20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676836 ganger)

0 medlemmer og 3 gjester leser dette emnet.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #210 på: 03. Aug. 2008, 15:23 »
Han ønsker selvfølgelig ikke å gå ut med at han ønsker å selge klubben, noe som ville gjøre han svært upopulær. Men innerst inne tror jeg Ashley vil selge hvis det riktige budet kommer. Dette er hva jeg TROR.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #211 på: 03. Aug. 2008, 17:11 »
Håper seff Ashley selger til denne mannen som er dobbel så rik som Roman
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #212 på: 03. Aug. 2008, 23:30 »
Vi kan sitte på vår høye hest og si at klubben kommer til å miste sjela osv blablabla, men jeg kan med trygghet si at den følelsen forsvinner i takt med at laget blir forsterket og begynner å levere resultater.

Det er tilsynelatende klart at Ashely ikke har noe vilje eller mulighet til å gjøre noe store steg fremover med klubben på kort sikt, og da hadde det vært like greit med en asiat eller amerikaner for min del. Har absolutt ingenting å si. Så lenge penger blir gjort tilgjengelig til spillerkjøp, klubben blir drevet økonomisk forsvarlig, i henhold til hva den som sitter på pengekassa har råd til vel å merke. Og at arbeidet som har blitt lagt ned spesielt med tanke på ungdomsarbeid blir opprettholdt.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #213 på: 03. Aug. 2008, 23:37 »
Vi kan sitte på vår høye hest og si at klubben kommer til å miste sjela osv blablabla, men jeg kan med trygghet si at den følelsen forsvinner i takt med at laget blir forsterket og begynner å levere resultater.

Det er tilsynelatende klart at Ashely ikke har noe vilje eller mulighet til å gjøre noe store steg fremover med klubben på kort sikt, og da hadde det vært like greit med en asiat eller amerikaner for min del. Har absolutt ingenting å si. Så lenge penger blir gjort tilgjengelig til spillerkjøp, klubben blir drevet økonomisk forsvarlig, i henhold til hva den som sitter på pengekassa har råd til vel å merke. Og at arbeidet som har blitt lagt ned spesielt med tanke på ungdomsarbeid blir opprettholdt.

100 % enig med deg.
Btw Liker du Pære? Du får sikkert ei av grinde.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #214 på: 04. Aug. 2008, 08:07 »

100 % enig med deg.
Btw Liker du Pære? Du får sikkert ei av grinde.

100% ueinig me dykk begge. Di skal få pæra begge to. Evt ein bolle 8)
Kva er gale med å bygge noke over tid? Kvifor få inn ein asiat eller amerikanar istaden for ein engelskmann? Ashley har sagt han ikkje skal selga...
Eg vil ikkje få inn ein som absolutt skal kjøpa Ronaldo...Og brukar 2 milliardar på det. Eg er i mot å prøva kjøpa seg til suksess i løpet av ein sommar.

Det verste er at ein ser att dei som ropar etter ny manager med ein gang det går dårleg, no når det går rykter om folk som vil kjøpa opp Newcastle vil då kvitta seg med Ashley akkurat som om det var ein ny manager som vi har ansatt og som har jobba her maks 1 sesong.

Ashley har sletta gjelda vår. Han har gjort masse i det administrative, og fått orden på økonomien vår. Ansett ny manager har han og. Framtidsutsiktene til klubben er veldig gode. Kvifor øydleggja alt dette med å få inn ein ny " Roman" ?

Det vi treng er ro og stabilitet over ein lengre periode, i alle ledda!!!
« Siste redigering: 04. Aug. 2008, 10:27 av lgrinde »

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #215 på: 04. Aug. 2008, 11:34 »
Fortell meg, hva ville bedret økonomisk situasjon gjort for å ødelegge fremtdien til denne klubben?

Som jeg sa, om klubben blir drevet på en profesjonell og forsvarlig måte er den eneste forskjellen vi ville merket med en ny eier, større transfer/lønnsbudsjett og sannsynligvis økt sportslig suksess. Det er vel strengt tatt ønskelig.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #216 på: 04. Aug. 2008, 12:44 »
Fortell meg, hva ville bedret økonomisk situasjon gjort for å ødelegge fremtdien til denne klubben?

Som jeg sa, om klubben blir drevet på en profesjonell og forsvarlig måte er den eneste forskjellen vi ville merket med en ny eier, større transfer/lønnsbudsjett og sannsynligvis økt sportslig suksess. Det er vel strengt tatt ønskelig.

Eg har ikkje sagt at bedra økonomisk situasjon vil øydleggja framtida vår. Men byte av manager og eigar kvart år øydelegg ALT.

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #217 på: 04. Aug. 2008, 12:48 »
Jepp... Det ultimate var om Ashley kunne ha vunnet noen milliarder pund på skrapelodd ! ;)

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #218 på: 04. Aug. 2008, 13:39 »
Det er klart det er negativt for fremgangen når vi gang på gang ansetter feil manager eller eventuelt får inn "feil" eier. Jeg sier ikke at Ashley nødvendigvis er feil eier for Newcastle, men inntil videre ser det ut som han har sine begrensninger om vi ønsker å komme dit vi vil være.

