20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679963 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3315 på: 28. Okt. 2009, 20:56 »
At Ashley tok over denne klubben med bare et mål: Å ødelegge! Er jo latterlig. Ashley tok over en skakkkjørt klubb, uten all verdens penger. Jeg tror Ashley er klar til og kaste inn penger hvis vi virkelig trenger det, Ashley var jo villig til å la Keegan kjøpe for en milliard i januar-vinduet 2008 og vi brukte jo en haug av penger under Sam Allerdyce.
Jeg vil på ingen måte forsvare Ashley, men han må jo være en ganske smart fyr, tatt i betrakting av formuen hans. Tror dere virkelig han VIL tape penger? Hvilket motiv tror dere Ashley hadde for og ødelegge akuratt DENNE klubben?  Det er ikke heller lett å selge denne klubben. En klubb som går med underskudd hvert eneste år! Da er den ikke attraktiv, selv for Arabiske milksheiker. Grunnen til dette er nok at Ashley ikke vet hvordan man driver en fotballklubb. En fat american som har sett på rugby hele livet vet ikke mye om fotballdrift.
Synes det blir litt mye hakking på Ashley nå! Han har definitivt ikke gått bevisst med "død" som mål.

Helt enig. Jeg synes kritikken blir veldig ensidig, og den henger på veldig usaklige kommentarer som " den eneste grunnen til at Ashley tok over er for å ødelegge klubben." En slik påstand faller på sin egen urimelighet.   

I tillegg blir det drøyt å påstå at klubben nå er i enda dypere økonomisk krise enn tidligere. Å bruke penger som man ikke har, hvilket ble gjort under FatFred tiden, er vel i så dyp krise som det går an å komme. Greit at castle har tapt inntekter pga nedrykk, men klubben har også kvittet seg med Owen med andre som sugde kassa tom. Bare Owen alene tappet jo klubbben for over 50 mill i året.

Ashley kjøpte klubben for dens potensiale, men dessverre falt han på sin manglende erfaring. Som Frode nevner ligger hovedsklylden bak dette rotet på FatFred, men kritikk mot ham har  i dette orumet har nesten vært fraværende. Hvilket blir helt feil.

Vi skal ikke forvente av en eier at han klarer å snu en så ond spiral i løpet av kort tid. Ashley har gjort sine feil, men det viktigste er at han lærer av dem.  Disse erfaringene, kombinert med hans tro på at klubbens drift må være økonomisk fornuftig kan gjøre Ashley til en god eier. Jeg støtter fullt ut hans tanke på å satse på talenter, og å begrense lønnsutgiftene i klubben.  At en klubb som ikke hadde vunnet noe siden 60-tallet hadde det 4. største lønnsbudsjettet i PL i fjor, sier litt om vanstyringen som Ashley kom til.

Det er langsiktighet som her er nøkkelen. Og Arsenal er her et godt eksempel. Men den evnen til å tenke langsiktig har både manglet hos supporterne og i klubben. Det vil smake mye bedre å vinne noe om 5-6 år hvis en del av lagets spillere er skapt av castleo ikke kjøpt inn til en ublu pris.  Å kjøpe seg et seriegull ala chelski blir å vinne på helt feile primisser, spør dere meg.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3316 på: 28. Okt. 2009, 21:00 »
At Ashley tok over denne klubben med bare et mål: Å ødelegge! Er jo latterlig. Ashley tok over en skakkkjørt klubb, uten all verdens penger. Jeg tror Ashley er klar til og kaste inn penger hvis vi virkelig trenger det, Ashley var jo villig til å la Keegan kjøpe for en milliard i januar-vinduet 2008 og vi brukte jo en haug av penger under Sam Allerdyce.
Jeg vil på ingen måte forsvare Ashley, men han må jo være en ganske smart fyr, tatt i betrakting av formuen hans. Tror dere virkelig han VIL tape penger? Hvilket motiv tror dere Ashley hadde for og ødelegge akuratt DENNE klubben?  Det er ikke heller lett å selge denne klubben. En klubb som går med underskudd hvert eneste år! Da er den ikke attraktiv, selv for Arabiske milksheiker. Grunnen til dette er nok at Ashley ikke vet hvordan man driver en fotballklubb. En fat american som har sett på rugby hele livet vet ikke mye om fotballdrift.
Synes det blir litt mye hakking på Ashley nå! Han har definitivt ikke gått bevisst med "død" som mål.

Helt enig. Jeg synes kritikken blir veldig ensidig, og den henger på veldig usaklige kommentarer som " den eneste grunnen til at Ashley tok over er for å ødelegge klubben." En slik påstand faller på sin egen urimelighet.
Det er vel strengt tatt bare Joakim som tror at Ashley tok over for å ødelegge klubben... Men så er jo Joakim Joakim  :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3317 på: 28. Okt. 2009, 21:25 »
Synes ikkje Ashley har vore spesielt flink til å innføre ein fornuftig lønnspolitikk. Vel har vi blitt kvitt Owen og Duff blant andre, men Geremi, Smith, Joey Barton, Cacapa, Viduka, Beye m.fl, alle har fått kontrakter under Ashley sitt styre, og desse er vel ikkje dei mest underbetalte folka i fotballens historie.

lgrinde

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3318 på: 28. Okt. 2009, 22:46 »
Ashley tok nok ikkje øve klubben for å øydeleggja han, men det er det han langt på veg har gjort og gjer.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3319 på: 28. Okt. 2009, 23:28 »
Ashley tok nok ikkje øve klubben for å øydeleggja han, men det er det han langt på veg har gjort og gjer.

