoner)
- Virker som Wise har mer å si enn Keegan på overgangsmarked.
- Bilettprisene øker, og det er kun  de som kjøper 3 års sesongkort som får sesongbilleten for samme pris som fjordåret.

- Ashley gjør ting som han tjener på:
*Han kommer til klubben og har åpen bar på et par puber, men husk, om ashley har betalt øl for 150.000 kr til fansen er det som om normale økonomisk  stilte mennesker skulle gi 50 kr til et gatebarn i afrika.
*At han har betalt ned £80 mill av klubbens gjeld kommer bare HAN til gode, ingen andre. Han kjøpte klubben for £130 Mill og + de 80 blir regnestykket enkelt.  han har altså betalt kr £210 mill, og nå snakkes det om salg på £260-280 Mill. Profitt, Profitt.
* Han søker innvestorer/deleiere som kan få 1 % av Skuta som han mener skal kjøpe spillere mens han sitter å smiler og ser at klubens profil og aksjer øker.

Hvis folk leser litt rundt på andre forskjellige Newcastle forum er det faktisk veldig mange som har blitt meget skuffet over det nye regime. Jeg selv hadde forhåpninger, ikke at vi skulle bruke 1 milliard i sommer på spillere, men at vi skulle få inn 5-6 spillere med virkelig kvalitet, og spillere som går rett inn i start elveren.

Kvifor kan du ikkje ha litt tolmodigheit og vente sjå korleis dette går ?? Og då snakkar eg om meir enn ein sesong. Og dette er då starten på første sesongen...
Du baserar alle argumenta dine på rykter i avisene. Og vi har sett kor mykje sannheit det er i dei... Når skal folk begynna skjønna dette!?
« Siste redigering: 05. Aug. 2008, 08:30 av lgrinde »

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #234 på: 05. Aug. 2008, 13:24 »
Du har rett i at jeg ikke vet hva faen jeg snakker om Human, det vet ingen av oss. Jeg bare spekulerer i likehet med resten av folket på forumet, har aldri påstått noe annet :)

Joakim, jeg kan love deg at etter 6 måneder til ett år inn i et slikt nytt eierskap hadde de argumentene du kommer med nå vært det siste du tenkte på, forutsetningen er selvsagt da at vi snakker latterlige ressurser inn i klubben. Og jeg må pent si at jeg hadde foretrukket total dominans med 11 cristiano ronaldoer på banen fremfor 11 Ben Tozerz anyday, spesielt om jeg hadde en viss trygghet om at klubben hadde hatt de økonomiske forutsetningene til å gjøre noe sånt og fortsatt ha en fremtid.

La meg bare legg til en ting til. Du sier at vi kan bygge lag og at resultater kan svinge samtidig som det kommer til å ta lang tid. Vi har sikkert vært newcastle supportere lenge nok begge to til å vite at dette ikke kommer til å funke? Dårligere resultater over tid i Newcastle = supporteropprør, Keegan sparket og full rulle på nytt.

Lgrinde, du syns det er fornuftig med en mer edrulig transferpolitikk. Ja jeg er enig, innenfor de rammene vi oprerer med nå og har operert med er det selvsagt ikke noe god ide å betale vanvittig overpris for enkeltspillere ut av ren desperasjon. Men det er mulig å kjøpe innenfor rimelighetens grenser tilogmed nå. Du sier at det å bruke penger ikke har fått oss noe sted tidligere, tja ikke helt enig der.. vi har tross alt hatt noen relativt gode perioder de siste 10 årene, og da har vi lagt jernet på transfermarkedet samtidig. Vi får se hvordan det eventuelt går om vi ikke bruker penger, jeg tror ikke det kommer til å gi positive resultater. Skal man oppnå noe i Premier League nå er man nødt til å bruke penger.

