20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 677347 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

BallaJazz

• Gjest
Sv: Mike Ashley
« Svar #135 på: 12. Mai 2008, 07:48 »
Nei..er ikke snakk om å bruke mest mulig penger på kjøp nødvendigvis men å bruke de penga man har på å kjøpe de rette spillerne som kan være forskjellen på suksess å ikke.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #136 på: 12. Mai 2008, 09:12 »
Riktig, men de riktige spillerne for oss nå er ikke nødvendigvis spillere med 20 landskamper og de høyeste lønningene i de store europeiske ligaene. Vi må ikke gå helt bananas om vi ikke gjør en "Shearer/Owen/Martins" signering i sommer - dvs familiære navn som vi alle har hørt om.
Så lenge Keegan & Co bringer inn spillere i de riktige posisjonene er jeg revnende likegyldig om jeg har hørt om de før. Er RIMELIG sikker på at vi pr idag har et meget bra speider-team som har litt bedre forutsetninger for å si om spillere er riktige for oss eller ikke enn det vi har... Så om spillerne som kommer inn ikke koster mer enn £3mill pr stk så er jeg happy (faktisk hadde jeg takket ja til J-A Riise for £3mill, som det  er blitt antydet i media). Vi trenger nødvendigvis ingen £15-20mill signering i år. Men jeg tror jeg med 100% sikkerhet kan si at det er personer her inne som kommer til å kaste Ashley,Mort og Keegan til he***** om ikke så skjer....

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #137 på: 12. Mai 2008, 11:11 »
Nå er det jo ikke slik at det laget som bruker mest cash på transfers er det laget som nødvendigvis gjør det best i serien...

Se bare på Newcastle/Spudz vs Blackburn/Everton/Villa....

Godt poeng! Og det leder meg til et annet spørsmål: allerede FØR overgangsmarkedet har åpnet er hylekoret i gang med å klage over at vi ikke har nok midler tilgjengelig, selv om vi ikke engang vet hvor mye Ashley er villig til å bruke, men hvor mye har egentlig Blackburn/EVerton/Villa handlet for de to siste årene? De har faktisk ikke handlet for enormt mye større summer enn jeg tror at Keegan vil få å rutte med i sommer, så hva er det egentlig som er så galt?

Husk på at Ashley både har måttet punge ut en masse penger får å kjøpe klubben og deretter slette en hinsides gjeld som vår forrige eier hadde klart å bygge opp! Resten kan dere (hylekoret) lese mellom linjene her. :)

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #138 på: 13. Mai 2008, 00:08 »
enig med chickenman

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 10. Juni 2008, 12:46 »
http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/10/537768.html

Konge..Akkurat nå er jeg såå  utrolig glad for at Ashley eier vår klubb. Virker som en grepa mann som tenker langsiktig og vil kjøpe inn talentfullespillere og sette tak på lønninger. Han fjaser ikke som de i pool og kjøper ikke spillere i hytt og gevær bare for å oppnå rask suksess..Kanon sier jeg bare..

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 10. Juni 2008, 19:15 »
Det virker om ikke annet som at Mike Ashley har en større og mer langsiktig plan for Newcastle enn det Gillett og Hicks ser ut til å ha for Liverpool.
Håper bare den langsiktige planen er så langsiktig at det ikke går ut over mer kortsiktige resultatmål.

Det virker som at herrene Ashley og Mort ønsker et klarere perspektiv over lønnssituasjonen før de begynner å forhandle med gode spillere om kontrakter. I mellomtiden henter vi unge tenåringer som spås en lovende fremtid. Forhåpentligvis vil vi få godt betalt for det senere.
« Siste redigering: 11. Juni 2008, 20:30 av Joakim »
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
« Svar #141 på: 10. Juni 2008, 23:40 »
Hei jokke: Jeg har et 'IKKE' til utdeling. Hvor vil du sette det? :-)
Tør jeg foreslå setning nummer to?

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #142 på: 11. Juni 2008, 07:41 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 11. Juni 2008, 20:31 »
Hei jokke: Jeg har et 'IKKE' til utdeling. Hvor vil du sette det? :-)
Tør jeg foreslå setning nummer to?
Takk for tipset ;)

Har jeg virkelig begynt å skrive så dårlig?

Tommy Sten

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #144 på: 14. Juni 2008, 04:38 »
Asked to describe Wise, Keegan, who had a 2½-hour training-ground chat with the former Leeds manager on Thursday, replied, "Short."

BallaJazz

• Gjest
« Svar #145 på: 14. Juni 2008, 16:27 »
Se her ja.Selvom det er en idiotisk overskrift av Dagbladet.Har INGENTING med å være gjerrig å gjøre.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/14/538184.html

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #146 på: 14. Juni 2008, 16:37 »
Se her ja.Selvom det er en idiotisk overskrift av Dagbladet.Har INGENTING med å være gjerrig å gjøre.

http://www.dagbladet.no/sport/2008/06/14/538184.html

Lønnstaket er idiotisk. Resten er på sin plass og det støtter jeg. De merker ikke en gang at det trekkes £3-400 for en dress på en av ukelønnene deres. Mobilregningen er en selvfølge!
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

BallaJazz

• Gjest
« Svar #147 på: 14. Juni 2008, 17:10 »
Ja såklart er det jo det kø.Han prøver ikke å være gerrig men heller å drive buisness MEN på feil måte.Ikke akuratt noe sjakktrekk nei!.Jeg trodde faktisk at spillerne betalte for detta selv med de overbetalte lønningene dem har så merker dem ikke betalingene av de regningene engang nei ::)

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #148 på: 14. Juni 2008, 17:14 »
Disse spillerne tjener mellom 500K og 1 mill i uka. Hvis de ikke da kan ta utgiftene på representasjonsantrekk, bil og mobiltelefon selv, så har de store problemer.

Lønnstak synes jeg heller ikke nødvendigvis trenger å være noen dårlig idé, bare man ikke legger taket for lavt. Legger man et tak på rundt 1,5 mill, så skal man kunne få tak i mange gode spillere uten særlig store problemer. Det er uansett en skammelig høy lønn.
Michael Owen skal selvsagt ha bedre betalt enn Alan Smith. Mye bedre betalt. Men det betyr ikke at vi kan kjøpe en haug med Alan Smiths, og gi dem den lønna de vil ha. Det er ikke bare de aller aller best betalte som må belage seg på å få noen tusenlapper mindre i lønn. Det er mye å kutte på spillere som Alan Smith også.

Jeg støtter Ashley fullt ut på disse punktene. Vi må få bukt med den bekymringsløse spending spree som kjennetegnet Shepherd-regimet. Samtidig må vi passe oss vel for å la det gå ut over sportslige ambisjoner.

http://www.chroniclelive.co.uk/north-east-news/todays-evening-chronicle/2008/06/13/toon-s-tribute-to-tragic-fan-who-inspired-players-72703-21069060/

Jøss...dette er det ikke mange andre klubbeiere som hadde gjort
Jeg har inntrykk av at man i England generelt er veldig flink til slike ting. Men det er uansett en fantastisk gest av Chris Mort.
Viktig med veldedighet. Og det er viktig at klubben tar vare på supporterne.
Årlige sykehusbesøk er en stolt tradisjon i Newcastle og de fleste andre PL-klubber. Det burde jo også være en selvfølge.

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #149 på: 14. Juni 2008, 18:36 »
Godt å se at Mike Ashley er en fornuftig kar. Når spillerne tjener så jævla mye så skulle det vel være på sin plass at de betaler mobilregningene selv. Syntes han går frem som et godt eksempel her!