20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 676797 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Ole939

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #120 på: 04. Mai 2008, 01:55 »
Våger å tro at sangen du hørte lød "Don't feel like dancing, dancing..." og er signert Scissor Sisters, men det blir jo bare spekulasjoner som går langt utenfor topic!  ;)

Husker ikke teksten nøyaktig, men den fikk ihvertfall latteren til å gå hos meg.
Takk for påminnelsen uansett ;)

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #121 på: 11. Mai 2008, 13:14 »
Hva synes folk her inne om Mike Ashley sålangt? Må si jeg blir svært skuffet om han ikke får signert ny kontrakt med Owen og Taylor. Jeg fikk tidlig et inntrykk av at han ville bruke mye penger på å gjøre Newcastle til et topplag igjen, nå begynner jeg virkelig å lure på om han er villig til å åpne lommeboka. Alle vet at Keegan trenger penger for å gjøre Newcastle bedre, og får ikke Keegan de pengene han trodde på forhånd tror jeg han blir forbannet.

Forsåvidt positivt at Ashley tar tak i økonomien, men vi er nødt til å bruke penger for å utfordre de beste lagene. Jeg blir utrolig skuffet om Owen drar i sommer og hvis Keegan ikke får mye å handle for.
an sparker ikke Bobby Robson??

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #122 på: 11. Mai 2008, 13:41 »
Enig der. Vi trenger faktisk MASSE penger for å kunne være der oppe. Taper vi dessuten Owen har vi allerede tapt ytterligere til de øverste. På tide å vise penga.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #123 på: 11. Mai 2008, 14:15 »
Hva er egentlig vitsen med å lure på noe som helst enda? Er så dritt lei all den negativiten som har t.o.m har startet før sesongen er ferdig. Hva er det med folk ::) Ashley har spytta inn £250m i klubben siden han kom, mye på p.g.a freddy "den udugelige" sheppard. Hvem er det som danser og hopper opp og ned på tripbunen når newcastle scorer, hvem er det som spanderer flere runder med øl på supporterne bare av ren entusiasme og goodwill, hvem er det som har satt en av sine beste businessmenn til å styre en klubb mot toppen og hvem var som smalt £20m i borde pluss høy lønn for en spiller som ikke engang har vist seg i PL enda? Mort har nettopp gått ut og sagt at han skal i kontraktsforhandlinger med taylor, harper og owen når sesongen er owen. Det har skjedd masse forandringer backstage med flere nye ansettelser i administrasjonen og i keegans backroomstaff. Vi har fått et topp moderne scoutingnetverk som jeg vet vi kommer til å ha stor nytte av i tiden som kommer. Han sa nettopp at møte i london var bra og konstruktivt. Jeg synes at alle bortskjemte utålmodige(jeg sier ikke det om alle) 14-åringer bør stikke fingern i jorda og virkelig tenke etter hva som virkelig har skjedd denne sesongen, med ansettelsen av keegan og den fantastiske fotballen vi har sett glimtvis av i de siste 8 kampene, som jeg ikke har sett siden "the golden robsen days". Det kreves faktiskt hardt arbeid over lang tid for å få opp igjen "den sovende kjempe"  til toppen av PL igjen.

Faen, få opp motet og vent til det begynner å nærme seg den 1. september med kritikken!
« Siste redigering: 11. Mai 2008, 14:17 av borbis »
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #124 på: 11. Mai 2008, 14:19 »
Ashley har nok sine planer, men styrer nok unna den måten NUFC har blitt drevet på før. Jeg tror det er slutt på den tiden da NUFC "satser" stort på å hente såkalte "big names" og kun kan lokke dem med en usannsynlig lønn, noe de selvfølgelig sier JATAKK til.

Spillere som Duff og Viduka tjener etter hva jeg har hørt 800 000 kr i uka, hvilke andre klubber ville kunne gi dem det? Owen får godt over 1 million i uka, er ikke mange klubber som hadde tatt sjansen på det heller. Så har vi Emre som kan spille på landslaget men med en gang han kommer tilbake til NUFC er han visstnok skadet, og til slutt må jeg bare nevne Albert Luque....

Dette er bare eksempler, for det finnes utrolig mye mer daukjøtt i troppen som nok kun er ute etter pengene men driter i det sportslige og klubben. Heller ikke Owen har bevist meg nok på sine 3 år i klubben til at han fortjener å være en av PL sine best betalte spillere (selv om jeg gjerne ser at han signerer ny kontrakt).

