20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 680049 ganger)

0 medlemmer og 2 gjester leser dette emnet.

kø1

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3300 på: 28. Okt. 2009, 17:04 »
Til HELVETE med Mike Ashley! Hva er galt med han jævla tullingen? Har han NULL respekt for fansen?  >:( >:( >:( >:(
Det har han aldri hatt. Han hater fansen.
Fansen har vært kritiske til både det ene og det andre han har gjort. Ikke alle var fornøyde med at han ansatte Keegan og noen var misfornøyde med at han ansatte Shearer. Derfor forsvant både Keegan og Shearer. Men det skapte jo bare enda mer bråk. Men selv om man er aldri så misfornøyde med Chris Hughton, får han bli. Og han blir manager. En jobb han ikke har forutsetninger for å takle.

Jeg har sagt det tusen ganger.
Mike Ashley vil ikke NUFCs beste. Han vil vårt verste. Han vil se oss dø. Han vil se oss lide. Han vil tydeligvis at fansen skal hate ham.

Enten det, eller så er han dummere enn verdens dummeste skapning. Hvem så enn det er. Da er han så dum at han ikke kan knyte sine egne skolisser. Men så dum virker han faktisk ikke å være. Jeg synes det ser ut som han forstår utmerket godt hva det er han gjør, og at han gjør det med en iskald kynisme. Han ber jo stadig vekk om unnskyldning for tidligere tabber, før han fortsetter å gjøre enda større tabber enn før.
Nå kan han ikke lenger skylde på egen inkompetanse, eller dårlige rådgivere. Dette er et spill han bedriver. Utelukkende for å se denne klubben dø en sakte, ekstremt smertefull død.

Ja. Mike Ashley er faktisk en trussel for Newcastle Uniteds eksistens.
Vi kan veldig fort ende opp som gamle Wimbledon Football Club, som altså ikke lenger eksisterer.  Se ikke bort fra at det om noen år er en klubb i League 2 som heter North East Albion, som flyttes ut av Newcastle og inn på et jorde noen kilometer nærmere grensa til Skottland. Mens NUFC har opphørt å eksistere. I stedet må fansen danne en ny klubb. Det skjer ikke i morgen, og det skjer ikke neste år. Og ikke året deretter. Men om fem til ti år kan det fort være en realitet.

Imponerende hvor mye piss du klarer å skrive. Jeg skal være med på at han gir faen i klubben, men det stopper også der. Er så ufattelig lei av å lese de innleggene dine hver eneste uke hvor du kaster opp de samme tåpelige utsagnene, som du igjen gjør her..
BOOM BOOM CHEICK CHEICK THE ROOM

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3301 på: 28. Okt. 2009, 17:20 »
Du kan heller la være å lese innleggene mine, hvis du synes det er idiotisk av meg å komme med dystre dommedagsscenarioer. For meg er det naturlig å tenke på den måten, for det Mike Ashley gjør er det samme som han alltid har gjort, kjører klubben i grøfta helt bevisst.

Når det samme gjentar seg sesong etter sesong etter sesong, så sier det seg selv at det er naturlig å tenke dommedag. Mener nå jeg da.

Du skal selvfølgelig få lov til å være uenig. Men jeg vil fremdeles fortsette å skrive det jeg gjør. Så kan du heller la være å bry deg om det jeg skriver.
Jeg mener det må være lov å komme med de dystreste spådommene like mye som det må være lov å være totalt koko i toppetasjen og mene at Mike Ashley er en kjernekar som gjør en glimrende jobb som eier av Newcastle (uten at jeg pålegger deg eller noen andre den meningen).
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3302 på: 28. Okt. 2009, 17:39 »
Synes en del her går litt for mye i strupen til Ashley. De glemmer fullstendig at Ashley tok over en klubb i krise: Vi hadde allerede brukt sponsorpenger på forskudd, og hadde gjort katastrofale spillerkjøp. Når det gjelder sagaen til Keegen, tror jeg Wise var hovedarkitekten bak. Han har vært i fotballgamet så lenge, at det er større sannsynlighet at han var den som hadde opparbeidet seg "gjeld" som måtte betales ved å låne spilleren fra Deportivo. 

