20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676794 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #195 på: 12. Juli 2008, 11:36 »
Ja, det er jo ikke sikkert det kommer innvestorer å kjøper små deler av Newcastle før 31.August. Ashley må nok satse litt. . Noe jeg også stusser over er at Ashley kun snakker om salg av 1 % , 2  % , 3 % av klubben. Skal innvestorer gi store beløp for spillerkjøp da?

La oss si at Newcastle hever seg spillemessig og kommer til Europa og kommer langt i de engelske cupene etter innvestorer har brukt 600 millioner på spillerkjøp. Newcastle får et godt overskudd etter alle intektene og Ashleys sparetiltak. Ashley sitter da på 97 % av aksjene  etter å ha solgt unna 3 %.  Kan Ashley da ta 97 % i egen lomme av overskuddet. . ?
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

Wroom

• Midtbaneanker
  • "Space-collector"
    • Vis profil
« Svar #196 på: 12. Juli 2008, 13:15 »
Er Ahley "fattigere" enn det man trodde, eller har han skjønt at det ikke er lurt å punge ut så enormt med penger. Høres greit ut at man kan få inn noen investorer.

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #197 på: 03. Aug. 2008, 09:47 »
Et evt salg av klubben tar aldri slutt, nå skal Ashley være i kontakt med en av verdens rikeste menn, og Ashley blir små gutt i forhold:

http://blogs.notw.co.uk/sport/2008/08/260m-newcastle.html

Andreas Thoring

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #198 på: 03. Aug. 2008, 10:42 »
http://www.northamptonchron.co.uk/sport/Premier-League-Man-twice-as.4352687.jp

Spennende nytt!
Hvis den sjette rikeste mann i verden vil ha klubben, skal han jaggu få den. Dobbelt så rik som Abramovich? WOW!
Ser det er fler og fler medier som melder dette nå.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #199 på: 03. Aug. 2008, 10:51 »
Det går nesten ikke en mnd uten at media skriver at Ashley er villig til å selge klubben, og kjøperne står jo nærmest i kø skal vi tro engelsk presse.
Nå er det visst verdens 6. rikeste mann, inderen Anil Ambani, som skal være interessert i å kjøpe NUFC. Han skal da også ha konkurranse fra et selskap fra Singapore ledet av den gamle Liverpool spilleren Steve McMahon.

http://blogs.notw.co.uk/sport/2008/08/260m-newcastle.html

http://www.northamptonchron.co.uk/sport/Premier-League-Man-twice-as.4352687.jp

Nå var vel Ashley ute i media for noen uker siden å sa at han ikke var ute etter å selge klubben men å skaffe investorer. Men ryktene ser jo ikke ut til å stoppe så jeg bare poster dem her, så kan "folket" selv ta dem for hva de er..........

Må si jeg følger litt med på hvordan det går med SHARE LIVERPOOL FC, de som vil at klubben skal bli eid av supporterne. Med slik eierskap vil alle pengene klubbene tjener gå til drift av klubbene som transfer, lønn, billetter, TV rettigheter, osv. Da slipper klubbene å ha eiere som "melker" penger ut av fotballen, det går jo bare ut over "oss" supportere til slutt allikevel, for det er jo "VI" som legger igjen pengene som eierne stapper i egen lomme.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/07/31/542268.html

Hva synes dere andre om dette?

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #200 på: 03. Aug. 2008, 11:21 »
At Ashley har vært ute etter å få inn innvestorer er jo ingen hemmlighet. Ashley ringer nok rundt å hører om innvestorer er inntressert  i å kjøpe rundt 1 % av klubben. Dette har han nok gjort med Anil Ambani også, og så klart de ikke er intressert i å kjøpe 1 %.

