20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC  (Lest 26134 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
Sv: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC
« Svar #45 på: 24. Mai 2007, 14:18 »
Vet du noe om fordelene og ulempene med å være på børsen?

Må innrømme at jeg er blank på det feltet.
F.eks FC Barcelona er ikke et børsnotert selskap og kan derfor ikke bli oppkjøpt av en eller annen riking. Dette medvirker i stor grad til at ingen kan kjøpe sjela i klubben da den eies og forvaltes av sine medlemmer. Joan Laporta som idag er president er president nettop fordi han vant valget blant medlemmene da han stilte til valg. Gjennom dette styresettet stopper man effektivt muligheten til å bli oppkjøpt og eventuelt miste "sjela" i klubben. En annen ting er jo at da kan man aldri få midler av en rik onkel som kjøper klubben, men i barcelonas tilfelle ville det aldri blitt akseptert uansett grunnet katalanernes skikk og kultur.

Hvordan det vil påvirke Newcastle om de skulle bli tatt av børsen er jeg meget usikker på, men jeg ser ikke den helt store grunnen til at det IKKE skal kunne slå positivt ut iallfall.

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #46 på: 24. Mai 2007, 14:38 »
Både Fat Fred og Big Sam overrasket over oppkjøpet ifølge SkySports.

Håper ikke dette får noen negative konsekvenser for klubben nå da det virker som om man plutselig har gjort veldig mye riktig og for en gangs skyld også på et riktig tidspunkt?

Joakim

• NewUtd-teamet
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #47 på: 24. Mai 2007, 15:16 »
Hvis jeg forstår BBC riktig, er det nok bare et spørsmål om tid før Shepherd blir tvunget til å selge sine aksjer, dette fordi han kan ende opp med å bli sittende med en minoritetsandel som ingen andre vil ha.

Jeg siterer:
Sitat
Harry Philp, managing director of Hermes Sports Partners financial advisers, believes that despite any vocal indignation, Mr Shepherd will eventually have to sell up to Mr Ashley.

"I don't think Shepherd will sell his shares willingly, but I also don't think he has got a choice in the end," says Mr Philp.

"Otherwise he may end up sitting there with a minority stake that no-one else wants to buy."
Kilde: The two-man tussle for Newcastle United
Aw went to Blaydon Races, 'twas on the ninth of Joon,
Eiteen hundred an' sixty-two, on a summer's efternoon

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #48 på: 24. Mai 2007, 15:24 »
Jeg har også vanskeligheter med å se hvorfor Shepherd skal velge å sitte på sine aksjer, i allefall i det øyeblikket Ashley passerer 50%
Så jeg tror at innen 1-2 uker så er det hele "avgjort" og Shepherd er ute av dansen.

ScandinavianMagpie

• Gjest

Kristoffer

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #50 på: 24. Mai 2007, 21:35 »
Fat Fred kan bare våge å stoppe dette. Da tror jeg flere av geordiene vil være svært forbanna på ham.
...i det selvutnevnte Nordens Paris, som er en like virkelighetsfjern sammenlikning som å kalle Skedsmokorset Nordens Milano.

http://www.last.fm/user/arhaida

Frode

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #51 på: 24. Mai 2007, 23:54 »
Venter spent på mer nytt om denne saken!? Da lurer jeg på om han har fått kjøpt noen flere aksjer, og nærmer seg 50% av klubbens aksjer osv?

Synes dette bare er utelukkende positivt for NUFC, og må si det er lenge siden jeg var så optmistisk på klubbens vegne! Jeg gleder meg også for "oss" supporteres fremtid om dette oppkjøpet går i boks!  :)
« Siste redigering: 24. Mai 2007, 23:58 av Frode »

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #52 på: 25. Mai 2007, 00:02 »
Kan ikkje vente på nyheten om at Fat Fred er ute av gamet, tiden går altfor seint... :(

Panserfauzt

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #53 på: 25. Mai 2007, 00:58 »
Fat fred selger seg nok ut..... Penger er alt, med mindre han har et realt hjerte for klubben
Roses are gay, violets are gayer, fuck this poem and listen to Slayer.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #54 på: 25. Mai 2007, 08:53 »
Tror han har hjerte for klubben. Han er bare ikke kompetent nok... Han har sagt at han ikke vil selge før klubben vinner noe. Men de fleste supportere mener jo at klubben ikke vinner noe før Shepherd drar...
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #55 på: 25. Mai 2007, 09:39 »
Vi vant jo Intertotocupen....  ;D :P ;)

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #56 på: 25. Mai 2007, 09:44 »
Vi vant jo Intertotocupen....  ;D :P ;)

hehe... kan vi kalle oss champions of europe, på en måte da?
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

ScandinavianMagpie

• Gjest

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #58 på: 25. Mai 2007, 10:34 »
Les denne artikkelen:

http://icnewcastle.icnetwork.co.uk/journallive/thejournal/tm_headline=ashley-could-sack-shepherd%26method=full%26objectid=19195276%26siteid=50081-name_page.html

Mike kan visst gjøre livet surt for FF hvis han får kontroll over 50% av aksjene. Da har han mulighet til å avskjedige FF og hindre FF å ta ut aksjeutbytte. Å skaffe 50% regner de ikke med blir noe problem. Fett..

Asbjørn

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #59 på: 25. Mai 2007, 11:39 »
"Ler og godtar meg over dei er inne som er forbanna på Ashley og Co. No gidde eg ikkje innpå denne tråden meir og lese om alle som meinar Ashley er verdens mest gnitne person, kor KATASTROFE denne sommaren har vore, kor REVVA klubben verte styrt."