I motsetning til eierene i Scum og Pool, som kun gikk inn i klubbene for å tjene penger, var og er Ashley genuint interessert i fotball. Og jeg tror ikke hans motiv for å kjøpe klubben var at han kunne viderefakturere reiser ++ som idioteierene til pool. Det Ashley derimot må ta på sin kappe var måten han satte opp organisasjonsstrukturen ved å sette Wise over Keegen. Og den feilen kom nok pga hans manglende erfaring innen fotballen. Men moivet bak var godt: Han ville stoppe pengegaloppen og de idiotiske spillerkjøpene klubben hadde utført gjennom mange år.

Ashley har alltid sagt at klubben må drives fornuftig og at han ikke har de penger til å kjøre stilen til Chelsea og City. Og dét er jeg fornøyd med. Slike klubber ødelegge fotballen fullstendig. Vandriften av klubben eksiterte lenge før Ashley tok over, og det er det mange som glemmer.  Hvis det er noen som virkelig fortjener pepper, så er det Fatfred.

Forøvrig synes jeg at navneskfite på stadion er naturlig så lenge klubben befinner seg i den økonomiske situasjonen som den er i. Vi kan ikke leve på brød og vann. Her er det snakk om ta konsekvensen av tidligere vannskjøtsel.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3303 på: 28. Okt. 2009, 18:05 »
Gode intensjoner eller ei, denne fyren er grunnen til at vi spiller i CCC i år, og grunnen til at vår økonomiske situasjon er enda verre nå enn da han tok over. Fyren gjør feil etter feil, og det å skal endre navnet på Newcastle Uniteds stadion siden år 1892 etter Kristus er så forbanna respektløst over for alt som har med denne klubben å gjøre.
Fyren utviser null troverdighet og respekt for alt og alle. Systematisk løgn og forsøk på å dra en av klubbens største legender ned i gjørma er ille nok det. Denne fyren fortjener mye vondt spør du meg.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Peter

• Gjest
« Svar #3304 på: 28. Okt. 2009, 18:10 »
At Ashley tok over denne klubben med bare et mål: Å ødelegge! Er jo latterlig. Ashley tok over en skakkkjørt klubb, uten all verdens penger. Jeg tror Ashley er klar til og kaste inn penger hvis vi virkelig trenger det, Ashley var jo villig til å la Keegan kjøpe for en milliard i januar-vinduet 2008 og vi brukte jo en haug av penger under Sam Allerdyce.
Jeg vil på ingen måte forsvare Ashley, men han må jo være en ganske smart fyr, tatt i betrakting av formuen hans. Tror dere virkelig han VIL tape penger? Hvilket motiv tror dere Ashley hadde for og ødelegge akuratt DENNE klubben?  Det er ikke heller lett å selge denne klubben. En klubb som går med underskudd hvert eneste år! Da er den ikke attraktiv, selv for Arabiske milksheiker. Grunnen til dette er nok at Ashley ikke vet hvordan man driver en fotballklubb. En fat american som har sett på rugby hele livet vet ikke mye om fotballdrift.
Synes det blir litt mye hakking på Ashley nå! Han har definitivt ikke gått bevisst med "død" som mål.

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3305 på: 28. Okt. 2009, 18:11 »
Jeg mener krisen er ti ganger så stor nå som den var da Ashley tok over.
Klubben var ganske ute å kjøre også sommeren 2007, men bevares, situasjonen er jo bare blitt ti ganger verre. Vi har null penger, en gjeld som er mye mer gigantisk enn den var, fordi vi nå skylder Ashley den gamle gjelda, pluss alt det han har spyttet inn av penger i tillegg, vi har en inkompetent styreformann, en manager in training og en skremmende tynn og svak stall.

