20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC  (Lest 26054 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

Kesse

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC
« Svar #135 på: 08. Juni 2007, 10:11 »
Men hva skjer med pengebingen vår? At vi måtte selger Parker for å finansiere Barton betyr vel at vi ikke få handle uten å selge for overtakelsen er 100% i orden??

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #136 på: 08. Juni 2007, 10:20 »
Så Back to topic - så lenge det varer....

I går kveld ble det sendt ut tilbud til alle aksjonærene i klubben. Dette tilbudet har de 3 uker på å godta/forkaste.

Men siden styret anbefaler alle å godta tilbudet, tror jeg nok det skulle gå i orden. Men det vil fortsatt kunne ta en måneds tid får overtagelsen er i orden.

Synes jeg leste at de hadde 60 dager på å bestemme seg, men ingenting hadde vært bedre om det kun hadde vært 3  uker.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #137 på: 08. Juni 2007, 10:26 »
I følge børsmelding på London Børs har de frem til torsdag 28/06 kl 1.00pm (london time)
Sitat:
"As set out in the Offer Document, acceptances of the Offer should be received by no later than 1.00p.m. (London time) on 28 June 2007."

BØRSMELDINGEN

Edit: til nå idag (10:25) har over 7,4 million aksjer blitt omsatt i selskapet...
« Siste redigering: 08. Juni 2007, 10:31 av ScandinavianMagpie »

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #138 på: 08. Juni 2007, 13:32 »
Haha, må bare få sagt mitt i denne morsomme debatten om skrivefeilen.

Jeg syntes det er helt greit at folk retter opp slike grove skrivefeil, slik at jeg slipper å gjøre slike den samme feilen uvitende igjen, selv om jeg syntes det virker litt pirkete. Bedre å få høre det i en forumtråd, enn å skrive en så stygg feil i en jobbsøknad eller i en avgjørende skolestil.

Man trenger ikke nødvendigvis å rette opp alle kommafeil eller lignende, men om det dukker opp en virkelig grov skrivefeil, da er det vel greit at noen sier ifra om de føler for det.

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #139 på: 08. Juni 2007, 16:12 »
Helt enig med Geirandras, hvem bryr seg om det er skrivefeil så lenge man skjønner hva som står der.

Men hvis du må pirke er det bedre at du sender vedkommende en PM slik at du ikke ødelegger tråden og "driter ut" noen andre.

Enig, for meg er det viktigste at man forstår hva som står der. Det er flust av folk som sliter med å skrive og lese. Det viktigste er at man er supportere av Newcastle United, og ikke hvor flinke folk er til å skrive. Kloke meninger kan man ha uansett.
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #140 på: 08. Juni 2007, 16:20 »
Enkle skrivefeil som orddeling og feilstavelser kan man utmerket godt ta på PM, men når det er så mange elementære feil i en setning, at setningen egentlig gir en helt annen betydning enn den betydningen forfatteren ønsker å formidle, så bør det være lov å si ifra. Det er mange som sliter med å lese og skrive, og det er greit nok. Men setningsfeil som den vi har snakket om her bør man helst rette på så snart som mulig, for å unngå unødvendige misforståelser. Og det bør man kunne ta på selve tråden, hvor det aktuelle innlegget skrives.

Det viktigste er selvfølgelig at man skjønner hva som står, og hva forfatteren mener, men i dette tilfellet kan det faktisk misforstås. Og da er det ikke like greit lenger.
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

geordie-olav

• Kaptein
    • Vis profil
    • http://Newutd.com
« Svar #141 på: 08. Juni 2007, 16:24 »
For min del går det helt greit, noe jeg allerede har poengtert.

Nåvel, la oss for all del legge dette bak oss og heller konsentrere oss om selve tema.

HÃ¥vard

• Midtbaneanker
    • Vis profil
« Svar #142 på: 08. Juni 2007, 16:24 »
Enkle skrivefeil som orddeling og feilstavelser kan man utmerket godt ta på PM,
Hehe, pleier du ofte å sende PM til folk med skrivefeil? Trenger ikke sende til meg i alle fall hvis jeg skulle skrive feil. Hehe. Enig med Asbjørn, Geir Andreas & co. Så lenge man forstår hva som man mener så... Men la oss legge denne diskusjonen død.

Fantastisk at Ashley har kjøpt oss og Shepherd er borte...
Kom gjerne med flere spørsmål, jeg deler gladelig av min visdom på dette punktet.

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #143 på: 08. Juni 2007, 16:54 »
I følge børsmelding på London Børs har de frem til torsdag 28/06 kl 1.00pm (london time)
Sitat:
"As set out in the Offer Document, acceptances of the Offer should be received by no later than 1.00p.m. (London time) on 28 June 2007."

BØRSMELDINGEN

Edit: til nå idag (10:25) har over 7,4 million aksjer blitt omsatt i selskapet...
Vil det ikke komme en børsmelding når Ashley har fått over 75% av aksjene i klubben? Han må da nærme seg det styggfort!?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #144 på: 08. Juni 2007, 17:52 »
Jo vil tro det kommer en melding ved 75%, når han har 90% kan han tvangsinnløse resten av aksjene og da er veien kort før klubben er tatt av børsen

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #145 på: 18. Juli 2007, 11:35 »
http://www.teamtalk.com/football/story/0,16368,2483_2596549,00.html

Da kan det se ut som Newcaslte United FC offisielt er tatt av børsen, med effektiv virkning fra i dag klokken 08:00. Vet ikke helt hvilke hva dette vil bety for den daglige driften av klubben, men særlig negativt kan det neppe være... Vi kan kanskje håpe på at det er nå Ashely for alvor åpner pengesekken?