20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

avstemning

Hva synes du om Fat Mike?

Hater ham!Håper han selger seg ut asap, uansett kjøper!
Håper han selger seg ut hvis den rette kjøperen dukker opp.
Fyren har forbedret seg. Klubbens retning er positiv. Bygge sten på sten er veien å gå!
Slu, men er likevel å foretrekke fremfor mange andre (les Blackburn)
Vet ikke.

Skrevet av Emne: Mike Ashley  (Lest 679822 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
Sv: Mike Ashley
« Svar #3345 på: 12. Nov. 2009, 22:00 »
Jeg kunne gjerne ha betalt en 10-15000 for å "eie" en liten bit av klubben, men med bryllup og husplaner i luften hadde en sånn investering sikkert ikke blitt motatt med stående applaus hjemme..

Men hva med en felles newutd.no aksje? de som er intreserte betaler hver sin like store del, og vi stemmer innad her på forumet for hvordan vi skal stå i saker hvor vi har innflytelse. Vår felles røst hadde sikkert ikke vært stor, men dæven så gøy å få være med å drive klubben vi alle elsker :D
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3346 på: 12. Nov. 2009, 22:34 »
Jeg kunne gjerne ha betalt en 10-15000 for å "eie" en liten bit av klubben, men med bryllup og husplaner i luften hadde en sånn investering sikkert ikke blitt motatt med stående applaus hjemme..

Men hva med en felles newutd.no aksje? de som er intreserte betaler hver sin like store del, og vi stemmer innad her på forumet for hvordan vi skal stå i saker hvor vi har innflytelse. Vår felles røst hadde sikkert ikke vært stor, men dæven så gøy å få være med å drive klubben vi alle elsker :D

Akkurat det jeg mente. Delt opp i 10, 20 el. 30?? Alle kjøpere får et "bevis" av noe slag, samt et avatarbilde i newutd av Ashley, hahaha
Who else...... Alan Shearer

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3347 på: 12. Nov. 2009, 22:57 »
Mye mer aktuelt for min del å være med på et "spleiselag" i regi av newUtd, enn å spytte inn 10-15000 på egenhånd.
Men må jo nødvendigvis ikke være i regi av Newutd. Er jo noe "oss, brukerne" kan fikse også da :)

Blir det ikke et oppkjøp, får man jo pengene tilbake....
▒▓██ T █ O █ O █ N ██ A █ R █ M █ Y ██▓▒

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3348 på: 12. Nov. 2009, 23:10 »
Hehe, ja, det hadde vært tøft ja!
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3349 på: 12. Nov. 2009, 23:14 »
http://www.guardian.co.uk/football/2009/nov/12/newcastle-united-nust-derek-llambias

Newcastle United fans' group Nust to snub talks with Derek Llambias

? Managing director Llambias invites supporters trust to meeting
? Fans' 'Yes, We Can' campaign not yet ready to act

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3350 på: 12. Nov. 2009, 23:16 »
Mye mer aktuelt for min del å være med på et "spleiselag" i regi av newUtd, enn å spytte inn 10-15000 på egenhånd.
Men må jo nødvendigvis ikke være i regi av Newutd. Er jo noe "oss, brukerne" kan fikse også da :)

Blir det ikke et oppkjøp, får man jo pengene tilbake....

Det er klart. Jeg tenkte også på spleiselag. Da det blir i overkant med å bet. 10-15k selv. Og det er også mulig å gjøre dette på egenhand (utenom Newutd) som du nevner Anders, men da blir det straks en tillitsak mellom folk som egentlig ikke kjenner hverandre...

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3351 på: 12. Nov. 2009, 23:19 »
http://www.guardian.co.uk/football/2009/nov/12/newcastle-united-nust-derek-llambias

• Managing director Llambias invites supporters trust to meeting
• Fans' 'Yes, We Can' campaign not yet ready to act

Fornuftig å vente til en faktisk har penger i bakhånd. Ser også at NUST har tenkt å holde ting offentlig - tro om godeste Llambias og co vil være med på noe slikt?
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3352 på: 12. Nov. 2009, 23:23 »
Selvfølgelig kan det bli et problem, men jeg tenkte jeg skulle nevne den muligheten også.
Er vel ikke så veldig mange som kjenner hverandre ordentlig godt på forumet heller, men skjønner absolutt hva du mener ;)

Hvis man f.eks hadde fått med 20stk på dette, hadde det jo blitt minimalt med penger da. Koster det 10k, blir det 500 på hver (ja, jeg er et mattegeni ;) ).

