20. juni: Vi ønsker å gjøre forumet mer attraktivt for våre brukere. Vennligst kom med innspill til hvordan vi kan forbedre det! Se i forumkategorien Tilbakemeldinger / info for å gi din mening.

Skrevet av Emne: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC  (Lest 26154 ganger)

0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.

bjørni

• Kaptein
  • Angel of the North!!!
    • Vis profil
Sv: Sir John Hall har solgt aksjene sine i NUFC
« Svar #30 på: 23. Mai 2007, 23:25 »
Jeg håper at FF forsvinner kjapt, men må si at jeg er litt skeptisk til en eier som ingen vet noe særlig om. Håper og tror likevl at SJH ikke hadde solgt hvis han ikke mente fyren var bra for oss

Øyvinden

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #31 på: 23. Mai 2007, 23:32 »
Kjempegreier! Faen so masse bra som skjer i klubben no, tar jo helt av! Deilig at han er britisk også, ein som sannsynligvis bryr seg om fotball og ikkje berre er ute etter å tjene peng. Konge!

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #32 på: 23. Mai 2007, 23:36 »
Ryktene har svermet etter dagens oppkjøp av Newcastle United. Milliardæren Mike Ashley eier nå 41,6% av klubben, og etter det jeg erfarer vil han også prøve å få kjøpt Freddy Sheperds 30% om kort tid. Med 75% av klubbens aksjer kan Ashley gjøre som han vil.

Nyhetene om dagens oppkjøp kom som lyn fra klar himmel på The Toon Army. Selv om de fleste er entusiastiske til oppkjøpet, er det også noe usikkerhet og skepsis blant den trofaste fansen. Men det hersker liten tvil om at Sir John Hall ikke ville solgt klubben hvis han var usikker på om den havnet i gale hender. Det skal også nevnes at Hall har blitt utnevnt som president for klubben, på livstid.

Ashley skal visstnok være villig til å spytte inn temmelig heftige summer i lommeboka til Sam Allardyce i sommer. Et mål om å bringe Newcastle tilbake i Champions League er søt musikk i fansens ører. Nå kan kanskje dyrere transfermål som Darren Bent bli aktuelle, noe som absolutt vil falle i smak hos ?Big Sam?.

Nyhetene om oppkjøpet kommer i rekken av mange gode nyheter den siste tiden. Først kom nyheten om at St.James? Park utvides med minst 7000 seter, deretter ble Glenn Roeder sparket, og spillere som Bramble, Moore og Bernard vist på dør.

De neste ukene blir ekstremt spennende?. Newutd.no følger selvsagt saken for deg.

Fredrik

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #33 på: 24. Mai 2007, 00:09 »
Hentet fra www.newcastle.no:

Forretningsmannen Dean Ashley har i dag kjøpt nesten 42% av aksjene i Newcastle United PLC, gjennom selskapet sitt
"St James Holdings". Kjøpet kostet £55M, penger som ble overlevert til Hall-familien. Dermed er Sir John Hall ute av klubben.

Ashley er født i Buckinghamshire og har gjort sin formue på ulike sportsutsalg som Sports World og Lillywhites samt merker som Lonsdale, Kangol, Karrimor and Dunlop Slazenger. Han har også eierandeler i Adidas, Milletts, JD Sports and JJB Sports.

Kommentar: Reagerte bare litt på det som står uthevet. Snakker vi copypaste? Selv om dette er pirking, så måtte jeg bare nevne det.

# 9 Alan Shearer - World Legend

http://www.indkast.dk/upload/Nzogbia.jpg

borbis

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #34 på: 24. Mai 2007, 00:16 »
Jeg håper at FF forsvinner kjapt, men må si at jeg er litt skeptisk til en eier som ingen vet noe særlig om. Håper og tror likevl at SJH ikke hadde solgt hvis han ikke mente fyren var bra for oss
Jeg har full tillit til at SJH kun selger til en seriøs person som vil løfte Newcastle enda høyere enn der vi er i dag. Det er ikke så mange som kjenner til han, og han viser seg lite i media. Men er det noe minus da?
Toon Army!       

ObAfEmI mArTiNs

?It wasn?t the hand of God. It was the hand of a rascal. God had nothing to do with it.?

Are

• Supersub
    • Vis profil
« Svar #35 på: 24. Mai 2007, 02:46 »
vil ikke at vi skal bli som chelski, og spy ut penger på spillere, men det som kunne vært herlig var hvis klubben ble kvitt gjelda si :) leste et sted at den var på £80 mill eller noe.

Thomas

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
« Svar #36 på: 24. Mai 2007, 09:51 »
vil ikke at vi skal bli som chelski, og spy ut penger på spillere, men det som kunne vært herlig var hvis klubben ble kvitt gjelda si :) leste et sted at den var på £80 mill eller noe.

Helt enig! Chelsea er blitt helt patetisk og castle bør ikke bli slik. Nå har vi fått en veldig god manager og sannsynligvis en ny eier. Det dummeste vi gjør da er å spy ut penger på spillere. Det vil være katastrofalt for klubben om resultaten da ikke kommer. Langsiktighet er nøkkelen. Gjør som Tham har gjort det siste året og som vi gjorde under Sir Bobby: Skaff de mest lovende talentene i england og utenfor. Men ikke for uansett pris. Bale vil f.eks koste over £10 mill og det er etter min mening for mye. Finner garantert like gode backer på kontinentet for en mye billigere penge. 

Spørsmålet som nå melder seg er om FF selger. Skysports melder at FF sier han vil ha mye mer for aksjene enn 100 pence per stk. Og uten FFs aksjer kommer ikke den nye eieren noe vei siden han trenger minst 75% for å kunne fatte beslutninger nødvendige for klubben. Synes det vil være utrolig dumt gjort av FF å stille seg i veien for en potensiell utvikling som en evnt ny eier kan skape.