RIKTIG. Her ligger sakens kjerne.
Forøvrig, det er jævla Ashley som selv kan takke seg for at han havnet i Sheperd/Hall-bakrusen. Hvilken profesjonell businessmann går ikke gjennom tallene? Jeg har INGEN medfølelse for Mike Ashley. Fyren aner ikke hva han driver med, og må ha hatt helt sykt med flaks som har maktet tjent seg rik i utgangspunktet.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3320 på: 29. Okt. 2009, 00:21 »
Kunne jo bare latt KK få gjort jobben sin så hadde vel økonomien vert noke heilt anna. Europacup istedefor nedrykk...
Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Andy

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3321 på: 29. Okt. 2009, 12:22 »

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3322 på: 29. Okt. 2009, 20:30 »
Haha. Jammen er ikke tjukken ManU-supporter på fritiden.
Født Spurs-fan, overtar Newcastle og påstår han er Toon-fan for deretter å ty til tribunevold ikledd blå ManU-drakt. Han slutter aldri å imponere denne karen :D
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Chrols87

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3323 på: 30. Okt. 2009, 20:13 »
Litt off topic, men bare tenkte en god tanke om newcastle, og siden det ikke er mange av de om dagen, tenkte jeg den var grei å dele.
Tanken er smaken av den første seieren neste gangen vi er i premier league. Jeg er 22 år, og i min levetid regner jeg med å se Newcastle i Premier League igjen. Neste sesong, eller om tjue år. Den seieren er min lille redning oppi alt dette her. Hehe. Takk for meg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3324 på: 31. Okt. 2009, 01:28 »
Hehe, vi kommer jo til å vinne på SJP neste høst i Tyne-Wear-derbyet, i Premier League, og med nye eiere på plass!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Barton7

• Benkvarmer
  • **
    • Vis profil
« Svar #3325 på: 04. Nov. 2009, 21:42 »
IF
Friday, 30 October 2009
By Geordie Kipling

IF you can keep your name when other clubs
Are losing theirs and blaming it on the latest coup,
If you can trust yourself when Ashley betrays you,
But make allowance for his betrayal too;
If you can wait for him to go and not be tired by waiting,
Or being lied to, don't believe his lies,
Or being hated, don't give way to hating him,
And yet don't like, nor talk of Dennis Wise:

If you can dream of promotion - and not make it your master;
If you can drink brown ale - and not make fighting your aim;
If you can meet with Ashley and Llambias - what a disaster
And treat those two impostors with great shame;
If you can hear the Gallowgate sing - then they have spoken
Their bitter memories of McKeag, Gullit and Cort,
If you can watch the team we give our lives to, broken,
And stoop and build 'em up again with undying support:

If we can make one heap of all our winnings
And risk it on last seasons’ utter dross,
Relegation a chance to start again at our beginnings
And never breathe a word about our loss;
If you can force your heart and nerve and sinew
To serve your turn long after Ashley has gone,
And so hold on lads ‘n’ lasses when there is nothing in you
Except the Will which says to them: 'Hold on!'

If you can play Scunthorpe or Swansea and keep your virtue,
' Or play with Man U or Chelsea and not lose the common touch,
If neither mackems nor loving friends can hurt you,
If all men count with you, but none too much;
If you can fill the pitch with determination and grit
With ninety minutes' worth of distance run,
Yours is (and always will be) St James’ Park and everything that's in it,
And - which is more - you'll be a Geordie, my son!

By Geordie Kipling - exceedingly good kebabs
http://www.nust.org.uk/if

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3326 på: 10. Nov. 2009, 11:59 »
Fikk denne fra NUST i dag:

Today the Newcastle United Supporters Trust formally launches an
ambitious bid to take back our football club. We need supporters like
yourself to back a supporter takeover - for more information visit
www.nust.org.uk <../../../../>

There are a number of ways to invest in the club and after discussions
with serious Newcastle-based investors we believe that the time is
right for the fans to lead the charge and reclaim their football club.
The investment is backed by a local consortium of companies advising
the Trust, and we've made sure that any investment is safe and
guarateed to be returned to you if the bid fails.

The Yes We Can campaign will run for 6 weeks, and we have a financial
target which we are not announcing yet, as we want to negotiate from a
position of strength with Mike Ashley.

The fans can lead the way where others have failed - by standing
together and investing together - we can make our club the shining
beacon of honesty and integrity and bring the city together to save
our club from the current regime, its mistakes and its calculated
snubs.

When Derek Llambias said the fans could not buy the club - we said YES
WE CAN - and now we aim to prove it with your support.

Newcastle United Supporters Trust on Behalf of the City of Newcastle
and Geordies everywhere.

Benson

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3327 på: 10. Nov. 2009, 15:53 »
Har ikkje Ashley tatt klubben av markedet no da. :-\

Mike Ashley killed the soul of Newcastle United FC [04.09.2008]

Sebastian

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3328 på: 10. Nov. 2009, 17:57 »
Jo, det har han. Men klubben må vel kunne bli solgt fordi, eller ? Får han pengene i fanget, er det vel ingen forskjell for han om den er på markedet eller ikke

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3329 på: 10. Nov. 2009, 18:12 »
Mye er det snakk om at hver person skal investere her da?