"Du kjøper 1 % og står for noen heftige overgangsummer". "Jeg tar meg av buisnessen og overskuddet".
Håper virkelig det er noe i det, bedre å ha ledere som vil noe med klubben enn Ashley som ikke har penger nok til å drive en fotball klubb og bare tenker profitt, profitt. Jeg har sakt det før og sier det igjen, Newcastle er en sovnde kjempe og mange her inne på forumet setter forventnings nivået ned hele tiden!?!? Under Sheperd var forventningene større enn nå. Vi skal liksom være fornøyd med å havne på 10. plass og en 8. plass er en bonus for mange. Er det slik vi vil at det skal bli? Neste år blir det vel en bonus at vi holder oss i Premier Leauge med Ashleys styring. Nei og Nei, Vi må ha forhåpninger.

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #201 på: 03. Aug. 2008, 11:28 »
Er relativt mange mediehus som skriver om denne saken i dag. Men jeg må si jeg er tvilende til kilden, som visstnok kan fortelle at forhandlingene har pågått i "flere uker, samt at 150 millioner pund skal brukes på spillerkjøp".

Ashley har jo også sagt at han ikke ønsker å selge seg ut, men søker flere partnere til å dele regningen med. For det andre er det jo en viss bismak på en slik nyhet. Konsekvensen kan jo bli at vi blir " nye chelsea ", på den annen side betyr det jo at pokalskapet kanskje kan påfylles for første gang på et halvt århundre.

Når det gjelder den aksjonen som LFC supporterene driver med, finner jeg den innteressant, hvorfor?:
Først av alt fordi de nå ønsker å distansere seg fra noe som blir mer og mer kommersielt. De er lei av å se på ett par menn , evt en familie (manu) skal sitte å styre alt som har med klubben deres å gjøre. Intensjonen til disse menneskene, spesielt amerikanere er en kortsiktig profitt/gevinst. Når de gang på gang kjøper seg inn med lånte penger, for så å refinansiere lånene sine før de går konkurs burde det gå en varsel lampe.

For det andre handler det om kjærlighet til en klubb, en klubbfølelse samt muligheten for å bli hørt. Folk som "oss", anglofile her i Norge eller supportere på øya har jo selvsagt ett ønske om at klubben skal drives best mulig, noe den ikke kan om hele oppkjøpet skyldes ett ønske om raske penger. Ett hvert vellykket selskap i verden, har innvistert store deler av inntjeningen sin i fornyelse. Fotball er ikke noe anderledes. Fornyelse hvert 10. år er ett minstekrav (hele stallen byttet ut - med visse unntak). Poenget er at det kan ikke la seg gjøre dersom det sitter noen ved roret i 3 år, tar pengesekken sin og forsvinner.
Når supporterene selv eier klubben er de sikret at alle penger blir forvaltet ut i fra klubbens egent beste. Nemlig til å drive klubben videre..  Videre på fansen premisser og ønsker... Ikke på ett økonomisk ønske om raske penger, uten ett hjerte som banker for klubben.

"India`s second richest man — who has a personal fortune of £21BILLION — has been in negotiations with Ashley for several weeks, and has made it perfectly clear he will rival Chelsea owner Roman Abramovich in the spending stakes. A figure of around £150m has been discussed in Ambani`s inner circle with the telecoms magnate only too happy to sanction such a sum for players. And he can afford it."

« Siste redigering: 03. Aug. 2008, 11:33 av Henning Fjeldheim »
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #202 på: 03. Aug. 2008, 11:52 »
Sier ja takk med glede om det er en investorsom kan hjelpe oss, men noe salg er eg ikke for. Tror eg  :-\

Og gledelig å se at Fjeldheimen er tilbake  :D

Henning Fjeldheim

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #203 på: 03. Aug. 2008, 12:17 »
Sier ja takk med glede om det er en investorsom kan hjelpe oss, men noe salg er eg ikke for. Tror eg  :-\

Fant ut at det var på tide å bli aktiv igjen. (selv om jeg kun var newcaste.no sist)
1 år på sidelinja, men jeg kan forsikre alle her om at dette hjertet brenner for Newcastle, og hver eneste dag det siste året har jeg sjekket nyheter 3-4 ganger om dagen. Så jeg er ikke helt blank.