OK, han har slettet gjelden, han har gjort klubben sunnere rent økonomisk sett og lagt om den administrative strukturen. Men når det kommer til å bruke penger på noe mindre "håndfast" økonomisk verdi som spillerkjøp er det plutselig full stopp. Personlig syns jeg nesten det kan virke som om hele greia bare er steg på veien for å gjøre klubben mer attraktiv for eventuelle kjøpere et følgende salg og profitt i lomma på Ashely.

Hittil i transfervinduet går vi jo faen meg i pluss, og da regner jeg ikke med de 20 whatnot millioner pund i Sky penger, ser jo knapt ut som vi har tenkt til å bruke de engang.

Den uttalte ambisjonen til klubben er å utfordre for en UEFA cup plass, fra Keegans egen munn. Men per nå må vi faen meg innse at vi er nærmere å kjempe om nedrykk.

Jeg tar forbehold om at vi faktisk får inn noen absolutt nødvendige kvalitetsspillere før sesongen starter eller vinduet stenger, men akkurat nå har jeg aldri vært mer pessimist foran en ny sesong.

bråkebøtta

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #219 på: 04. Aug. 2008, 14:06 »
JA til en rik mann som vil sløse bort formuen sin på Newcastle!!!!!!

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #220 på: 04. Aug. 2008, 14:37 »
Det er klart det er negativt for fremgangen når vi gang på gang ansetter feil manager eller eventuelt får inn "feil" eier. Jeg sier ikke at Ashley nødvendigvis er feil eier for Newcastle, men inntil videre ser det ut som han har sine begrensninger om vi ønsker å komme dit vi vil være.

OK, han har slettet gjelden, han har gjort klubben sunnere rent økonomisk sett og lagt om den administrative strukturen. Men når det kommer til å bruke penger på noe mindre "håndfast" økonomisk verdi som spillerkjøp er det plutselig full stopp. Personlig syns jeg nesten det kan virke som om hele greia bare er steg på veien for å gjøre klubben mer attraktiv for eventuelle kjøpere et følgende salg og profitt i lomma på Ashely.

Hittil i transfervinduet går vi jo faen meg i pluss, og da regner jeg ikke med de 20 whatnot millioner pund i Sky penger, ser jo knapt ut som vi har tenkt til å bruke de engang.

Den uttalte ambisjonen til klubben er å utfordre for en UEFA cup plass, fra Keegans egen munn. Men per nå må vi faen meg innse at vi er nærmere å kjempe om nedrykk.

Jeg tar forbehold om at vi faktisk får inn noen absolutt nødvendige kvalitetsspillere før sesongen starter eller vinduet stenger, men akkurat nå har jeg aldri vært mer pessimist foran en ny sesong.

Derfor vil du ha inn ny eigar etter kun 1 år med Ashley? Ashley har begynt i rett ende for å byggja oppatte denne klubben etter mange år med misbruk under Fat Fred. Då begynne han med gjelda, den er sletta. Ansett ny manager, fleste var vel fornøyd med kven det vart. Han har vel gjort det meste rett har han ikkje? Når det gjeld desse transferpengane som alle meina vi skal spy ut, det har vi gjort i ALLE år og kva har det gitt oss!?!? Synst det er greit at ein er litt forsiktig og ikkje svir av skyhøge summar på stjerner som skal ha like skyhøge lønningar. Det verkar som om det funka med Fab-kjøpet. Under Fat Fred hadde vi kasta alle pengane Deportivo ville hatt etter dei. Eg er einig at vi har ein syltynn stall, men med alle våre beste på bana så bør kjempa om topp 8. Då skjønnar eg ikkje argumentet ditt med nedrykk.
Eg er glad Ashley ikkje kjøper ein ny "Luque" berre for at mange her inne skal verte fornøydde. Men han bør gi KK pengane til at vi kan lukkast med å komma blandt topp 8. Og slik ståa er no, så mangla vi 1 stk kreativ midtbane.
« Siste redigering: 04. Aug. 2008, 14:40 av lgrinde »

Human

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #221 på: 04. Aug. 2008, 14:45 »
kafaen veit duck ,og alle andre som påstår at ashley er gniten, om kva spillera newcastle har bydd på og kor masse det er villige til. å by f.eks 18 mill pund for modric er vel på grensa til galskap og alikevel gjorde ashley nettopp det. I tillegg til at han no er villig til å møte krava til en grisk depor klubb som først aksepterte et lavere bud fra newcastle, men når det var klart at coloccini var klar til å reise til newcastle så skal dei ha meir. Det handler om etikk i økonomiske forhandliger og om at en ikkje skal finne seg i alt. modric var ikkje vert over 20 mill som zagreb ville ha og er glad for at newcastle ikkje kaster penger etter klubber for spillere som vi gjorde under fat fred. Det er faktisk en grunn til at newcastle faktisk hadde ei så stor gjeld. Berre se på lista av spillere som newcastle kasta penga etter som floppa bigtime!