Anders

• NewUtd.no
  • Kaptein
  • 1892
    • Vis profil
« Svar #3353 på: 12. Nov. 2009, 23:24 »

Fornuftig å vente til en faktisk har penger i bakhånd. Ser også at NUST har tenkt å holde ting offentlig - tro om godeste Llambias og co vil være med på noe slikt?
Nja, det er jo et godt spørsmål.
Som du sier, greit å vente til man vet om dette er gjennomførbart, eller bare en håpløs drøm før man går til møte med DL.

fredd

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3354 på: 12. Nov. 2009, 23:43 »

De liker vel ikke akkurat dette, men kommer pengene på bordet tviler jeg på at Ashley sier nei.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3355 på: 13. Nov. 2009, 00:12 »
Jeg tar meg neppe råd til noe sånt, og er i utgangspunktet svært skeptisk til et slikt styre.

Jeg donerer lett en skjorte-andel eller to, bare for håpets skyld.
Rart du er skeptisk, da Barca kjører en noe lignende linje. Sist jeg sjekket var de ikke en bakgårdsklubb.

Alle skal dra frem Barcelona, og det er ingen tvil om at det funker der, det er dermed ikke sagt det skal funke i Newcastle.
Kan jo sammenlignes med taktikker det, noen klubber funker med 4-4-2, andre ikke.
Og når det skal sies så er jeg veldig skeptisk til at det kommer til å funke med en langt mindre klubb en barca, men sier ikke at det ikke kan gå!
Og det skal samles inn veldig mye penger også etter at kjøpet er gjort, utgiftene i denne klubben er vanvittige, og spillerkjøp er det vel bare å glemme med det første.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3356 på: 13. Nov. 2009, 00:20 »
Jeg tar meg neppe råd til noe sånt, og er i utgangspunktet svært skeptisk til et slikt styre.

Jeg donerer lett en skjorte-andel eller to, bare for håpets skyld.
Rart du er skeptisk, da Barca kjører en noe lignende linje. Sist jeg sjekket var de ikke en bakgårdsklubb.

Alle skal dra frem Barcelona, og det er ingen tvil om at det funker der, det er dermed ikke sagt det skal funke i Newcastle.
Kan jo sammenlignes med taktikker det, noen klubber funker med 4-4-2, andre ikke.
Og når det skal sies så er jeg veldig skeptisk til at det kommer til å funke med en langt mindre klubb en barca, men sier ikke at det ikke kan gå!
Og det skal samles inn veldig mye penger også etter at kjøpet er gjort, utgiftene i denne klubben er vanvittige, og spillerkjøp er det vel bare å glemme med det første.

Tror du misser endel av poenget. Tror alle bortsett fra 2 klubber i Bundesliga er majoritetsstyrt av fansen, og det går jo ikke så halvgærnt. Greia med eiere som Ashley, Sheperd, osv, er jo at disse ser på klubben som inntektsgeneratorer og tar helst ut store utbytter. Vi er en av de aller største klubbene i England, og har alle forutsetninger for å kunne drive med overskudd.

Offe87

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3357 på: 13. Nov. 2009, 00:27 »
Hva med alle utgiftene klubben har pr. dags dato?
Med et annet utgangspunkt hadde nok vært endel enklere og jeg skulle vært langt mer positiv til det, men med det utgangspunktet en slik ordning har i dag så er jeg veldig usikker altså.

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #3358 på: 13. Nov. 2009, 00:31 »
Disse planene virker til å være meget godt organisert, og virker også til å planlegges profesjonelt. Det er jo visstnok prat om aktører i bakhånd med betydelige mengder midler.

NUFranC

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #3359 på: 13. Nov. 2009, 16:50 »
Disse planene virker til å være meget godt organisert, og virker også til å planlegges profesjonelt. Det er jo visstnok prat om aktører i bakhånd med betydelige mengder midler.

Jeg har tro på at dette kan funke. Hvis, som du nevner, finne noen store, mange i mellomsjiktet, og en hel skokk av oss supportere.