Stadion er i mine øyne hellig. Man kan selge mye rart til markedskreftene, men ikke St. James' Park. Da kan man heller selge navnet på de ulike tribunene. Newcastle Brown Ale Stand, Adidas stand, Northern Rock stand, Carling stand. Jeg synes det er lettere å miste Milburn stand enn å miste St. James' Park.

Man får mye penger ut av det også.

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3306 på: 28. Okt. 2009, 18:13 »
Realistisk sett så tvilar eg på at stadionnamnet blir solgt, for det første er dette ein gammal stadion så alle vil kalle den for St James' Park uansett, i tillegg vil så mange fans stille seg imot dette at det blir lite attraktivt å kjøpe. I såfall blir det ein ganske lav sum, ihvertfall i forhold til det Arsenal fekk for Emirates, og det Spurs vil få for sitt nybygg.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3307 på: 28. Okt. 2009, 18:14 »
Ja, men forskjellen er jo også ganske stor. Emirates er jo en helt ny stadion, dette er prat om den samme stadion vi har hatt i så sykt lang tid.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3308 på: 28. Okt. 2009, 18:40 »
Dersom Arsenal skulle fortsatt på Highbury er sjansen ekstremt liten for at navnet Highbury hadde blitt forkastet og byttet ut med et sponsornavn.

Liverpool kommer heller aldri til å selge navnet Anfield.
Nå er ikke de klubbene i samme økonomiske situasjon for oss, men uansett. Du selger ikke navnet på en stadion med lange tradisjoner for ett bestemt navn.

St. James' Park har hett det i alle år. Og stadion ble ikke bygd i fjor, for å si det sånn. Selg heller tribunenavnene enn å selge stadionnavnet.
Skulle vi ha bygd nytt hadde alle forstått det. Men å forandre St. James' Park til Red Bull Stadium eller noe i den retning er prostitusjon.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3309 på: 28. Okt. 2009, 19:47 »
Gode intensjoner eller ei, denne fyren er grunnen til at vi spiller i CCC i år, og grunnen til at vår økonomiske situasjon er enda verre nå enn da han tok over.

Akkurat dette er helt feil! Hadde ikke vi blitt kjøpt opp, uavhengig av hvem, så er det langt fra sikkert at NUFC hadde eksistert idag. Dette scenoariet er også noe gutta som driver nufc.com skrev for ikke mange ukene siden, og de er som kjent ikke veldig begeistret for Ashley.
At Fat Fred ruinerte klubben økonomisk og tok noen råsjanser som slo helt feil ut er jo ingen hemmelighet og noe media har fokusert og vist beviser på uttallige ganger.
Ashley var den eneste som var "dum" nok til å kjøpe klubben, og det har vært bevist at den nesten er helt umulig å bli kvitt i ettertid. Selv om evt nye eiere vil stå fritt til å forhandle nye draktsponsorer og trøyesponsorer ved sesongslutt. Det må jo være en klar pluss for ett evt salg.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3310 på: 28. Okt. 2009, 19:57 »
Liverpool kommer heller aldri til å selge navnet Anfield.

Nå var det jo snakk om at også Liverpool skulle ha sponsornavn på sin nye stadion som de amerikanske eierne har lovet siden oppkjøpet av klubben men som av flere årsaker er blitt satt på vent.

Men jeg må si at jeg blir veldig skuffet og pinlig berørt om St. James Park blir byttet ut med et sponsornavn. Det er for meg uhørt, uansett om det er en ny eller gammel stadion. Synes navn som Sør Arena, Komplett Arena, Reebook Stadium, Emirates Stadium, osv ikke hører hjemme i fotballen.
Må snart gjøre noe med spillerlønningene, de ruinerer klubbene og setter dem på pengejakt. Det er vel ikke lenge før vi får en sponsor inn i et lagnavn.

