20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 672742 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Erlend Simonsen

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #150 på: 14. Juni 2008, 19:45 »
Håper bare Dagbladet sine kilder om lønnstaket er veldig dårlige! 30000 er lavt. vi bør ligge på arsenal nivå minst på 50000.
Han kom, ble mett og dett var dett....

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #151 på: 14. Juni 2008, 22:40 »
30 000 hørtes jævlig lavt ut ja...noen som vet hva snittet ligger på blant lagene i PL?
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #152 på: 14. Juni 2008, 23:08 »
veit ik ka så e bra. Får spillerne dårligere lønn så tar det jo bare enda fleire reklameoppdrag osv.
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #153 på: 15. Juni 2008, 12:35 »
Syns det er helt greie tiltak. Newcastle United er helt klart havnet i et økonomisk uføre som over tid hadde tatt knekken på klubben dersom man ikke hadde gjort noe. Dette er helt klart en konsekvens av en nærmest ukontrollert pengebruk og manglende sportslige resultater. Fotballklubbene lever av gode resultater og suksess, det har ikke Newcastle hatt på veldig VELDIG lenge, og da er det åpenbart at noe må gjøres. Mobilregninger, dresser og biler har ikke spillerne vondt av å måtte betale selv, det vil kanskje heller bare lære dem en ting eller to om hvordan livet faktisk er, og kanskje får flere av spillerne et litt fornuftigere forhold til penger.

Et lønnstak er heller ikke noe problem. Skru tiden fire eller fem år tilbake i tid og se hva en klubb som Barcelona oppnådde med nettop dette. ALLE spillerne gikk med på det, bortsett fra en, og han forsvant, men Barcelona fikk en ny gullalder og oppnådde store ting! Laporta administrasjonen er under hardere kritikk enn noensinne i Catalunya akkurat nå, men derfor skal man ikke glemme hva de allerede har oppnådd. Alle spillerne gikk ned i lønn men fikk store resultat-avhengige bonuser i kontrakten, det burde langt flere klubber ta lærdom av fort sam faen! Newcastle må gjerne være den første engelske for min del.

Hva Dagbladet opererer med av overskrifter bryr meg akkurat like lite som hva paven gjør idag eller hva han har på seg. Det er og blir en useriøs søppel-avis uansett. Det er denne artikelen bare nok et glimrende eksempel på!

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #154 på: 15. Juni 2008, 14:40 »
Jeg har ingen problemer med at Ashley rydder opp i økonomien vår. Det er vel og bra, og på høy tid!
Det jeg derimot er blitt vel skeptisk til, er hvorvidt King Kev har nok makt over det sportslige. Syns faktisk det er blitt ganske synlig at han ikke har fått ting helt slik som han ville på flere områder. Og som Rob Lee i dag sier, la King Kev ha kontroll over det sportslige, og Newcastle vil havne der oppe igjen. Ashley må tørre ha trua på sin egen ansettelse.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #155 på: 15. Juni 2008, 18:59 »
Kevin Keegan er kun hovedtrener og lagleder for Newcastle United. Mer makt enn som så har han ikke.
Han får ikke en gang bestemme hvilke spillere klubben skal kjøpe, virker det som.

Jeg synes det er særdeles merkelig at Mike Ashley ikke gir sin egen manager mer tillit enn som så. Og jeg er stygt redd dette kan føre til at Keegan faktisk går, om det fortsetter sånn som det virker å være nå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #156 på: 15. Juni 2008, 20:58 »
Trur vi skal roe litt ned. Ting er nok ikke så sort/hvit som det kan se ut for. Keegan har nok helt sikkert en hel del å si i kjøpene av spillere. Og jeg tror nok det jobbes med kjøp og salg selv om det ikke kommer klare signaler i media av den grunn. Synes d er godt at det ikke verserer 100 rykter i uka. EM tar veldig mye oppmerksomhet fra media, så jeg tror klubbene får jobbe litt mer i fred enn under sesonger hvor d ikke er mesterskap.

Jeg synes Ashleys modell er interessant og fremtidsrettet. Jeg klarer meg godt med 3-4 sesonger midt på treet hvis det er konsekvensen av lønnstaket og satsingen på up and coming spillere. Jeg tror også Keegan sutter ut sin kontraktstid, for så å gi jobben videre til Shearer som forhåpentligvis har fått seg litt erfaring fra CCC eller et annet PL lag.
Jeg lovpriser Mike Ashleys inntreden i klubben. Er sjeleglad han ikke er en kopi av fat fred!

BallaJazz

• Gjest
« Svar #157 på: 16. Juni 2008, 05:44 »
Joa..denna økonomiske trekkinga på lønninger osv er jo såklart en veldig fint for å få ned budsjettet litt men spørsmålet er hvor smart er detta på sikt.Vi kommer all sannsynelig til å ende opp med å tape kampen på mange gode spillere pga dette.Dem vill da velge andre klubber pga bedre betaling for vi kan jo ikke benekte på og si at hos mange så er det penga som rår og lokker.Det er hva VI kan friste med.Gode betalinger!. Men så kommer det litt annpå hvor mye som blir trekt å satt ned også..så litt vanskelig å si hvor stor forskjell det vill bli.

Vi har vært en middelshavsfarer(Snilt sagt) i flere år nå.Og er derfor ikke noe spess attrakiv for mange spillere av den klassen vi ønsker men gode betalinger er noe vi kunne by på.Så vi forse åssen detta går.Jeg kan ikke si at jeg synes detta er noen veldig bra ide selvom jeg skjønner tanken til Ashley her så tror jeg ikke detta er riktig måte å gjøre det på med tanke på de ambisjonene vi har.Hadde vi vært Barcelona,Man utd..Milan osv.store klubber som har det som skal til for å vinne titler å gode nok til det.Ok!.Da mener jeg det er noe annet.Men det er ikke tillfellet med oss.