patrick kluivert
michael owen (alt kan jo snu)
emre
luque
guivach
bramble (latterlige 5 mill pund for tidenes dårligste spiller)
alan smith (var jo til og med under ashley)
hugo viana

sikkert en hel del eg ikkje husker og no

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #222 på: 04. Aug. 2008, 15:09 »
Det kan godt hende at pressen har rett i at Keegan er litt usikker på Ashley, at han ikke er bestevenner med Dennis Wise, og at han er redusert til bare å være hovedtrener. Det kan hende. Men jeg tror uansett at Mike Ashleys regime er til det beste for oss. Etter at han slettet gjelda vår fant han nok fort ut at det ville bli veldig dyrt og lite lønnsomt å bruke uhorvelig mye penger på spillerkjøp, når det ikke garanterer suksess. Human ramser helt korrekt opp en liste med veldig dyre spillerimporter som har bidratt minimalt sportslig. Da er det kanskje bedre å lete etter spillere på en litt annen måte, og bruke litt mindre penger på det, enn andre lag gjør. Hvis vi bygger et lag, fremfor å bygge en stall full av verdensklasse-spillere, så kan vi likevel få suksess. Om vi bare er forberedt på at det tar tid, og at resultatene kan svinge litt.

Det er lett å si at en styrtrik utlending kan få ta over hvis bare han fortsetter ungdomssatsingen. Men har vi noen som helst garanti for det da? De fleste styrtrike forretningsmenn tviler jeg på at drømmer om å kjøpe 11 Ben Tozer i stedet for 11 Christiano Ronaldo. Det er liksom litt morsommere å leke FM, når du først har sjansen. Er det ikke? Du tenker vel på samme måte selv?

Men har denne FM-tankegangen gjort Newcastle noe som helst godt opp gjennom årene?
Joda, det var morsomt under Keegan på 90-tallet, men noe særlig lengre enn en svipptur innom CL kom vi aldri.

Jeg liker det arbeidet Dennis Wise og kompani har lagt ned hittil. Jeg skulle gjerne hatt flere Keegan-kjøp også, men alt til sin tid. Det viktigste er at vi har prøvd oss på Luka Modric, at vi gjør alt for å få inn Coloccini, at vi faktisk greier å fornye kontrakten til Michael Owen, og at de spillerne som er her, er villig til å gå gjennom ild og vann for Newcastle United.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #223 på: 04. Aug. 2008, 15:14 »
Inderne har selv avkreftet at det er hold i disse ryktene i dag.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Duck

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #224 på: 04. Aug. 2008, 15:48 »
Du har rett i at jeg ikke vet hva faen jeg snakker om Human, det vet ingen av oss. Jeg bare spekulerer i likehet med resten av folket på forumet, har aldri påstått noe annet :)

Joakim, jeg kan love deg at etter 6 måneder til ett år inn i et slikt nytt eierskap hadde de argumentene du kommer med nå vært det siste du tenkte på, forutsetningen er selvsagt da at vi snakker latterlige ressurser inn i klubben. Og jeg må pent si at jeg hadde foretrukket total dominans med 11 cristiano ronaldoer på banen fremfor 11 Ben Tozerz anyday, spesielt om jeg hadde en viss trygghet om at klubben hadde hatt de økonomiske forutsetningene til å gjøre noe sånt og fortsatt ha en fremtid.

La meg bare legg til en ting til. Du sier at vi kan bygge lag og at resultater kan svinge samtidig som det kommer til å ta lang tid. Vi har sikkert vært newcastle supportere lenge nok begge to til å vite at dette ikke kommer til å funke? Dårligere resultater over tid i Newcastle = supporteropprør, Keegan sparket og full rulle på nytt.

Lgrinde, du syns det er fornuftig med en mer edrulig transferpolitikk. Ja jeg er enig, innenfor de rammene vi oprerer med nå og har operert med er det selvsagt ikke noe god ide å betale vanvittig overpris for enkeltspillere ut av ren desperasjon. Men det er mulig å kjøpe innenfor rimelighetens grenser tilogmed nå. Du sier at det å bruke penger ikke har fått oss noe sted tidligere, tja ikke helt enig der.. vi har tross alt hatt noen relativt gode perioder de siste 10 årene, og da har vi lagt jernet på transfermarkedet samtidig. Vi får se hvordan det eventuelt går om vi ikke bruker penger, jeg tror ikke det kommer til å gi positive resultater. Skal man oppnå noe i Premier League nå er man nødt til å bruke penger.

Når alt dette er sagt er jeg rimelig trygg på at vi kommer til å ha Ashely som eier fortsatt når sesongen starter, som du sier disse ryktene ble raskt avkreftet. Og som sagt tidligere, jeg sier ikke nødvendigvis at han er feil mann, baserer bare synspunktene på hvordan det ser ut for øyeblikket med en relativt negativ holdning  :P Håper selvsagt ting ordner seg for det beste