Daniel

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3311 på: 28. Okt. 2009, 20:00 »
Det er vel ikke lenge før vi får en sponsor inn i et lagnavn.
Red Bull Salzburg?

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3312 på: 28. Okt. 2009, 20:04 »
Ja, det har alt kommet! Ingen overraskelse egentlig, men ganske så håpløst.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3313 på: 28. Okt. 2009, 20:40 »
Ashley tok over en skakkkjørt klubb, uten all verdens penger. Jeg tror Ashley er klar til og kaste inn penger hvis vi virkelig trenger det
Han har jo sagt selv at han ikke kommer til å bruke mer av egne penger på klubben, så hvis han spytter i mer nå er det nok et lån klubben har fått...

Ashley var jo villig til å la Keegan kjøpe for en milliard i januar-vinduet 2008 og vi brukte jo en haug av penger under Sam Allerdyce.
En milliard i januar-vinduet? Det var vel strengt tatt bare noe NOTW og the Sun skrev rett etter at Keegan ble ansatt, og at grunnen til at vi ikke brukte så mye penger under Allardyce var at Ashley bare ikke var fornøyd med Allardyce. Dette var vel og før vi visste noe særlig om Ashley, annet enn at han var rik og hadde kjøpt klubben. Det strider i allefall ganske mye i mot Ashley sine uttalelser om at planen hans var at Newcastle ikke skulle være avhengig av rike eiere og generere penger selv, og at planen hans var å investere £20mill i året. Så dette er nok bare bullshit.
Og brukte vi egentlig noe særlig under Allardyce? Vi brukte vel litt, men ikke noe særlig mye. Var vel derfor avisene skrev at vi kom til å bruke så mye når Keegan kom? Den sommeren mener jeg å huske at vi bare brukte £1-2mill utenom det vi tjente på overganger.
Jeg vil på ingen måte forsvare Ashley, men han må jo være en ganske smart fyr, tatt i betrakting av formuen hans. Tror dere virkelig han VIL tape penger?
Nei det tror jeg desverre ikke, og det er akkurat det som er problemet og grunnen til at han fortsatt er eier. Sannsynligvis har han valgt å beholda klubben slik at han kan selge den enda dyrere hvis vi rykker opp. Skulle tro han var ganske smart når du tenker på hvor rik han er, men jeg har faktisk lurt på det selv hvordan en så rik mann kan være så dum...

Jeg tror ikke at han kjøpte klubben bare for å ødelegge, jeg tror faktisk at han kjøpte den i god tro og hadde store planer. Problemet er bare at han ikke visste hva han holdt på med og har fucket det opp gang på gang, og egentlig driter i hele klubben nå og bare vil tjene mest mulig penger på den. En annen ting er at han ikke skjuler det engang. Hadde han virkelig hatt et ønske om å avslutte det hele og solgt klubben så fort som mulig hadde han solgt den til Barry Moat for £80mill.
Tror og flesteparten er enige med meg i det og hater han fordi han har skakkjørt klubben så jævlig og gir så totalt faen som han gjør.

Og til slutt...
Sitat
En fat american som har sett på rugby hele livet vet ikke mye om fotballdrift.
Mulig at jeg misforstod deg nå, men tror du at Ashley er amerikaner?  :P
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3314 på: 28. Okt. 2009, 20:49 »
Og brukte vi egentlig noe særlig under Allardyce? Vi brukte vel litt, men ikke noe særlig mye. Var vel derfor avisene skrev at vi kom til å bruke så mye når Keegan kom? Den sommeren mener jeg å huske at vi bare brukte £1-2mill utenom det vi tjente på overganger.

Var mer enn £2mill etter hva jeg husker. Riktignok kostet spillere som Smith, Barton og Enrique en del penger, men på grunn av salgene av først og fremst Parker og Dyer så brukte vi tilsammen ikke mye penger. Skal jo blant annet ha gått glipp av Elano på grunn av at Ashley ikke ville bruke penger.