Jeg er redd for at detta kan slå negatvit ut i kampen med å hente spillere av den kvaliteten vi trenger for å komme opp på den gode delen av tabellen igjen.Men jeg håper jeg tar feil!.Men en ting er sikkert,skal vi det så MÅ vi handle inn en go del gode kjøp denna transfer sessongen å ikke noe middels.Kvalitet MÅ inn så vi forse med tiden hva som kommer.Time will show!.

Øystein Solbjørg

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #158 på: 16. Juni 2008, 10:12 »
Meget bra at Ashley tar tak i økonomien og rydder opp. Vi har betalt høye lønninger til mer eller mindre gode og middelmådige spillere i årevis nå. Dette har hjulpet oss med å få noen spillere som vi ellers ikke ville fått,  men resultatene har likefullt vært dårlige. Vi trenger sultne og motiverte spillere og ikke spillere som har pengene som motivasjon for å komme til oss.

Fortsetter vi slik som vi har gjort så risikerer vi å ende opp som Leeds. Så at Ashley innfører lønnstak og andre diverse tiltak er på sin plass. Nå må spillerne vise resultater før de skal ha lønnsøkning på en allerede alt for god lønningspose. Enig med Ulf i at jeg klarer meg med 3-4 sesonger til som en middelhavsfarer, hvis det blir konsekvensen av fornuftig økonomi styring. Heller det enn at vi satser over  evne og havner i gjørma som Leeds.

Sats på unge, lovende og MOTIVERTE spillere som vil blø for drakta vår. Så kan Spurs, Man City osv hente de spillerne som kommer pga størrelsen på lønningen.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #159 på: 16. Juni 2008, 15:28 »
Jeg ser ikke hvorfor vi skal være så bekymret for et lønnstak, for sannsynligvis vil det bli satt såpass høyt at vi fremdeles har råd til å betale spillere som Luka Modric, Arda Turan og Bafetemi Gomis.

Luka Modric fikk tilsynelatende et bedre økonomisk tilbud fra oss, enn fra Tottenham. Og det tilbudet ville sannsynligvis ført ham veldig langt oppe på lønnsstigen i Newcastle. Arda Turan skal visstnok ha fått et knallgodt tilbud fra oss, og langt, langt, langt over de £40K i uka, som The Sunday Mirror kunne fortelle oss at lønnstaket skulle ligge på.

Hvis vi går glipp av noen spillere fordi vi ikke vil tilby sinnssyke lønninger til spillere som overhodet ikke er verdt pengene, så er det overhodet ikke noe tap. Vi tåler å måtte gå glipp av umotiverte Albert Luque-typer som har kommet til klubben ene og alene på grunn av en helt sinnssyk lønningspose.

Mike Ashley er kanskje gnien, og vil ikke kaste penger ut av vinduet. Men mannen er ikke milliardær fordi han er dum, snarere tvert imot.

Michael Owen kommer til å signere ny kontrakt. Steven Taylor vil etter hvert også signere ny kontrakt. Vi kommer til å kjøpe nye, meget gode spillere, men vi kommer IKKE til å kjøpe Ronaldinho og betale ham femti millioner kroner i uka. Det skjer ikke i dag, neppe i morgen, men jeg tror det meste har skjedd innen utgangen av juli. Jeg håper i hvert fall.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

oyvind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #160 på: 16. Juni 2008, 20:03 »
Godt Ashley får ned utgifter i klubben, mobilregninger, biler, dresser osv Er noe spillerne selv har råd til. Hvis Ashley tror han skal få ned lønningene til £30 000 pr uke gjennomsnittelig på A-laget tror jeg han tror på julenissen. .

Eneste måten han kan gjøre dette på er å selge unna flere nåtildags nøkkelspillere og erstatte de med tallenter eller spillere som kommer ifra ikke så høyt rangerte klubber som Newcastle. Dette kan på kort sikt være skremmende med tanke på nedrykk . .

Jeg synes også det virker som Keegan blir styrt av styret når det gjelder på tranfer fronten. Hvis dette er tilfelle kommer jeg til å bannlyse Mike Ashley, men jeg venter til 1 sept. 2008 før jeg gjør det.
For har du ikke hår mellom legger og lår, så har du en dått i ræva.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #161 på: 16. Juni 2008, 21:08 »
Jeg tror nok også at et lønnstak på den faste lønnen vil åpne for en forbedret prestasjonsrettet del. Så får det bli litt mer opp til spillerne hvor mye de skal tjene. Alle vil tjene på det i lengden. Klubben, spillerne og fansen. En fornuftig måte å bygge opp økonomien på i mine øyne.

BallaJazz

• Gjest
« Svar #162 på: 17. Juni 2008, 02:33 »
Vell.Det får vi se på åssen detta går.Jeg ser ikke på detta her som noen helt klar suksess i fremtiden eller i nåtid!.Jeg er veldig skeptisk til detta for jeg synes det står imot de ambisjonene vi har i klubben og for meg så stemmer det ikke helt men greier han å lykkes med detta så er det såklart ingenting som er bedre enn det.Men jeg er tvilende!.

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #163 på: 17. Juni 2008, 14:51 »
Kevin Keegan er kun hovedtrener og lagleder for Newcastle United. Mer makt enn som så har han ikke.
Han får ikke en gang bestemme hvilke spillere klubben skal kjøpe, virker det som.

Gi meg gjerne en link eller et sitat der det står akkurat det ::)
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

Radar

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #164 på: 17. Juni 2008, 15:02 »
Sto noe annet i avisa i forrige uke. KK faar mer aa si naar det gjelder kjoep av spillere.