Når det gjelder takeover, så hadde "the newcastle united blog" en bra artikkel istad. De konkluderer med at Ashley vil selge ut 49.99% av askjene, for å fortsatt ha majoriteten. Fra hans ståsted ser jeg det greit, men spørsmålet da er vel om de som eventuelt kjøper seg inn, gidder å bruke så mye midler.
Skulle jeg først ha svidd av 150 millioner pund på spillerkjøp, så skulle jeg eid klubben. Hva er vitsen for denne Inderen å bruke så mye penger, aksjene stiger i verdi og så kan Ashley selge seg ut siden. ? Det blir på en måte litt freeride for han. Eier de omtrent halvparten hver, så får de også spytte i like mye penger av driften.
Ashley har tydligvis ikke råd til det, for hvis han hadde det så kunne han latt være å søke partnere.
Stolt supporter siden 7.juli 1989!
20 years of pride & glory!

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #204 på: 03. Aug. 2008, 13:07 »

Fant ut at det var på tide å bli aktiv igjen. (selv om jeg kun var newcaste.no sist)
1 år på sidelinja, men jeg kan forsikre alle her om at dette hjertet brenner for Newcastle, og hver eneste dag det siste året har jeg sjekket nyheter 3-4 ganger om dagen. Så jeg er ikke helt blank.

Når det gjelder takeover, så hadde "the newcastle united blog" en bra artikkel istad. De konkluderer med at Ashley vil selge ut 49.99% av askjene, for å fortsatt ha majoriteten. Fra hans ståsted ser jeg det greit, men spørsmålet da er vel om de som eventuelt kjøper seg inn, gidder å bruke så mye midler.
Skulle jeg først ha svidd av 150 millioner pund på spillerkjøp, så skulle jeg eid klubben. Hva er vitsen for denne Inderen å bruke så mye penger, aksjene stiger i verdi og så kan Ashley selge seg ut siden. ? Det blir på en måte litt freeride for han. Eier de omtrent halvparten hver, så får de også spytte i like mye penger av driften.
Ashley har tydligvis ikke råd til det, for hvis han hadde det så kunne han latt være å søke partnere.

Det spm. har jeg stilt mange ganger også ? Hvorfor skal andre innvestere masse penger når Ashley forsatt styrer over skuta? Ashley trenger ikke bruke ei krone, han kan sitte der å se på at aksjene øker og selge seg ut når det passer han, så har han tjent penger på et tap prosjekt. Jeg tror ikke så store innvestorer gidder bruke masse penger som kommer til gode for Ashley. . Fotball skal ikke være Buisness >:(, men glede og lidenskap!!!! :)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #205 på: 03. Aug. 2008, 13:15 »
Og det er nettopp derfor medlemsstyrte klubber er det beste. Da er det demokratiet som styrer. Selv om Årsmøtet i Rosenborg Ballklub ofte bare er et liksom-demokrati, ettersom flesteparten av medlemmene rått sluker de agnene forretningsmennene i lederstillinger lokker med, så er det i utgangspunktet bedre enn måten engelske klubber drives på, hvor supporterne har pent lite å si.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #206 på: 03. Aug. 2008, 13:38 »
Nå er det i hvert fall nevnt på forsiden.
# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #207 på: 03. Aug. 2008, 14:26 »
Eg har ikkje tru på desse ryktene. Og kan ikkje skjønna kvifor Ashley skal selgja seg ut.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #208 på: 03. Aug. 2008, 14:31 »
Han har jo selv uttalt at han funnet ut hvor dyrt det faktisk er å drive en PL-klubb, så hvis han får det riktige budet tviler jeg ikke på at han selger.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #209 på: 03. Aug. 2008, 15:21 »
Han har jo selv uttalt at han funnet ut hvor dyrt det faktisk er å drive en PL-klubb, så hvis han får det riktige budet tviler jeg ikke på at han selger.

Ja men i samme setning som at han har sagt at det er dyrt så har han sagt at klubben ikkje er til salgs. Kvifor skulle det vera noke annleis no? Katastrofe for klubben viss Ashley sel seg ut no... Eg trur ikkje det skjer.