Når alt dette er sagt er jeg rimelig trygg på at vi kommer til å ha Ashely som eier fortsatt når sesongen starter, som du sier disse ryktene ble raskt avkreftet. Og som sagt tidligere, jeg sier ikke nødvendigvis at han er feil mann, baserer bare synspunktene på hvordan det ser ut for øyeblikket med en relativt negativ holdning  :P Håper selvsagt ting ordner seg for det beste

for det første, etter keegan så var det vel robson som har hatt størst suksess i newcastle og han ga vel ikkje akuratt gjernet på transfermarkede, han tok seg tid til å bygge opp et lag med folk som komplimenterte kverandre og laga et lag som spilte ilag istede for å kjøpe inn en haug med spillere som var høgt profilerte som nettopp er en masse bedre vei å gå. Ta f.eks chelsea sin spillerstil under mourihno og newcastle under robson og fortell kem som spillte den mest underholdande lagfotballen...

for det andre, kem har sakt at manure lpool og chelsea er økonomiske ansvarlig, det vil jo en berre kunne sjå på sikt. det er klart at dei har sportslig suksess no, men økonomisk sett får dei berre ei større og større gjeld og kva skal dei gjere når eigarane seier nok er nok det har vert kjekt, men no har vi ikkje meir penger igjen og legger heile driten konkurs. Manure skulle vere gjeldsfri i 2009 meldte the glazers, men gjelda deira er vel større enn noken gang og vi er no i 2008 ...
- carry on!

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #235 på: 05. Aug. 2008, 13:30 »
Tja, du trenger ikke tenke lenger enn 6 måneder tilbake. Allardyce ble sparket, etter hva kan kalles svingende resultater og da lå vi vel på 11 plass på tabellen såvidt jeg kan huske. Det var supporteropprør og det endte med at han ble sparket, av det nåværende eierskapet :)

supporteropprøret då gikk vel så masse ut må måten fotballen blei spillt på og ikkje berre pga resultata... newcastle skal spille en offansiv og underholdane fotball (det fansen forventer) og det er nettopp derfor både roeder og allardyce ikkje blei verande i newcastle.
- carry on!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #236 på: 05. Aug. 2008, 14:14 »
Litt merkelig detta..enten er Ashley gnukk på penga eller så har han ikke så mye man har inntrykk av?

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #237 på: 05. Aug. 2008, 14:25 »
det virker som om ashley vil ha investorer alla hardball i brann og ikkje folk som vil komme inn i klubben å kjøpe og alle artikklene om salg er fortsatt berre bs. fatter ikkje at folk går på samme pisset gang på gang og eg er enda meir overraska av kommentatoren på sentanta faktisk nevte det under mallorca kampen som sannsynlig.
- carry on!

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #238 på: 05. Aug. 2008, 15:09 »
Det er riktig. Den svake poengfangsten OG det håpløse spillet var sammen hovedårsaken til at Allardyce måtte gå. Tror ikke fansen vil hive seg på en legende som Kevin Keegan straks resultatene går litt mot oss, så lenge vi spiller offensiv, underholdende fotball, og viser at vi i det minste ønsker å vinne.

Som det helt riktig blir påpekt tidligere i denne tråden, Bobby Robson kjøpte spillere som Titus Bramble, Lee Bowyer, Craig Bellamy og Laurent Robert, blant andre.
Ingen av disse kan sies å ha vært superstjerner som spilte i verdens beste fotballklubber og tjente på tonnevis av trillioner i lønn, og hadde en stor, stor, stor status. Bramble var et stort talent, Bowyer hadde et frynsete rykte, Bellamy ble betraktet som en bråkmaker som ikke kunne spille fotball og Laurent Robert, ærlig talt, hvor mange var det som visste alt om den mannen før han ble stjerne i Newcastle?
Såvidt jeg husker var han en relativt anonym spiller i PSG, og på langt nær deres store, store stjernespiller.
Hvis Robson-tiden ikke er noe å minnes med glede, og hvis Robert og Bellamy ikke var gode nok spillere for denne klubben, så vet ikke jeg hva vi skal kreve.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #239 på: 05. Aug. 2008, 15:13 »
Han kommentatoren på Setanta snakket generelt bare piss, når han snakket om Newcastle.