Jeg synes det bare er positivt at de som styrer klubben tenker mer enn bare å blidgjøre fansen med store signeringer. Klubben har i lang tid hatt underpresterende stjerner, så kansje et lønnsystem/struktur ikke er så dumt allikevel. Synes det også er spennende at de snakker om "medium til long term view" når de snakker om å forsterke stallen. Slik jeg ser det har Ashley og co en plan for hvordan de skal drive og gjøre suksess av denne klubben, det er bare for "oss fans" å være litt tålmodige!  ;) 

Angående Taylor er jeg sikker på at han kommer til å signere ny kontrakt, men er litt mer usikker på Owen. Uansett i Owen sitt tilfelle tviler jeg meget sterkt på at han vil få noe særlig mer i en annen klubb om det er det han tror.

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #125 på: 11. Mai 2008, 14:30 »
Ro deg ned og les hva vi skriver. Jeg vet Ashley har bidratt med mye positive ting, og at han er en dyktig foretningsmann er det ingen tvil om. Poenget er at hvis vi mister Owen og heller ikke forsterker stallen skikkelig i sommer, og ja jeg frykter vi mister Owen. Jeg skjønner ikke hvorfor han ansatte Keegan hvis han ikke er villig til å bruke mye penger, Keegan har aldri vært den beste til å utvikle unge spillere.

Må jo gå an å diskutere uten å bli kalt bortskjemte 14-åringer? Det eneste jeg ønsker er at Newcastle skal oppnå suksess, men for en Newcastlesupporter er troen på at man KAN vinne noe det viktigste. Mister man sin beste spiller, og Keegan ikke får forsterket laget som han sier selv må til.

Forresten, å drive en fotballklubb er noe helt annet enn å drive en sportsforretning. Fotballen betyr alt i Newcastle, vet ikke om du fikk med deg hvor mange supportere som møtte opp da Owen signerte? Hva tror du supporterne vil si hvis Owen blir tvunget ned i lønn og forlater oss?

Skal vi bli bedre må vi beholde de beste spillerne våre, og samtidig hente spillere som kan gjøre oss enda bedre.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #126 på: 11. Mai 2008, 14:31 »
Nå har vel penga vært vist litt vel mye de siste 10-årene i denne klubben. Vi MÅ innse at det hele dreier seg om økonomi til sjuende og sist. Jeg tror IKKE vi får se særlig mer enn £20-£25Mill i overgangspenger i sommer. Dessuten tror jeg også at lønnskabalen til Ashley er temmelig rigid og fastsatt. Tror nok Owen må ta til takke med en reduksjon i grunnlønna. Jeg har ventet mer enn halve livet mitt på total suksess for denne klubben. Hvis Ashleys måte å vinne titler og etablere oss i Europa/verdenstoppen er "the Wenger Way" venter jeg mer enn gjerne i 15 år til. Turen frem dit vil uansett bli en gradvis opptur! Tror nok han vil satse på up and comming og spedd i en del rutine. Tipper han kommer til enighet med Owen på ett eller annet vis. Jeg er faktisk litt uenig i at han skal vise penga for alt det er verdt. Nå kommer det flere og flere rapporter som sier at pga pengebruken de siste 10-15 årene er det flere av de store klubbene som faktisk sliter maksimalt med å tjene penger. Se på Liverpool, Man U og Chelsea kontra Arsenal. Arsenal er det laget som får supporterne til å legge igjen mest penger av alle på kampdag (£/person) og har en positiv økonomi. De andre skal bare mislykkes et år før jeg tror vi ser at hele korthuset raser sammen for de.

De aller aller fleste store klubbene lever på et usunt og farlig vis. Derfor forventer jeg at Ashley fortsetter å bygge opp klubben steg for steg. Nytter ikke å ha en helvettes motor hvis ikke bremsene er dimensjonert til å stoppe bilen når det virkelig trengs. Da har man et vrak før man vet ordet av det! Noe jeg nesten er villig å sette penger på at enten Man U, Chelsea eller Liverpool opplever i løpet av de neste 5 årene!

Abel

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #127 på: 11. Mai 2008, 14:51 »
Jeg tror alle drømmer om å gjøre det på samme måte som Wenger i Arsenal, men er det realistisk? Wenger har vært fenomenal til å utvikle unge spillere, mener dere Keegan er samme type manager? Husk hva Keegan gjorde forrige gang han var her, han fikk penger til å hente "ferdige" spillere som Ferdinand, Shearer, Ginola, Beardsley, Albert, Asprillia og Batty. Han fikk disse fantastiske spillerne til å spille en fotball verden sjelden har sett. Poenget mitt er at skal vi begynne å hente ukjente unge spillere og utvikle de selv er jeg ikke sikker på om Keegan er den rette manageren, og tro meg, jeg håper virkelig Keegan blir vår manager til den dagen Shearer kan overta.