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #37 på: 24. Mai 2007, 10:42 »
Det gjør meg overhodet INGENTING at Newcastle bruker masse penger! At noen vil sammenligne oss med Chelsea gjør meg ingenting. Både Man U, West Ham og Liverpool har styrtrike eiere. Grunnen til at Chelsea er spesielle, er måten Abramovich har brukt tjent pengene sine på.
Dette er meget gledelige nyheter. Håper bare Shepherd vil selge sine aksjer... Uansett vil Big Sam få bra med penger å handle for! Nå skjer det mye med klubben vår, og det er ikke tilfeldig! Vi skal tilbake i Europa!
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #38 på: 24. Mai 2007, 11:40 »
Når han har oppnådd 50% + 1 aksje så har han kontrollen av den daglige driften om han ønsker. Da kan han i praksis sparke Shepherd som styreformann om han vil. Men han er også sitert på at han ser frem til å samarbeide med FF.
Oppnår han mer en 75% kan han ta klubben av børsen om han vil, og oppnår han 90% av aksjene kan han visstnok tvangsinnløse resten- eller er jeg på bærtur her?

Sitat fra en artikkel på icnewcastle:
"Ashley now has to make an offer for the remaining shares, which he has done at the same price, conditional on the acquisition of in excess of 50%. Once he gets to 50% plus one share, he would take over control of the club's day-to-day running.

If he were to gain a 75% holding, he would have control of the club and be able to de-list it, at which point reaching 90% ownership and the point where the offer becomes unconditional is inevitable."

Uansett er dette en milepæl i klubbhistorien.

Eivind

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #39 på: 24. Mai 2007, 11:44 »
Når han har oppnådd 50% + 1 aksje så har han kontrollen av den daglige driften om han ønsker. Da kan han i praksis sparke Shepherd som styreformann om han vil. Men han er også sitert på at han ser frem til å samarbeide med FF.
Oppnår han mer en 75% kan han ta klubben av børsen om han vil, og oppnår han 90% av aksjene kan han visstnok tvangsinnløse resten- eller er jeg på bærtur her?

Helt riktig.

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #40 på: 24. Mai 2007, 12:04 »
Ser ut fra børsmeldingen som han har planer om å ta klubben av børsen så snart han evt har 75% av aksjene.

Sitat:
8. Compulsory acquisition, de-listing, cancellation of trading and re-registration

If SJHL receives sufficient acceptances under the Offer, SJHL may exercise its rights pursuant to the provisions of sections 974 to 991 (inclusive) of the Companies Act 2006 compulsorily to acquire the remaining Newcastle United Shares.

Furthermore, it is anticipated that Newcastle United will make applications to the UKLA for the cancellation of the listing of Newcastle United Shares on the Official List and to the London Stock Exchange?s market for listed securities for the cancellation of trading in Newcastle United Shares. It is expected that such cancellations will take effect no earlier than 20 business days after SJHL has acquired or agreed to acquire 75 per cent. of the voting rights attaching to the Newcastle United Shares. Such cancellation would significantly reduce the liquidity and marketability of any Newcastle United Shares in respect of which acceptances of the Offer have not been submitted.

SJHL will notify Newcastle United Shareholders if and when the notice period for the cancellations has commenced and the anticipated date of the cancellations.

Following these cancellations, it is anticipated that SJHL will re-register Newcastle United as a private company and it is unlikely that Newcastle United Shareholders who do not accept the Offer will receive the same level of future dividend payments (if any) in respect of their Newcastle United Shares as have been previously declared and paid.

For å få dette til MÅ han ha aksjene fra Shepherd, eller så vil han maks kunne oppnå 71.9% av aksjene- siden Shepherd har kontroll på 28.1%.

Syns dere dette er positivt eller negativt å evt ta klubben av børsen?

De andre store klubbene i England er vel ikke børsnotert?
Keegan gikk jo fra klubben pga børsnoteringen (en av grunnene).

Jeg tror det er positivt om klubben blir tatt av børsen.

Nordin

• NewUtd.no
  • Kaptein
    • Vis profil
    • http://www.newutd.com
« Svar #41 på: 24. Mai 2007, 12:54 »
Vet du noe om fordelene og ulempene med å være på børsen?

Må innrømme at jeg er blank på det feltet.
NewUtd.no: av supportere - for supportere!

localhero

• NewUtd-teamet
  • Supersub
    • Vis profil
« Svar #42 på: 24. Mai 2007, 13:20 »
Vet du noe om fordelene og ulempene med å være på børsen?

Må innrømme at jeg er blank på det feltet.

ved å være på børsen vil alle nyheter og ting som skjer rundt klubben, ha innvirkning på klubbens verdi og kan både være bra og dårlig. Suksess kan føre til at mer penger frigjøres til klubben, og at aksjeholderne tjener mer penger, men på den andre siden kan utenomsportslige negative ting føre klubben ut i økonomisk ustabilitet...
'I'd like to play for an Italian club, like Barcelona.' - Mark Draper

chickenman

• Kaptein
    • Vis profil
« Svar #43 på: 24. Mai 2007, 14:10 »
Dersom denne Ashley IKKE klarer å kjøpe ut Fat Fred, så er vel ikke det noen grunn til at han som medeier IKKE kan spytte penger inn i klubben, f.eks til spillerkjøp?

ScandinavianMagpie

• Gjest
« Svar #44 på: 24. Mai 2007, 14:15 »
Nei han kan vel spytte inn så mye han vil uavhengig av hvem andre som eier aksjer vil jeg tro. Antar han overtar plassene i styret som Hall Familien hadde, så da bør det vel være grei skuring å donere litt cash til Big Sam's renewal  ;D