Jeg håper også at vi kutter lønningene ved å kvitte oss med spillere som ikke presterer, tenker da først og fremst på Duff og Emre. Men å miste kapteinen og lagets beste spiller for å spare penger tror jeg blir totalt feil, det gir et dårlig signal til andre spillere i klubben med ambisjoner.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #128 på: 11. Mai 2008, 15:21 »
Jeg tror ikke det blir Keegans jobb å utvikle evt talenter til å ta steget opp. Det tror jeg Dennis Wise & Co. får til oppgave. Keegan er manageren som kan få potensialet ut av materiellet som er der allerede, og med noen riktige signeringer av spillere med erfaring a la Riise,Crouch så tror jeg faktisk vi kan etablere oss tett under de 4 store. Nå er ikke Owen dratt enda så inntil det bekreftes fra klubbhold tar jeg dette med knusende ro. Jeg tror også at lønna til Owen kan regnes på mange måter. Med litt mindre i grunnlønn, men bedre bonusbetingelser ser jeg ikke bort fra at han kan tjene like mye om ikke mer enn han gjør idag. Er rett og rimelig å ha en del av lønna som prestasjonsavhengig, noe jeg tror vi vil se mer av i tiden fremover.

Roblee

• Midtbaneanker
  • Geordie for ever!
    • Vis profil
« Svar #129 på: 11. Mai 2008, 15:43 »
Nå får faen meg Mike Ashley vise litt muskler, gi Keegan penger til spillerkjøp. Skal vi klare å hevde oss mot the "top 4", ja da trenger vi noen gode spillere. Hvis ikke Ashley vil bidra med penger, så kan han bare trekke seg tilbake og la de som er villige til å satse litt ta over.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #130 på: 11. Mai 2008, 16:00 »
Nå må vi huske på at det bare er 11. mai ennå. Transfervinduet har ikke offisielt åpnet, og svært få klubber har begynt å kjøpe spillere. Wise, Vetere og Jimenez er visstnok stadig på reisefot, og jeg antar at møtet i London var delvis for å spikre sammen en plan for sommerens spillerkjøp.

Spekulasjonene om at Owen trekkes betraktelig i lønn har såvidt jeg har sett ikke blitt nevnt noen andre steder enn i Daily Mail. Derfor velger jeg å ignorere det, inntil jeg ser noe om hvorvidt Owen har sagt nei til nytt kontraktstilbud.

Jeg tror vi kan få se én spiller som koster mellom £20 og 25 mill, men for resten av spillerne vil nok et budsjett på rundt 20-25 mill være gjeldende.
Vi trenger gode spillere, og jeg tror vi vil få se det. Men vi vil ikke få se noen Albert Luque-kjøp! Og jeg har ingen tro på at vi betaler £15 mill for Crouch.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

steppe

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #131 på: 11. Mai 2008, 20:29 »
Jeg tror at Ashley kan være den mannen på pengesekken vi trenger.
Vi øste jo ut penger da Sheaperd satt der, og vi kjøpte fallende stjerner. Se hvor det brakte oss.
Nei jeg tror vi må snu pila 180 grader.
Husk vi har mange up comming stjerner allerede. Da snakker jeg om Kadar, Carrol Lua Lua og flere.
Og hadde bare N`zogbia vist litt mere vilje, så tror jeg vi hadde hatt et godt lag til neste sessong.
da har jeg seff regna med de nye signingene

BallaJazz

• Gjest
« Svar #132 på: 11. Mai 2008, 20:30 »
Ja visst Joakim.Denna gangen så kommer dem til å bruke cash på det som er nødvendig for å hente det av kvalitet vi VIRKELIG trenger for å hevet laget , men gjøre de riktige kjøpa.Er ganske bombe sikker på at dem har alrede noen i kikkerten;D.Vi har jo uten tvil det økonomiske "potensialet" til å heve oss i toppen igjen.Nå gjelder det bare å kjøpe de riktige spillerne for å få oss opp ditt igjen.Det som blir så spennende i år å se om Keegan & co greier å lykkes i den oppgaven :)

André S

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #133 på: 11. Mai 2008, 21:01 »
Nå er det jo ikke slik at det laget som bruker mest cash på transfers er det laget som nødvendigvis gjør det best i serien...

Se bare på Newcastle/Spudz vs Blackburn/Everton/Villa....

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #134 på: 11. Mai 2008, 23:36 »
Eller bare se på Arsenal... Selv om vi kanskje ikke bør sammenligne oss med monsieur Wenger helt ennå.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon